Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
O sa incerc maine. Cat ar trebui sa fie presiunea? Problema e ca si pe gpl la fel face(am si gpl pe ea).
Skip ads

  • deleted-113970

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Ei, atunci, ia pune mataluta un op-com acolo si vino si cu erorile si cu niste valori live la clapeta/pedala, maf, map si lambde. Nu de alta, dar umplem topic-ul de impresii pe maculatura virtuala fara sa rezolvam nimic.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
albertinho1990 a scris:O sa incerc maine. Cat ar trebui sa fie presiunea? Problema e ca si pe gpl la fel face(am si gpl pe ea).
Daca ar fi problema de alimentare cu combustibil,la trecerea pe GPL,ar functiona corect.Faptul ca functioneaza la fel,putem concluziona ca problema e pe aprindere sau pe alimentarea cu aer.Faptul ca erorile sunt doar pe anumiti cilindri(P0301,P0304),cu bobine diferite,e posibil sa ai probleme cu ECU,iar P0300,posibil probleme pe sistemul de alimentare cu aer...! Problema functionarii ECU cu probleme se poate verifica cu un osciloscop,verificand fiecare intrare de semnal in bobina multipla...!
  • Arcasu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 2006 Y19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Buna seara, la toti.
Am si eu problema asta. Am fost si am schimbat bobina si o fost degeaba. Acum mi-au gasit dua supape cu problema si am erorile p301 si p300. Intrebare este... Eu daca schimb doar supape la cilindru 1, nu ii oare mai bine sa le schimb si la ceilalti cilindri?
Multumesc si seara buna!
Skip ads

  • Arcasu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 2006 Y19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu am Vectra C si merge bine, prietena mea are tot Opelul asta z16xep pe Astra G. Eu am fost la mecanici si electricieni si mecanici. Masina mergea bine si cand se incalzea facea eroare la piston1 cu p301 si p300. Din ce am citit, p300 este ca o multime si p301 e ca o submultime, cu directie la problema de aprindere la piston 1. Stergeau eroarea la srrvice si mergea bine scurt timp si revenea dupa ceva km facuti. Au dat jos calculator motor si au trimis la reparat dar nu era de la el. Au facut compresie la pistoane si a iesit 6.8 la piston 1, la ceilalti era 12-13-12.
Am programare la mecanic luni si ma gandesc ca e bine sa iau si supape la ceilalti cilindri si simeringuri si daca tot demonteaza sa iau si segmenti si distributie noua, da fie totul bine si nou. Ma puteti dirija daca mai trebuie ceva sau daca este ceva de facut acum cat se desface motorul? Ce e de verificat sau de reconditionat.. Acum, ca sa nu mai dau bani dupa aceea.
  • Arcasu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 2006 Y19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu sint la mare acum si astept sa faca masina sa plec de aici cu ea ca a dat eroare cand am ajuns la Cernavoda. La service am fost la trei si la prima a schimbat bobina si dupa ce am ajuns la Constanta facea la fel. La alt service am fost si au zis ca este calculator motor si au dat numar de telefon de la un baiat sa aiba sanatate de aici, Voevodin sau cumva cu Voledin. El a verificat calculator ecu si nu a luat bani de reparat si nici de constatat, doar de benzina a cerut. Si a pus alt calculator si a zis sa fac 2 zile proba cu el. Nu s-a schimbat, tot eroare la piston 1 a dat. mi-a dat numar de telefon si am gasit problema la un baiat cu garaj care a stiut sa faca test si a gasit compresie slaba la piston 1. Acum in loc sa fac concediu am intrat pe internet la Opel club si va cer sfat ce sa fac la masina cat e cu motorul de reparat sa nu dau iar bani sa il fac iar. Sa fac tot acum cat il desface. Marti a zis ca e gata daca se ocupa doar de masina mea, daca nu, miercuri e gata si vroiam sa stiu daca mai bag ceva piesa acum cat il desface. Dupa ce ajung acasa la Gheorgheni dau de stire cum a mers masina si ce am platit si ce s-a facut.
Am citit la forum de joi si sunt baieti aici care stiu sa recomande. Astept parere sa stiu daca merita sa fac masina toata sau fac doar 2 supape si o vand daca ajung acasa. Multumesc si concedii placute daca plecati!
  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Am revenit cu rezultatele OP-COM doar ca nu stiu sa le interpretez. In link-ul de mai jos am facut upload la inregistrarile video cu valorile afisate de OPCOM. Inregistrarile au fost facute cu motorul cald si functona ok, iar printscreen-urile pe benzina au fost facute cu motorul rece si tremura usor. Am observat ca pe GPL e cat de cat ok, dar nu ca inainte. Daca accelerez maxim cand plec de pe loc reusesc sa fac un pic de scart, dar la benzina nu....pleaca lin chiar daca apas acceleratia la maxim in treapa 1. Informatiile din link-ul de mai jos ar trebui sa fie suficiente pentru cine se pricepe sa le interpreteze. Va rog sa ma ajutati dvs cu o concluzie. Multumesc!

https://ufile.io/3xdxeuq1
  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Pentru cei care nu sunt dispusi sa piarda mai mult timp pentru a vizualiza inregistrarile cu rezultatele OPCOM atasez niste poze ca sa-si poata da cu parerea si ei. Mentionez ca rezultatele pe benzia au fost cu motorul nepornit de 15h si masina mergea cu trepidatii la relanti, cand am facut testelul pe GPL deja se incalzise motorul si functina ok, dar tot nu avea vlaga pe care o avea inainte. Va multuemsc!

Skip ads

  • deleted-113970

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Buna,
Desi valorile lambdelor sunt instantanee in pozele tale, luam prin deductie logica...
Lambdele apar cu continut Sarac(Lean) si pe Benzina si pe GPL, asta inseamna ca ai in amestec combustibil mult si aer putin. In principal, niste sonde normale ar trebui sa incerce sa se stabilizeze in jurul tensiunii de 460- 625mV. La valorile masurate ar trebui sa vezi cum la cele 2 lambde oscileaza cand pe una, cand pe cealalta din Sarac in Bogat si invers, asta demonstrand ca lambdele incearca sa stabilizeze consumul corect si amestecul functie de gazele "citite" pe evacuare. Daca raman pe Sarac tot timpul, atunci asta e problema.
I
Cauze posibile si eventuale rezolvari:
1. Verifica etanseitatea furtunului cu cot care iese din clapeta si merge catre electrovalva de purjare canistra decantare gaze.
Este un furtunas subtire, cu cot, care de obicei se largeste sau se fisureaza si care introduce direct in admisie aer fals.
Aacest aer nu poate fi controlat de clapeta, pt ca furtunasul valvei de purjare este conectat in partea inferioara a corpului clapetei.
Ca sa il identifici, el este in partea din stanga-spate a clapetei si conyinua cu o teava de 8-10mm pana in valva de purjare care este de culoare neagra, clipsata pe carcasa filtrului de aer.

Logica este urmatoarea:
Ecu sesizeaza aer fals, inchide clapeta ca sa compenseze si tot asa, se creaza o bucla in functie de cum etanseaza acel furtunas pe stutul clapetei.
Cand ai acest aer fals in instalatie, lambdele corecteaza cu adaos de carburant prin intermediul ECU. Masina merge "inecat" iar datorita acelui furtunas imperfect etans, valorile fluctureaza haotic.

2. O problema ar putea fi Lambda 1, cea dinaintea catalizatorului. Se cunosc cazuri in care lambdele sunt "afectate in timp" de gazele de combustie GPL, este una din cauzele posibile, deci poate fi inlocuita si ea pentru o confirmare a defectului.

3. Caz nefericit ar fi catalizatorul infundat. Pentru a verifica asta, poti demonta Lambda 1 din catalizator, lasand gaura filetata pe post de "evacuare suplimentara", sona lambda ramanand cuplata in mufa, doar va da eroare de amestec gresit, dar tu vei putea testa daca se schimba situatia cu acceleratia lenta pe benzina intr-una mai "sportiva".
Se stie ca timpul de aprindere la GPL este mai MIC decat la benzina, deci, pe benzina ai o mica latenta fata de gpl in mod normal. Dar nu asa cum ai exemplificat mai sus...

Incepe cu acel furtunas de vacuum de la punctul 1 si revino cu ce ai gasit. Eu am rezolvat problema asta inlocuind acel cot din cauciuc.

Post edit:
Eu am gasit si valve de purjare blocate pe deschis, au prins mizerie si au lasat sa intre direct in admisie gazele din rezervor... Este si asta o posibilitate. O poti scoate si sufla prin ea, ca sa vezi daca nu este si ea cu problema. Poti verifica mai simplu, fara sa o desfaci de acolo, cu masina la ralanti, desuruband capacul de la rezervor. Motorul ar trebui sa se accelereze sau sa se accelereze si sa moara subit.
Clapeta este curatata? Furtunele de la capacul de culbutori sunt prinse etans la capete? In partea dreapta spate a clapetei este un furtunas subtire care vine din capacul de culbutori. Poti lua un ac de seringa si sa desfunzi gaurica din stutul clapetei, acolo unde intra acest furtunas.
  • deleted-113970

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Am vazut si filmuletele tale cu valori la acceleratie si ralanti.
Exceptand punctele 2 si 3, pe care eu le-as exclude momentan, ar mai fi si un punct 4, mai rar, dar intalnit la motoarele cu ceva uzura.

4. In filmulete, pe cil 1 cat si pe 4 exista uneori o diferenta de 3° care ramanea relativ constanta.
Din cazuistica, cilindrii extremi 1si 4 sunt mai expusi la uzura decat cei intermediari, deci este si asta o posibilitate sa nu etanseze bine ceva pe acolo... supape, segmenti. Nu cred ca este cazul sa gandim pana intr-acolo... O confirmare ar fi depunerile acumulate pe bujiile 1,4 fata de 2,3.

Se stie ca pe gpl exista o ardere a combustibilului "mai uscata cat si mai completa, fara reziduuri lichide", comparativ cu a benzinei.
Benzina ar asigura, totusi, o oarece ungere si ca exemplu, sunt cazuri in care service-uri de specialitate refera la faptul ca masina ta, z16xe, conform specificatiei producatorului, ar trebui sa functioneze doar cu benzina 95, nu cu benzina aditivata, GPL, CNG sau HHO, deoarece in timp se pot afecta supapele. Ceea ce explic mai jos, de fapt:
- caldura datorata exploziei este mai mare la GPL sau benzina cu cifra octanica mare (98-100 sau "aditivata") decat la benzina cu cifra mica (95). In timp, "buzele supapelor" sunt afectate, segmentii de foc se altereaza si ei si degenereaza in nevoia de a repara aceste defecte.

De asemenea, am intalnit si cazuri in care chiulasele s-au "strambat in timp" si au inceput sa se imprumute gaze de ardere intre cilindri, dar utopic vorbind, nu cred ca se confirma in cazul tau... Doar daca ai lasat masina fara lichid de racire sau fara ulei...

Este o varianta ce necesita reparatia motorului, plauzibila, dar pana acolo, verifica, te rog ce e cu vacuumul ala.
  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii. O sa verific tot ce mi-ati spus. V-am atasat 2 imagini cu valorile live inregistrate timp de 20 de secunde pentru a se vedea fluctuatiile sondelor lamda si MAP-ul. Prima imagine este cu motorul rece la relanti si are trepidatii usoare, a doua este cu motorul la 70 de grade, turat treptat si nu mai trepideaza dar tot nu functioneaza cum ar trebui. Mentionez ca im ambele imagini motorul functiona pe benzina.


  • deleted-113970

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2016

  • Mesaj Privat
In cazul lui Arcasu si Mircea_gsm2, care au avut supape praf, acolo le-am recomandat sa schimbe supape, simeringuri, segmenti, sa verifice sorbul de la pompa de ulei, dar acolo erau probleme pe uzura, supapa indoita, supapa uzata care se invartea in timp in scaun si dadea eroarea intr-un mod aleatoriu, sau doar cand se dilata motorul si asta nu mai inchidea bine. Au fost, cu siguranta motoare lasate fara ulei sau bruscate in conditii precare de ungere, probabil si distributie sarita etc... Oricum, oamenii nu spun tot istoricul masinii pentru ca nu il stiu, pentru ca ascund faptul ca s-au plimbat cu ea prin cateva service-uri care au lucrat pe la ea sau decat cand ii tragi tu de limba...

Problema asta cu eroarea care se plimba de pe un cilindru pe altul a fost rezolvata rapid chiar si cu o banda de izolat si niste coliere pe furtunasele de vacuum, ramanand sa le inlocuiasca ei ulterior cu furtune noi. Daca au facut-o, este bine, daca nu, se pare ca solutiile provizorii au ramas, ca de obicei, de durata si umbla cu masinile in stadiul ala...

O intrebare: cati km are masina, ce ulei folosesti? Minunea asta cu simptomatica ta am rezolvat-o la mine pana sa segmentz motorul, folosind un ulei mai gros, full sintetic...
Skip ads

  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am verificat furtunele de la culbutori si valva de purjare si sunt ok, valva inchide, clapeta e curata. Am mers cu sonda lambda desfacuta si masina e la fel de lenesa. Presiunea in rampa 3.8 bar, iar compresia la pistoane 16 bari. Cand motorul este rece, nu functioneaza rotund, trepideaza, nu are vlaga deloc, iar cand depasesc 2000 de ture imi licare martorul de la motor in bord. Daca dupa ce s-a incalzit putin motorul il opresc si il pornesc iar, nu mai imi licare martorul in bord si nici nu mai functioneaza cu trepidatii, dar vlaga tot nu are cum ar trebui. Acest martor care licrare nu se opreste din licarit decat daca opresc motorul si il pornesc iar. Mentionez ca la "Bucla senzor O2" apare mereu "Deschis"( apare "Inchis" doar daca opresc si pornesc iar motorul). Atasat aveti un printscreen cu valorile live din momentul in care licare martorul in bord.
  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Va rog, ma ajuta si pe mine cineva? Am un opel astra g din 2003, motor z16xe. La pornirea la rece trpideaza, merge in 3 cilindri, si nu intra in bulca inchisa(decat dupa ce opresc si repornesc motorul),iar pe opcom apar si detonatii, acest mers se pastreaza si dupa ce trece pe gpl. Doar dupa ce se incalzeste motorul, daca opresc si repornesc motorul pare ca merge normal si nu mai trepideaza, dar detonatii tot apar pe opcom. Erorile care apar sunt p0300 si p0304, iar cateodata si p0303.Am verificat EGR, presiunea in rampa, compresie, furtune de vacum, valva de purjare, sonda lambda,clapeta, schimbat bujii, am pus alta bobina de inductie. Nimic din toate acestea nu a rezolvat problema. Va atasez doua printscreen-uri din exportul live de la opcom, prima imagine e cu pornirea la rece iar a doua dupa ce am oprit si repornit motorul. In link-urile de mai jos aveti exporturile complete in excel. Multumesc!


https://easyupload.io/erx5pj
https://easyupload.io/8ytnfo
  • olteniteanul

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Calarasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema. Am inlocuit capacul culbutori si inca o curatare a canalelor EGR( mecanicul nu a curatat prima data). Nu mai nici o eroare in bord.
  • MStan205

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Buna. Aceeași problemã o am si eu.
Ai gãsit problema...eu Nu mai stiu ce sa ii fac.sau ai avea vreo idee ce as putea face. Mulțumesc
  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Ce problema ai? La postarea cui te referi cand spui ca acceasi problema ai si tu?
  • ciprinell_bossu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Aveti idee cum scap si eu de chestia asta de mers in 3 opel astra g 1.4 16v 2003 am schimbat buji bobina verificat presiune rampa compresie motor.....toate sunt ok nu mai stiu ce sai fac ca nu merge deloc imi da o grãmadã de erori daca are careva vro idee
  • albertinho1990

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2016

  • Mesaj Privat
La mine a fost un injector înfundat. Masina mes este pe gaz și asa se întâmplã la cele pe gpl din cauza ca la funcționarea pe gaz injectoarele de benzina nu funcționeazã și se depune resturi de la ardere pe gaurelele de iesire benzina.
  • ciprinell_bossu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Am înțeles a mea nu este pe gaz doar ca nu stiu ce sai mai fac am schimbat buji bobina am dus si ecu sa se uite cineva si nimic tot incerc sa-i aflu problema si dejeaba .....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR