Mar 11 Dec, 2018 10:49 am
Vă salut!
Am un Opel Vectra B hatchback din '96, căruia i-am schimbat la un service plăcuțele și discurile de frână față, iar la puțin timp după această înlocuire a început să mi se aprindă în mod aleatoriu martorul de la ABS în bord în timpul mersului... Mașina e variantă echipată simplu, n-are senzori de uzură la plăcuțele de frână, nici senzori la rulmenții din butuc, ci doar senzorii tubulari de viteză, care sunt montați cu fața spre coroana aia dințată de pe capul planetarei. Pe aceștia i-am verificat ieri cu multimetrul și sunt buni. Au fiecare câte 1500 ohmi la rece, iar rotind butucul, la ieșire e prezentă o tensiune de aprox. 200 mV CA pt. fiecare dintre senzori. Coroanele dințate au fost verificate și ele, și sunt destul de uzate, nu prea se mai vede bine diferența dintre doi dinți succesivi, cea din dreapta are și o crăpătură... Însă turometrul și vitezometrul din bord indică corect, și nu prezintă defecte... Dacă, după ce mi s-a aprins martorul opresc motorul, el se stinge și la următoarea pornire, după o perioadă nedefinită de timp defectul se manifestă iar... Când pun contactul martorul se aprinde în mod obișnuit timp de 2 secunde și se stinge, ceea ce-mi semnalează că la început totuși ABS-ul intră... Ce influență ar putea avea încălzirea butucilor roților asupra acestei manifestări? La început roțile la care am schimbat discurile aveau tendința de a se încălzi destul de tare, dar acum s-au potolit... Întreb căci, la vreo trei zile după ce am schimbat piesele a trebuit să duc pe cineva cu mașina la o stație de autobuz și am tras mai tare de ea, fără să știu că s-ar putea supraîncălzi... Atunci nu s-a aprins nimic, dar după ce am ajuns acasă am pus mâna pe roțile din față și erau foarte calde... Ce ar trebui făcut în continuare?
Mulțumesc!