Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • GAzmi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Simptome: motorul porneste la cheie , pana la 80 grade urcã singura iar cand ajunge la 88 grade se raceste singurã dar incepe sa fiarba apa si sa scoata fum pe la jojã.
Nu dã caldura in interior ,si pe liber ajunge pana la 98 grade fara sa porneasca ventilatorul si am oprit.o
Toate furtunele sunt fierbinti , dar radiatorul este rece .
Presupun ca este radiatorul infundat.

Masina este un opel corsa d 1.2 , presupun ca z12xe , si am ramas si cu joja in brate...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Posibil termostat blocat pe inchis! Verificarea va stabili adevarul si solutia adoptata...!
  • GAzmi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2017

  • Mesaj Privat
O sa merg sa cumpar scule mãine, totusi la z12xe e normal sa fie cuplat tot timpul compresorul ac?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cum ti-ai dat seama ca e cuplat compresorul AC...?
Skip ads

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
GAzmi a scris:O sa merg sa cumpar scule mãine, totusi la z12xe e normal sa fie cuplat tot timpul compresorul ac?

Ai fluxul de aer orientat numai spre parbriz?
  • GAzmi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Da, fluxul numai spre parbriz
Se invarte compresorul de ac odatã cu pornirea motorului , el fiind oprit din buton

Acum ca a iesit joja , scoate fum pe unde era joja si arunca uleiul , si la accelerare scoate fum alb pe esapament in mers
Si cand deschid busonul pe unde se pune ulei , scoate fum
Dar nu trece de 88 grade , si furtunul care duce de la termostat spre radiator este fierbinte dar radiatorul rece
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nivelul de ulei creste? Probabil a cedat pompa de apa.
Cu radiatorul trebuie vazut... daca nici ventilatorul nu porneste...

Cam multe.
Sunt doar pareri.
  • GAzmi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Uleiul este la minim , deabia am cumparat masina si trebuie schimbat cu totul.
Presupun ca Radiatorul nu porneste pt ca nu trece apa prin el.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
GAzmi a scris:
Se invarte compresorul de ac odatã cu pornirea motorului , el fiind oprit din buton
Compresorul este fixat in suruburi,nu se poate invarti(roti).Se roteste fulia,dar axul nu se roteste decat cand este comandat sistemul AC.Daca se roteste axul fara comanda,abia atunci e o problema!De aceea te-am intrebat cum ti-ai dat seama ca e cuplat AC...? ''Presupun ca Radiatorul nu porneste pt ca nu trece apa prin el. ''...!Daca modelul de termostat permite scoaterea acestuia din sistem si sistemul sa functioneze fara termostat...,scoate termostatul si te vei convinge ca radiatorul e OK. Apoi poti monta un termostat nou,verificat in prealabil(daca e posibil)...!
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
GAzmi a scris:Da, fluxul numai spre parbriz
Se invarte compresorul de ac odatã cu pornirea motorului , el fiind oprit din buton

Acum ca a iesit joja , scoate fum pe unde era joja si arunca uleiul , si la accelerare scoate fum alb pe esapament in mers
Si cand deschid busonul pe unde se pune ulei , scoate fum
Dar nu trece de 88 grade , si furtunul care duce de la termostat spre radiator este fierbinte dar radiatorul rece


Cand fluxul de aer este orientat numai spre parbriz, AC functioneaza pe o trepta de putere mica, deoarece se considera ca doresti sa dezaburesti parbrizul. Electroventilatorul nu cupleaza automat. Orienteaza-l si spre piciore sau spre piept.
In ceea ce priveste problema cu uleiul, cred ca ti-a cedat membrana de cauciuc din capacul motor (sau supapa, depinde ce ai), parte a sistemului PCV (recirculare gaze de carter).
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din ce spui tu acolo se pare ca ai ajuns in faza a doua si trebuie o garnitura de chiulasa ,cu cat remediezi mai repede problema cu atat avariile vor fi mai putine.
Presiune in instalatia de racire,fum alb,radiatoare reci .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
GAzmi a scris: pe liber ajunge pana la 98 grade fara sa porneasca ventilatorul si am oprit.o
Toate furtunele sunt fierbinti , dar radiatorul este rece .
Cum poate crede cineva ca la 98 grade un termostat corect(bun) ar fi inchis,iar un radiator nu se poate infunda(colmata)100%,deoarece are bazine pe laterale si o eventuala colmatare incepe de jos in sus si poate fi progresiv in ani de zile. Progresiv poate scadea randamentul dar colmatare 100%,eu nu am vazut...!
Skip ads

  • GAzmi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Va multumesc pt raspunsuri
As vrea sa stiu cum pot sa blochez termostatul pe deschis si bypass , pentru ca este cu tot cu carcasã, deoarece sunt in anglia ,merg cate 15 km pe autostradã si nu am alte drumuri, si nu merita schimbarea garniturii pt ca ma ajunge cat o alta masina.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In Anglia,decat sa te chinui cu inlocuitul termostatului,mai bine inlocuiesti masina...! Sunt preturi...,de preturi...!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asta pentru ca in Anglia si inlocuitul unui termostat este ceva ce depaseste cu mult posibilitatile majoritatii service-urilor. Traiesc de peste un an un cosmar aici cand trebuie sa intai sa rediez ce face intai 'british sdandard' ca sa ajung sa-mi fac si eu treaba.
Pot spune ca service-urile din Romania fata de astia sunt cu 10 clase mai sus la orice capitol.
  • GAzmi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Off. Nu am vrut sa merg la service pentru ca data trecuta pt diagnoza passat b5 si schimbare maf , mi.au cerut 100 lire , si masina a costat 500.
Așa cã mi.am cumparat acum un set de scule de pe ebay , dar nu am putut sa dau jos colierul metalic de la termostat ca sa il pot testa
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Termostatul tau este montat intr-o carcasa de aluminiu, are doua picioare laterale eu le apas cu mana le rotesc lateral fata de suport si iese termostatul in 2 min. Incearca varianta asta daca merge asa e de vina termostatul .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
GAzmi a scris: pt diagnoza passat b5 si schimbare maf , mi.au cerut 100 lire , si masina a costat 500.
Deci,barfa tine oarecum pasul cu realitatea...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR