- daniel saar
- *
- 7 mesaje
- din 12 Aug 2018
- Insignia 2011 Apt001362
- Germania
daniel saar
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Apt001362
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2018
- Mesaj Privat
luckyy78
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2018
- Mesaj Privat
Salut! Tocmai am devenit posesorul unui Insignia, cc 2.0, 160cp, automat, 2015. Prieteni ''cunoscatori'', au inceput deja sa-mi zica ca au probleme la motor, cutie, etc. In fine, discutia nu-si are locul aici, pt a nu fi off topic. Intrebarea mea este: ce ulei sa pun la cutie, fabricantul recomanda castrol pentru motor, e mai bun LM?! Multumesc! P.S. : Imi trimiteti un link catre forum, unde sa pot vedea "ce poate" noua membra a familiei?!
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
Ce parere aveti de RAVENOL VSW SAE 0W-30 ?
Density at 20°C kg/m³ 846,0 EN ISO 12185
Viscosity at 100°C mm²/s 12,0 DIN 51562
Viscosity at 40°C mm²/s 60,8 DIN 51562
Viscosity index VI 197 ISO 2909
HTHS at 150°C mP?*s 3,6 ASTM D5481
Viscosity at –30°C mPa.s 5565 ASTM D5293
Viscosity (MRV) at -40°C mPa*s 14.800 ASTM D 4684
Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
Noack Volatility % 9,0 ASTM D5800/b
Flash Point PM °C 234 DIN ISO 2592
TBN mg KOH/g 7,6 ASTM D2896
Sulphated ash %wt. 0,63 DIN 51 575
Se poate folosi pentru motoarele 2.0 CDTI? Are careva safety data sheet?
Density at 20°C kg/m³ 846,0 EN ISO 12185
Viscosity at 100°C mm²/s 12,0 DIN 51562
Viscosity at 40°C mm²/s 60,8 DIN 51562
Viscosity index VI 197 ISO 2909
HTHS at 150°C mP?*s 3,6 ASTM D5481
Viscosity at –30°C mPa.s 5565 ASTM D5293
Viscosity (MRV) at -40°C mPa*s 14.800 ASTM D 4684
Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
Noack Volatility % 9,0 ASTM D5800/b
Flash Point PM °C 234 DIN ISO 2592
TBN mg KOH/g 7,6 ASTM D2896
Sulphated ash %wt. 0,63 DIN 51 575
Se poate folosi pentru motoarele 2.0 CDTI? Are careva safety data sheet?
Enachedc
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2014 A20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
Da, dar norma Dexos 2 e slabuta in comparatie cu celelate de la BMW, MB, VW, Porsche, etc. De aceea sunt membri ai forumului care au pus uleiuri care nu respectau norma Dexos 2 , insa uleiurile acelea stateau mai bine in fisa tehnica decat uleiul de la acelasi producator care respecta norma Dexos 2.
Enachedc
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2014 A20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
manole74
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2017
- Mesaj Privat
puscasum a scris:Da, dar norma Dexos 2 e slabuta in comparatie cu celelate de la BMW, MB, VW, Porsche, etc. De aceea sunt membri ai forumului care au pus uleiuri care nu respectau norma Dexos 2 , insa uleiurile acelea stateau mai bine in fisa tehnica decat uleiul de la acelasi producator care respecta norma Dexos 2.
Cum s-a comportat Fuchs-ul?
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
S-a comportat super ok. E mult superior GM-ului. In primul rand regenerarile filtrului de particule sunt mult mai rare (cu GM-ul mi s-a aprins de 2 sau 3 ori becul in bord si mesajul ”Nu opriti motorul, continuati sa conduceți...”, iar cu Fuchs deloc). La rece motorul porneste mai usor si nu este zgomotos (pana se incalzeste). Dupa 6 luni de utilizare pe jojã uleiul se vede gros si maroniu. In schimb la 12 luni Gm-ul era negru de tot si foarte, subtire. Recomand oricand Fuchs (atata timp cat respecta reteta si se gasesc fisa tehnica și fisa de siguranta a acestuia). La urmatorul schimb voi merge tot pe Fuchs sau daca gasesc date mai bune despre Ravenol, poate voi incerca si pe acesta (ambele se produc in Germania).
manole74
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2017
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
In schimb la Ravenol VSW 0W-30, care sta foarte bine in fisa tehnicã, nu am gasit safety data sheet.
P.S.: revin cu intrebarea: pot folosi acest ulei care nu indeplinește norma dexos 2 dar care sta mai bine ca uleiul original GM la foarte multe capitole (sulf mai putin deci protejeaza mai bine DPF, indice vascozitate, pornirea la rece, etc.?
Din punctul meu de vedere cred ca excede exigentele GM, dar fiindca sunt doar un amator în ale uleiurilor de motor aștept o parere a unui coleg de forum mai priceput.
P.S.: revin cu intrebarea: pot folosi acest ulei care nu indeplinește norma dexos 2 dar care sta mai bine ca uleiul original GM la foarte multe capitole (sulf mai putin deci protejeaza mai bine DPF, indice vascozitate, pornirea la rece, etc.?
Din punctul meu de vedere cred ca excede exigentele GM, dar fiindca sunt doar un amator în ale uleiurilor de motor aștept o parere a unui coleg de forum mai priceput.
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
Comparatie intre norma dexos2 si VW 504 00 / 507 00
Cu exceptia ”economiei de combustibil” norma vw este net superioara dexos2. In schimb uleiul cu norma dexos 2 e mai pretentios pentru ca trebuie sa contina mai putin ”Sulphated ash” (adica sub 0,8% fata de 1,5% la vw, Sulf sub 0,35%, fosfor intre 0,07 și 0,09% in timp ce la vw nu da nici o valoare)
Cu exceptia ”economiei de combustibil” norma vw este net superioara dexos2. In schimb uleiul cu norma dexos 2 e mai pretentios pentru ca trebuie sa contina mai putin ”Sulphated ash” (adica sub 0,8% fata de 1,5% la vw, Sulf sub 0,35%, fosfor intre 0,07 și 0,09% in timp ce la vw nu da nici o valoare)
- livcro
- ******
- 4,540 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,540
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,540 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,540
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
E ok si Mobil ESP 0W-40, insa fata de Ravenol VSW 0W-30 are vascozitatea la rece mai mare 69 fata de 60,8, cenusa un pic mai multa 0,8 fata de 0,63, indice de vascozitate de 189 care este foarte bun dar mai mic fata de 197, etc.
Importanta este insa baza uleiului. La Ravenol este full sintetica (POA-Esteri+aditivi). La Mobil 1 Esp parca spunea cineva pe forum ca este obtinutã din gaz (procedeu GTL), care se pare cã e destul de buna.
Importanta este insa baza uleiului. La Ravenol este full sintetica (POA-Esteri+aditivi). La Mobil 1 Esp parca spunea cineva pe forum ca este obtinutã din gaz (procedeu GTL), care se pare cã e destul de buna.