Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut tuturor!

Tocmai in anul majoratului, asa cum era de asteptat, incepe sa dea semne de oboseala. Venita din Olanda si inmatriculata-n RO de mine cu aproape 4 ani in urma se pare ca nu i-a priit aerul si nici benzina noastra Smile .
Hora a inceput cu pornire grea la rece, cu balbe si consum crescut de carburant iar o parte din HP-i au plecat la pascut fara sa ceara voie.
Cu motorul cald pornirea rezonabila la sfet/ juma de cheie si mai cu lipsa de putere masina totusi deplasabila pe rotile si restul ei de putere.
Alimentarile de cand e in tara masina doar 95(FaraPb) Rompetrol, OMV-Petrom 98% am ocolit permanent Lukoil-ul si Noname-Oil. Ulei 10w-40 GM schimbat la intervale de 6000-8000 Km si de fiecare data filtre aer si ulei (cel de benzina la intrare-n iarna). Consumul combinat (cand mergea in parametrii) 8,6 l/100Km.
Ajung la primul reparaci de printre blocuri (cu origine mioritica) si dupa un extras de coduri stocate omu zice fara convingere dar cu mare usurinta lambda amonte de inlocuit. Am pus o duda aftermarket fara vreun rezultat. Am o vaga banuiala ca nici cea dinainte nu mai lucra demult si ECU ii refuza cititile tinand-o pe valorile de baza.
Ajung evident si la al doilea mioritic, un ocupatu dracului de zici ca el era singurul reparaci vreme de tri sate-n deal si-n vale. Asta a dat-o fara sa afle prea multe pe bujii de inlocuit si sa vin la el la testare cand o avea timp sa-mi verifice bobina. Am inlocuit bujiile considerand ca-s consumabile deasemeni fara vreun rezultat. Odata cu schimbarea lor am inlocuit si garnitura la capacul culbutorilor fiindca se adunase ceva ulei la baza bujiilor.
Sa merg la reprezentanta refuz din cauza amintirilor personale cu Kadett-ul dinaintea asteia.
Mostenind un pic de dibacie din neam si strans un pic cu usa de faptul ca traim in Romania si ne meritam soarta cata vreme nu facem nimic sa o schimbam, am folosit cateva saptamani timpul de dupa intrare in noapte si am utilizat cu incredere functia de cautare aci pe Club si ici-colo pe alaturi.

PS: Nu va grabiti cu raspunsuri pana nu revin cu relatari despre ce am facut deja pana in acest moment.
Deasemeni am rugamintea sa nu postati pe topic mesaje fara continut, neargumentate sau fara a avea la baza cumulul personal de cunoastinte si/ sau experienta, ori evident stocarea de date tehnice specifice. Sincer am facut oarece alergie la a cerne borhot informational in cautare de informatie viabila. Consider ca binele se face in liniste iar atitudinea pozitiva ajuta mai mult decat ajutorul direct cu spectatori.


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z18XE
Skip ads

  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Mai intai sictirit de carpaci, schibaci de piese si alti autohtoni cu pretentii de cunoscatori, mai citind pe aici mai plecand urechea pe dincolo,am achizitionat un OP-CON 2010 echivalent ca pret cu doua testari.
Odata ce am inceput sa deslusesc cum si ce vrea testerul asta sa-mi zica am constatat ca-s in urma cu vreo 20 ani cu tehnologia in domeniu. Am dat-o din fascinatie referitor la progresul tehnologic in teama de a fi legat de manute in intentia de a interveni in intretinerea si servisarea unui vehicul cu propulsie termica indiferent care ar fi el.
Mai intai, fiind in eroare, mi-am facut temele cu rostul si curatatul EGR, iar apoi cumva spre fericirea mea am constatat ca a renuntat neamtu' la el pe motorizarea asta cu putin timp inainte.
Apoi am casunat pe sondele lambda, am lecturat despre rostul lor si cum au evoluat ele pana la astea-n 4 fire. Asa ajung sa imi confirm inca odata ca nu prea e treaba cu aftermarket pe la masinile germane. Am ramas momentan cu o japitza de Topran care este deasemeni in eroare lafel ca cea arsa de timp de ma certa pe testere si am inlocuit-o fara un rezultat bun. Multumesc pt ajutor colegilor care m-au luminat cu informatii despre asta! https://www.clubopel.com/vie...p=2016292#2016292
Am trecut la verificarea posibilitatii de a fi catalizatorul blocat/ colmatat de atata amestec bogat din sonda de oxigen, incat m-am imprietenit cu benzinaria. Ei bine inca isi face treaba bine in sensul ca am pornit motorul cu lambda amonte scoasa si am astupat gaoacea alternativ fara a presa foarte tare pe astupusul improvizat. Turatia de relanti a ramas constanta iar inauntru ('ca tot era noapte) ceramica inrosita un pic fara impuritati vizibile. Deja adunam info despre cum, de ce si in ce mod sa-l rezolv. Nu este cazul inca, zic eu.
Urmatorul episod (tot cu temele facute in noptile anterioare citind pe aici) am igienizat traiectul de admisie a aerului, am demontat si curatat clapeta (inclusiv gaurica magica). Era ceva mizerie dar nu de speriat (gaoacea magica evident obturata). Aici am obtinut primul rezultat bun in sensul ca-n frana de motor consumul instant revine iar cu 0,0 l/h pe afisaj si se simte decelerarea.
Am desfacut si lambda 2 care deasemeni e dusa cu pluta din ce zice OP-CON-ul, am vazut-o cat de frumoasa si de scumpa e, am sters-o la bot si am varat-o la loc pe post de dop momentan.
Am testat la un amic compresia in cilindrii si-s toti peste 14 bari, nu avem jeg in antigel si nici sub joja de ulei presiune sau fum.
Saptamana trecuta fiind nevoit sa ajung la vreo 20 Km cu treaba am balbait-o ca de obicei in cca 500rot/min pana a trecut antigelul de vreo 60-70 grC si m-a lasat apoi sa pot accelera. Puterea motorului in sarcina era la cca. 20-30% dupa aprecierea mea, Masina a stat toata ziua oprita iar seara pe la vreo 5 grC in atmosfera a ramas pornita dupa vreo 5-6 start-uri. Abia dupa 20min, din care primele 10 le-a galgait tot acolo sub turatia de relanti, am reusit sa o misc din loc raspunzand foarte greu la acceleratie. Mai mult decat atat pe drum spre casa cu greu am reusit sa ajung la 70Km/h si a scuturat / zmucit aproape tot timpul.
Evident dupa manifestare am casunat pe injectoare si sistemul de alimentare, avand ca motiv suplimentar si aditivarea de la intrarea in sezonul rece, Operatiune care cred ca ar fi dus toti melcii fara cochilie ramasi din benzinele de super calitate direct in tzasitoarele de caburant.
Am verificat presiunea in rampa si trece un pic de 3,8 bari iar la cca 10 min dupa oprirea motorului inca ma are presiune in ea. Dupa contact pompa maraie cca.3 sec.
Vazand prin tutoriale ca la injectoare trebuiesc facute si niste masuratori electrice am cumparat si un multimetru. Sper sa nu-mi prind urechile in el.
PS: Revin cu rezultatele cautarilor pe masura ce ma pot ocupa de problema.


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z18XE
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Inafara de sonda lambda 2, ce erori mai apar pe OP-COM ?
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Revin cand ajung la tastatura cu ele exact
In principiu erau codurile de la ambele sonde si amestecul bogat. Cand am mai calcat-o pe cap sa o ridic in turatie aparea sporadic si cate un cod de rateu insa nu pe acelasi cilindru repetitiv.


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z18XE
Skip ads

  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
P0130 - Circuit sonda lambda 1 - deschis
(04) - Nu este prezent

P0141 - Circuit incalzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) - intrerupt
(04) - Nu este prezent

P0135 - Circuit incalzire senzor O2(Bank 1 senzor1) - intrerupt
(04) - Nu este prezent

Asadar am extras dupa ce mi-am facut temele si un pic de curaj injectoarele.
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
...
Nu am reusit sa gasesc un kit de genul astuia din poza, desi ar fi fost bine sa-l am la montarea lor inapoi pe motor (inca-l mai vreau daca stiti pe undeva):

Le-am suflat de 2-3 ori cu decarburol presat cu seringa si apoi am clatit cu benzina sa nu ramana prea mult decarb in ele pana la montarea inapoi pe masina. Solenoidul l-am accesat in impulsuri scurte cu o baterie de 9V. Pulverizeaza-n 2 jeturi corect dupa aprecierea mea ochiometrica.
Neavand kitul ala am folosit tot oringurile vechi asumandu-mi riscul de a le desface dinou in cazul ca-si vara necuratu coada. Am reusit sa le pun inapoi si sa nu curga nimic p-alaturi.

Am pus totul la loc si tot nimic la incercarea de pornire.
Ideea e ca am nevoie de un pic de ajutor de la cineva dintre dvs. care acces la informatii specifice despre parametrii Z18XE-ului, cu privire la valorile vizibile in poze mai jos, mie-mi da cu virgula tensiunea de alimentare a injectoarelor (mi se pare mica):

Am pus si pe solenoidele injectoarelor si sun toate lafel, sper ca valoarea e in parametrii:

Am mai dat jos si pedala si am sters cu bumbac si spray contact cursorul ala sau cum se numeste el, apoi am tensionat un pic lamelele cum povestea dl. Dan C. pe la Agila daca bine-mi amintesc.


Cam asta pana acum si nu mai stiu pe ce directie sa apuc sa mai dau din manute in incercarea de a-i da de cap.

Pe de alta parte am o multime de citiri livedata (op-com) la care ma cam uit 'cum curca-n lemne, neavand si un TIS ori ceva gen si-apoi nu stiu de are cineva timp-chef-interes sa se uite prin ele sa-si dea o parere despre ce nu e in regula p-acolo.
Sincer incep sa-l banuiesc pe ECU ca o da de sant cu socotelile lui (a se citi conexiuni) si vrea la doctor.


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z18XE
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86552
https://www.clubopel.com/rez...0170&sa=Cauta - P0170 nu a aparut.
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@T.ion Multam fain de pm-uri, nu as fi avut rabdare sa caut...
Am dat jos imaginile, acum sa vad cum pun Windoz virtual pe Linuxul din casa. Apoi sa ma familiarizez cu extragerea informatiilor din TIS si autodata.
Cat de drag imi era Kadett-ul si cablul ala de actiona clapetele in carburatorul Pierburg PO2 de n-am cuvinte...
Skip ads

  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am dat un fas pe mufele ecu cu sp contact si nimic.
Am masurat solenoid si functionalitate la valva de purjare vapori inclusiv racordul cauciucos din spatele clapetei.
Am imprumutat o clapeta, am invatat-o cu OP-con-ul traseul si mai ca ar fi vrut sa zica ceva spre bine.
Am scos-o asadar vreme de 30 Km la plimbare ca doar-doar si sa-mi aduc remorca acasa...
Ca si la ultima abatere mers fara putere cu zmucituri iar cu pedala cca.75-80% abia dupa 2-3 secunde reactioneaza insa doar cu cca. 60% din puterea motorului. Consum maaare vizibil la ochi in bord. La dus a fost parca mai receptiva si mai cursiva accelerarea.
Azi am luat si filtru nou de benzina insa n-am apucat sa urc masina pe undeva si in plus as vrea sa suflu cu un compresor sau macar c-o pompa traiectul inainte de a-l pune acolo. Poate imi fac curaj/ timp sa scot si pompa din rezervor sa vad ce-i prin el depuneri sau fu-n shoarec inecat (inca nu m-am hotarat de folosesc lanterna sau bricheta Wink
Daca-mi fac timp decapsulez motorasul din clapeta veche sa caut plosnite si p-acolo.


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z18XE
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Mare mirare daca nu este ECU defect, prea multe probleme.
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Sper sa nu ai dreptate...
Momentan vreau sa verific traiectul de alimentare, apoi sa vad cum pot masura presiunea inainte de catalizator (sa nu fie ala colmatat) fiinca restul de evacuare e nou si mi se pare ciudat de fierbinte temperatura gazelor evacuate.
Ma rog, inca mai ma invart in jurul cozii in speranta ca nu se lasa cu ECU. Timp nu prea am iar cu "service-urile" am un pitic pe creier referitor la competenta si o jena cu sumele lor nejustificate in realitate.
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
M-am jucat un pic cu o curatare apoi (cand a ajuns a doua pe stoc) si cu o decapsulare la motorasul clapetei si am constatat ca periile sunt cam flocaite sa zic asa:

Si dupa inca o noapte scurta citind pana si d-astea: "Symptoms of a Bad or Failing Crankshaft Position Sensor" pornind defapt cu timpii la care arata op-con-ul in livedata ca ar da(calcula) ECU scanteia-n bujii cred ca l-am prins pe dracu de coada:

Maine poate reusesc sa cumpar si sa inlocuiesc.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ce drac și ce mai coadã!
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am pus senzor ax came Delphi si piesa noua desi corect montata este polizata de rola de pe care trebuia sa masoare. Am improvizat o saiba din ceva metal de cca 1mm si acum incape o foaie de hartie in fanta ramasa. Nici nu stiu daca sa ma scandalizez pt asta si in fata cui sa o fac. Bine ca nu a zdobit plasticosenia acolo sa mi-o vare in cureaua de distributie la malaxor.
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Se pare ca nu i-a facut bine frecushul cu rola axei la senzorul ala, care ori nu e ce trebuie ori e un rebut.

P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit No Signal
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Asta seara am reusit sa obtin un ecu de imprumut si evident nu am putut porni dand de astea:

P0120 - Throttle Position Sensor (TPS) Circuit 1 Voltage Low
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input
P1614 - Immobiliser Wrong Signal Received
P1550 - Electronic Throttle Control Reduced Power
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am rezolvat si imperecherea ECU in sensul ca am primit cip-ul pt cheie si inelul lui de pe butucul cheii.
Acum sondele de oxigen lucreaza in plaja lor de valori iar semzorul axului supapelor ala nou are momente cand o ia pe aratura si ma limiteaza in 4000.
Am ramas doar cu:

P0170 - Lean Exhaust

...singura eroare permanenta.

Totusi motorul nu are putere si tocmai am intrat in posesia celei de a doua clapete second si o pedala de acceleratie fiindca opcon-ul (in mers) arata cam asa:

Calculated Throttle Position / Throttle Position / Engine Speed / Idle Speed Offset

10 Partial Load 1,299 Vehicle moving
7 Partial Load 1,485 Vehicle moving
5 Idle 1,593 Vehicle moving
4 Idle 1,427 Vehicle moving
7 Partial Load 805 Vehicle moving
7 Partial Load 853 Vehicle moving
7 Partial Load 910 Vehicle moving
7 Partial Load 1,036 Vehicle moving
6 Partial Load 1,016 Vehicle moving
5 Partial Load 1,028 Vehicle moving
6 Partial Load 1,039 Vehicle moving
7 Partial Load 1,049 Vehicle moving
10 Partial Load 1,085 Vehicle moving
13 Partial Load 1,154 Vehicle moving
16 Invalid 1,302 Vehicle moving
20 Invalid 1,407 Vehicle moving
21 Invalid 1,527 Vehicle moving
13 Invalid 1,737 Vehicle moving
6 Idle 1,786 Vehicle moving
5 Idle 1,942 Vehicle moving
5 Idle 1,748 Vehicle moving
9 Partial Load 908 Vehicle moving
13 Partial Load 886 Vehicle moving
15 Partial Load 931 Vehicle moving
16 Invalid 933 Vehicle moving
19 Invalid 1,053 Vehicle moving
20 Invalid 955 Vehicle moving
20 Invalid 1,16 Vehicle moving
20 Invalid 1,028 Vehicle moving
22 Invalid 1,102 Vehicle moving
22 Invalid 1,134 Vehicle moving
22 Invalid 1,109 Vehicle moving
22 Invalid 1,214 Vehicle moving
23 Invalid 1,147 Vehicle moving
23 Invalid 1,25 Vehicle moving
24 Invalid 1,217 Vehicle moving
24 Invalid 1,236 Vehicle moving
24 Invalid 1,237 Vehicle moving
25 Invalid 1,352 Vehicle moving
7 Partial Load 1,288 Vehicle moving
5 Partial Load 1,31 Vehicle moving
5 Idle 1,288 Vehicle moving
4 Idle 1,281 Vehicle moving
4 Idle 1,233 Vehicle moving
4 Idle 1,188 Vehicle moving
5 Idle 897 Vehicle moving
5 Idle 842 Vehicle moving
7 Idle 948 Vehicle moving
7 Idle 874 Vehicle moving
7 Partial Load 991 Vehicle moving
11 Partial Load 727 Vehicle moving
15 Invalid 687 Vehicle moving
16 Invalid 690 Vehicle moving
16 Invalid 758 Vehicle moving
17 Invalid 804 Vehicle moving
16 Invalid 842 Vehicle moving
15 Invalid 875 Vehicle moving
15 Invalid 997 Vehicle moving
13 Invalid 926 Vehicle moving
12 Partial Load 966 Vehicle moving
11 Partial Load 1,093 Vehicle moving
9 Partial Load 1,064 Vehicle moving
9 Partial Load 1,039 Vehicle moving
9 Partial Load 1,101 Vehicle moving
10 Partial Load 1,033 Vehicle moving
11 Partial Load 1,201 Vehicle moving
13 Partial Load 1,236 Vehicle moving
22 Invalid 1,175 Vehicle moving
23 Invalid 1,234 Vehicle moving
26 Invalid 1,263 Vehicle moving
28 Invalid 1,353 Vehicle moving
30 Invalid 1,49 Vehicle moving
31 Invalid 1,555 Vehicle moving
33 Invalid 1,695 Vehicle moving
35 Invalid 1,813 Vehicle moving
37 Invalid 1,927 Vehicle moving
40 Invalid 2,075 Vehicle moving
7 Idle 2,172 Vehicle moving
7 Idle 2,512 Vehicle moving
5 Idle 2,125 Vehicle moving
17 Invalid 1,423 Vehicle moving
25 Invalid 1,442 Vehicle moving
26 Invalid 1,413 Vehicle moving
26 Invalid 1,447 Vehicle moving
27 Invalid 1,572 Vehicle moving
27 Invalid 1,485 Vehicle moving
27 Invalid 1,563 Vehicle moving
27 Invalid 1,492 Vehicle moving
28 Invalid 1,675 Vehicle moving
28 Invalid 1,539 Vehicle moving
28 Invalid 1,642 Vehicle moving
28 Invalid 1,592 Vehicle moving
29 Invalid 1,693 Vehicle moving
29 Invalid 1,636 Vehicle moving
29 Invalid 1,749 Vehicle moving
29 Invalid 1,744 Vehicle moving
29 Invalid 1,832 Vehicle moving
29 Invalid 1,705 Vehicle moving
30 Invalid 1,807 Vehicle moving
30 Invalid 1,793 Vehicle moving
30 Invalid 1,798 Vehicle moving
11 Partial Load 1,827 Vehicle moving
6 Idle 2,325 Vehicle moving
5 Idle 2,166 Vehicle moving
5 Idle 1,752 Vehicle moving
5 Idle 1,384 Vehicle moving
5 Partial Load 1,431 Vehicle moving
6 Partial Load 1,412 Vehicle moving
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Azi am dat jos si spalat catalizatorul. Nu a trebuit levier, decat Fairy cu apa rece si un compresor mare, ceva pistol cu aer cald si o lampa cu gaz.
Nici o schimbare semnificativa. Tot cu P0170 am ramas desi prin catalizator si cu plamanul se putea sufla lejer la finalul operatiunii.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Totusi poate te ajuta cu coleg sa faci o proba la debimetru cu unul original.
Eventual probat cu unul SH cu plata dupa proba...
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
3 functionale am probat, e bun si al meu Ioane, inclusiv bobina de imprumut. Merci de sugestie!
Azi am pus acum o alta pedala si raspunde ceva mai bine asta, probabil am sa o pastrez.
Deasemeni si o a 3-a clapeta cu melcii ei cu tot.
Sunt calare pe ea acum fiindca am ceva timp liber.
Am parcurs cam toate terminatiile care dau belele celebre acestui motor si in final am schimbat si ECU.
Cata vreme asta nou (SH) nu mai are nici o eroare de dat afar' din creierasul lui in tester Delphi si Op-com distributia cred eu ca e urmatorul pas logic. Presupun ca ECU este "orb" cand distributia e sarita de la punct.
O sa ma imbat rau din maxim 2 beri cand ii dau de cap.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR