Ai uitat parola?


  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Asa cum am zis am facut un tutorial care se gaseste in link-ul urmator:
https://www.clubopel.com/vie...p=2006922#2006922
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am reusit sa fac cateva poze cu mufa in care trebuia sa fie acel releu pt. webasto. De fapt acel releu ce comanda mai exact, ce alimenta si in ce conditii ?
Am mai descoperit pe langa aceasta mufa inca 2 fire lasate de-a-n pururea "in aer", unul galben si altul negru. Astea sunt tot pt webasto ?
Mi-am mai amintit de o chestie cu care inca nu m-am lamurit : am inteles ca webasto are o pompa de circulatie a apei incorporata; cand motorul este rece termostatul masinii este inchis, astfel tot sistemul de racire este inchis, adica apa nu circula; avand in vedere chestia asta, popa de la webasto ce rol are, ca oricum apa din circuit ramane nemiscata.
Daca apa din motor are 88 de grade si termostatul se deschide permitand apei sa circule, webasto are vreun senzor de temperatura care sa-l opreasca automat sau merge degeaba in continuare ?

  • bobeleac

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra y20dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Webasto poate functiona cu motorul masinii oprit ,caz in care este nevoie ca antigelul sa circule cu ajutorul unei pompe montate pe webasto ,comanda de functionare a acestuia este facuta cu un programator,telecomanda ,telefon etc sau in al doilea caz in timp ce motorul functioneaza dar in acest caz antigelul este antrenat in instalatie de pompa de apa a masinii dar nu functioneaza decat la temperatura scazuta !Termostatul are rol de supapa ,inchide si deschide circuitul mare sau mic !
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Aurelian
Firul galben cu mufa pe el este pentru diagnoza, cu soft dedicat webasto.
Firul negru care este in aer nu stiu sa-ti spun de la ce este sau ce face dar si la mine tot asa in aer este, nu este legat undeva si nici cand am facut montajul nu m-am lovit de el.
Releul respectiv care iti lipseste dadea mai departea semnal prin 2 cabluri groase rosu si negru care trebuie sa ajunga in bord la climatronic sau la comanda de aer conditionat, si da drumul la ventilatie, eu la climatronic folosesc decat firul negru care merge la pinul 1 din mufa modulului de clima, cel cu 3 rotite.
Pompa de pe webasto circula antigelul prin circuitul mic al motorului adica, chiulasa, calorifer bord, temperatura ajungand la valoarea de 74 grade, se opreste dozarea de motorina dar pompa care circula antigelul tot functioneaza, temperatura scade pana la valarea de 54 grade, porneste iar dozarea de motorina.
Nu are treaba termostatul, el deschide la 89 de grade, iar antigelul o ia spre radiator sa-l raceasca, nu are nici un rost ca webasto sa incalzeasca si restul circuitului pentru ca se pierde caldura.
Pompa de la webasto are acelasi rol ca si pompa masinii, numai ca cea a masinii este angrenata in timp ce motorul functioneaza.
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Ok, am inteles acum, deci exista un circuit mic al apei.
Totusi la mine daca porneste ventilatia de la clima si in situatia asta, inseamna ca poate s-a folosit o schema la care nu trebuie releu. O vi viabila chestia sau nu ? La voi cei care aveti clima automata daca scoateti releul va mai porneste ventilatia cand dati drumul la webasto ?
  • nickm

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
@Aurelian, depinde cum au fost facute legaturile de la Webasto la panoul de clima. Acel releu (releul K3 din schema), primeste o tensiune (un plus) de la placa de comanda a sirocoului printr-un fir verde cu alb, ca sa trimita la randul lui un plus permanent in timp ce masina stationeaza, printr-un fir mai gros care sa reziste la amperajul motorului aerotermei, catre aeroterma in cazul in care ai AC manual. Daca ai clima electronica, nu mai este nevoie de acel releu, iar firul care venea la bobina releului se poate lega direct la pinul 1 al conectorului cu 32 de cai de la comanda climei.
Firul negru care va ramane in aer este cel care trebuie legat la releul K3.1 din schema, cel care comanda zona pasagerilor din spate, dar la noi nu este cazul sa-l legam.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Cam asa arata parbrizul la -7 grade dupa ce a mers vreo 15 minute webasto.

  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Intrebare : daca am termostatul blocat pe deschis, in momentul cand porneste webasto apa calda pleaca si pe circuitul mare ?
  • nickm

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Teoretic, da. Logica pentru care Webasto se opreste cand ajunge antigelul la 74 de grade este tocmai aceea ca nu trebuie sa ajunga temperatura creata de el sa deschida termostatul si sa se amestece antigelul cald din motor si calorifer cu cel rece din radiator.
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am schmbat toamna trecuta termostatul, am pus Behr dar se pare ca nu a tinut decat 1 an. Ma miram eu ca webasto nu mai incalzeste ca inainte, el saracul se chinuie sa incalzeasca toata sandramaua de motor.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
@Andrey_JOY, cred ca ai inceput sa vezi beneficiile unui Webasto. Ma bucur nespus pentru tine.
Pe mine vecinii ma privesc cu invidie cand ies din bloc, ma urc in masina, ii dau cheie si plec, pentru ca ei dimineata fac concert de raclete pe parbrize si geamuri laterale, iar eu am aruncat toate racletele. Daca se intampla (Doamne fereste!), sa am probleme in vreo dimineata cu sirocoul, nu stiu cu ce o sa-mi curat parbrizul.
Eu nu mai concep masina fara sirocou si de aceea am strans pana acum 3 bucati complete si unul pentru piese. Am urmarit anunturile cu sirocouri de vanzare, si unde am gasit unul la un pret convenabil, l-am si cumparat.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
nickm
Da se vad beneficiile, mai ales cand merg cu cei mici si ii bag in masina si e masina calda, deabia astept sa o testez la munte cand voi apuca sa merg.Pana acuma este bine sunt multumit de cum merge, partea cu incalzirea motorului este un pic mai greoaie ma refer ca ajunge greu pe la 90 de grade fata de cum ajungea inainte de a monta webasto-ul din cauza ca s-a marit traseul de antigel dar nu-i problema, ne adaptam.
E bine daca ai de rezerva, ma gandeam si eu sa mai iau unul sa mai fac anumite teste pe el si poate sa-l montez pe alta masina cu care circul mai mult in oras decat cu opelul si care este pe benzina.
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
La mine ajunge mai repede la 90 cu webasto pornit decat cu el oprit. Bine, acum ca s-a bulit termostatul daca stationez un minut, pica inapoi la 80.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Este normal sa ajunga mai repede la 90 de grade cu Webasto pornit. Eu in diminetile astea geroase gasesc temperatura antigelului la diferite temperaturi (intre 36 si 52 de grade), in functie de cat de mult timp trece de cand s-a oprit Webasto dupa ce s-au terminat cele 30 de minute de functionare si momentul cand ajung eu la masina ca sa plec, dar de fiecare data, dupa ce pornesc motorul, pornesc si Webasto ca sa ajunga rapid antigelul la temperatura de lucru.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nu dauneaza cu ceva daca merge si motorul si webasto in acelasi timp?
Cum pot sa fac sa am un feedback din partea webastoului sa stiu ca a pornit, avand sa zic asa masina parcata peste bulevardul unde locuiesc fara sa cobor la ea sau sa ma chinui sa vad daca imi dau seama ca se dezgheata geamurile, ma refer la pornirea din telecomanda.
Cam pe la acelasi valori ale antigelului le gasesc si eu.
Voi aveti filtru pe partea de alimentare a webasto-ului cu motorina, e de preferat sa-i punem?
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Nu dauneaza cu nimic in afara faptului ca o sa consume motorina atat motorul cat si webasto. Feedback nu prea ai cum sa obtii decat printr-un sistem foarte complicat care sa implice transmisie de date live, adica ceva gen gsm - nu cred ca se merita investitia. Deci singurul feedback va fi in momentul cand vei ajunge la masina si vei vedea daca si cum a functionat webasto.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Consuma si motorul si Webasto, dar pentru faptul ca motorul se incalzeste foarte repede, eu zic ca suntem mai castigati pentru ca dupa ce se incalzeste consuma mult mai putin si compenseaza consumul simultan, iar la cat consuma Webasto, este nesemnificativ.
Ca sa obtii feedback trebuie sa procedezi cum spune Aurelian, sau sa-i montezi unul dintre modulele de telecomanda originale, dar si astea sunt destul de scumpe.
Eu ma gandeam sa-i pun un LED suficient de puternic si intrun loc suficient de vizibil de la distanta, pe care sa-l vad din casa si pe care sa-l leg in paralel cu ventilatorul sau cu pompa de apa de la Webasto.
Ce parere aveti?
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
La chestia cu legarea unui led de 12 volti rosu sau albastru puse pe partea stanga pe la parbriz si legat pe comanda de la climatronic care ar fi mai accesibil fiind si firele deja in bord spre modulul de clima, numai ca semnalul o sa vina un pic intarziat dupa ce da comanda la clima.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Pai din acest motiv am zis ca cel mai bine este sa leg LED-ul la ventilator sau la pompa de apa, ca sa se aprinda atunci cand porneste Webasto si sa ramana aprins pe toata durata de functionare a acestuia.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Sarbatori fericite.
Am reusit mai acu ceva timp si m-am legat cu un fir de plus de pe firul negru care da drumul la climatronic si minus pe teava care se afla in spatele modulului de clima prins intr-un surub, fire care le-am scos spre geamul triunghiular din stang, in capat fiind un led albastru puternic, in momentul cand ajunge temperatura antigelului la 30 de grade sau ceva pe acolo (7-8 minute la temperaturi sub 0 grade) se porneste climatronicul si atunci se aprinde si ledul semnalizand ca totul functioneaza.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata