Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Simptome: De câteva sãptãmâni la pornire se aude un sunet puternic din partea dreaptã a masinii, dupã ce se încãlzeste masina se opreste sunetul. Acum 1 lunã când era mai cald afarã la pornire fãcea la fel însã nu mai era acelasi sunet, ci unul mai ascutit, chiar si când plecam sau când schimbam a 2-a în mers... PS: Ca pornire, porneste câteodatã uimitor de rapid (adicã nici nu apuc sã dau de cheie cã a si pornit, câteodatã dureazã 2-3 secunde depinde de cât de frig e)

Cod(uri) eroare: -
----
Model: Astra H
An fabricatie: 2006
Cod motor: Z19DTJ

Videoclip: https://vimeo.com/305287492
Skip ads

  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Acum de 2-3 zile nu mai face acest sunet, ideea e cã nu a mai fost nici la fel de frig ca acum ceva zile când îmi fãcea problema... oare ce poate sã fie? Surprised
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Niciun rãspuns?
Acum in prezent fiindcã nu mai este la fel de frig, pornește normal și foarte rar se aude sunetul însã nici macar 10 la sutã cum fãcea în videoclip
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Posibil sa ai o rola, fulie, intinzator cu rulmentul dus.
Mergi la un service sa-ti dea cureaua de accesorii jos si sa verifice fiecare fulie in parte.
Skip ads

  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Sunet rezolvat (am zis sã scriu și pentru cei cu aceeași problemã) -> Fulie nouã
Martor baterie (mort servo etc) -> Releul de la alternator
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Fulie alternator...?
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Da, fulia de la alternator.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cand se distuge sistemul ambreiaj din fulie,axul alternatorului nu mai este antrenat si se aud zgomote specifice.Lipsa antrenarii rotorului(axului),face imposibila incarcarea(martor baterie aprins),implicit functionarea servodirectiei...,de aceea eu am dubii mari ca releul regulator de tensiune ar fi fost defect...! E prea mare coincidenta!
Skip ads

  • Florin20

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Si eu am avut probleme cu fulia alternatorului,s-au sparta rulmentii in ea acum vreo 4 ani.Atunci am schimbat distribuția si am mers si o perioadã cu 200km/h pânã in Viena,daca are vreo importanta.Ideea e ca servodirectia functiona si cu cureaua data jos,a rãmas surprins si mecanicul român care mi-a schimbat fulia in Austria
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu te cred,argumenteaza ca ai dreptate! SF-uri aud in fiecare zi...trebuie sa discern ce cred si ce nu...! A se vedea conditiile de functionare ale servodirectiei electrice...!
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Am fãcut mașina unde am mai fãcut o fostã mașinã și bãieții mereu au fost onești, garanție facturã tot ce trebuie, alea 2 chestii au fost problema , sunetul era produs de acea fulie care era vai de ea și problema cu lipsa de putere era a releului

Poate va ajuta pe cineva ce am scris pe aici
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''problema cu lipsa de putere era a releului ''...! Despre ce lipsa de putere e vorba...?!
Skip ads

  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Bigelectro61 iatã ce am înțeles eu : in decembrie 2018 colegi nostru se plângea de un zgomot la motor dar nu a pomenit nimic de un martor aprins in bord sau pierderi de putere deci erori 0 ,dupã ceva timp din cauza fuliei de la alternator care sa stricat de tot și nu mai antrena alternatorul a apãrut și eroarea în bord și atunci colegu rdolta a fost nevoit sã ajungã la service cei de acolo au schimbat și releul sa fie prețul mai bun pentru ei ,eu cred cã pierderea de putere la care se refera colegu a fost din cauzã cã el a mers pe baterie și probabil ecu nu mai avea suficient curent ,am pãțit și eu ceva asemãnãtor și am fost nevoit sã merg pe baterie din Ploiesti / București cu faza scurta cand am intrat în București am simțit cã servo direcția dãdea semne de oboseala și motorul parca devenise mai puturos ,servo devenise așa sensibil la orice consumator de curent de exemplu semnal frana deci probabil la mașinile mai vechi care nu au un ecu așa deștept mai poți merge 20/ 30 min depinde cate viraje faci pe parcursul drumului iar la alte mașini ecu taie servo și intrã în sistem de avarie când sesizeazã cã bateria nu mai este încãrcatã corect asta cred eu
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Așa este, releul a fost înlocuit ca sã iasã prețul mai bine Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Florin20 a scris:Si eu am avut probleme cu fulia alternatorului,s-au sparta rulmentii in ea acum vreo 4 ani.Atunci am schimbat distribuția si am mers si o perioadã cu 200km/h pânã in Viena,daca are vreo importanta.Ideea e ca servodirectia functiona si cu cureaua data jos,a rãmas surprins si mecanicul român care mi-a schimbat fulia in Austria

Rulmentii nu sunt in fulie, ci in alternator. Servodirectia... nu are nicio legatura cu cureaua auxiliara si in mod evident cu lantul cinematic aferent ei.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
petrescu.robert a scris:Bigelectro61 iatã ce am înțeles eu : [...]dupã ceva timp din cauza fuliei de la alternator care sa stricat de tot și nu mai antrena alternatorul, a apãrut și eroarea în bord și atunci colegu rdolta a fost nevoit sã ajungã la service cei de acolo au schimbat și releul sa fie prețul mai bun pentru ei [...]

Cu tot respectul si pentru edificarea mea as vrea sa inteleg si eu cum o fulie de la alternator ,,s-a stricat de tot,, Nu de alta, dar as putea sa o patesc si eu, deci as vrea sa stiu ce inseamna asta ca sa imi iau piesele de schimb necesare (sa le am permanent la mine) in caz ca se intampla acest fenomen. Multumesc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Inchipuie-ti o cheie cu clichet,care strange un surub pana ce din cauza uzurii clichetul cedeaza si se invarte in gol,neactionand surubul.In speta noastra,clichetul(manerul cheii) e fulia exterioara,iar surubul e partea inferioara a fuliei,presata pe axul alternatorului.Acest model de fulie antreneaza axul doar intr-un sens,invers fiind roata libera(neantranand),ca si la cheia cu clichet.In cazul alternatorului,cand fulia(acest model de fulie),e zob...,fulia(partea exterioara) se invarte dar rotorul sta pe loc sau se invarte cu turatie foarte mica,depinde cat mai antreneaza sistemul fuliei,situatie in care incarcarea va fi defectuoasa,culminand cu aprinderea becului din bord...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Inteleg acum care e fenomenul. Si am vazut ca fulia asta are rulment in ea (scuze pentru greseala mea de mai sus), deasemenea e mentionat si faptul ca pentru schimbarea ei e nevoie de o scula speciala.

De necrezut cum au complicat proiectantii design-ul simplu de fulie alternator.
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Acesta fulie nu este o noutate prea recenta are ceva timp de când unele alternatoare au fost echipate și sunt destul de pãcãtoase mai ales cele care nu sunt de origine cunosc. acest fenomen deoarece am coleg de munca care este patron de service alternatoare /electromotoare pot cere informații suplimentare despre aceasta fulie daca se doreste
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR