Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Hai sa pun si eu o intrebare, ca am tot citit dar nu am prins legatura.
Zafira A alternator 100A m-am trezit dupa cateva zile ( nepornita) ca am ramas fara baterie (baterie noua de 3 luni), consumatori am o camera de bord care functioneaza nonstop, am pus problema ca am ramas fara baterie de la camera.
Am pornit masina cu cabluri de la o alta baterie, si am pus de curiozitate ampermetrul pe ea, incarcarea era doar 13.5V ( pana atunci aveam incarcare de 14.2-14.3 ). Am scos bornele am pus redresorul pe ea si s-a incarcat bateria, pun iar ampermetrul si a inceput sa fluctueze incarcarea 13.5- 12,8 - 14.2 si tot asa, daca dau drumul la AC sau lumini, ventilatie scade sub 13,5 si turata si la relanti.
Din ce am citit ( mai mult scrie despre Astra H) nu reusesc sa-mi dau seama de unde provine problema mea,puntea de diode sau regulator alternator?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Skip ads

  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Din cate stiu eu, daca puntea e defecta/scurt nu mai incarca deloc.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

vezi sa nu ai contacte imperfecte pe la borne, in mod normal, daca martorul baterie functioneaza si nu se aprinde dupa pornire, totul e in regula.

eu stiu ca uneori mai fac si carbunii figuri.

incarcarea mai mica poate fi si din cauza ca s-a golit bateria complet, dureaza putin pina o aduce cit de cit in parametri.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Bateria am incarcat-o cu redresorul.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Verificarea se face la alternator,cu sarcina maxima si se compara cu verificarea de la baterie,dar in conditiile in care faci verificari ale TENSIUNII cu AMPERMETRUL...,e greu!
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
M-ai bagat si mai mult in ceata Very Happy
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare,nu te-am bagat eu in ceata,dumneata esti in ceata si nu-ti dai seama...!
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai verificat cu un voltmetru.
Ai zis ampermetru și nu e corect: cu asta masori intensitatea curentului electric.
Ce sa zic...
Mãsoarã cât ai la bornele bateriei și cât ai pe alternator: dacã sunt diferențe, ai contacte oxidate.
Daca pe alternator ai variații ale tensiunii, îl dai jos și îl duci la un electrician.
Skip ads

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Aveti dreptate, m-am exprimat gresit (ampermetru ) este de fapt voltmetru Very Happy
Am desfacut borna de masa de pe caroserie, era curata, pus miere de albine pentru contact bun.
Direct pe alternator nu pot sa masor, este foarte inghesuit si nu am loc sa ajung cu pinii de la voltmetru pe el.
Am pus si OP-com-ul pe masina si imi da aceleasi valori, 13.8-13,7 , dupa cateva minute de functionare incepe si mai scade din valoare 13,5- 13,6.
Am dat drumul la lumini sau AC, scade tensiunea pana la 12 V dupa care urca la 13,5 si ramane stabila.
Pot sa sper sa fie doar regulator alternator ? (releul cu carbunii)
@big_electro61 sper ca nu te-am suparat cu exprimarea mea ( ampermetru ) Very Happy , mintea imi merge putin pe electrica dar...... nu am scoala de electronist sau electrician, A fost o scapare de exprimare, stiu diferenta intre volmetru si ampermetru.
@daniel multultumesc de sfat, daca am norocul si regulatorul este defect pot sa-l schimb singur.
Sper sa o rezolv cu ajutorul vostru, multumesc inca odata pentru ajutorul acordat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu ma supar niciodata,incerc sa corectez mici inexactitati! Am un dubiu...,poti sa demontezi alternatorul dar nu ai putut face o masuratoare pe plusul acestuia fata de masa motorului...! Daca iti e mai usor,leaga(contact ferm) un fir de plusul alternatorului,suficient de lung sa faci masuratoarea langa masina,fata de masa motorului. Nu se demonteaza alternator fara masura pe iesirea lui,care va confirma sau nu,necesitatea reparatiei!
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema cu incarcarea, aproape 12 ore de munca ( + pauze de bere Very Happy ), ca sa dai jos alternatorul la Zafira A (Z18XE) mai bine iti bagi un deget in c...
A trebuit sa cioplesc cu dalta in lonjeron sa pot scoate surubul de la alternator (cel de jos)
Am schimbat puntea redresoare ( carbuni si releu ) si acum imi incarca 14.4
@big_electro61 ca sa incerci sa masori alternatorul iti trebuie rampa sau elevator, daca nu ai asa ceva nu ai nici-o sansa la Zafira A, oricum multumesc pentru sfaturi.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@taxi43edy pana la urma ai schimbat puntea redresoare sau releul de incarcare? Sau ambele?
Puntea redresoare e cea cu diode, iar releul de incarcare e cel cu carbunii.
Skip ads

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, regulator de tensiune. Releu si carbuni. Oboseala si-a spus cuvantul. Very Happy
  • FVasiliu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Am un opel zafira a și am probleme cu încãrcarea încarcã prea mult 15v este vreo problema ,imi poate distruge bateria
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
15V sunt prea multi, normal trebuie sa ai intre 13,8-14,4V.
Daca schimbi releul te sfatuiesc sa nu cumperi marca HUCO sau HUGO (nu mai stiu exact cum se numeste)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR