- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am cumparat de pe net,de la o firma din Cluj,Mobil 1-0W40 NEW LIFE,cu 140 Lei bidonul de 4L (+20Lei transportul). E facut in Belgia,dar nu se vede data fabricatiei (nu se poate citi)...scrie doar ca e valabil 5 ani de la acea data. Il voi pune oricum...e sigilat si mi s-a spus la telefon ca sigur e in perioada de garantie (asa o fi?),incluzand si timpul de utilizare in motor (1 an?).
Totusi,pe langa faptul ca nu se poate citi data fabricatiei,ma deranjeaza si mai mult ca nu schimba pe site si continua sa minta ca uleiul ar fi FS (care e mai nou si mai scump...asa stiu eu).
Totusi,pe langa faptul ca nu se poate citi data fabricatiei,ma deranjeaza si mai mult ca nu schimba pe site si continua sa minta ca uleiul ar fi FS (care e mai nou si mai scump...asa stiu eu).
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salutare. Pentru cã este posibil ca uni colegi cu același tip motor(Z12XE si nu numai) sã se confrunte cu același probleme, sã vã povestesc ce am constatat.
Deci, de vreo 2 sãptãmâni am observat cã agila, dupã o staționare mai lungã ( 10-12ore), la prima pornire are preț de 3-5 sec. o ronțãialã de lanț și bãtaie la vreo câțiva tacheți.
Am zis , na belea ce sã fie, ulei , filtre schimbate de 2 luni, doar nu o fi distribuția.Pentru inceput am scos filtrul de ulei ( Mann) deformat la bazã exact cum a mai gãsit și alți colegi, mai mult de atât, corpul filtrului gol și am zis cã am gãsit cauza. Dar nu a fost sã fie și dupã ce am mai consultat forumul, m-am hotãrât sã scot acea supapã de pe fundul corpului, unde am gãsit o bucatã micã de cauciuc/ silicon și care bloca supapa pe deschis ,astfel uleiul se scurgea înapoi în baie iar la pornire era nevoie de timp pina ajungea uleiul in rampa și în întinzãtor.
Sânt sigur cã și în timpul funcționãrii o parte din ulei era scãpat inapoi în baie și acum îmi amintesc cã câteodatã ,când era motorul cald, se auzea zgomot de lanț întins,cu toate cã distribuția o fãcusem acum 3 ani.
Scuze de vorbãria lungã
Deci, de vreo 2 sãptãmâni am observat cã agila, dupã o staționare mai lungã ( 10-12ore), la prima pornire are preț de 3-5 sec. o ronțãialã de lanț și bãtaie la vreo câțiva tacheți.
Am zis , na belea ce sã fie, ulei , filtre schimbate de 2 luni, doar nu o fi distribuția.Pentru inceput am scos filtrul de ulei ( Mann) deformat la bazã exact cum a mai gãsit și alți colegi, mai mult de atât, corpul filtrului gol și am zis cã am gãsit cauza. Dar nu a fost sã fie și dupã ce am mai consultat forumul, m-am hotãrât sã scot acea supapã de pe fundul corpului, unde am gãsit o bucatã micã de cauciuc/ silicon și care bloca supapa pe deschis ,astfel uleiul se scurgea înapoi în baie iar la pornire era nevoie de timp pina ajungea uleiul in rampa și în întinzãtor.
Sânt sigur cã și în timpul funcționãrii o parte din ulei era scãpat inapoi în baie și acum îmi amintesc cã câteodatã ,când era motorul cald, se auzea zgomot de lanț întins,cu toate cã distribuția o fãcusem acum 3 ani.
Scuze de vorbãria lungã
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Pompa de ulei trage uleiul din baie și îl împinge prin acea supapã in corpul filtrului. În timpul funcționãrii supapa aceea poate sã și lipseascã. Uleiul e pompat cu presiune, deci nu poate decât sã urce în filtru. La oprirea motorului apare problema scurgerii uleiului înapoi în baie, când supapa e defectã (piciorușe de ghidare rupte, ca în cazul meu) sau când rãmâne întredeschisã din cauza unui corp strãin suficient de mic astfel încât sã treacã prin sita sorbului dar destul de mare sã împiedice închiderea supapei.
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Dan,dupã ce am curãțat corpul filtrului, nu se mai aude nimic la pornire, nici ,, ronțãialã" nici tacheți,iar dacã desfac capacul de la filtru sânt nevoit sã pun o cârpã sa nu curgã ulei.
In legãturã cu distribuția,aici e mai lungã povestea.
Acum 5 ani am cumpãrat agila și am zis cã trebuie schimbatã distribuția. Mai îmi bãgasem eu nasul în alte motoare dar erau pe curea, și cum nu cunoșteam motorul, nu aveam nici km-urile de blocare, am zis sã merg la un service. Acolo cer expres kit original, garnituri, curãțare etc,etc. ( mã informasem de aici) , mã asigurã meșteri cã așa vor face, terminã lucrarea și dupã 2 ani incepe, din nou zgomot de diesel la cald. Mã ambiționez, cumpãr blocatoarele, desfac motorul și surpriza..... gãsesc kit fabricat de febi bilstein. Schimb tot cu GM și de 3 ani nu am mai avut probleme.
Am spus cã, mai aud câteodatã zgomot de diesel, asta dupã ce o forjez (stau într-o zonã de munte și mai chinui sãracã agiluta pe coclauri)dar nu puternic și pe perioade scurte(2,3 minute) .
De la faza cu supapa, am crezut cã aceasta este cauza dar se vede cã nu, cred cã mi se pare mie sau are ea fițe ,cu toate cã vede numai mobil 1 5w40 și filtre la timp. O cauzã este la baza acestui simptom,, dar nu l-am descoperit și nu cred cã este o greșealã la montarea distribuției( fãcea așa și înainte la primul schimb in service și mai mult de atât am mai ajutat uni prieteni cu același tip de motor , sã schimbe distributia și nu se manifestã așa)
În rest, fãrã eroare sau alte bazaconii.
O zi bunã.
PS. Buna faza cu taxiul dar dupa 5 ani de utilizare,pot afirma ca agila este mai fiabila ca loganurile folosite ca taxi, singurul incovenient ar fi spatiul de bagaje.
In legãturã cu distribuția,aici e mai lungã povestea.
Acum 5 ani am cumpãrat agila și am zis cã trebuie schimbatã distribuția. Mai îmi bãgasem eu nasul în alte motoare dar erau pe curea, și cum nu cunoșteam motorul, nu aveam nici km-urile de blocare, am zis sã merg la un service. Acolo cer expres kit original, garnituri, curãțare etc,etc. ( mã informasem de aici) , mã asigurã meșteri cã așa vor face, terminã lucrarea și dupã 2 ani incepe, din nou zgomot de diesel la cald. Mã ambiționez, cumpãr blocatoarele, desfac motorul și surpriza..... gãsesc kit fabricat de febi bilstein. Schimb tot cu GM și de 3 ani nu am mai avut probleme.
Am spus cã, mai aud câteodatã zgomot de diesel, asta dupã ce o forjez (stau într-o zonã de munte și mai chinui sãracã agiluta pe coclauri)dar nu puternic și pe perioade scurte(2,3 minute) .
De la faza cu supapa, am crezut cã aceasta este cauza dar se vede cã nu, cred cã mi se pare mie sau are ea fițe ,cu toate cã vede numai mobil 1 5w40 și filtre la timp. O cauzã este la baza acestui simptom,, dar nu l-am descoperit și nu cred cã este o greșealã la montarea distribuției( fãcea așa și înainte la primul schimb in service și mai mult de atât am mai ajutat uni prieteni cu același tip de motor , sã schimbe distributia și nu se manifestã așa)
În rest, fãrã eroare sau alte bazaconii.
O zi bunã.
PS. Buna faza cu taxiul dar dupa 5 ani de utilizare,pot afirma ca agila este mai fiabila ca loganurile folosite ca taxi, singurul incovenient ar fi spatiul de bagaje.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Pãi din câte îmi amintesc la prima schimbare a apãrut dupã aprox. 30000 km, și fãcea continuu cu motorul cald.
La a doua nu pot spune un numãr de km, prima datã am auzit anul trecut dupã ce o fortasem bine într-o pantã ,dar a fãcut cam un minut. Acum dupã ce a dat cãldura am mai auzit de vreo 3 ori și tot dupã o forțare.
Nu cred cã este un defect, mai curând ceva mizerie pe canalele de ungere și care se plimba.. Oricum acest tip de motor este tare pretențios pe parte de distribuție, o micã greșealã de montare sau piesã necorespunzãtoare, aduce o grãmadã de probleme
La a doua nu pot spune un numãr de km, prima datã am auzit anul trecut dupã ce o fortasem bine într-o pantã ,dar a fãcut cam un minut. Acum dupã ce a dat cãldura am mai auzit de vreo 3 ori și tot dupã o forțare.
Nu cred cã este un defect, mai curând ceva mizerie pe canalele de ungere și care se plimba.. Oricum acest tip de motor este tare pretențios pe parte de distribuție, o micã greșealã de montare sau piesã necorespunzãtoare, aduce o grãmadã de probleme
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Ma gandesc si eu sa verific supapa de pe fundul corpului de filtru. Desi corpul filtrului e perfect curat, nu am depuneri, tare cred ca din cauza ei am 2-3 secunde tacaneala la pornire. Fiind plastic pe aluminiu, nu m-ar mira sa nu mai etanseze bine.
Dar imi e teama sa nu se rupa. Lucrand in temperatura plasticul cred ca a deventi casant, iar piciorusele ce o tin prinsa sunt subtirele. La XEP am filtrul lung si e cam greu sa o agat cu mana sa o scot usor. Cu alte scule nu prea as vrea sa trag.
As putea sa o testez altfel?
Daca scot filtrul si torn ulei in corp, nu ar trebui sa il tina pana dimineata? Sau supapa trebuie neaparat apasata ca si cum ar avea filtru?
Am inteles ca pe acolo vine uleiul in corp, presiunea il impinge prin supapa, dar nu inteleg atunci cand e apasata de filtru, e inchisa sau deschisa? Eu cand schimb uleiul, la vreo 40 min dupa ce opresc motorul nu gasesc ulei acolo, e doar ce e imbibat in filtru.
Dar imi e teama sa nu se rupa. Lucrand in temperatura plasticul cred ca a deventi casant, iar piciorusele ce o tin prinsa sunt subtirele. La XEP am filtrul lung si e cam greu sa o agat cu mana sa o scot usor. Cu alte scule nu prea as vrea sa trag.
As putea sa o testez altfel?
Daca scot filtrul si torn ulei in corp, nu ar trebui sa il tina pana dimineata? Sau supapa trebuie neaparat apasata ca si cum ar avea filtru?
Am inteles ca pe acolo vine uleiul in corp, presiunea il impinge prin supapa, dar nu inteleg atunci cand e apasata de filtru, e inchisa sau deschisa? Eu cand schimb uleiul, la vreo 40 min dupa ce opresc motorul nu gasesc ulei acolo, e doar ce e imbibat in filtru.
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu știu cum sã explic mai bine,o pozã cu supapã scoasã, ar fi fost mai bunã, dar nu am. Așa simplist, filtru tine supapa închisã prin intermediul unui arc ( asta pe perioada cât este oprit motorul) în timpul funcționãrii presiunea uleiului învinge rezistenta arcului și o deschide .Și la mine corpul era curat dar sub supapã nu am putut sa observ acea impuritate care o bloca.
Posibil sã rupeți vreunul din piciorușe,de aceea ar fi bine demontarea corpului , spãlat cu benzinã și suflat cu aer . Din ce am verificat, nu este normal cã dupã 40min. corpul sã fie gol, eu chiar dupã o zi de staționare,când am luat capacul am gãsit corpul plin.
Posibil sã rupeți vreunul din piciorușe,de aceea ar fi bine demontarea corpului , spãlat cu benzinã și suflat cu aer . Din ce am verificat, nu este normal cã dupã 40min. corpul sã fie gol, eu chiar dupã o zi de staționare,când am luat capacul am gãsit corpul plin.
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Gasii o poza postata de colegi.
E corect ce am marcat pe ea? Etansarea se face la linia albasta?
Asa inteleg eu ca functioneaza. Piciorusele alea nu stiu cum stau prinse, daca se misca si ele, aici vad ca a ramas doar unul. O mai fi avand inca un arc in interior?
Nu prea as vedea sa faca depuneri in zona de etansare, acolo circula mereu ulei sub presiune.
E corect ce am marcat pe ea? Etansarea se face la linia albasta?
Asa inteleg eu ca functioneaza. Piciorusele alea nu stiu cum stau prinse, daca se misca si ele, aici vad ca a ramas doar unul. O mai fi avand inca un arc in interior?
Nu prea as vedea sa faca depuneri in zona de etansare, acolo circula mereu ulei sub presiune.
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
cu cea mai mare durere si cu adanc regret in suflet va anunt incetatea fabricatiei celebrului filtru de ulei MAHLE 173D, inlocuit in mod grosolan si barbar de catre noul MAHLE ORIGINAL OX 173/2D, nume pompos dar far' de supapa antiretur. In nemernicia mea l-am cumparat, o sa si-l montez, "acu' toate-o apa s-un pamant" si-o-m-ai vorbi ...