- BCatalin787
- *
- 17 mesaje
- din 13 Aug 2019
- Vectra 2002
- Alba
BCatalin787
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2019
- Mesaj Privat
Bunã ziua, am și eu un Opel Vectra Gts 2.2, 16v din 2002, și am probleme cu pornirea, pornește foarte greu la rece sau când sta mai mult de o jumãtate de ora, martorul de la bujii nu se aprinde deloc, am înlocuit senzorul de temperatura al motorului, releul de încãlzire al bujiilor la fel și tot pornește greu, ce este comic in momentul în care scot fisa de la senzorul de temperatura al motorului cel care este pe termostat bujiile funcționeazã și martorul la fel, și pornește la un sfert de cheie, la service la calculator nu a dat nici o eroare, ma poate ajuta cineva cu un sfat ce as putea sa mai fac?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca ai avut rabdare sa cauti ai fi gasit.
La tine bujiile incandescente sunt activate doar sub 4-10grdC, in rest exclus. Este o deficienta de soft ecu dar se poate rezolva prin resoftare ca sa mearga pana cand motorul ajunge la 70grdC identic ca la fratele de 1,7l.
Tu cand scoti mufa de la senzor temperatura motor calculatorul nu mai stie ca grade are motorul, activeaza bujiile ca nu e bai dar si ventilator racire ca acolo este problema, mai bine motor racit fortat decat fiert. Proiectantii au gandit bine dar la bujii erau la cafea cu capul.
Rezolvare ieftina si mioritica sa pui un intrerupator la senzor si il activezi de la bord cand este cazul, urmatoarea un termostat de ambianta centrala termica care sa inchida pana la cat poate el si cel mai sfant dar costa resoftare ecu.
La tine bujiile incandescente sunt activate doar sub 4-10grdC, in rest exclus. Este o deficienta de soft ecu dar se poate rezolva prin resoftare ca sa mearga pana cand motorul ajunge la 70grdC identic ca la fratele de 1,7l.
Tu cand scoti mufa de la senzor temperatura motor calculatorul nu mai stie ca grade are motorul, activeaza bujiile ca nu e bai dar si ventilator racire ca acolo este problema, mai bine motor racit fortat decat fiert. Proiectantii au gandit bine dar la bujii erau la cafea cu capul.
Rezolvare ieftina si mioritica sa pui un intrerupator la senzor si il activezi de la bord cand este cazul, urmatoarea un termostat de ambianta centrala termica care sa inchida pana la cat poate el si cel mai sfant dar costa resoftare ecu.
- BCatalin787
- *
- 17 mesaje
- din 13 Aug 2019
- Vectra 2002
- Alba
BCatalin787
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2019
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- BCatalin787
- *
- 17 mesaje
- din 13 Aug 2019
- Vectra 2002
- Alba
BCatalin787
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2019
- Mesaj Privat
- marka
- **
- 122 mesaje
- din 19 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Olt
marka
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Daca ai avut rabdare sa cauti ai fi gasit.
La tine bujiile incandescente sunt activate doar sub 4-10grdC, in rest exclus. Este o deficienta de soft ecu dar se poate rezolva prin resoftare ca sa mearga pana cand motorul ajunge la 70grdC identic ca la fratele de 1,7l.
La tine bujiile incandescente sunt activate doar sub 4-10grdC, in rest exclus. Este o deficienta de soft ecu dar se poate rezolva prin resoftare ca sa mearga pana cand motorul ajunge la 70grdC identic ca la fratele de 1,7l.
Deci sã înțeleg cã bujiile funcționeazã pânã la 70 grade la motorul de 1.7? Bujiile funcționeazã doar când martorul se aprinde în bord sau funcționeazã pânã la 70 de grade chiar și fãrã sã se aprindã martorul?
- BCatalin787
- *
- 17 mesaje
- din 13 Aug 2019
- Vectra 2002
- Alba
BCatalin787
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2019
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La vechile y17dtl, dth bujiille merg chiar daca nu ai in bord sarmulita, aia este afisata la pornire cat sa ai martor ca merg si evident incalzire la maf, pe urma se stinge.
La seria z17 sarmulita se mai aprinde la motor cald in mers cand face curatare dpf, evident ecu face asta, cand se aprinde creste usor turatia la ralanti, consumul instant, nu vei opri motorul din regenerare, te invarti in jurul blocului pana termina.
Citeste pe forum, valabil pentru toti si toate, sunt foarte multe info bune si chiar de exceptie dar si tampenii, asta este...nu poate nimeni si nu pot nici eu sa cenzurez ce spun userii, este parerea lor si o respectam. Ca este buna sau proasta, ii apartine.
La seria z17 sarmulita se mai aprinde la motor cald in mers cand face curatare dpf, evident ecu face asta, cand se aprinde creste usor turatia la ralanti, consumul instant, nu vei opri motorul din regenerare, te invarti in jurul blocului pana termina.
Citeste pe forum, valabil pentru toti si toate, sunt foarte multe info bune si chiar de exceptie dar si tampenii, asta este...nu poate nimeni si nu pot nici eu sa cenzurez ce spun userii, este parerea lor si o respectam. Ca este buna sau proasta, ii apartine.
- marka
- **
- 122 mesaje
- din 19 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Olt
marka
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am înțeles, eu am întrebat de Z17dth deoarece am problemã cu pornirea dimineața și pornește greu când nu afișeazã martorul buji și scoate fum alb. Când apare martorul motorul pornește repede cum ar trebui în mod normal. Ideea e cã martorul apare cam aiurea de exemplu a apãrut la 18 grade iar la 16 grade nu. Vorbesc de temperatura exterioarã afișatã în bord.
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
Salut. Am un Astra H 1.7 DTH si am probleme la pornire. Dupã ce stã o perioadã mașina când o pornesc trebuie sa învârtã de mai multe ori pânã pornește. Eu suspectez cã este de vina filtrul de motorinã, mai precis carcasa. Recent am schimbat filtrul, si nivelul de motorina era doar la jumãtate in carcasã. Apoi , in jur de o sãptãmânã a mers bine, iar acum iarãși face probleme. Si m-am gândit sa ii pun un filtru capsulat si daca nu are efect sa pun si o supapa de sens. Ce pãrere aveți? M-am gândit la Purflux FCS711
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
In manualul de reparatii Astra H scrie ca surubul filtrului de motorina se strange la cuplul de 6Nm, daca e strans prea tare e posibil sa apara neetanseitati. Boala meseriasului e sa-l stranga pana crapa. Inainte sa schimbi ceva incearca sa slabesti surubul. Daca problema persista atunci schimba carcasa filtrului.
P.S. 6Nm e ca si cum ai aseza o greutate de 3kg pe o cheie de 20cm lungime
P.S. 6Nm e ca si cum ai aseza o greutate de 3kg pe o cheie de 20cm lungime
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Mai incearca ceva, dupa un drum mai lung de 2-300 km desfa capacu de la rezervor si asculta daca face fas. Daca face mergi o perioada cu capacul desfacut si vezi cum e. Eu am avut aceasta problema, a ajuns motorina la garniturile de cauciuc din capac si imi facea vid in rezervor.
Eu m-as feri de filtre capsulate, mai bine cauta unul original la dezmembrari.
Eu m-as feri de filtre capsulate, mai bine cauta unul original la dezmembrari.
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
Am încercat sã merg și cu bușonul de la rezervor slãbit, dar la fel face. Astãzi am montat un filtru transparent sa vad daca sta motorina pe furtune. Am amorsat sistemul, și am pornit motorul. Totul era în regulã.Am oprit motorul, iar pe furtune și în filtru nu era aer. L-am lãsat cam o ora oprit, și când mã întorc la mașinã, toatã motorina a mers in rezervor( filtrul și furtunele erau goale). Sa incerc sa pun și o supapã de sens și sã vãd cum evolueazã problema? Poza este fãcutã cam la 30min dupã ce am pornit iarãși motorul.
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
Nu am mai postat de mult timp, neavând timp liber prea mult.
Ce am mai fãcut pânã acum legat de problema cu pornirea. Am pus un filtru capsulat și o supapã de sens, și am curãțat ventilul de la bușonul de la rezervor. Inițial am crezut cã s-a rezolvat problema, însã dupã 2 trei zile iar a început sã porneascã greu. Am pus și testerul sa vad presiunea in rampã la combustibil, si cred cã totuși de acolo este problema. La pornire creste destul de repede presiune pânã la 250bar, in momentul in care pornește motorul.Dar dupã oprire scade foarte repede presiunea; pânã la 0 bar cam in 15-20 secunde.
Ce am mai fãcut pânã acum legat de problema cu pornirea. Am pus un filtru capsulat și o supapã de sens, și am curãțat ventilul de la bușonul de la rezervor. Inițial am crezut cã s-a rezolvat problema, însã dupã 2 trei zile iar a început sã porneascã greu. Am pus și testerul sa vad presiunea in rampã la combustibil, si cred cã totuși de acolo este problema. La pornire creste destul de repede presiune pânã la 250bar, in momentul in care pornește motorul.Dar dupã oprire scade foarte repede presiunea; pânã la 0 bar cam in 15-20 secunde.
- andreei1993
- *
- 18 mesaje
- din 01 Jan 2020
- Astra 2006 Y20DTH
- Olanda
andreei1993
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olanda
- Masina: Astra 2006 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2020
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
In stanga este infipt in pompa de inalte...deci in stanga cum te uiti din fata masinii.Uite o poza Am avut o tentativa sa il ''curat'' desi nu stiu daca este varianta aia care merge desfacuta...si mie la cald imi fluctueaza cateodata 1-2 mm maxim(la rece niciodata).Masina porneste la sfert cald/rece dar exista acea fluctuatie care o vad eu.