Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • addri4n

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Am citit absolut toate paginile acestui thread. As dori sa achizitionez o insignia 2.0 160cp diesel din 2011. Citesc si sunt socat de faptul ca DOAR cativa din userii de pe acest forum au logica de a intelege ca daca cineva isi schimba oringul și i se gripeaza motorul, atunci problema nu este oringul. Nu am niciun fel de studii in mecanica, dar repet, este incredibil cum de se repeta intr-una problema acelui oring. Mai oameni buni, scriu aici persoane la care le-a picat motorul dupa ce s-a facut operatiunea cu oringul. Este clar din modul cum abordeaza problema si de experienta pe care o are ca ”matei niculae” stie ce vorbeste, a aplicat aceasta solutie (dpf off) si are si o logica in a argumenta procesul de gripare a motorului. Cred intr-adevar urmatorul scenariu: temperatura ridicata poate afecta respectivul oring, dar nu acesta este principalul inamic al motorului. As vrea sa stiu urmatoarele:
1. Daca masina are deja eroare de 2 ani (apare pentru o secunda in sezonul rece) și nu s-a facut nimic la masina, ea functionand in continuare foarte bine, care sunt sansele sa nu aibe nimic la motor? sau sa fie necesar sa fie schimbat doar cuzinetul 2?
2. Andrei din Cluj, pe langa faptul ca rezolva problema griparii motorului, ce solutie a gasit pentru a nu se mai intampla pe viitor acest dezastru? care este procedura si cat dureaza aceasta reparatie?
Skip ads

  • Crysty123

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Ramnicu Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Tati, indiferent de prostia cu dpf-off, o-ringul ala e buba.
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Toți dau vina pe oring dar uitativa la motoarele de 1.9 de Fiat dublo și Sabb fabricate 2004 pînã în 20006 au fãcut peste 300.000 km și nu s-au mai gripat și au același oring într pompa de ulei si sorb.Regenerarea e calculatã prost ca și poziția DPF . și dupã repararea motorului el tot se va gripa dacã nu elimini DPF ptr ca dupã 80.000km se face nu mic joc între piston segmenți și cilindrii și cu regenerare care o face același injectoate dar în fazã de evacuarea ca motorinã infectatã sã ajungã in dpf dar nu toatã ajunge mai scapã și în baia de ulei unde îl subțiazã și dpf cînd se curãțã și ia foc ajunge cam la 800.000.grsd . V-ați gindit de ce se gripeazã numai cuzineți de PALIER și de ce nu bielele .se supra încãlzeascã doar cuzineți devin un gri închis .Da ptr ca asoarbe mai puținã cãldurã si se ung cu acel ulei încins caci lucreazã doar de vibrochen .Dar capacele
de paliere fac parte din blocul motor și formeazã un monobloc care asoarbe mai multã cãldurã . Vibrochenul este prins prin cu 5 capace de palierul blocului și preiau foarte mare cãldurã dea DPF find montat lipit de bloc și palierul se dilatã
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Mai urmaresc si eu acest thread avand in vedere ca pe Astra pe care o am in dotare am tot acest model de motor. I-am schimbat preventiv si eu acum aproximativ un an si jumatate oringul.
Vad ca principala cauza a deteliorari acelui oring este caldura degajata de DPF si motorina care ajunge in baie, fenomene ce se petrec in timpul regenerarilor.
Vad ca singura solutie sigura sa scapi de probleme este DPF off.
Acum ma intreb, ca si solutie de mijloc/compromis ca sa ramai totusi cu DPF-ul pe masina ma gandeam:
1. schimbul de ulei facut mai des, max 9-10.000km cu un ulei mai bun(nu GM), asta pentru a evita catusi de putin diluarea/contaminarea in exces a uleiului cu motorina;
2. schimbarea acelui oring la max 3-4 ani (se poate face, usor alaturat de o revizie);

si 3.
aici ma gandeam eu (posibil sa zic vr-o prostie asa ca va rog anticipat sa ma iertati) daca a incercat cineva, daca nu sa imi spuneti cat de ok este daca se incearca protejarea motorului de caldura degajata de DPF prin diferite metode ceva gen o protectie termicacum are in partea dinspre radiator. De ex: montarea unui material izolator intre DPF si blocul motor sau infasurarea DPF in banda izolatoare speciala, ceva de gen cum se foloseste pentru evacuarea la motociclete, stiu suna cam comic.


Ultima modificare facuta de DCiobanu243 la Joi 08 Nov, 2018 3:34 pm
Skip ads

  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Este puțin spațiu între DPF și blocul motor ca sã faci o bunã izolație cu azbest și cu regenerare cum faci e aceasi . Motorina tot din capul pistoanelor trebuie sã ajungã în DPF ca sã-l curețe .A dacã era al 5 injector montat în dpf care puteau sã aibã o altã conductã care pleca din flaut era cu totul altceva
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Da, asa este, la regenerare nu ai ce sa ii faci. Eu ma refeream la cum putem proteja motorul de caldura emenata de DPF, daca se poate face ceva, cu toate ca asa cum ai spus spatiul nu prea permite.

La partea cu regenerarea facuta tot cu ajutorul injecoarelor tot ceea ce poti sa faci este sa fi atent sa nu o intrerupi(pe cat posibil..), s-o faci la un regim de ture mai ridicat, de preferat peste 2500 rpm si sa ajuti cu micsorarea intervalelor de schimb la ulei si suplimentar sa inlocuiesti preventiv oringul, ceea ce am si facut(tot ce am spus mai sus...).

Acum ma gandeam sa incerc sa fac o protectie termica intre DPF si motor, atat cat permite spatiul. Ma gandeam la o protectie cum are inspre radiator sau, si aici puteti sa va dati cu parerea, sa incerc o izolare a DPF-ului macar in partea dinspre motor cu ceva care am vazut ca se foloseste la izolarea esapamentului la motociclete, dar ma gandesc sa nu ii cauzeze cu ceva, adica sa nu inabusesc DPF-ul, sa nu se mai raceasca, cu toate ca nu stiu daca treaba asta i-ar cauza. Ma gandeam sa iau o banda dinasta din azbest sau din ce o fi si sa o infasor in jurul DPF-ului. S-o merita sau mai bine imi vad de treaba?!
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Sint motore care trebuie sã circule mai mult în afarã în autostradã .drum lung
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Sint motore care trebuie sã circule mai mult în afarã în autostradã .drum lung . Vezi și pa Facebook din alți înscriși și acolo .dar cred cã nu rezolvi mare lucru .unicul DPF off
Skip ads

  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Si eu sunt de aceeasi parere ( detinator tot de A20DTH )
1) Ulei bun, schimbat des ( gen max 10k km ). Daca faci km putini, si majoritar oras, eu as face 2 schimburi ulei+filtru ( unul la inceputul primaverii, dupa iarna, si unul la inceputul iernii, dupa toamna, deci cate 1 schimb la 6 luni. Consider ca odata ce va permiteti masini de genul, o revizie nu e un capat de tara Smile )
2) Regenerarile facute in mod corespunzator, adica in afara orasului cu viteza corespunzatoare ( gen 100kmh ), turata, 2500-3000rpm, pentru a da posibilitatea filtrului sa se regenereze in parametrii, plus ca la viteza aia, atat filtru cat si motorul pot obtine racirea necesara. Daca regenerarile sunt facute la relanti, sau prin traficul de oras...
3) A20DTH, sau in general un diesel, nu e masina de oras. Daca o arzi 5km prin trafic pana la job, si inca 5km pana acasa, motorul ala nu va merge in parametrii in veci. regenerarile vor fi fortate, intrerupte, si de aici efectul bulgarelui de zapada...
4) Din ce am mai citit si aici pe forum, si din discutii cu mecanici, se cam recomanda intr-adevar un schimb de oring cam la 4-5ani si/sau 150k km...
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru pareri, deci mai bine imi vad de treaba cu "imbrobodirea" DPF-ului in azbest cu toate ca nu i-ar cauza cu nimic, nu ias face niciun rau sa inteleg.
  • Crysty123

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Ramnicu Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Copilasi, aia cu DPF-ul e o prostie cat calul. Cum adica, se incalzeste la rosu, e clar si caldura radiata de el paradeste cuzinetii? Am motorul langa mine facut bucatele. Ia uiti-va ce-am descoperit: sorbul, o piesa extrem de importanta, este facut din PVC si-i facut prin injectie din 4 piese. Sita, capacul sitei, teava si capacul de teava cu flansa (un mic cot care inchide teava pe flansa). Vad ca n-am cum sa pun pozele. Ei bine, toate porcariile astea sunt imbinate cu un silicon negru. La mine cotul, adica piesa care inchide teava cu flansa, respira..are un luft la flansa de vreo 0.4 mm si trage la greu aer.
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Cristi 123 Nu trage aer pe acolo se întãrește oringul dar acum dupã ce faci motorul si montezi sorbul în baia de ulei într sorbul și baie punei 1 șaibã de max 1 mm si il redici mai sus așa închide mai bine pe oring așa am fãcut la toate .cred cã mai înțeles
Skip ads

  • Crysty123

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Ramnicu Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Pai n-auzi ca trage aer prin corpul sorbului?
O-ringul e moale si n-are nici pe dracu'!
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
opel a largit canalele de lubrifiere la motoarele de dupa 2013 . exista vreun caz pe forum de motor >2013 ? au aceleasi O-ringuri si dpf-uri ...
informatia o gasiti pe forumurile din UK sau DE:
""the lubrication channels for the crankshaft bearings were too narrow on the earlier engines, blocked with crud and seized the bearings""
  • Crysty123

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Ramnicu Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Probabil mizeria din canalele de ungere..sa ajung acolo..Ideea este ca mecanicul de la atelierul care a desfacut motorul n-a marcat pozitia pistoanelor in motor! Ce ma fac? Exista pe capul pistonului ceva semne de identificare? Cum imi dau seama care piston in ce cilindru vine?
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Cristi Nu are importanțã . este vorba de poziția pistonului în cãmașã are o dacupatura care trebuie sã vina in dreptului jiglerului care unge bolțul .Cred cã îi pui si segmenți noi . Rãmîne aceasi perechea pistonul bolțul biela și capacul bielei cu segmenți noi nu mai conteazã unde erau înainte .Ce fel de cuzineți îți monteazã .la ce cotã a esit Vibrochenul dupã la rectificatã.la ce servis ai reparat motorul .Și am stat în București
  • Crysty123

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Ramnicu Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Cum adica? Nu conteaza pistonul in care cilindru il bagi? Nu-s rodate impreuna? Si nu inteleg cu decupajul ala...sa bag un ochi..
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Sint uzați mai mult segmenți cãmașã și pistonul mai puțin
  • Crysty123

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Ramnicu Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Am vorbit cu atelierul si maine duc iar blocul motor si pistoanele la ei sa le masoare identifice..Pute Romania de idioti.
  • Crysty123

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Ramnicu Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Am vorbit cu atelierul si maine duc iar blocul motor si pistoanele la ei sa le masoare identifice..Pute Romania de idioti.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR