- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii petrescu.robert
Foarte binevoitor si bine intentionat, un om cum multi ar trebui sa fie. Ca doar de aia este acest forum, aici sa ne ajutam intre noi.
Ideea este sa impartasim informatii cu toata incredera si bunavointa, caci asa realmente ajuti pe cineva aflat in dificultate.
Foarte binevoitor si bine intentionat, un om cum multi ar trebui sa fie. Ca doar de aia este acest forum, aici sa ne ajutam intre noi.
Ideea este sa impartasim informatii cu toata incredera si bunavointa, caci asa realmente ajuti pe cineva aflat in dificultate.
- adrian terinte
- ****
- 1,240 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,240
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
COSTIY20DTH a scris: felicitari Rolland , sunt pe faza acum .
sa o lamurim firele de la cele doua electrovalve se taie si,buna ideea,se pot pune ceva papucei mici .
NU SE DESFAC din lipiturile sudate cu arc electric,deoarece nu rezista la temp extreme.
sa o lamurim firele de la cele doua electrovalve se taie si,buna ideea,se pot pune ceva papucei mici .
NU SE DESFAC din lipiturile sudate cu arc electric,deoarece nu rezista la temp extreme.
Pai daca este sa facem o analogie papucei poti monta si pe capatul firelor dezlipt asa cum a facut rolland pentru ca tot contact se cheama si ala. Adica de ce sa tai firele si sa pun papucei, cand pot taia cu biaxul cu panza fina lipiturile, curatat bine lamelel care ies din calculator si pus papucei pe capatul firelor. Daca e sa fie contact imperfect cum ar comenta haterii, poate fi si unde tai firele pe traseu si montezi papucei dar poate fi in capatul firelor la lamele. Corect?
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Revin cu problema mea. Masina nu mai vrea sa porneasca. Brusc si dintr-o data. Am pus testerul si acesta a relevat 3 erori. P 1651-B Can Receives Error apoi P 1630-A Critical system malfunction 1 si ultimul P 1635-A glow Device. Ultima eroare o stiam si imi aparea mereu deoarece am montat un pacalici de bujii.
Acum in urma discutiilor m-am apucat si am demontat tot pana la pompa.
Sa imi fac loc
Am desfacut capacul superior si gelul acela care acoperea lipiturile electrovalvelor era cam deteliorat si crapat. Am decis sa il curat si sa desfac lipiturile in acea zona din motivul pozitionarii si evitarii chinuirii refacerii lipiturilor ulterioare pe segmente de fir. My decision
Mai departe....am taiat siliconul din jurul capacului de vizitare a cablajului electronic.
Am desfacut si la prima vedere tranzistorul mosfet pare ok. Firicelele de pe el sunt intacte si neintrerupte. Acum sincer nu l-am miscat sa vad daca este lipit pe placa drain
Ma gandesc la urmatorul lucru:
Exista posibilitarea ca aceasta eroare P 1630 sa fie generata si de senzorul de turatie? Adica sa fi crapat acest senzor? Intreb inainte de a ma aventura sa il desfac din acele doua suruburi, caci asa cum spunea cineva acesti senzori goniometrici au ceva uzura inregistrata pe ei si exista totusi posibilitatea de a nu mai nimeri pozitia exact, fapt care s-ar traduce print-o intarziere in transmiterea informatiei.
Pana una alta ma pregatesc sa desfac si electrovalva de avans cea de dedesubtul capului hidraulic desfacand si cele doua suruburi dinspre motor astfel incat sa eliberez firele din acel cuptor groaznic.
Acum in urma discutiilor m-am apucat si am demontat tot pana la pompa.
Sa imi fac loc
Am desfacut capacul superior si gelul acela care acoperea lipiturile electrovalvelor era cam deteliorat si crapat. Am decis sa il curat si sa desfac lipiturile in acea zona din motivul pozitionarii si evitarii chinuirii refacerii lipiturilor ulterioare pe segmente de fir. My decision
Mai departe....am taiat siliconul din jurul capacului de vizitare a cablajului electronic.
Am desfacut si la prima vedere tranzistorul mosfet pare ok. Firicelele de pe el sunt intacte si neintrerupte. Acum sincer nu l-am miscat sa vad daca este lipit pe placa drain
Ma gandesc la urmatorul lucru:
Exista posibilitarea ca aceasta eroare P 1630 sa fie generata si de senzorul de turatie? Adica sa fi crapat acest senzor? Intreb inainte de a ma aventura sa il desfac din acele doua suruburi, caci asa cum spunea cineva acesti senzori goniometrici au ceva uzura inregistrata pe ei si exista totusi posibilitatea de a nu mai nimeri pozitia exact, fapt care s-ar traduce print-o intarziere in transmiterea informatiei.
Pana una alta ma pregatesc sa desfac si electrovalva de avans cea de dedesubtul capului hidraulic desfacand si cele doua suruburi dinspre motor astfel incat sa eliberez firele din acel cuptor groaznic.
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Iata cateva poze mai detaliate ale tranzistorului buclucas. Din cate am observat are un piciorus dezlipit. Cum te uiti la el, cel din dreapta.
Am citit cu atentie tutorialul si pot spune ca am retinut chiar intrebarea unui user care viza “relipirea“ acestor picioruse. Dar oricum cred ca sunt slabe sanse. Pentru cei interesati pun poze mai apropiate si clare.
Am citit cu atentie tutorialul si pot spune ca am retinut chiar intrebarea unui user care viza “relipirea“ acestor picioruse. Dar oricum cred ca sunt slabe sanse. Pentru cei interesati pun poze mai apropiate si clare.
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Avansam cu lucrarea de remediere a calculatorului pompei VP 44, PSG 15. Am indepãrtat cu mare atentie gelul protector sub lupã folosind unelte dedicate. Intradevar unul din firele tranzistorului era dezlipit de pe corpul acestuia. Am luat decizia de a indeparta piciorusele dar in primã faza sa le pãstrez doar pe cele drain ce faceau legatura cu placa.
Am fost la un pas de a incerca marea cu degetul in sensul in care la analiza atenta nu am descoperit decat firul dezlipit de pe carcasa tranzistorului. Am curatat zona cu atentie hotarandu-mã sa lipesc picioruș nou tranzistorului acesta fiind lipit ferm pe placa, dar usor usor, m-am descurajat gandindu-mã ca totusi socul la care a fost supus, temperatura sau uzura fizica ar fi putut afecta si miezul de siliciu, muncind efectiv degeaba. Am renuntat si am decis sa inlatur tranzistorul original.
Am curatat, decapat, frecat radiatorul tranzistorului pâna la cupru.
Am folosit pasta termoizolanta iar Drain-ul l-am cositorit de placa in partea superioara a tranzistorului. Partea inferioarã a drain-ului am prelungit-o cu un firicel subtire de cupru si am lipit-o in pozitia veche unde fusese lipitura originalã. Usor cu grija si atentie am modelat firele izolate Gain si Source si le-am lipit pe pozitie. Am folosit decapant lichid si fludor calitativ. Cam asta ar fi povestea pâna in acest moment. Urmeaza lipirea firelor valvelor si proba mult asteptata.
Am fost la un pas de a incerca marea cu degetul in sensul in care la analiza atenta nu am descoperit decat firul dezlipit de pe carcasa tranzistorului. Am curatat zona cu atentie hotarandu-mã sa lipesc picioruș nou tranzistorului acesta fiind lipit ferm pe placa, dar usor usor, m-am descurajat gandindu-mã ca totusi socul la care a fost supus, temperatura sau uzura fizica ar fi putut afecta si miezul de siliciu, muncind efectiv degeaba. Am renuntat si am decis sa inlatur tranzistorul original.
Am curatat, decapat, frecat radiatorul tranzistorului pâna la cupru.
Am folosit pasta termoizolanta iar Drain-ul l-am cositorit de placa in partea superioara a tranzistorului. Partea inferioarã a drain-ului am prelungit-o cu un firicel subtire de cupru si am lipit-o in pozitia veche unde fusese lipitura originalã. Usor cu grija si atentie am modelat firele izolate Gain si Source si le-am lipit pe pozitie. Am folosit decapant lichid si fludor calitativ. Cam asta ar fi povestea pâna in acest moment. Urmeaza lipirea firelor valvelor si proba mult asteptata.
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Este foarte ciudat, am montat totul la loc, am amorsat-o bine, am desfacut si piulitele conductelor din rampa sa ma asigur ca ajunge motorina.
Ce este ciudat imi apare martorul motor daca dau la automat mai lung. Uneori apare imediat dupa ce sting cel de ABS, spira de bujii si martorul motor.
Adica pe romaneste, se stinge odata cu toti martorii aprinsi, apoi dupa 5-6 secunde se aprinde. Iau contactul, il pun din nou si dupa ce se sting martorii nu se mai aprinde....
Ce este ciudat imi apare martorul motor daca dau la automat mai lung. Uneori apare imediat dupa ce sting cel de ABS, spira de bujii si martorul motor.
Adica pe romaneste, se stinge odata cu toti martorii aprinsi, apoi dupa 5-6 secunde se aprinde. Iau contactul, il pun din nou si dupa ce se sting martorii nu se mai aprinde....
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am reusit si am pornit masina. Nu fusese amorsata cum trebuie. Motorasul imi semnaliza de fapt o eroare la circuitul de preincalzire. Glow plug. Ce-i drept am montat un pãcãlici de bujii.
Imediat dupã pornire, a bâlbâit un pic apoi si-a intrat in ritm. Am lasat-o sa se incalzeascã si am oprit-o.
A pornit la sfert. Am mai stat 10 minute si am scos-o la o turã. Merge, se accelereazã ca inainte, trage se infige, fuge, nu da in nas.
La intoarcere am analizat ochiometric ralantiul dupã ac. Are o insesizabila, micã, micã tremurãtura, oscilatie. Inainte la relanti acul era sudat sub 1000. Imobil, nemiscat, fix.
Un alt detaliu insignifiant consumul la relanti a scazut de la 0,6 la 0,5 l/h
Turatia pompei o vedeti in graficul alaturat.
Avansul, am uitat sa ii spun nasului sã mi-l arate.
Scuze, ceasul si data nu am mai stat sa le reglez, prea mare emotia pornirii...
Un alt amanunt ciudat, dar pe care l-am simtit a fost ca dupã ce am remontat totul la loc, cu bateria incarcatã, turatia de pornire parcã este mai scazutã, cumva parcã ceva ar tine motorul sã se invârtã cu putere. Parcã sentimentul unei compresii mai mari....o ciudãtenie.
Vedem cum se comportã in zilele urmãtoare. Vã tin la curent. Asta apropos de constatarea unui coleg fatã de un altul cã nu a mai informat comunitatea in legãturã cu reparatia calculatorului.
Imediat dupã pornire, a bâlbâit un pic apoi si-a intrat in ritm. Am lasat-o sa se incalzeascã si am oprit-o.
A pornit la sfert. Am mai stat 10 minute si am scos-o la o turã. Merge, se accelereazã ca inainte, trage se infige, fuge, nu da in nas.
La intoarcere am analizat ochiometric ralantiul dupã ac. Are o insesizabila, micã, micã tremurãtura, oscilatie. Inainte la relanti acul era sudat sub 1000. Imobil, nemiscat, fix.
Un alt detaliu insignifiant consumul la relanti a scazut de la 0,6 la 0,5 l/h
Turatia pompei o vedeti in graficul alaturat.
Avansul, am uitat sa ii spun nasului sã mi-l arate.
Scuze, ceasul si data nu am mai stat sa le reglez, prea mare emotia pornirii...
Un alt amanunt ciudat, dar pe care l-am simtit a fost ca dupã ce am remontat totul la loc, cu bateria incarcatã, turatia de pornire parcã este mai scazutã, cumva parcã ceva ar tine motorul sã se invârtã cu putere. Parcã sentimentul unei compresii mai mari....o ciudãtenie.
Vedem cum se comportã in zilele urmãtoare. Vã tin la curent. Asta apropos de constatarea unui coleg fatã de un altul cã nu a mai informat comunitatea in legãturã cu reparatia calculatorului.
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Incã un detaliu, cred eu important in lupta cu pompa VP 44.
Am vãzut câtiva useri au pus problema garniturii capacului pompei. Nu garnitura cu senzorul de turatie, ci cealalta garnitura.
Am avut inainte de a crapa tranzistorul scapari si dezamorsari ale pompei datorate acelei garnituri. Din nefericire nu se gaseste decat la set complet cu toate garniturile.
Am batut toate magazinele de piese in cautarea unui oring mai mare, nimic!
Gandindu-mã la aceasta garniturã si rolul ei, m-am luminat dintr-o data....solutia era chiar in fata mea....
Am cãutat rapid, pt ca stiam ca acolo o pusesem, garnitura oring de la capacul filtrului de motorina.
Iar când este sa iti meargã bine, toate iti ies. Merge perfect!
Se aseaxã in canal, super bine, ramane un pic umflata, exact ca si cea de la senzorul de turatii.
Iar daca luam in considerare faptul ca corpul pompei este perfect plan etanseaza la fel de bine ca si cea a senzorului.
Asa ca folositi cu incredere acel oring. Se potriveste perfect!
Am vãzut câtiva useri au pus problema garniturii capacului pompei. Nu garnitura cu senzorul de turatie, ci cealalta garnitura.
Am avut inainte de a crapa tranzistorul scapari si dezamorsari ale pompei datorate acelei garnituri. Din nefericire nu se gaseste decat la set complet cu toate garniturile.
Am batut toate magazinele de piese in cautarea unui oring mai mare, nimic!
Gandindu-mã la aceasta garniturã si rolul ei, m-am luminat dintr-o data....solutia era chiar in fata mea....
Am cãutat rapid, pt ca stiam ca acolo o pusesem, garnitura oring de la capacul filtrului de motorina.
Iar când este sa iti meargã bine, toate iti ies. Merge perfect!
Se aseaxã in canal, super bine, ramane un pic umflata, exact ca si cea de la senzorul de turatii.
Iar daca luam in considerare faptul ca corpul pompei este perfect plan etanseaza la fel de bine ca si cea a senzorului.
Asa ca folositi cu incredere acel oring. Se potriveste perfect!
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Revin cu o modificare: pentru ca nu pot edita anuntul dupa 60 minute de la postare, ma vad nevoit sa postez din nou. Garnitura despre care am vorbit mai sus este de la filtru de ULEI.
In ceea ce priveste reparatia pompei, am facut deja 130 km, mașina merge impecabil, trage foarte bine, in trafic la ralanti sta foarte bine, nu mai oscileaza deloc. Consum inca nu stiu.
In ceea ce priveste reparatia pompei, am facut deja 130 km, mașina merge impecabil, trage foarte bine, in trafic la ralanti sta foarte bine, nu mai oscileaza deloc. Consum inca nu stiu.
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Visul frumos a tinut pânã aseara. In drum spre casa masina a inceput sa dea in nas, sa piardã din putere pânã s-a oprit.
Nu a vrut sa mai porneascã. Am lasat-o o orã si surprizã a pornit la o cheie ceva mai lungã. Am adus-o pânã in parcare si am scanat-o.
Azi dimineatã la fel,, a pornit la sfert dupã ce am inlocuit senzorul crankshaft dar cand a inceput sa se incalzeascã, a murit, din nou.
Am dat jos calculatorul suspectand o lipitura slabã, rece, imperfectã. Nimic!
Toate sunt bune, perfecte. Se poate ca PCB-ul asta de mosfet sa intre in protectie?
Se incinge asa tare? Dupã lipituri nu pare....
Nu a vrut sa mai porneascã. Am lasat-o o orã si surprizã a pornit la o cheie ceva mai lungã. Am adus-o pânã in parcare si am scanat-o.
Azi dimineatã la fel,, a pornit la sfert dupã ce am inlocuit senzorul crankshaft dar cand a inceput sa se incalzeascã, a murit, din nou.
Am dat jos calculatorul suspectand o lipitura slabã, rece, imperfectã. Nimic!
Toate sunt bune, perfecte. Se poate ca PCB-ul asta de mosfet sa intre in protectie?
Se incinge asa tare? Dupã lipituri nu pare....
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Stau uneori si ma intreb, daca mai are rost sa postam pe acest club.
Multe din problemele ridicate nu isi primesc raspuns, iar unii care chiar ar avea nevoie de solutii, raman de cele mai multe ori cu buza umflata, incercand sa isi gaseasca rezolvarea cum pot, cum stiu, cum au noroc....
Multe din subiectele de interes se rasufla dupa un timp, polemicile sunt uitate, interesul scade, membrii probabil se inoiesc cu mașini de generatie mai nouã si dispar din peisaj. Este normal pana la urma, este in firescul problemei
Multe din problemele ridicate nu isi primesc raspuns, iar unii care chiar ar avea nevoie de solutii, raman de cele mai multe ori cu buza umflata, incercand sa isi gaseasca rezolvarea cum pot, cum stiu, cum au noroc....
Multe din subiectele de interes se rasufla dupa un timp, polemicile sunt uitate, interesul scade, membrii probabil se inoiesc cu mașini de generatie mai nouã si dispar din peisaj. Este normal pana la urma, este in firescul problemei
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cam asta mi-a aratat diagnoza.
Ideea este ca si dupã diagnozã am pornit-o.
Am observat ca a pornit mai greu, dar a pornit. 150 metri efectiv s-a târât. Este clar ceva legat de cãldurã. Ori lipiturã rece, ori blocarea pistonasului de avans in pompã pune tensiune mai mare in tranzistor si acesta decupleazã, nu stiu.
Mã uit la calculatorul pompei de injectie si practic mi-e mila sa scot tranzistorul ce cu trudã l-am lipit. Am recositorit in schimb cele 4 contacte ale senzorului de turatii din pompã.
Initial la prima incercare de pornire dupã adaptarea tranzistorului IRLR 2905 strãduindu-mã sã pornesc, verificam impreunã cu nașul valoarea turatiei la starter, corelatã cu valoare pompei iar la un moment dat a dispãrut turatia pompei. Scanerul nu o mai vedea....apoi cu putin efort a pornit iar turatia la relanti si cea a pompei am postat-o...
Ultima modificare facuta de mariano la Dum 04 Aug, 2019 9:14 am, modificat de 3 ori in total
Ideea este ca si dupã diagnozã am pornit-o.
Am observat ca a pornit mai greu, dar a pornit. 150 metri efectiv s-a târât. Este clar ceva legat de cãldurã. Ori lipiturã rece, ori blocarea pistonasului de avans in pompã pune tensiune mai mare in tranzistor si acesta decupleazã, nu stiu.
Mã uit la calculatorul pompei de injectie si practic mi-e mila sa scot tranzistorul ce cu trudã l-am lipit. Am recositorit in schimb cele 4 contacte ale senzorului de turatii din pompã.
Initial la prima incercare de pornire dupã adaptarea tranzistorului IRLR 2905 strãduindu-mã sã pornesc, verificam impreunã cu nașul valoarea turatiei la starter, corelatã cu valoare pompei iar la un moment dat a dispãrut turatia pompei. Scanerul nu o mai vedea....apoi cu putin efort a pornit iar turatia la relanti si cea a pompei am postat-o...
Ultima modificare facuta de mariano la Dum 04 Aug, 2019 9:14 am, modificat de 3 ori in total