Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Posibil o pornire mai greoaie, o oprire mai gãlãgioasã, cu mici bãtãi (la propriu), și posibil ca la un moment dat partea electricã sã cedeze. Plus, uleiul ãlava ajunge și prin EGR.. Sfatul meu, luați cheile în mânã și jos cu ea, desfãcutã și curãțatã bine.
Skip ads

  • duiutz

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspunsuri. M-am lamurit acum. Cel mai probabil o sa ma apuc de curatarea ei singur, ca aparente nu ma pot baza pe mecanicii de aici.
  • duiutz

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu o intrebare. Am desfacut corupul clapeta, curatat tot, nu era prea mult ulei in partea electronica. Dar am observat o chestie: cand inchid clapeta manual nu se inchide perfect. Ramane deschisa putin. Oricat as incerca nu merge. E normal asa, sa ramana putin deschisa sau trebuie sa fie perfect inchisa?
  • SIlintchi

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2017

  • Mesaj Privat
buna seara dupa ce sfaturi mi-ai dat zis si facut .am scos egr si lam curatat ,am curatat si clapeta de aceleratie .toate bune si la locul lor .dar problema este ca scoate fum rau in vitezele 1,2,3.de ce oare ce poate sa cauzeze.
Skip ads

  • batos9

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Zafira 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2015

  • Mesaj Privat
tase a scris:Iti spun eu care am probleme cu clapeta se groaznic la oprirea motorului cu ambreaiajul calcat cum este normal....zdrangane de parca e terminata si tremura masina de crezi ca se rupe botul si partea de sub capota in bucati!


Domnu Tase are dreptate,
Am curãțat acum 2 zile clapeta și surprizã, motorul pornește și se oprește lin.
A recondiționat cineva din voi clapeta, mai precis simeringul de la axul clapetei, cãci scãpa ulei la partea electricã.
Merci.
  • gigiore

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salut.
Am curatat senzorul MAP deoarece din cand in cand intra in limitare la 4000 de ture, orpeam motorul, reporneam si masina cu cheita disparea. Stiam ca acum vreo 3-4 ani facea la fel si asa am rezolvat, cu o curatare a senzorului.
Dupa curatare am fost sa-i dau putin in afara si nu numai ca a facut la fel, dar a si ramas aprinsa masina cu cheita: 02345A
Zic hai sa ma apuc sa curat tot si apoi vad daca am eroarea, plus ca nu curatasem niciodata clapeta.
Am curatat electrovalva de la turbina si clapeta de acceleratie. Clapeta destul de curata, doar plin de ulei la electronica. Dupa montare, prima data cand am pus contactul, fara sa dau la automat: 02345A si 04005A. Dubios, ca oricum bateria a fost data jos sa pot lucra usor la clapeta. EGR-ul are cateva luni si mai putin de 5000Km.
Daca eroarea asta de EGR a fost doar sporadica, dupa cate porniri ar trebui sa dispara?
S-a mai confruntat cineva dupa curatarea clapetei cu asa ceva?
Imbunatatire dupa curatare: nu mai are rapaitul ala de fulie care bate, cand opresti motorul si parca si cunsuma mai putin.
Astra H 1.9DT
  • andreiodaniel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Merlinboy a scris:Am facut vreo 500 km deja zilele trecute cu ea si nicio problema pana acum ... la fel nici cu pilotul automat cand l-am folosit...sper sa nu revina problema, totusi si sa mai pot merge cu ea fara probleme:(

ceilalti, care au efectuat tot curatarea clapetei, ce parere mai au, ce mai zic?


Salut, de la curatare ai mai avut probleme? sau ai vandut masina? eu am check engine in bord aprins de 1 an, se tureaza bine, nu moare motorul la ralanti, erorile sunt de clapeta si acceleratie pus pe ea TECH 2 la reprezentanta si nu stiu cu cine sa vorbesc deoarece vreau o curatare si la cipul din clapeta, service urile nu se baga la cipul din clapeta. Imi poti scrie in privat mersi!
  • alex11vsa

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutare! Am si eu probleme cu clapeta(cod P1125). Ideea este ca m-a prins in deplasare, prin Sinaia. Zilele trecute am mai avut semnale cu cheia service care se aprindea si dupa 3000 de rotatii nu mai tragea dar am dat vina pe EGR(dupa oprire - pornire motor cheia service aparea doar la pornie, dupa care se stingea). Ieri am ramas peste noapte pe la cota 1600 (nu stiu daca are legatura cu frigul, aici fiind undeva pe la 2-3 grade) si dimineata cand am pornit masina cheia service nu a mai disparut. Am pus laptopul si am gasit codul de eroare mai sus mentionat. Dupa cateva porniri - opriri, cheia service dispare dupa pornire,dar check engine ramane aprins. Acum parca mi se pare ca se aude si un fel de zgomot, bataie cand accelerez pana pe la 2500 de rotatii (posibil pitici pe creier sau nu...) Am incercat sa sterg eroarea de mai multe ori, dar fara succes. La fel cum s-a mai discutat pe aici,, de vre-o doua-trei saptamani am sesizat si eu ca nu se mai opreste cum trebuie, parca se zgaltaie toata la oprire.Din cate am citit, cei care ati optat pentru reparatie sau SH, mai devreme sau mai tarziu ati avut din nou probleme. Recomandati piesa noua? Cei care ati luat noua ati mai avut probleme?
In alta ordine de idei, imi poate recomanda cineva un service bun in Sinaia sau prin imprejurimi?
Daca optez pentru piesa noua, trebuie calibrata cumva cu opcom pe masina?
Ultima intrebare, ce ar trebui sa mai curat daca tot umblu pe acolo(egr cred ca il curat oricum)?
Multumesc frumos!
Skip ads

  • SRegep

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Bunã ziua am un Opel Astra h motor 1.9 cdti din 2006 și am schimbat clapeta de accileratie și sa aprins spirala de la bujii și pîlpîie care ar fi cauza dacã știe cineva sau a mai pãtit careva la fel multumesc
  • adrianaxin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Va salut. Am o Zafira B, Z19 DTL, 74kW, an 2006. La verificarea cu OP COM, a rezultat eroarea 1125-61 -pozitioner clapeta incorect. La efectuarea testului clapetei de acceleratie aceasta a ramas ,, insensibila ,, nu s-a oprit motorul, cum ar fi fost corect. Am demontat racordul de intrare in corpul clapetei si am urmarit miscarea clapetei. Miscarea nu se efectueaza, clapetul doar tremura usor, parca nu are putere motorasul sa inchida si sa deschita. Ramane mereu pe pozitia Deschis. Am verificat cu alte trei clapete de acceleratie si am aceeasi problema. Rugamintea este daca ma puteti ajuta cu o schema electrica pentru alimentarea clapetei de acceleratie. As vrea sa fac verificari cu clapeta de acceleratie demontata, sa vad daca vine tensiunea necesara la borne si daca aceasta lucreaza. Sau daca cineva ma poate ajuta cu un sfat asupra defectului. Mentionez faptul ca atat clapetele de acceleratie cat si EGR au fost bine curatate inainte de montare pe masina.Va multumesc!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pin. 2 - Rosu cu Negru - +12V din siguranta F26 de pe UEC;
Pin. 6 - Galben cu Negru - Control Motor Clapeta (minus din ECU);
Pin. 1 - Verde cu Galben - Referinta senzor pozitie Clapeta;
Pin. 4 - Maro cu Alb - Semnal senzor pozitie clapeta.

Dar:

- https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

- http://www.youtube.com/watch?v=XzCAQhe7_1g

- http://www.youtube.com/watch?v=FVxr1KU8rmw
  • adrianaxin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
sebage - multumesc frumos! In ceea ce priveste curatarea EGR, clapeta, refacerea lipiturilor reci de pe placa electronica, am facuta toate aceste lucruri. Galeria de admisie am curatat-o acum 2 ani. Am uitat sa specific inca un defect: acul turometrului (doar al lui) era permanent la pozitia zero. Astazi am curatat contactele electrice de la tabloul de sigurante din compartimentul motor, martoru check engine s-a stins iar acul turometrului este la pozitia normala -840 rot/min. La verificarea cu OP COM eroarea 1125-61 persista si reapare imediat ce il sterg. M-a surprins faptul ca s-a aprin si palpaie intermitent martorul cu spirala....DPF necesita curatare. Maine am sa merg cu ea turata la 2000-2500 rot/min pana isi face regenerare.
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,430
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ridică turația motorului la 3500-4200 la 2000 se merge cu alte motoare nu cu ce ai tu!
De fapt nu contează...
  • adrianaxin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
corsablue....orice sfat este binevenit.....eu asa am citit in manualul de exploatare si asa am procedat in alte date....2000/2500 rot/min....astazi nu m-am incumetat sa plec cu masina deoarece a aparut iar martorul check engine, fapt care nu permite initierea regenerarii.....nu am inteles totusi expresia : ,, De fapt nu conteaza.... ,,
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,430
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sunt multe situații în care proprietarul exploatează defectuos autoturismul.
Un diesel cu egr și dpf ținut la 2000-2500 de rotații este distrus încet, dar sigur!
Egr-ul lucrează de la relanti până la vreo 2800, dacă tu ții deschis egr-ul ce se întâmplă cu dpf-ul... .
La turații mai mari crește temperatura gazelor evacuate și scade cantitatea de cenușă...
Citește pe aici pe forum!
De asta am scris că de fapt nu contează.
Plus că eu nu sunt în măsură să dau sfaturi!
  • adrianaxin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
corsablue ...multumesc pentru sfaturi....cum am mai zic...orice sfat...opinie, conteaza.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Când doriți să-și lanseze regenerarea (și procentul de saturare e ridicat - se poate vedea cu un amarat de elm sau opcom), accelerați mai tare și schimbați mai sus.
Pe durata regenerărilor NU TREBUIE să țineți motorul turat. Deplasare normală cu 2000-3000rpm.
Daca martorul de bujii "palpaie" inseamna ca ai deja 3-4 regenerari esuate si procent de saturare de peste 100% - se curata oricum, dar posibil sa ai si alte cauze (termostat, senzor EGT2, etc).

Decât să stați pe loc să-și facă regenerarea, mai bine opriți motorul.
Încercați să ieșiți din oraș pentru 20-30km o dată la 7-14 zile sau 4-600km.

"Am verificat cu alte trei clapete de acceleratie si am aceeasi problema." - ori esti tare ghinionist, ori nu ai verificat bine cum a indicat @sebage. Oricum, clapetele se repara.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR