- S P A R T A N.
- *
- 16 mesaje
- din 07 Jan 2019
- Astra 2005 Y16YNG
- Ialomita
S P A R T A N.
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2005 Y16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2019
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 163 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
Vin si eu pe topicul acesta cu o problema sacaitoare.
Sunt posesor de astra h, a16xer, 2011 cu 130.000km la bord, de cca 30.000 km la mine.
Pana acu’ masina nu m-a necajit decat cu o sonda lambda, insa de cand a venit caldura, la pornire face sunetul specific de diesel pret de 1,2 secunde, amintit in postarile anterioare. Uleiul folosit de mine e Liqui Molly toptec 4600, 5w30, cu schimburile la 10.000km, intocmai sa nu fi ajuns la problema asta, dar uite ca am ajuns.
Am gasit pe forum informatia asta:
“Insignia 2009-Onwards - Engines A16XER, A18XER
Knocking Noise After Cold Start
Customer complains of a knocking noise after cold start. This noise appears sporadically after cold start
and when the engine switched off for a long period of time.
This is due to the camshaft position actuator activation starting too early before the necessary oil
pressure is reached.
In case of customer complaint please program engine ECU with modified software.
Software will be available as of 11th of May 2009, TIS2Web 5.5.
TIS Reference Number: E0002487”
A rezolvat cineva prb asta prin update de soft? Sau sa nu imi bat capul si sa investighez actuatoarele si sa scot sitele?
Problema face numai la prima cheie si dupa o stationare lunga, la mai mult de 30 grade afara. In rest se comporta cum trebuie.
Sunt posesor de astra h, a16xer, 2011 cu 130.000km la bord, de cca 30.000 km la mine.
Pana acu’ masina nu m-a necajit decat cu o sonda lambda, insa de cand a venit caldura, la pornire face sunetul specific de diesel pret de 1,2 secunde, amintit in postarile anterioare. Uleiul folosit de mine e Liqui Molly toptec 4600, 5w30, cu schimburile la 10.000km, intocmai sa nu fi ajuns la problema asta, dar uite ca am ajuns.
Am gasit pe forum informatia asta:
“Insignia 2009-Onwards - Engines A16XER, A18XER
Knocking Noise After Cold Start
Customer complains of a knocking noise after cold start. This noise appears sporadically after cold start
and when the engine switched off for a long period of time.
This is due to the camshaft position actuator activation starting too early before the necessary oil
pressure is reached.
In case of customer complaint please program engine ECU with modified software.
Software will be available as of 11th of May 2009, TIS2Web 5.5.
TIS Reference Number: E0002487”
A rezolvat cineva prb asta prin update de soft? Sau sa nu imi bat capul si sa investighez actuatoarele si sa scot sitele?
Problema face numai la prima cheie si dupa o stationare lunga, la mai mult de 30 grade afara. In rest se comporta cum trebuie.
MFirica
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
GCroitoru
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2019
- Mesaj Privat
pedro80 a scris:Salut,
ma confrunt si eu cu aceleasi probleme ca cele mentionate de voi :zgomot pornire ,zgomot de diesel la cald, lipsa putere ,martor aprins(masina cu cheie) la o Vectra C x18xer.Ma poate ajuta cineva cu ceva detalii vis a vis de demontarea celor doua valve.
Multumesc anticipat.
ma confrunt si eu cu aceleasi probleme ca cele mentionate de voi :zgomot pornire ,zgomot de diesel la cald, lipsa putere ,martor aprins(masina cu cheie) la o Vectra C x18xer.Ma poate ajuta cineva cu ceva detalii vis a vis de demontarea celor doua valve.
Multumesc anticipat.
E simplu
https://youtube.com/watch?v=NOFGDnypkPg
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
Si eu am senzatia ca mai nou motorul meu are zgomot de Diesel, dar nu-i deranjant. M-am gandit si eu c-o fi de la tacheti. Daca deschid capacul de umplere cu ulei, vad ca sunt bine udati.
Masina o am din oct 2018, avea 192.000km (Z16XE) si am facut schimbul cu ulei GM5W30. Prima data am pus ceva mai mult, de a trecut cu vreo 6-7mm peste nivelul maxim al jojei. Dar, dupa ce am circulat putin, am vazut ca a dat pe dinafara si am scos vreo 600ml, pana a ajuns la nivelul maxim indicat de joja. De atunci tot mereu imi apare in bord mesajul 'oliepeil control'. Il ignor, ce sa fac?
Consumul de ulei, dupa ultimele observatii, pare sa fie cam 0.6l/1000km. Cu cateva luni in urma aveam impresia ca nu consuma aproape deloc.
Masina o am din oct 2018, avea 192.000km (Z16XE) si am facut schimbul cu ulei GM5W30. Prima data am pus ceva mai mult, de a trecut cu vreo 6-7mm peste nivelul maxim al jojei. Dar, dupa ce am circulat putin, am vazut ca a dat pe dinafara si am scos vreo 600ml, pana a ajuns la nivelul maxim indicat de joja. De atunci tot mereu imi apare in bord mesajul 'oliepeil control'. Il ignor, ce sa fac?
Consumul de ulei, dupa ultimele observatii, pare sa fie cam 0.6l/1000km. Cu cateva luni in urma aveam impresia ca nu consuma aproape deloc.
Albinoium
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
Cred ca este cel mai aiurea defect intalnit in atata amar de ani. Eroarea P0011 persista dupa tot ce mi-au sugerat atat colegii de aici cat si mecanici peste mecanici si IT-isti peste IT-isti. Am schimbat pinionul defazor de pe admisie, VVT, senzor axa came admisie, senzor volanta, trecut pe ulei w5-40, curatat si uscat tot si nu mai tin minte altele. Au ramas: presiunea de ulei (idee pentru care s-a suparat un supermecanic dar in cateva zile imi vine manometrul), contactul electric aleator (asta ar fi jale pentru ca eroarea apare aiurea, cand ii vine), ecu-ul (si aici greu de detectat eventualul defect, tot din cauza aparitiei aleatoare). Nici macar zgomotul de Diesel sau de lipsa presiune ulei de la pornire nu este permanent sau de acelasi tip.
Foarte ciudata este manifestarea de la accelerarea mai brusca, atunci cand parca se ineaca si cere o relaxare usoara a acceleratiei dupa care demareaza foarte bine. Asta tot cand ii vine pe chelie sa dea eroarea.
In ultima perioada am tinut continuu diagnoza pornita pentru a incerca vreo corelare intre aparitia erorii si alta manifestare dar nimic nu se repeta.
Ar fi interesanta o opinie calificata, evident inafara celor de mai sus.
Motorul este A14NET, 1.4 turbo, 140 cp, 2014
Foarte ciudata este manifestarea de la accelerarea mai brusca, atunci cand parca se ineaca si cere o relaxare usoara a acceleratiei dupa care demareaza foarte bine. Asta tot cand ii vine pe chelie sa dea eroarea.
In ultima perioada am tinut continuu diagnoza pornita pentru a incerca vreo corelare intre aparitia erorii si alta manifestare dar nimic nu se repeta.
Ar fi interesanta o opinie calificata, evident inafara celor de mai sus.
Motorul este A14NET, 1.4 turbo, 140 cp, 2014
Albinoium
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
Citit, alaturi de multe alte referiri la nenorocita de eroare p0011. Jalea consta în faptul cã toate cele din articol au fost efectuate dar fara rezultat. Eroarea apare aleator. Pânã și zgomotele de la pornire sunt diferite de la o zi la alta. De aici pãrerea mea cã defectul este printre contacte electrice ori în calculatoare.
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
arghira
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2020
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
Dupa cum vad ca se evita angrenarea in discutii la obiect, pare a fi un defect mai fin, ce nu poate fi rezolvat dupa ureche.Sunt obisnuit sa iau batraneste toate posibilitatile la rand si nu mi-au ramas decat trei posibilitati:
- softul cu ceva buguri (dar s-ar manifesta oarecum legat de influente exacte asupra senzorilor);
- defect de contact electric si atunci chiar devine greu de depistat pana nu crapa;
- o mizerie care se plimba aiurea si produce variatii de presiune ulei.
Deocamdata am ales metoda anti-soacra, adica nebagarea in seama si sterg eroarea doar cand face urat la acceleratii mai tari sau cand opresc motorul.
Solutii polemice referitoare la calitatea interventiilor, piese de origine si altele de acest gen am gasit peste tot si mi le rememorez inainte de culcare, deci nu cred ca mai sunt necesare.
- softul cu ceva buguri (dar s-ar manifesta oarecum legat de influente exacte asupra senzorilor);
- defect de contact electric si atunci chiar devine greu de depistat pana nu crapa;
- o mizerie care se plimba aiurea si produce variatii de presiune ulei.
Deocamdata am ales metoda anti-soacra, adica nebagarea in seama si sterg eroarea doar cand face urat la acceleratii mai tari sau cand opresc motorul.
Solutii polemice referitoare la calitatea interventiilor, piese de origine si altele de acest gen am gasit peste tot si mi le rememorez inainte de culcare, deci nu cred ca mai sunt necesare.
arghira
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2020
- Mesaj Privat
arghira
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2020
- Mesaj Privat
arghira
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2020
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 321 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut! Opel Vectra C Z18XER.,2007.Mi-am luat inima in dinti si am zis sa scap si eu de þãcãnitul la pornire de 2-3 zecunde. Am desfacut ambele valve VVT mari de pe partea stângã cum te uiti la motor. M-am chinuit destul de mult sã le scot, am rotit si am tras, m-am ajutat si de o cheie papagal + cârpã. Mai ales la cea dinspre parbriz, pozitia este destul de incomodã. Bineînþeles cã sitele erau "la locul" lor, au iesit foarte usor, aproape cã nici nu este nevoie de ºurubelniþã .Am facut de atunci vreo 4-5 porniri si totul este in regulã, nu se mai aude acel zgomot la pornire. Nimic aprins in bord, trage bine, se tureaza ok.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 321 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut ! Masina a fost cumparatã de nouã din România, a fost pe leasing in prima parte a vietii ei, pe cel de la care am luat-o il cunosc ( al doilea proprietar) si a avut grijã de ea, insa cum a întretinut -o primul proprietar nu se stie...la ultimul schimb eu am pus GM 5W30,insa am citit pe aici ca ar fi mai ok un 0W40 pt motorul asta.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 626 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat