Lun 17 Dec, 2018 11:22 pm
Azi am pãțit-o și eu. La relanti m-am trezit cã pierd turație, a ajuns la zero și mi s-a aprins în bord mașinuța cu cheițã. Ca sã ajung la destinație, a trebuit sã țin turat motorul chiar și la relanti, ca sã nu mai coboare la zero și sã mi se opreascã din nou mașina în drum. În fine, am ajuns la destinație, am conectat dispozitivul OBD II și i-am fãcut testul. A ieșit codul de eroare P1405 (supapa de recirculare a gazelor de eșapament 3). Am sunat un amic care e priceput la partea electricã la mașini și la chestiile astea cu diagnoze, testere. Și așa am aflat cã e vorba despre o problemã la EGR. M-a sfãtuit sã ciocãnesc de câteva ori în EGR și apoi sã pornesc motorul. Zis și fãcut. Am ciocãnit de câteva ori în EGR, apoi am pornit motorul și totul a fost ok. Și-a revenit turația la relanti și s-a menținut pe la 750, nu a mai coborât la zero, nu mi s-a mai oprit motorul, s-a stins și mașinuța cu cheițã din bord. Problema este cã eu nu mã bag unde nu mã pricep. Deci, nu mã încumet sã curãț eu EGR-ul. Amicul meu a zis cã mã ajutã sã îmi punã alt EGR nou, dar la curãțarea celui existent nu se înhamã. Întrebarea mea ar fi: Cunoașteți un mecanic meticulos, serios în Craiova, care face curãțare EGR? Și cam cât ar costa aceastã operațiune?