Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Salutare baieti! Am si eu nevoie de ajutorul vostru Smile
In urma cu 2 luni ma mancat undeva sa vand jantele de pe masina mea R15 si sa trec la R16.
Setup de vara: 195/65/15
Setup de iarna: 195/65/15
Cu niciun set masina nu tragea/nu batea etc, mergea perfect.
Cumpar jantele pe 16, cu cauciucuri uzate pe margini, aproape la sarme, insemnand ca masina pe care au rulat a mers cu geometria deformata. Le pun pe masina mea cu cauciucurile respective pt o perioada... Masina a inceput sa traga dreapta... Am fost la autoagusta sa ii fac geometria si nimic nu s-a rezolvat... am mutat cauciucurile de iarna cu care rulez in iarna, in stare buna, masina tot trage dreapta, ma duc iar la geometrie la Agusta, tot trage dreapta, m-am dus la alta geometrie in zona Mosilor/Eminescu, masina tot trage dreapta... Ca idee la denivelari la viteze mici sau la linii de tramvai volanul o 'tremura' si o ia fie in dreapta fie in stanga.... Ma termina psihic.
I-am schimbat capete de bara, pivoti, bucsi bascule, iar la geometrie la fel face :I
Ce mai poate sa fie? :I Ma gandesc sa elimin geometria din calcul.. am fost de 2 ori la 2 vulcanizari diferite?
Masina in cauza este break.
Help!


MODEL: Opel Astra H 2007
MOTOR: 1.7 DTH, 101 ponei.
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Ai respectat si echivalenta la cauciucuri, adica circumferinta rotilor trebuie sa fie aceeasi si pe 15 si pe 16.
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Sincer, nu. Dar nu cred ca are o influenta atat de mare, daca am facut geometria ultima data pe 15, cu ce mergea perfect prima data.. ?
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Cand trage stanga sau dreapta, o cauza poate fi si greutatea cauciucului. Ai incercat sa echilibrezi rotile?
Skip ads

  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Da, sunt echilibrate.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu inteleg din toata povestea ca inainte de schimbarea jantelor, masina mergea bine, adica drept?! Problema a aparut dupa schimbarea jantelor?! In momentul cand treci de la o dimensiune de jante, la alta, APROBATA DE PRODUCATOR, nu e necesar sa faci nimic la masina, doar sa echilibrezi rotile. Iti spun asta pt ca 2 Astre care au seturi diferite de jante vara/iarna, la una sunt 16/14, la cealalta 18/16 si NICIODATA nu a trebuit sa fac geometria doar pt ca am schimbat rotile.
La Astra H dimensiunea gumei pe care trebuie sa o pui pe janta e 205/55/R16! Teoretic dc nu respecti balonajul, singura problema pe care ar trebui sa o ai e ca iti indica eronat viteza. Practic poti sa ai si alte belele, printre care sa ramai fara talon!
Referitor la jante, au niste caracteristici de care trebuie sa tii cont, caracteristici care determina faptul ca le poti folosi, sau nu, pe un anumit model de masina!
Ar fi asa (sper sa nu omit vreuna)
- diametrul, care spui ca e 16 inch
- PCD-ul (distanta intre prezoane) care la H e ori 4*100, ori 5*110, dar ma gandesc ca e ok din moment ce s-or putut fixa
- ET-ul care determina cat de mult e janta apropiata/departata de butuc, si ar trebui sa fie intre 35 si 49 la Astra
- J-ul, sau latimea jantei. Alea pe 18 parca is 7J sau 7.5J si alea pe 16 parca is 6.5J
- diametrul gaurii care vine pe butucul masinii
Verifica caracteristicile astea si vezi dc corespunde cerintelor de pe Astra H. Daca ai roti cu J-uri (latime) diferite pe aceeasi punte o sa ai probleme. Daca gaura de centrare e mai mare o sa iti bata mai mult ca sigur si trebuie sa iti iei inel de centrare de la janta ta pt Astra H. Daca ai ET-uri diferite pe aceeasi punte iarasi o sa apara problemele descrise de tine. Daca sunt jante originale de Opel, mai mult ca sigur ca au fost troznite.

Bafta!
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Iti multumesc mult pentru raspuns. Am mers doar pe jante oem GM (de opel) 5x110
Pe “problematicile” de 16 am avut cauciucuri 205/55/16.
In prezent am pe masina setupul de iarna (tablele de fabrica) cu care am mers de 3 ani de cand am masina, fara nici cea mai mica pb. Neutral
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Dar acum dilema mea ramane... de ce nu ii da nimeni de cap... 3 geometrii diferite.. pe stand e perfecta, cum ies pe strada trage dreapta odata, si la denivelari, piatra cubica sau linie de tramvai, volanul face haos, ba stanga, ba dreapta, si daca da de o denivelare, misca volanul si o ia in directia respectiva.
Ma dispera Neutral
Skip ads

  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Caseta o exclud din ecuatie... e masina era sanatoasa tun pana sa schimb jantele...
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Presiunea in roti e ok, nu cumva e prea mare de spui ca toata masina se zgaltaie pe piatra cubica? Si e egala pe rotile din fata?
Vezi ca poate sa te fure si drumul. Majoritatea au panta spre dreapta ca sa se scurga apa. Mai e si intrebarea cat de mult trage dreapta? Adica dc mergi 500m si masina se deplaseaza juma de metru spre dreapta nu cred ca e problema.
Nu ai dat sanatos intr-o groapa sau ceva ca sa se strambe telescoapele sau alte elemente ale directiei?
Sincer mi se pare foarte dubios ca un set de jante sa iti strice ireversibil si subit directia masinii, ca din ceea ce ai scris nu ai mers prea mult cu rotile pe 16.
Nu sunt mecanic de meserie, ma pasioneaza jantele, dar am cam ramas in pana de idei/sugestii 🙂.
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Nu am luat nicio groapa.. presiunea e ok. Nu mai am nicio idee Neutral
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
La mine situatia a fost urmatoarea: Aceleasi simptome; la denivelari tragea brusc stanga sau dreapta si riscam maxim daca mergeam cu masina fara a tine strans de volan in eventualitatea unei denivelari. La mine in mod constant imi tragea stanga. Unghiuri facute, presiune in roti facuta la nu stiu cate vulcanizari, statii alimentare, etc. Cu jante + cauciucuri de iarna mergea perfect cu jante + cauciucuri de vara tragea stanga, iar la denivelari era ruleta ruseasca daca nu aveam mainile pe volan.
Am verificat (foarte atent) cauciucurile si desi aveau aceeasi uzura, un cauciuc era din 2004 iar celalalt din 2010. La o verificare si mai atenta am vazut ca erau aceeasi marca, acelasi tip dar profilul era foarte putin diferit (vedeai asta doar daca te uitai atent).
Am cumparat patru cauciucuri de vara le-am montat, echilibrat, pus pe masina si de atunci masina merge PERFECT.
Revelatia a fost la vulcanicare cand, dupa demontarea cauciucurilor problematice am pus mana pe ele si am vazut ca unul din ele avea flancul (partea laterala dintre sosea si janta) foarte dur iar celalalt avea flancul foarte flexibil, chiar moale as putea spune. Asadar desi eu bagam aceeasi presiune in ambele cauciucuri ele se comportau diferit unul fiind mult mai dur (mai saltaret peste denivelari) decat celalalt care era mai moale si mai maleabil. De aici si comportamentul haotic al directiei la trecerea peste denivelari.
Verifica foarte atent cauciucurile care iti fac probleme (alea cu care trage dreapta sau stanga):
- DOT-ul (saptamana si anul fabricatiei) sa fie cat mai apropiat (zic eu maxin jumatate de an diferenta);
- profilul sa fie IDENTIC, chiar daca difera putin, poate trage stanga sau dreapta;
- uzura sa fie la fel la ambele cauciucuri;
- daca nu sunt montate pe janta, verifica duritatea flancului, sa fie la fel la ambele (la mine asta a fost cauza primara a belelelor);
- vezi sa fie ambele uzate uniform pe banda de rulare, adica degeaba ai unul uzat bine (drept) si unul uzat mai tare pe exterior.
Multa bafta si scuze de postul lung. Sa ne spui ce ai rezolvat.
Skip ads

  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Iti multumesc mult de tot pentru raspuns. In ultima instanta voi incerca si asta din nou, dar revelatia este.... de ce ca inainte sa “ii stric” geometria masina mergea perfect cu rotile de iarna si acum nu...
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Am atasat aici foaia cu starea finala a geometriei.. aveti idee, e ceva in neregula?
https://imgur.com/a/KaX6M6m
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Roata dreapta spate e putin dezaxata, dar fiind punte comuna, nu ai ce sa ii faci (nu e panica man Very Happy ).
Incearca sa pui cauciucurile de pe fata pe spate si cele de pe spate pe fata sa vezi cum se comporta masina (daca mai trage stg sau dr.).
Ca sa verifici flancul cauciucului este destul sa il dezumfli (asa cred dar s-ar putea sa ma insel).
Este posibil ca din cele 4 cauciucuri de iarna (cu care masina a mers bine si drept) doar unul sa fie cu probleme si taman acela sa fi fost pe spate, iar dupa remontare sa fi nimerit pe fata. De asta am zis sa schimbi cauciucurile fata - spate si sa vezi cum se comporta.
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Am fost acum la garaj, am mutat cauciucurile de pe fata pe spate. Nu s-a schimbat nimic 😬
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
In ultima instanta voi mai merge la o alta geometrie. Ma gandesc la Top Wheels in Baneasa, ma termina psihic Neutral
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Uite un test simplu ce il poti face. Te duci la o statie itp sa iti faca un test de frane(10-15 lei si 5 minute). Poate ti-au lovit oamenii port etrierul de frana... de asemenea verifica arcule sa nu fie rupte iar telescoapele sa fie in regula. Vezi ca la anvelopele au un sens de rotatie, sa se potriveasca. Jantele au fost echilibrate? Trebuiau verificate si fara anvelope nu doar cu anvelope.
  • CCiufu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Gata baieti. Am gasit problema.. am ajuns la concluzia ca este vinovata pompa servo, in mers imi misca volanul usor stanga/dreapta si s-a intarirt putin directia... am schimbat azi lichidul din ea, s-a inmuiat directia dar jocurile tot au ramas, probabil motorasele ma lasa, au 340.000 km. Le ajung 🙈. Macar am reusit sa ii dau den cap. Multumesc tuturor pentru fiecare raspuns! Am tinut cont de fiecare! Spor in toate!
  • sov

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut, imi trage si mie stanga un pic, dupa ce am facut de 2 ori directia.
Totul a inceput acum o saptamana cand nu mai aveam servodirectie, si trageam f greu de volan. Mers la service si verdictul a fost ca pierdea uleiul la caseta de directie, astfel încât am schimbat-o cu una sh.
Apoi am facut directia si am vazut ca tragea stanga , refacut directia, și tot stanga trage.
Mai e o chestie , cu rotile drepte eu aveam volanul f putin înclinat în partea stanga, acum mi l-au reglat drept. Oare din cauza asta imi trage in mers in partea stanga? Sau poate de la caseta de directie? Am presiunea la fel pe fata, echilibrate si acelasi grad de uzura si vechime la anvelope.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR