Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut, pt vechea problema a Astrei H 1.7 cdti (diode si/sau releu incarcare arse) ce sugestii de producatori ati avea? deja sunt la a 4-a schimbare in 7 ani, ultima data cu Mobiletron a tinut putin peste 10k km...Am vazut diode Hitachi ceva mai scumpe, merita diferenta de pret? La releu nu sunt prea multe optiuni (90% gasesc Mobiletron), dar cred ca totusi pica ceva mai rar in comparatie cu punte de diode care e o nenorocire, ramai in drum prin tara si cu platforma + reparatie dai cat nu face. Merci
Skip ads

  • wel
  • *
  • 17 mesaje
  • din 21 Mai 2010
  • Astra 2006 z17dth
  • Bucuresti
  • wel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salut,katalin.r. Acelasi lucru am patit si eu.Alternatorul trebuie sa-l repar din nou ,originalul s-a ars deoarece am dat curent,apoi am inlocuit punte si diode,ambele cargo si au tinut cred ca 2 ani,dupa inca 3 luni aceeasi problema ,inlocuit cu diode Huco (130 lei) si releu tot cargo si iarasi m-am pacalit. Unde ai gasit diode Hitachi si cat de scumpe erau? Parere mea,ar trebuii incercat si cu astfel de diode.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
M-am lamurit, diodele Hitachi sunt de fapt comercializate (si) sub brandul Huco si, teoretic au acelasi nivel calitativ cu cele originale. Nu rezista decat 2-3 ani pt ca sunt subdimensionate, poti sa pui si mama originalului ca tot vor pica de la regimul extrem in care functioneaza buna parte din timp. Oricum, se pare ca ar fi ceva mai bune decat Mobiletron, ERA, etc dar nu de la numele producatorului pica alternatoarele masinilor noastre.
  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Originalele țin mai mult de 2-3 ani. Am dat curent cu cabluri de zeci de ori cred, întotdeauna pe ger cumplit.
Mașina am cumpãrat-o de noua, diodele au crapat la exact 10 ani socotiți,adicã:
August 2009-august 2019.
Cum au crãpat? Aratã in bord 37 grade Celsius și am dat la interior sã facã rece rapid. Probabil și diodele erau obosite și prin cumulul de factori au decedat
Releul de curent nu se strica aproape deloc, el se schimba de regulã in doua cazuri:
1. Lumina becurilor fileazã
2. Cãrbunii sunt uzați
Beleaua nenorocita este la diodele redresoare. Aici ceva este subdimensionat, schimba lumea diodele astea in draci.
Dacã citești forumurile Opel te îngrozești.
Diodele HUCO au garanție 5 ani.
Ce am observat ? Pentru un alternator de 100A , cele 8 diode au la dispoziție o placa de aluminiu de rãcire foarte micã. Probabil diodele astea cedeazã termic. Aerul condiționat de asemenea este un consumator important...
Nu merita de cumparat diode ieftine Cargo.
Cat dai pe platforma daca ramai in camp...mai degrabã pui diode Hugo din prima. Astea sunt cele mai bune diode de pe piata din Romania,altceva mai bun nu gãsești.
Mare porcãrie cu alternatorul asta subdimensionat...am simțit și eu pe pielea mea ce înseamnã sã ți se împuște diodele.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
De cati amperi a fost alternatorul tau ? 100A sau 110A ?

Puntea de diode pe original e f. scumpa. Si releul, la fel. Singura optiune viabila prin prisma costului reconditionarii este o punte aftermaket de la magazinele de piese auto + un releu de calitate(cumparat de pe Bay) daca releul original Hitach s-a dus.

In coninuare, ar fi de preferat sa nu dai curent la nimeni daca vrei sa nu ai probleme cu puntea de diode aftermarket. A/C prin oras doar iti descarca bateria si forteaza alternatorul, e de evitat daca se poate. La fel, daca ai o baterie obosita cedeaza puntea redresoare, deci atentie la baterie daca da semne de schimbare.

HUCO e o divizie HITACHI, dar nu e HITACHI. Cam cum este SKODA fata de VW, daca pot sa zic asa.

Cine are timp de vânat alternatoare HITACHI originale pe eBay cu status-ul ,,New, OLD stock,, sa o faca, ca merita. Din cand in cand mai apare câte un alternator original, nevândut de prin stocuri vechi care au ajuns sa fie lichidate. Un astfel de alternator la 150EUR face toti baii, e o investitie excelenta pentru cei ce vor sa tina masina pe termen lung.
  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salut
Alternatorul a fost de 100A.
Mersul sacadat și neregulat prin oraș la 37 de grade mi-a omorât întradevãr diodele alternatorului.
La drum lung ventilația forțatã din alternator face diodele sa lucreze mult mai puțin fierbinți când AC este pornit.
Chiar daca sunt fan Opel , recunoscut cu mana pe inima cã alternatorul este un punct slab la Astra H dpdv al fiabilitãții. E o jucãrie subdimensionatã.
Bateria mea are 3 ani, e un Varta Silver și iarna trecuta nu a dat deloc semne de oboseala la ger. Deci diode au murit când bateria mea era foarte bunã .
Ce mã necãjește cu adevãrat este faptul cã au pus alternatorul foarte jos și greu accesibil pt service)demontare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ce ma necajeste pe mine e ca oblgatoriu trebuie sa ai scut motor ca sa te tina alternatorul mai mult, si fiind el montat atat de jos la orice balta mai mare treci prin apa cu el.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ma gandeam ca daca tot mi se incinge alternatorul. facand sa scada incarcarea de la 14.2v la 13.8v, sa incerc sa il racesc cu un ventilator care sa sufle aer in el, cine stie poate are viata mai lunga.
Ia uite cum arata un alternator in NASCAR.
http://www.jeccomposites.co...ngine-alternators

http://www.youtube.com/watch?v=AIm3FHgnNIM
Skip ads

  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Circuitele regulatoare originale au un management termic, asa am observat în cei 10 ani de exploatare a unui Opel luat de nou. Dãdeai cheie la masinã si dupã ceva 10 secunde pleca si comanda de generare curent. Stãtea cca 8-10 secunde in 12V , apoi sarea deodatã brusc în 14,2V.
Dupã ce motorul ajungea la temperatura de regim tensiunea scãdea treptat la 13,8V. Fenomenul era valabil indiferent dacã era varã sau iarna.
În meniul secret, daca temperatura antigelului trecea de 70 de grade, începea fenomenul de scãderea a tensiuni pânã la 13,8V la final. Dupã defectare punte diode originala ,
puntea de diode înlocuitã are codul 139234 de la HUCO, iar releul de curent din pãcate nu am idee ce marca este.
Cert este cã nu mai este fenomenul explicat mai sus .
Rãmâne nonstop 14,2V , indiferent daca motorul e rece sau nu . Ca la Logan adicã...
Este clar cã circuitul regulator de substitutie nu prezintã caracteristici similare în raport cu circuitul regulator original.
Nu îmi place sa cred cã doar la masina mea Opel am observat fenomenul cu pricina. Cumva niste ingineri au gândit acest fenomen... motorul meu de la isuzu are codul z17dth.
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Mi s-a întâmplat a treia oarã sa cada alternatorul.
Asta s-a întâmplat acum câteva sãptãmâni, nu mai incarca alternatorul si nu mai aveam servo. Tin sa mentionez faptul ca, m-am hotarat asa tarziu sa repar alternatorul, întrucât folosesc masina de servici.
Astãzi înainte sã vinã un coleg sa dea jos alternatorul, am pornit masina si încãrca la valoarea 14,1-14,2, am oprit motorul si am repetat pornirea, dar nu mai încãrca, ce poate sa fie, puntea de diode sau doar releul?
Mai fac precizarea cã, deasupra alternatorului a fost o patã mare de ulei, posibil sa cada de sus din spatele distribuției. Spun asta pt ca, anul trecut am schimbat distribuția iar mecanicul mi-a recomandat sa revin la el sa schimbe un semering de pe acolo(nu-mi amintesc exact de unde a spus), pt ca se scurge ulei, fiind sâmbãtã tarziu, nu mai avea de unde sa comande.
Multumesc pt intelegere.
  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Incontestabil diodele nu sunt vinovate in descrierea ta de mai sus. Releul de curent se duce f greu, de obicei se schimba când la relanti lumina farurilor fileazã sau când sunt duși cãrbunii. Problema ta sigur este de la un contact imperfect.
Deoarece este a treia oarã când ți se întâmplã, este clar cã tu înlocuiești mereu diodele(releul), dar nu remediezi cauza.
Am pãțit și eu sã schimb diodele plus puntea și m-am trezit într-o dimineațã cã mașina pleacã greu. Ca și cum bateria era moartã. Am intrat în meniul secret și tensiunea era 12,1V. Deoarece eram in fata blocului și scule/elevator mai deloc, am ridicat capota și am privit ...poate vad ceva...vrabia malai viseazã.
Am atins borna de plus de la baterie și era fierbinte. Era clar deci cã am pierderi in papucul electric defectuos sertizat din fabrica. Am fãcut rost de un voltmetru și de un bold pe care l-am înțepat cu un patent in cablul de plus, la 2cm înainte de papucul electric. Experimentul simplu a dat la ivealã cã înainte de papuc aveam 14,3V și dupã papuc,mãsurat pe baterie, 12,1-12,4V , tensiune care varia și nu era constanta. Norocul meu e cã aveam o presa hidraulica pt papuci electrici între 16-240mmp.
Am incercat sã scot cablul cu cuprul oxidat din interiorul papucului însã nu am reușit. Așa cã am fãcut ceva ce vouã nu va recomand: am strâns mai tare cablul oxidat in papuc, sa vad cum remediazã problema.
Dupã ce am montat totul la loc am dat cheie și surpriza, tensiunea pe baterie era de 14,1V la relanti. Motorul se auzea cã trãgea greu la încãrcat bateria, la început cu un clampmetru DC am mãsurat un curent inițial de încãrcat bateria de 35A ! Era clar cã bateria era descarcã aproape de tot. Dupã 10 minute tensiunea pe baterie a crescut la 14,2V și curentul de încãrcare era de 6A numai. E clar acum cã dacã aveți o baterie descãrcatã și puneți la un alternator bun, curentul inițial de încãrcare e cu mult mai mare de o zecime din capacitatea ei. Cãderea de tensiune dintre bold și papuc era undeva pe la 70mV , adicã 0,07V .
Papucul pe parcursul celor 10 minute s-a pãstrat rece, nu mai încãlzea deloc.
Reparația adevãratã nu este prin resertizare , ci prin înlocuirea papucului vechi cu altul nou . Evident partea oxidata de 2cm a cablului se taie când se pune papuc nou.
Așa am aflat deci de ce a crãpat alternatorul meu original: din cauza contactului imperfect in instalația electricã.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Iti multumesc pentru postul tau de mai sus si chiar apreciez explicatiile.

Inca nu am probleme cu incarcarea, totusi maine dimineata la 10min dupa pornirea motorului voi verifica daca sunt calde bornele. Nu de alta... dar cand am avut probleme cu pornirea (efectiv din cauza mea) mi se incalzea borna de minus dupa 20sec de actionare continua a demarorului. Am schimbat demarorul si am curatat de rugina toate punctele de masa, apoi am strans corect peste tot... dar totusi ma gandesc ca nu-mi strica sa verific daca mi se incalzeste vreuna din cele doua borne de pe baterie.

Cu Stima.
Skip ads

  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Am mãsurat și curentul consumat din baterie când dai la cheie. Cea mai mare valoare de varf a fost de 64A.
Pt un demaror normal și fãrã probleme.
Cu un clampmetru DC poți obține multe avantaje la depanare/diagnosticare.
La curentul asta orice contact imperfect duce inevitabil la încãlzire. Chiar daca la demaror dai doar câteva secunde.
Rugina și oxizii din instalația electricã își spun cuvântul dupã un deceniu de funcționare.
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
lverestiuc a scris:Incontestabil diodele nu sunt vinovate in descrierea ta de mai sus. Releul de curent se duce f greu, de obicei se schimba când la relanti lumina farurilor fileazã sau când sunt duși cãrbunii. Problema ta sigur este de la un contact imperfect.
Deoarece este a treia oarã când ți se întâmplã, este clar cã tu înlocuiești mereu diodele(releul), dar nu remediezi cauza.
Am pãțit și eu sã schimb diodele plus puntea și m-am trezit într-o dimineațã cã mașina pleacã greu. Ca și cum bateria era moartã. Am intrat în meniul secret și tensiunea era 12,1V. Deoarece eram in fata blocului și scule/elevator mai deloc, am ridicat capota și am privit ...poate vad ceva...vrabia malai viseazã.
Am atins borna de plus de la baterie și era fierbinte. Era clar deci cã am pierderi in papucul electric defectuos sertizat din fabrica. Am fãcut rost de un voltmetru și de un bold pe care l-am înțepat cu un patent in cablul de plus, la 2cm înainte de papucul electric. Experimentul simplu a dat la ivealã cã înainte de papuc aveam 14,3V și dupã papuc,mãsurat pe baterie, 12,1-12,4V , tensiune care varia și nu era constanta. Norocul meu e cã aveam o presa hidraulica pt papuci electrici între 16-240mmp.
Am incercat sã scot cablul cu cuprul oxidat din interiorul papucului însã nu am reușit. Așa cã am fãcut ceva ce vouã nu va recomand: am strâns mai tare cablul oxidat in papuc, sa vad cum remediazã problema.
Dupã ce am montat totul la loc am dat cheie și surpriza, tensiunea pe baterie era de 14,1V la relanti. Motorul se auzea cã trãgea greu la încãrcat bateria, la început cu un clampmetru DC am mãsurat un curent inițial de încãrcat bateria de 35A ! Era clar cã bateria era descarcã aproape de tot. Dupã 10 minute tensiunea pe baterie a crescut la 14,2V și curentul de încãrcare era de 6A numai. E clar acum cã dacã aveți o baterie descãrcatã și puneți la un alternator bun, curentul inițial de încãrcare e cu mult mai mare de o zecime din capacitatea ei. Cãderea de tensiune dintre bold și papuc era undeva pe la 70mV , adicã 0,07V .
Papucul pe parcursul celor 10 minute s-a pãstrat rece, nu mai încãlzea deloc.
Reparația adevãratã nu este prin resertizare , ci prin înlocuirea papucului vechi cu altul nou . Evident partea oxidata de 2cm a cablului se taie când se pune papuc nou.
Așa am aflat deci de ce a crãpat alternatorul meu original: din cauza contactului imperfect in instalația electricã.


Am sa fac asta dupa curatarea alternatorului de ulei si alte impuritati, posibil sa se defecteze din cauza asta.
O sa-l montez pe masina si verific cablul de la baterie.
Acum ramane sa vad cum se verifica diodele daca sunt bune si releul.
Multumesc.
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Uitati carbunii de pe releu, unul foarte uzat.
  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Imposibil. Cãrbunii nu se uzeazã niciodatã așa de inegali. Cu siguranta scurgerea aia de ulei a format o mâzgã ce ți-a blocat cãrbunele. Ia un spray degresant și vezi daca cãrbunele revine. Cã arcul nu mai lucreazã sau cã respectivul cãrbune era rupt...nici nu vreau sa cred asta. E clar de ce nu lucra excitația alternatorului,panã de contact.
Trebuie sa rezolvi cu scurgerea aia de ulei, altfel problema revine in timp...
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Am verificat carbunele folosit mai mult si atat este, fiind pe plus, s-a tocit mai mult, arcul functioneaza bine.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

verifica si colectorul de pe rotor, (lamelele pe care calca carbunii) sa nu fie santuri in ele; la mine si-au facut sant carbunii in colector si am inlocuit degeaba releul (carbunii) caci imi incarca cu intermitente si la un moment dat m-a lasat pe baterie, am mers asa fara sa stiu (la bord martorul baterie se stingea de fiecare data) pina am descarcat bateria... am inlocuit pina la urma alternatorul, n-am mai putut rectifica colectorul nicicum, santurile erau prea adinci. Sperasem sa-si faca loc carbunii in santurile alea dar n-a fost sa fie.
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Asa arata,
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
eu as incerca o rectificare la inelele colectoare (tot e dat jos si demontat), asta daca ai unde.
inelul de linga rulment imi pare rugos, probabil e cel care a si tocit carbunele mai uzat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR