Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Considera sonda un postas care iti aduce o veste proasta...! Crezi ca e vinovat postasul? De regula se verifica toate cauzele posibile ce ar face ca semnalul sondei sa fie "prea mare" si cand esti sigur ca tot ce ar putea influienta semnalul,e in regula,doar atunci se pune problema inlocuirii sondei. Unii meseriasi cand citesc eroarea si vad "senzor O2" ,inlocuiesc sonda fara nici o verificare necesara...! De ce fac acest lucru...?! Din motive lesne de ghicit!
Skip ads

  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut!

Am de vreo 3 ani o Zafira 1.8 16v 125CP adica Z18XE care a mers pana acum "rotund".

In iarna asta, cam dupa un plin aditivat cu un flacon pt injectie benzina (marcat TUV), a inceput sa dea semne de batranete in sensul ca porneste foarte greu la rece. Mai exact:
- balbaie ca toate "animalele in 3 cilindrii" desi evindent are 4 pe numarate undeva pe la 4-500 rot/min
- ramane greu pornita cu trepidatii mari ale motorului abia pe la a 3-a sau a 4-a cheie
- daca accelerez cand balbaie "moare", in schimb daca o fac imediat dupa cheia de start fara "INSPection" terminat pot accelera cateva secunde pana se prinde maimutza si citeste prin senzori abureli iar de acolo o da in balbaiala de scutura-n tampoanele de fixare
- dupa cresterea temperaturii motorului (3-6 min. balbaind) mersul devine tot mai rotund / cursiv, pot accelera rezonabil si sa deplasez troaca de colo-colo presupun cu consum mare de benzina (nu am fortat nota sa verific asta dar se vede-n bord)
Am fost la un "mioritic cu tester" dupa blocuri si a zis lambda 1. Am schimbat-o cu una de Topran fara rezultat. Apropo saracia de sonda de la Topran nu incape in tubulara aia lunga si despicata pe o parte special de sonde facuta de Yato.
Am discutat cu alt "mioritic" si a zis bujii. Am scos GM cu 2 electrozi si am pus similar de la NGK tot fara rezultat. Cu ocazia asta am inlocuit si garnitura capacului superior al chiulasei fiindca inundase pana la fise deja 2 bujii si incepea sa umple umple cu sarguinta si la a 3-a.
Avand alergie deja la mioritici si electro-zugravi dar nici bani de incompetenta de la reprezentanta din Ploiesti l-am achizitionat pe OP-CON 2010 cu un laptop de imprumut. Asta a zis asa:

P0136 - Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) - tensiune prea mare (01) = Prezent
P0130 - Circuit sonda lambda 1 - deschis (04) = Prezent
P0141 - Circuit incalzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) - intrerupt = (04) - Prezent
P0170 - Gaze evacuate: bogat = (01) - Prezent

Azi m-am varat cumva sub ea si "dupa lupte seculare care au durat mai bine de un ceas", WD si ciocaneala usoara lambda 2 a cedat spre demontare doar cu cheia franceza. Am reusit sa scot lambda 1 aia noua de Topran cu o inelara de 22 (cu cot inalt) despicata cu flexul evident si am pus pe cea veche Bosh dupa o noapte stata in otet alimentar si un pic de frecush pe rugina exterioara. Am balacit si lambda 2 in ceva decarburol cateva minute si deasemeni perie de sarma (d-aia cu floace galbene mai moi) fara sa insist.
Acu le-am pus la locul lor pe amandoua cele vechi si maine dimineata cand motorul va fi rece sa vad ce schimbari apar sau nu in comportament.
Daca reusesc sa mai imprumut laptop repet si testarea.
Pe de alta parte am citit pe undeva pe aici cred ca trebuie sa te porti cu lambdele astea (partea activa) ca si cu becurile halogen.
Si ar mai fi o duda de observatie ca in ambele sonde dupa un pic de igienizare/ clatire se auzea zgomot ca si cum era ceva miscand aiurea p-acolo (ca o biluta ceramica as zice desi n-am ureche muzicala).
Mai am in calcul si posibilitatea catalizatorului colmatat dar nush de unde sa o apuc sa-mi dau seama clar de asta. Ma gandeam sa gasesc o metoda de a masura presiunea in locasele lambdelor pe rand insa nu stiu de la ce valori ar trebui sa inceapa panica'n ciuperci.
In speranta ca nu v-am plictisit foarte tare deja revin ca macar sa radem impreuna de ca prostii am facut.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu-i dai de cap pentru ca nu cauti unde trebuie....ai spus ca problemele au inceput dupa folosirea unui aditiv ,ala reuseste cateodata sa dizolve furtune,sa anntreneze mizerie si sa infunde injectoare ori sa strice supapa regulatoare de presiune.Sondele lambda poate zic bine,amestec bogat aia inseamna ca ECU va face corectiile la injectoare pentru mai putina benzina si de aici lipsa putere etc. De obicei injectoarele umplute de mizerii dupa aditivare sunt bune de aruncat trebuie verificat ve face si sistemul de alimentare ,presiune injectie,pulverizare injectoare ..nu vorbesc din auzite nici din posturi citite ,din experienta.
Exista posibilitatea depinde de concentratia aditivului in benzina pentru ca el face gazele mult mai fierbinti sa se fi ars ceramica in catalizator dar nu prea seamana simptomele descrise de tine se manifesta doar ca limitare peste 2500 rot ,in rest merge bine
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
O mica tragi-comedie...,sa vedem finalizarea! Trebuie vazut cu testerul daca semnalul sondei lambda amonte 1 este mare sau intrerupt..., la a doua sonda lambda(aval),conform erorii,este intrerupta rezistenta de incalzire. Conform primei erori,e normal ca gazele de evacuare sa fie bogate in combustibil si trebuie citite valorile senzorilor ce masoara cantitatea de aer din admisie(e posibil ca masura sa fie eronata,mai mica decat cea din realitate)...
Skip ads

  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Am reusit aseara sa pornesc troaca si de data asta a si ramas pornita de la prima cheie cu balbele descrise mai sus insa nu la 4-500rot ci pe la 7-800 asa cum o invatat-o micasa fluctuand initial in reprize scurte spre 1300-1400. De notat ca odata incalzita zeama in motor si rotunjit mersul (stabilizat relanteul) pot accelera in gol pana la 6500 iar in sarcina lipseste cam jumate din hergelie.
Am mers 3-4Km pana in cartierul vecin sa ajung la laptop si oberv ca in sarcina decelereaza (frana de motor) foarte greu.
Ca bonus ieri cat m-am tarat pe sub ea s-a luat boala pe mine si-s racit bine de-mi vine sa o dau dracu pana la primavara.
Ma rog, am descoperit care era butonul din OP-COM de live si am obtinut urmatoarea minune de parametrii iar de acum e randul dvs sa radeti si eventual sa-mi dati un sfat.
Hai ca nici fisierul ala nu stiu cum sa-l urc aci dar o sa extrag cate ceva din el:
Releu principal = activ
Releu pompa combustibil = activ
Senzor 1 pedala acceleratie = 0.96 in relanti 1.33 la 1930rot
Senzor 2 pedala acceleratie = 0.47 la 0.67
Pozite pedala; calculata; = 0 in relanti, 13 la 1930 rot
Potentiometru 1 clapeta(Drosselklappe) = 0.61 la 0.71
Temperatura aer admisie = 31-32 C
Senzor rezervor = 7.18-7.29V fluctuant
Ventil pentru aerisire rezervor = 2%
Incalzire Senzor O2 (Bank1 senzor1) = activ (permanent)
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1) = 431mV tzeapan (fara nici o fluctuatie in repriza de vreo 20sec pe la 1950rot/min)
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1) bogat permanent
Incalzire Senzor O2(Bank 1 senzor 2) = activ (permanent)
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) = 431mV fix tzeapan si asta
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2) = sarac
Bucla senzor O2 deschis
Corectie amestec de termen scurt(Bank 1) = 0 (zero) permanent
Dwell 2.1
Mai imi spuneti voi cu ce sa completez ca acu tre sa ma vad urgent cu farmacista.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie masurat semnalul sondei lambda 1(amonte),in cupla senzorului si daca si acolo e "teapan"(0,431v) inseamna ca e senzorul defect...,daca nu,e posibil ca sa fie intrerupt firul de semnal si calculatorul ia de baza valoarea medie a semnalului...! In aceste conditii nu are cum sa existe corectie(merge "legat la ochi")! Senzorul fiind in bucla deschisa,inseamna ca nu este vazut semnalul sondei de catre calculator,exact ca la pornirea motorului cand este rece...!
  • stefan.mihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Mi-a aparit eroarea P0130, sonda lambda, O2 sensor, high voltage. Am luat alta sonda insa eroarea persistã. Ce sa mai fac?
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut big_electro61, neavand la indemana un ap de masura si nici habar ce, unde si cum sa masor o sa montez iar sonda1 aia noua de topran si mai fac o testare cand o sa pot 'ca m-au pus ai mei la izolator si n-am voie nici la cafea la bouticqu din coltz Rolling Eyes
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
stefan.mihai a scris:Mi-a aparit eroarea P0130, sonda lambda, O2 sensor, high voltage. Am luat alta sonda insa eroarea persistã. Ce sa mai fac?
Tu sau meseriasul,trebuie sa vedeti de cauza acelei tensiuni mari.Calculatorul iti spune ca ceva nu-i in regula pe realizarea amestecului(bogat in combustibil). Si tu esti unul din cei ce ucid postasul,cand le aduce o veste rea...,adica ai inlocuit inutil sonda lambda,fara nici o verificare minora...!
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Pe meserias l-am dat dracu de bun ce a fost, fiindca el a spus "ucide postasu" fara sa masoare nimic sau sa urmareasca ceva parametrii comparativ in testerul lui si da avea si ap d masura si loc incalzit si... da, stiu in ce tara traim.
Pe de o parte am fost de acord sa schimb lamba1 luand in calcul ca peste 200.000 nici mama lu Bosh creatorul nu garanteaza ca "postasul" nu ar fi deja mort si impaiat pe galerie, iar pe de alta parte aditivarea aia cred ca i-a pus capat zilelor definitiv.
Doar ce am pus iar p-aia noua de Topran ca sa pot muta masina din fata blocului intr-un loc mai putin expus zleoartei dezapezitorilor amatori ai primariei.
Acum mere mai rau ca inainte in sensul ca balbaie in turatii periculos de mici 4-500 si nu am putut tura/ incalzi motorul decat inainte de a-si citi parametrii. S-a si oprit de 4 sau 5 ori.
Intentionez sa testez iar sa vad de misca saracia aia de la topran in tester asta de ma lasa raceala sa ies din barlog. Si daca e pacaleala promit ca o fac de ras in public macar sa nu o mai cumpere si altcineva aiurea.
Daca ma puteti ajuta cu un link ceva catre ce cum trebuie masurat la sondele lambda in 4 fire (eventual daca/ ce sigurante au ele in vreun panou) si de unde pot afla parametrii nominali de functionare ai motorului Z18XE? Multam anticipat!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Scrie -functionare sonda lambda 1- pe google si ai informatii suficiente...!
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Firar sa fie, la asta nu m-am gandit pana acum.
Tu glumesti?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De regula, persoanele ce vor sa fie spirituale,sunt si descurcarete...! Spiritual am vazut ca esti,ramane sa vad ca esti descurcaret! Mult succes...!
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Tot citind p-aci, cautand raspunsuri utile prin balastul informational am ajuns sa ma luminez pana la urma.
Lafel de binevoitor erai si cu ani in urma mic_electro61.
Cu sondele am rezolvat... am facut ce-a facut tata.
Multumesc de ajutor!
  • stefan.mihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu nu am mai omorat postasul, ci l-am primit in casa si i-am dat o tuica si o curva! La masina mea a fost problema calculatorului care a luat apa si i s-au oxidat niste contacte. L-am reperat si postasul a trait si e fericit si acum Very Happy
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tomahawk a scris:
Lafel de binevoitor erai si cu ani in urma mic_electro61.
Ok. si nu am de gand sa ma schimb functie de parerile unora sau a altora.Imi place verticalitatea,lucru greu de inteles..., pentru unii!
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salutare
Am urmatoarea problema cu sonde landa .
Motor z18xe sonda landa 1 creste la relantiu la 500mv iar in mers scade la la 420mv
Sonda 2 la relanti are o valoare de 20mv urca in aceleratie la 520 mv
Eroare p0130 si p0170
Sonda landa 1 se incalzeste
Sonda 2 nu am verificat incalzirea ei .dar nu da eroare pe ia . Sondele au fost schimbate de curand ambele mobiltrone .
Au fost schimbate si intre ele aceleasi valori
Banuesc ca nu primeste 12v pe incalzirea sondei landa 2 de sub masina
Intrebarea e posibil asa ceva sa nu dea cod eroare pe sonda 2 ?
Cu sondele originale gm 260000km aceasi eroare
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata masa sonda landa1 lipsa in mufa de pe masina care vine pe firul gri al sondei masa esire semnal ce cauzeaza semnal fix de 410mv cu oxcilati foarte mici si rare
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Hermang a scris:Buna seara, , am schimbat sonda lamda la un Opel G Tweenport de 1,4 cp fiindca se aprinsese ledul de pe bord (cu semnificatia motor), am dus masina la verificat cu leptopul, in urma verificarilor a aparut ca trebuie sa schimb sonda lamda codul care a aparut este urmatorul (PO141 O2 SENSOR HEATER CIRCUIT (BANK 1 SENSOR 2,)am schimbat o la servis cu una copatibila cu codul masinii. Dupa o perioada de timp foarte scurt acesta sa aprins din nou, imi spune si mie din ce cauza si cum sa rezolv problema ?

Masoara bine mufa de pe masina a sondei verifica masa sondei ?firele de incalzire cu contact pus si mare atentie
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Trebuie masurat semnalul sondei lambda 1(amonte),in cupla senzorului si daca si acolo e "teapan"(0,431v) inseamna ca e senzorul defect...,daca nu,e posibil ca sa fie intrerupt firul de semnal si calculatorul ia de baza valoarea medie a semnalului...! In aceste conditii nu are cum sa existe corectie(merge "legat la ochi")! Senzorul fiind in bucla deschisa,inseamna ca nu este vazut semnalul sondei de catre calculator,exact ca la pornirea motorului cand este rece...!


De masurat mufa senzonr la semnal + masa tot din mufa
Eu nu aveam masa in mufa semnal tapan 420mv tras masa lucreaza normal
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR