Lun 28 Jan, 2019 1:18 am
Salutare tuturor! Salutare dle Cuciureanu!
Detin un Opel astra G Z16XEP break. Multe probleme pana acum rezolvate cu ajutorul vostru (pentru care va multumesc) sau la service cu indicatii bine stabilite. Hai sa povestim!
Am schimbat la masina tot ce a vrut (si au fost multe) si ce nu a vrut (ce mi-am dorit eu), printre care cea mai importanta a fost refacerea lipitorilor la ECU pentru mufa K, la mufa M toate lipiturile fiind ok fara a necesita interventie (asta anul trecut).
Pe final de an 2018 m-am hotarat sa merg cu ea in service pentru schimbare simering arbore parte cutie (pierdea ulei). Dupa 3 schimburi de simering (tot cu pierderi) am ajuns sa inlocuiesc si tot setul de cuzineti de palier + simering pe original. Dupa operatie, toate bune, nu mai pierde ulei. Intre timp probleme la EGR (sau asa cred eu) avea momente cand mergea in suturi usoare intre 2000-3000 rot/min. Bun, luat EGR nou magnetti marelli, montat, cum porneam cum murea, nici in mers nu isi revenea tot murea si dupa 2-3 chiar 5 min mers cu ea, cum lasai la relanti cum murea. Scos mufa EGR, moare de 1-2 ori, sau o tii putin turata si o ajuti cand da sa moara ... 1-2 ori... apoi merge ok (asa merge acum). Pornesc sa se inclazeasca 1 min, intre timp sa completez lichid de parbriz, si ma mananca sa scot joja de ulei, m-a facut negru de ulei si tot ce era imprejur. Are foarte mare presiune in baie, apoi am desfacut busonul de ulei, si acolo presiune ca la balamuc.
Hai la service, credeau ca e epuratorul de gaze infundat (cred ca vorbeau de supapa PCV schimbata anul trecut), iar la final mi-au zis ca motorul e varza si nu e de la epurator. Hai sa facem test de compresie ... au zis ca nu are rost.
Merg la alt service pentru test de compresie, dupa ce le-am explicat problema mi-au zis ca nu e relevanta masuratoarea pt ca motorul e varza si uleiul ajuns in admisie va da o compresie buna, dupa insistente facem test si iese 1-8, 2-14, 3-16, 4-14, dezamagitor. (la 3-16 parca scadea usor compresia)
Incearca sa puna o moneda gaurita pe furtunul dintre epurator si clapeta de acceleratie (asa au rezolvat sute de opeluri se laudau) dar la mine nu a mers (sau nu au gasit diametrul potrivit pt moneda), am anulat furtunul, blindat admisie clapeta, tras furtun de la epurator sub masina, si nu mai face presiune (ca la dacie).
Exista vreun dubiu ca nu am probleme la motor? Am investit prea multi bani in masina pe care nu si i-a scos si nu mai vreau inca o investitie pentru termen scurt, Merita sa fac segmentare? Este suficient doar segmentare sau e posibil sa am piston crapat si alte minuni? Supape, scuane etc?
Am urmatoarele coduri de eroare care mi se par justificate: 1405, 0400, 0120, 0220, 1550 (x3), 0351, 0352, 0353, 0354, 1600.
Merita sa investesc 1000Eur pentru inlocuire motor (cu unul care nu stiu ce isoric are)? Sau mai merg asa (desi sunt constient ca nu ii fac bine) si cand crapa aia e?
Multumesc pentru timpul acordat citirii postului si pentru raspunsurile primite!