Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am desfacut azi capatul cu probleme de la termostat. Carcasa mufei la mine e intreaga. O-ring-ul e cam distrus. Capatul dinspre clapeta e prin cu un furtun cu colier, nu are clips.
Diametrul la o-ring se pare ca e de 8mm. O sa-l schimb zilele astea.
Skip ads

  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu update:
Se pare ca o-ring-ul are aceeasi dimensiune cu cele 2 de pe joja de ulei. Am cautat de pe la cateva magazine de piese auto, dar fara succes, aveau la dimensiune dar erau mai subtiri.
Pana la urma, am gasit un set la Leroy Merlin, de 6,3 mm cu grosime usor mai mare. A intrat un pic mai fortat si se pare ca sistemul e etans acum.
A se lucra numai cu motorul rece!
Smile
  • ALoly

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Dețin o Zafira B, diesel, 1.9, CTDI. De doua zile constat o presiune neobișnuitã în vasul de expansiune precum și o spumã galbenã în antigel. Ideea e ca pare sa fie și alunecos borcanul de parca ar conține și ulei. Nu am antigel în ulei și nu scot fum alb. E adevãrat ca acum vad iesind fum pe țeavã de eșapament, nu e negru însã pânã acum nu vedem iesind nimic. Pornesc mai greu. Pare sa iasã un abur din vasul de expansiune când ii scot bușonul. Am pus buson nou, insa la un anumit interval îmi arunca antigelul prin supapa de suprapresiune. Dacã am antigel pana la linia normalã când pornesc motorul dispare. Dacã desfac bușonul apare pana la linie înapoi. Ce poate fi?
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
pentru a vedea dacã garnitura de chiuloasa r pișcatã faci așa .
Cu motorul rece sau cãlduț ( nu când ajunge la temperatura luinde lucru cã e presiune prea mare și ți l da afarã z t mai și opãrești) scoți bușonul de la vasul de expansiune , pornești motorul , strangulezi retururile ( furtunele alea ,2 de sus ) cu 2 patenți și vezi daca îți bagã compresie ( daca îți scoate bule din vas).
Skip ads

  • Florin141966

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Bunã seara! Am și eu o problemã la un opel vectra c, 2 dti din 2004. Pierd antigel, am fost la mecanic, acesta a depistat se pare pe unde pierde (o sã pun o pozã , este o garniturã pe la un tub care iese din chiuloasa,deasupra alternatorului (este partea mai neagrã în pozã ).Unde am fost nu știe ce garniturã este, ce cod are, poate cineva sã mã ajute?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit pe forum !
Tu ai si furtunul afecat, este umflat dupa colier semn ca insertia este rupta, pe intelesul tau ca.o boalfa la roata cand iei bordura.
Intri pe ecat24 si ai acolo desene si coduri piese. Daca nu te descurci mai faci poze ca il localizez eu. Mecanicul tau este cu pluta pe Dunare si cel de magazin piese mai bine ar vinde castraveti la piata.
Este simplu, te indrum eu pas cu pas daca faci singur, daca spui la "mecanic" ce sa faca atunci uita.
  • bako_alx

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salutare! Probleme cu instalatia de rãcire, îmi da antigelul afara pe la vasul de expansiune, desi în bord temperatura nu depãseste 92-93 grade. În urma unui incident cu un furtunas spart, s-a efectuat verificarea si rectificarea chiulasei, schimbat garnitura de chiulasa, simeringuri supape, garnituri axe cu came etc. Termostatul a fost trecut pe direct la constatarea ca este blocat, urmând a fi schimbat cu tot cu carcasa de plastic care scãpa putin antigel pe la un surub de prindere. Radiatorul a fost spãlat si curãtat, busonul vasului de expansiune a fost schimbat si el cu o varianta nu tocmai de calitate, urmând a se schimba si vasul cu tot cu buson pe original. Mecanicul a constatat ca ventilatorul radiatorului nu porneste în treapta I, urmând sa schimbe si rezistenta treptelor de ventilatie. Care credeti ca este sursa problemei? Credeti ca poate fi si pompa de apa implicata în ecuatia aceasta? deja m-am plictisit sa tot cumpãr piese, stau cu masina pe dreapta de aproape o luna.
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Buna ziua,


Sunt posesorul unui opel corsa c 2002
1.2 Benzina,in urma cu o saptamana am schimbat la un atelier bobina electromagnetica de la compresor ac ( fara fulie) si pompa de apa (Hepu -360lei) (curgea umpic pe la presetupa si mai mult pe la un gat) . ..dupa interventie au intervenit 2 probleme:

1. compresorul de ac dupa 3000 de ture huruie.
2. Cand am luat masina de la atelier mi s-a parut ca era putin sarita de 90 g ,am plecat cu ea (Ac pornit) find prins intr un ambuteiaj apa a inceput sa urce inspre 100 ,zic in regula nu o fi aerisita, am mai mers 4 zile in probe, acceiasi poveste stand pe loc sau in coloane apa se duce inspre 96-97 , masina nu fierbe .
Dupa 4 zile de diverse incercari si cu ac si fara ac , si cu capacul de la vas schimbat situatia nu s a imbunatati.
Am fost inapoi la atelier si mi au scos termostatul ,masina face fix la fel, tin sa precizez ca inainte de a schimba pompa de apa nu mi se intampla niciodata sa se incalzeaza peste 89 , acul statea sunt 90.
Ventilatoarele functioneaza pe toate treptele.
In vas vine apa doar cand o accelerez sau cand se incalzeste peste 95 incepe si picura incet si inconstant.
La acest atelier nu voi mai calca niciodata, problema este ca nu stiu pe ce drum sa o iau.
Va rog ajutor
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pompa noua nu asigura debit..au pus vreo garnitura gresit si obtureaza partial circuitul de racire..teoretic. Sau e un model chinezesc care nu asigura debit, chiar daca e montata corect
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Pompa este Hepu dar uitandu ma pe net am vazut ca pompa hepu exista doar cu paleti metalici si nu cu turbina de plastic cu am avut eu.
Mai exact pompa mea este ca in prima imagine din ce am gasit eu , iar ce au pus eo banuiesc eu ca este ca in a doua imagine. Acum eu nu am vazut ce au pus ei(stiu doar ca scrie hepu pe ea)
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
pompa gen hepu

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In poza doi este pompa cu garnitura metalica pentru motoarele cu capac distributie shv care nu este pentru cele cu capac pierburg. Cele din poza doi nu au ce cauta la pierburg, halal mesteri.
Echiparea shv este foarte rara la seria xe cum banui ca este a ta, este numai la seria xep.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa cum a scris si colegul @livcro, exista pompe de apa HEPU (dar si la alti fabricanti de pompe de apa aftermarket) pentru debit marit, pentru debit normal sau chiar unele ,,made in CHINA,, care nu fac mare lucru daca mergi cu masina preponerent in oras.

Exemplu concret la Z17DTH diesel [2004-2007], la HEPU sunt cu 7 paleti (mers preponderent oras ) sau cu 8 paleti (de debit mare).

Vezi ce ti-au pus pe masina, e posibil ca pompa de apa noua sa nu faca fata la debitul de apa necesar pentru masina ta pe partea de racire motor in conditiile de trafic in care folosesti masina.

L.E:
Eu am luat o pompa de apa HEPU cu debit mare pentru diesel-ul meu, acum partea proasta e ca pe iarna nu-mi da caldura decat aproape cand ajung cu masina la serivici (cam dupa 5km). Pompa de apa se ia dupa necesitati (iei in calcul clima tarii unde folosesti masina dar si regimul de codus - preponderent urban sau si cu drumuri exterioare). Si vezi si ce termostat ai montat pe masina, daca e unul care deschide cam sus ca si temperatura poate ca ar fi bine sa-l schimbi cu unul care deschide cu 3-5 grade C mai jos).
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri,

Termostatul este cel pe care il aveam si inainte de schimbare pompa, acum este dat jos.Pana la urma ce pompa imi recomandati sa pun? o sa ma duc la alt service.

Va multumesc
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
seria este ze12xe
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune hepu pentru z12xe varianta cu 3 garnituri cauciuc..
Mai bine margi la un service serios, te va costa manopera mai mult dar pana acum gandeste ca ai mers in pierdere.
La zgomot ac nu stii cum a fost demontata bobina, astia pierd saibe, baga leviere si ciocane...
Incearca la eds sau autoa.
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
ok o sa revin cu detalii
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii,


Astazi s a montat termostat nou febi la loc si senzor temperatura nou bosch.
Fara AC masina functioneaza perfect normal.
Cu AC se incalzeste la fel ca inainte + zgomot puternic (ca un vuiet) de la compresor intre 3000 si 4000 de ture si pe reducere de turatie.
Intrebare:
Posibil un compresor defect sa puna in cap o instalatie de racire?
  • GeorgeR93

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii,


Astazi s a montat termostat nou febi la loc si senzor temperatura nou bosch.
Fara AC masina functioneaza perfect normal. 89-92-89 grade c , cam asta e ciclul.
Cu AC se incalzeste la fel ca inainte 96-97-98( dogoreste de caldura, si numai cu treapta 2 la ventilator) + zgomot puternic (ca un vuiet) de la compresor intre 3000 si 4000 de ture si pe reducere de turatie. ( mentionez aici si ca s a facut o interventie odata cu pompa de apa mai exact s a schimbat bobina electromagnetica si nu tot ambreiajul), Mentionez deasemenea ca inainte de interventie si dupa interventie s au facut 2 incarcari cu freon
Intrebare:
Posibil un compresor defect sa puna in cap o instalatie de racire?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, compresorul merge greu si este ca si cum ai merge la deal cu ea, este solicitat in plus motorul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR