Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
In spatele bordului, al ceasurilor, in stanga. Deasupra panoului de sigurante, am 2 mufe libere. De la ce pot fi?

https://uploadimage.ro/Pkk/20190220_121857.jpg
https://uploadimage.ro/Pkl/20190220_121700.jpg



MODEL: CALIBRA
MOTOR: X20XEV
Skip ads 60' (0/3)

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Prima mufa pare a fi pentru TID (sper sa nu ma insel)
A doua mufa este pentru releul DRL ( pornesc farurile automat dupa pornirea motorului)
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Prima mufă este ptr BC/CB.
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
- Prima mufa, daca este pt TID/BC... Ar putea fi adaptat ceva de genul TID? In principiu masina are BC cu afisaj, langa butoanele aerotermei, pe mijlocul consolei.
Dar ce naiba mai cauta o mufa de BC tocmai acolo?in stanga bordului.
- Mufa de la modulul DLR - Caroseria este de Finlanda. Din cate am citit, doar pe Suedia au fost cu DLR.


https://uploadimage.ro/1Fmv/20170408_172949.jpg
Skip ads 60' (0/3)

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Mufa DLR am avut-o pe ambel Zafire, si erau fabricate pentru Germania, doar ca nu au avut montat releul.
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Probabil ca instalatia/mufa e montata pe toate masinile, dar "dotarea" o da releul. La Calibra se specifica - DLR - only Sweden

https://uploadimage.ro/1FnA/DLR_Calibra.jpg
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E cumva normal...la vremea aia Opel-urile ptr țările nordice erau mai dotate decât ptr ”restul lumii”, aveau opțiuni ”pachet de iarnă”(și nu numai), gen: DRL, scaune încălzite, spălător faruri, diuze ptr parbriz încălzite, încălzitor auxiliar, etc. Unele, în funcție de țară, s-au montat din fabrică, altele au rămas ca extra, cu precablare, ptr a fi montate ulterior, eventual.
Vis-a-vis de TID, să înțeleg că nu ai montat? De ce zici că ai 2 mufe diferite?
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu am TID... Au un BC simplu... Mufa se potriveste si cea de langa bord, dar nu apare nimic pe BC. L-am scos si l-am mutat la mufa de lana bord.
N-am inteles , ce ma intrebi de mufele diferite. (in spatele bordului sunt 2 mufe diferite intre ele... Una care ziceti ca e de TID, iar alta pt DLR.)

Am pus poze - BC Consola
https://uploadimage.ro/1Fow/20170408_172949.jpg
https://uploadimage.ro/1Fox/20190311_144541.jpg

Din spatele bordului
https://uploadimage.ro/1Foy/20190220_121818.jpg
Skip ads 60' (0/3)

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu există BC(Board Computer) simplu: ori e, ori nu e ! Dacă nu stăpânești abrevierile și termenii, întreabă, că ajungem să nu mai știm cine și despre ce vorbește!
Te-am întrebat de mufe ptr că din ce ai scris tu mai sus se înțelegea că ai 2 mufe ptr BC/TID...nu m-am referit deloc/niciodată la mufa DRL(dacă citești, cu atenție, ce am scris, o să te lămurești).
În prima poză este BC, punct.
În a 2a poză este mufa lui.
În a 3a poză, probabil din spatele ceasurilor de bord, este o mufă, aparent, tot de BC/TID...
Toate pozele astea sunt de pe mașina ta? Sau e o compilație de pe net? Că nu prea e nicio legătură logică între ele...Stai prost cu elocința: pricep greu ce ai și ce vrei.
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pozele sunt de pe masina mea toate.
Eu am BC. M-am exprimat gresit, cand am mai scris si "simplu". (Stiu ca mai exista cateva abrevieri pentru diferite tipuri de computer de bord - gen TID;MID;MIL; etc.)
Am scos BC-ul din locul lui si l-am conectat la mufa din spatele bordului(in spatele ceasurilor de km / rpm). Nu apare nimic pe display.
Ma gandeam daca functioneaza, daca as conecta un TID la mufa din spatele bordului? Intrebam daca a mai incercat cineva.
In principiu daca stam sa analizam logic, am 2 mufe. Una in care este BC-ul din fabrica si una din spatele ceasurilor de bord.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Aha, acum mai pricep câte ceva...
Ce nu înțeleg:
-de ce apar două unități audio, pozele sunt făcute la momente diferite?
-de ce ai vrea să pui și TID(presupunând că poți), dacă ai BC? Ce crezi tu că știe TID în plus față de BC?!
Nu știu ce-i cu mufa aia după ceasuri, dar încep să cred că altul e scopul ei...
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Da, pozele sunt la intervale diferite. Mai exact... Poza cu BC-ul este facuta exact cand am adus din Germania in Romania, masina. Ala a fost consumul pe 2000km. Este poza ca re o am la indemana.
As fi vrut sa pastrez si casetofonul. Insa mai ascult o muzica pe usb... Si modulatorul ma enerveaza.
Nu tin motis sa pun TID. Era doar o simpla curiozitate. Eu cand vad butoane si mufe, ma intreb la ce folosesc. Din moment ce este ascunsa pe acolo, ma gandeam ca poate fi pentru altceva. Am vazut unele Calibra cu bord electronic (ca la GSI-uri). Eu pentru ala credeam ca este.
Smile
Skip ads 60' (0/3)

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Beton consumul...cam prea mic...ai mers bătrânește?
Păi, cum spuneam mai sus, am bănuiala că mufa e ptr altceva...
Încălzire în scaune ai?
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am mers in limita ca nu am vrut sa platesc vreo amenda. Cat imi permitea waze, atat am dat.
Da, are si incalzire in scaune. Cred ca are toate dotarile. Are 2 airbag-uri, tapiterie piele, scaune incalzite, faruri cu lupe si reglare electrica, incalzire oglinzi, cutie automata, trapa electrica, geamuri electrice, inchidere centralizata cu alarma de fabrica (pare ca ar fi cu ultrasunete), aer conditionat, . Am vrut sa fie stock si nu prea pare umblat pe la ea.
(am avut bateria scoasa in Decembrie si...) Acum am o problema cu ea. Nu mai porneste, nu se aprinde becul de check engine( becul e bun si la locul lui). Am schimbat toti senzorii. Ieri am cumparat si senzorul de arbore pe original, acelasi efect.
Am schimbat ECU si immo, degeaba. Scanteie am. Cand pun contactul nu porneste pompa cum o facea inainte. Am desfacut releul pompei, am cuplat releul si pompa baga, dar injectoarele par sa nu functioneze, adica nu primeste comanda, deoarece, vad bujiile uscate. De aceea am schimbat ECU, am zis ca o avea ceva ECU.
A pornit 2 zile, a3a n-a mai vrut si de atunci n-am mai reusit s-o pornesc.
Cu testul agrafa nu merge pentru ca nu se aprinde becul de check. Astazi confectionez un adaptor pentru opcom, de la 16 pini la 10 pini, sper sa mearga.
Problema este ca am ramas cu ea la serviciu si nu pot sa ma ocup de ea, adica sa desfac mai multe si sa le las asa, maine so continui... Si e deranjant.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu ai cruise control, spălător faruri Wink
Urâtă treabă...
Dacă ai schimbat ECU si a pornit, după care n-a mai pornit, parcă n-ar fi ECU...dar neaprinderea check engine nu-i semn bun... poate vreo mufă cu contact oxidat/imperfect, vreun pct/cablu de masă(-)...niște măsurători ar fi indicate...
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Da, nu are cuise control... Dar exista vreuna cu asa ceva? Ca vreau eu "instalatia"...

Nu a pornit nici cu alt ECU.
Am masurat de mi-a venit acru... Cine mi-a dat ECU, mi-a dat si mufa cu firele taiate vreo 20 cm... Am detectat toti senzorii din mufa ECU, am verificat Continuitatea firelor pana in mufele senzorilor.
Ultima chestie, azi nu mai aveam nici scanteie. Am butonat pe la bobina... Nu arata nimic pe ea. Am comandat si o bobina. o primesc maine seara!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
La tine ar merge montat ușor cruise control de Vectra B, de pe aceeași motorizare(dar nu neapărat, ele sunt cam la fel, diferă doar lungimea cablului de comandă a accelerației)...ar fi păcat să nu pui așa ceva, fix așa ceva am montat și eu, nu e foarte dificil, chiar dacă am ”doua miini de stanga” cum zicea un apelpisit deunăzi pe-acilea...
Nu cred că e o idee rea că ți-ai îndreptat atenția către aprindere...
Ca să fii sigur că merg injectoarele, poți scoate rampa cu totul, dai la pornire și vezi cum lucră injectoarele...
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Acum cativa ani, am avut un Passat B5 1.8 Turbo... La care am inceput instalarea unui cruise control, la care am abandonat dupa cateva fire si maneta, mai ma costa in jur de 1000 lei restul instalatiei, era un motoras cu pompa de vaccum, furtunase, etc... Si nici nu gaseam toata instalatia. Trebuia sa iau dupa Audi. Bataie multa de cap, Dupa cateva sute de lei pierdute, am renuntat. Am sa ma interesez. Vreau sa vad ce are cu pornitul. Ca in Mai, am ITP si vreau sa fie apta.
Din cate tin eu minte, era mai complicat pe modelele cu cutie automata, deoarece, switch-ul de decuplare se monta pe pedala de ambraiaj, ca pe aia de frana nu mai e loc... Poate gresesc, trebuie sa ma documentez putin.
Pana acum 2 saptamani aveam scanteie. Asta e ciudat. Am 2 testere de scanteie si unul de fișe... Unul cu bec, iar altul cu electrod. Am ramas blocat ca nu am scanteie.
https://uploadimage.ro/1FoK/descărcare.jpg
https://uploadimage.ro/1FoL/descărcare_(1).jpg
https://uploadimage.ro/1FoM/images.jpg

Gata, am confectionat si adaptorul pentru Opcom, de la 10pini la 16 pini. Sper sa functioneze. Desi am mari retineri.
https://uploadimage.ro/1FoN/20190313_111054.jpg
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ptr cruise control(CRC):
-modul cu tot cu mufă de pe Vectra B/Omega, 200-300ron/dezmembrări;
-manetă Vectra B, 30-80ron/dezmembrări;
-adaptare prindere cablu CRC la clapeta accelerație, dezmembrări sau confecționat;
-switch c.v. automată(bănuiesc că așa ceva ar trebui, eu am manuală și am pus la pedala de ambreiaj), dezmembrări;
-refacere cablaj, după schemă, ptr tot ansamblul: modul, manetă, switch frână, switch c.v. automată.
Diferența cu switchul ptr c.v. automată nu poate fi știință nucleară. mai ales dacă găsești piesă originală sh.
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am mai gasit o mufa sub torpedou, nu vad unde ar trebui sa fie, a aparut dupa ce am scos ECU de la locul lui, n-am fost atent daca inainte era. Ma gandesc sa nu fie de la tubulatura de aer, motorase de directionarea aerului pe tubulatura. Insa nu imi dau seama unde ar trebui conectat.
Inca nu am reusit sa pornesc masina.

https://uploadimage.ro/1FsH/...9536029548819.jpg
https://uploadimage.ro/1FsI/...2552115485990.jpg
https://uploadimage.ro/1FsJ/...0778856315777.jpg

Asta cica e de antena… cred ca de gsm

https://uploadimage.ro/1FsM/20190329_180548.jpg
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR