Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • deleted-88280

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Eu stiu ca nu sunt trepte la compresor. Off sau On, treptele sunt pentru ventilator habitaclu. Si mai ai ventilatorul de la radioator care porneste sub o anumita presiune minima a instalatiei si se opreste la o presiune ridicata, dupa care ciclul se repeta.
Skip ads

  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Cureaua de accesorii angreneazã mai multe...accesorii. Se încinge cureaua și atunci când compresorul nu este cuplat (adicã nu este pus în funcțiune aerul condiționat)? In mod normal cureaua nu are voie sa se încingã.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cureaua se încinge de la motor.
Dar nu sa te ardã la mana.
  • Alexandru Peste

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 1999 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Salut! Am un opel astra g 14 16 v am schimbat compresorul si nu imi baga aer rece conducta cea subtire este rece si nu pornesc ventilatoarele,va rog ma puteti ajuta cu un sfat?
Skip ads

  • Loghin Reny

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Am probleme cu AC la masina din semnatura (Insignia A 2011, diesel 160CP) si apelez la ajutorul vostru.
In prezent, AC baga aer cald indiferent de temperatura setata de la butoanele din bord si indiferent de faptul ca freonul a fost refilat la fel ca si uleiul.

In urma verificarii pe tester, mi-au aparut urmatoarele erori:

U0424-00 - Invalid Data Received From HVAC Control Module
B393B-04 - Air Conditioning Compressor Valve Control Circuit - Open
B356A-02 - Vehicle Direction Warning Switch Circuit - Short to Ground

Mentionez ca luminile din bord ale butoanelor functioneaza.

Multumesc anticipat pentru orice sfat primit.
O zi frumoasa.


MODEL: Insignia 2011
MOTOR: A20DTH
  • IDumi

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Cureaua se încinge de la motor.
Dar nu sa te ardã la mana.

ms fr
  • IDumi

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2018

  • Mesaj Privat
palanraducristian a scris:Cureaua de accesorii angreneazã mai multe...accesorii. Se încinge cureaua și atunci când compresorul nu este cuplat (adicã nu este pus în funcțiune aerul condiționat)? In mod normal cureaua nu are voie sa se încingã.


se incinge cureaua de accesorii si cand nu e cuplat compresorul, dar poti tine mana pe ea, in schimb cand cuplez compresorul frige cureaua si nu poti tine mana pe ea.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca e asa, ai o problema: ori compresorul e puțin gripat, ori cureaua nu e întinsã corespunzãtor și patineazã.
Skip ads

  • IDumi

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2018

  • Mesaj Privat
ms fr daniel
  • CDobreanu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Salutare,

Haideti sa va spun patania mea cu aerul conditionat si cu meseriasii frigotehnisti care nu exista in romania.
De cand am cumparat masina, sh in 2018, 89.000 km aerul nu a mers niciodata bine, adica la drum lung si viteza baga dar in oras la relanti aproape deloc. M-am dus la un service cica specializat, daca dati un search pe google o sa gasiti un service in parcare la mega image pe undeva pe langa belu. Sa nu va dea prin cap sa mergeti acolo, am fost eu, apare un dorel care conecteaza doua furtune cu manometre si cica, e presiunea cam mare, cand ati bagat freon ultima oara, ma intreaba el. Cand am cumparat masina zic eu, ptr ca am luat-o de la dealer si nu eram multumit de cum baga aer iar ei mi-au zis ca au completat cu freon. Ok, sa verificam zice dorel asta. Constata ca are aprox 99% din cantitatea trecuta pe eticheta masinii care la insignia este pe sasiul masinii cum desfaci capota te uiti in jos la partea superioara a barei din fata. In cazul asta, ptr ca nu pierdeti freon este de la compresor zice el. Trebuie schimbat. Sa vina sefu sa va spuna cat costa. Zic eu, o fi vreo 10 - 12 mil un aftermarket. Cam asa zic si eu zice dorel. Apare dupa 1/2 h sefu, talonul va rog, baga el VIN-ul masinii, cauta pe acolo si imi da verdictul: compresorul este stricat, pistoanele tocite si au bagat span in toata instalatia, trebuie sa schimbam cam tot. Si imi face o lista, compresor original 3850 lei, radiator, supapa etc, 6700 lei. Sa cad jos cand am auzit. Si intreb si eu ca nestiutorul, da un aftermarket nu merge? Te tine 1 an zice el. Si de reparat nu se repara compresoarele astea? NU, modelul asta nu zice el.
Ok, am luat cartea de vizita si ma gandeam cum sa fac un credit de aproape 7000 de lei.

Zic eu, inaintea sa-i bag hotului asta atatia bani in buzunar, hai sa caut si eu probleme insignia, probleme compresoare, fratilor, seara de seara cand ajungeam acasa citeam 1 h pe tot felul de forumuri, nu doar pe opel. Si asa am ajuns sa aflu ce inseamna presiunile masurate pe cele doua circuite de joasa presiune si inalta presiune, ce face ventilatorul, la ce folosesc alte elemente ca senzorul de presiune si rezistenta in trepte de la ventilator.

Iar daca vreti sa vedeti ce inseamna valorile temperaturilor masurate pe circuite, adica pe tevile sistemului de ac, aruncati un ochi aici:
AC System Diagnostics - Loop Components Temperature - Nissens - cautati pe google si va arata un pdf cu diagramele de temperatura si posibilele cauze de nefunctionare. De asemenea, analog pentru presiuni masurate: AC System Diagnostics - Operating Pressures R134A - Nissens, tot pdf. Asa o sa aflati ca pana la compresor mai sunt alte zeci de cauze care pot cauza defectiuni.
Asa am ajuns sa caut pe net firme care repara compresoare in buc. Am gasit una la basarab, langa IDM, intrare pe langa magazinul de pictura, pana in intersectia cu bricodepot, unde intrebati de Cornel, un tip cu cioc. Mi-a explicat foarte bine ce inseamna circuitul de ac la o masina, presiunile citite si posibilele cauze. Mi-a curatat chiuloasa compresor, mi-a schimbat uleiul, total 715 lei. Si mi-a schimbat electrovalva la compresor, 426 de lei iar acum am frig in masina ca la polul nord. Mai mult de atat, tipul este un didact, mi-a aratat o aplicatie de la danfoss, am descarcat-o si eu de pe google play si asa am aflat ca in functie de presiunea pe care o citesti pe circuitul de joasa a instalatiei, iti arata temperatura care pleca spre fantele de aerisire din masina.
In cazul meu, imi ajunge acum 4,5 grade, masurata cu termometrul de precizie.
Deci, concluzionand, m-a costat 1141 de lei si totul e ca nou. Se compara cu 6700 de lei?
Iar ca idee, tot de Cornel spusa, un compresor aftermarket are garantie 2 ani si merge foarte bine destul de mult timp.

Inainte sa inchei, sa va impartasesc putin din ceea ce am acumulat, citind:

Compresorul comprima gazul, freonul adica, se face astfel presiune in circuit care ajunge sa fie citita de supapa de presiune, daca aceasta citeste valori normale, da semnalul catre calculatorul masinii sau al calculatorului de ac, daca masina are calculator separat de ac. Calculatorul masinii trimite mai departe semnalul catre ventilator care porneste pe treapta 1. Treapta a doua se foloseste rar, cand este nevoie de mai mult flux de aer in radiatorul de ac si implicit de nevoie de racire mai mare a freonului. La iesirea din radiator freonul trebuie sa aiba o temperatura intre 40 - 60 grade C. Apoi, in valva de expansiune, se transforma, ajungand in vaporizator la o temp de 0 - 5 grade. Pe circuitul de iesire din vaporizator, adica pe acea teava pe care o simtim la mana rece, trebuie sa fie 2 - 5 grade. Teava asta iese din vaporizator, adica din interiorul masinii, apoi ciclul se reia. Toate astea le gasiti in pdf-urile pe care le descarcati de mai sus.

La final, inainte sa cumparati compresoare, masurati valorile de temperatura de pe circuite, in felul asta o sa aflati ca pot fi alte elemente de schimbat.

Toate bune!
  • IDumi

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2018

  • Mesaj Privat
bv omule
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema cu AC-ul la un Opel Astra H, am schimbat compresorul cu unul nou (cel vechi avea bobina arsa si nu au putut "mecanicii" sa desfaca fulia ca se invartea surubul in gol).Am încãrcat instalația cu freon si ulei si temperatura la ieșire este de 18-22 grade, înainte îmi scotea 4 grade. Ce poate fi defect ? O curãțare a instalației poate ajuta cu ceva ? Sau filtrul uscãtor sa fie înfundat ?
Skip ads

  • OUrzi

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Buna! Am un Opel Corsa D și mi-a murit compresorul de AC. Cel puțin așa spun ‘meseriașii’ de la 3 service-uri auto, dupã o groaza de teste.
Și pentru ca ei vor sa ma forțeze sa cumpãr produsele vândute de ‘partenerii’ lor, ma adresez vouã cu rugãmintea de a ma ajuta cu o recomandare de service serios, unde sa nu am nicio grija legata de posibile ‘erori’ de montare. Aveți ceva recomandãri pentru mine, va rog? Mulțumesc frumos!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mergi la EDS Service sau AutoA
  • OUrzi

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Mulțumesc!
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Corsa mea are 4 ani.
Ma gandesc sa ii fac o revizie la sistemul de aer conditionat, adica sa merg la cei care au robot de acela pentru AC.
Masina baga rece, dar se simte diferenta fata de cand era noua. Ma gandesc ca si fluidele alea sunt contaminate, freon si ulei, ca orice fluide din masina.


Intrebarea mea este: baga si ulei sau doar freon in instalatie?
Ar trebui sa intreb aspectul asta inainte?

Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se videaza dupa care r134 si ulei pag40 fix cum scrie pe eticheta la cantitati.
  • CDobreanu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Salut,
Trebuia desfacut compresorul vechi si vazut uleiul, daca era contaminat cu pilitura de la pistoanele vechi, trebuia curatata toata instalatia. Daca a fost doar bobina care nu mai cupla, ar trebui sa mearga bine compresorul nou, cu atat mai mult cu cat inainte scotea 4 grade..
Ai verificat si presiunile pe joasa si inalta?
  • Avoid
  • *
  • 9 mesaje
  • din 26 Jun 2008
  • Astra 2000 2.0 16v TDY
  • Mehedinti
  • Avoid

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2000 2.0 16v TDY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Va salut,

Ieri am mers cu masina lui tata o zafira 1.6 2003 benzina.....observ ca nu mai functioneaza ac`ul cum trebuie merg la service si avea 340 g din 700.....a vidat incarcat 700 g freon ulei toate bune functioneaza perfect. Pe la ora 1 din mers se aude un fasait si se umple masina de freon, am oprit sa vad ce se intampla pana sa ridic capota nu mai se auzea. Am pornit dau iar drumu la ac si surpriza pleaca ba chiar si baga bine....ma duc la service si mi zice ca nu este posibil daca scapa scapa tot. Verifica pierdusem 130g. plec cu masina dupa aproape 1 ora iar pierd freon. Merg acasa sa caut aveam un opcom undeva ratacit......am verificat nimic suspect 16 bari in mers, ventilatoarele functioneaza bine. Plec cu laptopul conectat sa vad ce se intampla functiona bine 14 bari .....16 bari cand la un moment dat pica la 3-4 bari si dupa 30 secunde iar refuleaza. Azi a pana cand iar a dat canicula afara a refulat de 2 ori pana a scazut la maxim 10 bari in mers cred ca am ajuns iar la 300 g .

Ventilatoarele pornesc bine cel de la ac in maxim 30 secunde porneste, cel de la apa functioneaza.
Ce am observat radiatorul ac se incalzeste cam tare (nu are celule opturate )
Nu am reusit sa gasesc pe unde refuleaza freonul.....vinde de undeva din partea compresorului.

Daca ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi
  • Avoid
  • *
  • 9 mesaje
  • din 26 Jun 2008
  • Astra 2000 2.0 16v TDY
  • Mehedinti
  • Avoid

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2000 2.0 16v TDY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Va salut,

Ieri am mers cu masina lui tata o zafira 1.6 2003 benzina.....observ ca nu mai functioneaza ac`ul cum trebuie merg la service si avea 340 g din 700.....a vidat incarcat 700 g freon ulei toate bune functioneaza perfect. Pe la ora 1 din mers se aude un fasait si se umple masina de freon, am oprit sa vad ce se intampla pana sa ridic capota nu mai se auzea. Am pornit dau iar drumu la ac si surpriza pleaca ba chiar functiona ok....ma duc la service si mi zice ca nu este posibil daca scapa scapa tot. Verifica pierdusem 130g. plec cu masina dupa aproape 1 ora iar pierd freon. Merg acasa sa caut aveam un opcom undeva ratacit......am verificat nimic suspect 16 bari in mers, ventilatoarele functioneaza bine. Plec cu laptopul conectat sa vad ce se intampla functiona bine 14 bari .....16 bari cand la un moment dat pica la 3-4 bari si dupa 30 secunde iar refuleaza. Azi a pana cand iar a dat canicula afara a refulat de 2 ori pana a scazut la maxim 10 bari in mers cred ca am ajuns iar la 300 g .


Cand am pierdut freon acelasi fenomen scade presiune pana la 3-4 bari..... parca ceva ar optura traeul freonului ma gandesc la filtru uscator


Ventilatoarele pornesc bine cel de la ac in maxim 30 secunde porneste, cel de la apa functioneaza.
Ce am observat radiatorul ac se incalzeste cam tare (nu are celule opturate )
Nu am reusit sa gasesc pe unde refuleaza freonul.....vinde de undeva din partea compresorului.

Daca ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR