Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • andrei0481

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ziua buna, am rasfoit forumul, dar nu am reusit sa gasesc o problema similara cu a mea, asa ca am decis sa deschid o discutie noua.
In mijlocul zilei, dupa mai multe opriri/porniri, am incercat sa o pornesc, a invartit extrem de lent si nu a pornit. Semn clar de baterie descarcata. Am conectat cabluri, dat curent si a luat-o. De acolo am plecat direct la un atelier (cel de pe Baicului-bucurestenii probabil ca il stiu) sa masor incarcarea, avand in vedere ca bateria are mai putin de un an vechime. Ajuns acolo, incarcarea buna, test la baterie- ok, am fost sfatuit sa continui sa merg asa ca poate a fost o intamplare. Dupa mai bine de o saptamana, masina in perioada asta,plimbata 40-60 de km prin Bucuresti in fiecare zi, cu multe opriri/porniri, iar a ramas fara curent. Pornita cu cabluri,si inapoi repede la atelier, la fel-incarcare buna, baterie buna, dar sfatuit de cei de acolo sa merg sa inlocuiesc bateria pe garantie ca sigur e de la ea. Am plecat cu ea la cei ce mi-au vandut-o (mentionez ca sunt prieten cu directorul de acolo- deci toata buna vointa din lume) ajuns acolo 7 mii de teste la baterie si la incarcare, verdict- totul este ok, dar poate e ceva totusi cu incarcarea. Mi-am conectat un voltmetru si am inceput sa monitorizez- cu motor pornit si fara consumatori tensiune 12,5-12,8, aprind oricare din consumatorii mari(faruri,dezaburire,sau dezaburire luneta) -tensiune 13,8-14,2. Ma duc la cei de la Atelierul de reparatii alternatoare, le arat, iar ei foarte binevoitori imi explica de incarcarea inteligenta de pe aceasta masina si ca e ok, dar ei garanteaza ca bateria e de vina. Intre toate aceste drumuri pe la service-uri masina a stat si o saptamana nepornita si a pornit apoi perfect. problema se pare, ca apare cand circul cu ea. Acum pana gasesc o solutie merg cu farurile aprinse. Mentionez ca cei cu bateria nu vor sa o schimbe pentru ca toate testele sunt ok, cei cu alternatorul nu vor sa il dea jos sa se uite in el ca imi iau banii de pomana, iar eu efectiv nu stiu ce sa fac.
Pe aceasta cale va rog, orice idei, pareri aveti sa imi ziceti ca poate o scot la capat.
Multumesc anticipat!


MODEL: Astra 2011
MOTOR: a17dtr
Skip ads

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 13.8 - 14.4 volti, indiferent de consumatorii porniti.
Bateria la capacitate de 100% are 12.8 volti.
Daca iti incarca cu doar 12.5 volti, nu poate tine nici macar bateria la 100%, dar sa mai alimenteze si consumatorii....
Ai probleme la alternator.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

Eu cred ca este de la baterie.

Cred ca ai inteles explicatia in ceea ce priveste incarcarea inteligenta (ai scris ca ti-au explicat la service).Cei 12,5 v sint ai bateriei, cind calculatorul masinii sesizeaza o scadere porneste incarcarea, de aceea ai masurat cei 13,8 -14,2v.

As incerca cu o alta baterie de proba - cauta una identica cu cea originala.

Verifica si sa fie cablurile groase de la baterie bine fixate, ca si cele de la alternator. Nu cumva se incalzeste vreunul din ele?
  • fratie

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Cu motor pornit fãrã consumatori dacã ai 12,5-12,8 volți este puțin, nu ai încãrcare. Cu consumatori sau nu, motor pornit, trebuie sã ai un minim 13,6....13,8 volți, și un maxim de 14,4... 14,6 volți. Bateria e bunã, chiar foarte bunã de a ținut atât timp fãrã încârcare, problema este la încãrcare. Dacã rezolvi ne zici cum și în ce fel.

Spor !
Skip ads

  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
Faptul cã apar variațiile de tensiune in mers este clar apanajul încãrcãrii inteligente, mai puțin cunoscute pânã acum. Faptul cã rãmâne fãrã curentul necesar pornirii poate fi de la consumul fãrã motor, destul de mãrișor fata de alte mașini. Sugerez înserierea unui ampermetru banal între cablu și borna bateriei când motorul este oprit. Funcție de curentul afișat se poate calcula daca descãrcarea și pornirile repetate pot coborî atât de mult capacitatea bateriei. Zic și eu...
  • andrei0481

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@ Tai-Pan si fratie - dupa cum a scris si un coleg de forum, date preluate din Tis, incarcarea la acest model poate varia intre 12.6-15.0 V, deci teoretic ma incadrez...dar nu sunt foarte convins ca treaba asta e chiar ok, desi in documentatie astea sunt valori date ca si normale, tocmai de aceea incerc sa aflu pareri si detalii
@ gabimilo1 - ar fi ideal sa gasesc o baterie de proba, din pacate nici unul din prietenii mei nu au ceva similar pe masinile lor...cablurile sunt stranse si nici nu se incalzesc.
@ Albinoium - din pacate nu ma pricep sa fac ce mi-ai sugerat, dar masina o am de 3 ani de zile si am facut undeva la 150.000 in perioada asta, deci cred ca totusi e ceva in neregula in momentul asta
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
Odatã ce se deconecteazã bateria nu vad de ce nu s-ar putea mãsura curentul în repaus, cu un aparat simplu de mãsurat pus pe scala de 10A. 3 ani cu 150000km îmi îndreaptã atenția clar spre baterie.
  • andrei0481

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Bateria nu are nici macar un an vechime, masina o am de 3 ani Smile
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Si cei care produc baterii (ca toata lumea, de altfel) pot sa produca rebuturi. Probabil ai nimerit o baterie care nu a fost in mintile ei.
Masina este cu start si stop? Citeam deunazi pe aici (sau pe alt forum) ca cineva luase o baterie pe care a crezut-o buna pentru masina kui dar s-a dovedit ca nu era, ca trebuia un alt tip (ma uit dupa topicul respectiv inca o data, s mi-l reamintesc).
daca masina o ai de trei ani si bateria de unul inseamna ca ai schimbat-o si ma gindesc ca acolo poate fi o problema, nu s-a mai inlocuit cu bateria originala a masinii.

este doar o supozitie.
  • andrei0481

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Masina nu are start and stop, iar bateria pe care am inlocuit-o acum aproape un an era originala. Dar acum ma intreb, de ce daca masina sta, bateria e ok? Plus ca toate verificarile facute la baterie, dau ca ar fi foarte buna!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Inteleg ca pina nu pui CONSUMATORI MARI pe baterie incarcarea inteligenta NU PLEACA (probabil nu e normal asa dar nici nu stiu sa zic in ce fel ar fi normal caci nu ma stiu cu tipul asta de incarcare - banuiesc ca ar trebui sa plece o anumita valoare a voltilor bateriei, de exemplu sa nu scada bateria mai jos de 12 v).

Bateria este consumata in mers de electronica in functiune a masinii (calculatoare, martori etc) si nu este depistata de incarcarea inteligenta a fi un consumator MARE deci aceasta nu intra in functiune, iar bateria se descarca pina la un punct la care tu nu mai poti porni masina.

atunci ar trebui rezolvata incarcarea inteligenta sa porneasca in alte conditii - nu in functie de consumatori mari ci cind bateria atinge un anumit prag de descarcare.(poate pragul acesta se poate seta cumva)

cred ca m-am facut inteles.

Eu am avut un alternator care isi facuse santuri acolo unde calcau carbunii pe rotor.
I-am schimbat carbunii, la bord mi s-a stins martorul baterie (asta trebuia sa arate ca alternatorul incarca) dar din cauza ca erau santurile formate carbunii cei noi nu calcau bine pe rotor si alternatorul nu reusea sa debiteze curentul de care avea bateria nevoie - deci desi la bord (si masurat cu aparatul) arata ca trebuie sa am incarcare eu de fapt nu aveam (incarcarea este clasica la mine - nu inteligenta).

ca si concluzie - una din astea doua (bateria, din ceea ce spui pare sa fie scoasa din cauza) alternator cu probleme sau incarcarea inteligenta (care probabil nu actioneaza cind ar trebui).

pune te rog si rezolvarea (cind o sa fie) ca m-ai facut curios.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Expresiile "docte", gen optimizare, ...... inteligenta etc, au priza la public.
Informatiile trebuie citite in "cheia potrivita" pentru a fi intelese.
Adica faptul ca tensiunea de incarcare poate fi intre 12.6 - 15 volti...... conform TIS
Oare ce-o insemna?🤔
Inseamna ca atunci cand bateria e descarcata, "incarcarea inteligenta" poate furniza 12.6 volti?🤔
Sau ca atunci cand bateria este overload, poate furniza 15 volti?🤔
Sau trebuie sa fie exact invers?🤔
Ce IQ are acea "incarcare inteligenta"?
Skip ads

  • andrei0481

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Apelez la voi si va rog pe cei care aveti Astra J, cu motor de 1,7 diesel si aveti si un instrument de masura, sa faceti ceva masuratori cu si fara consumatori (cu farurile e cel mai usor) sa imi ziceti si mie ce valori aveti, m-ar ajuta destul de mult, macar sa am un termen de comparatie. Astept aici niste valori de la voi. Multumesc anticipat!

@ gabimilo1 - cu siguranta voi posta rezolvarea sau orice alta descoperire mai fac Smile
@ Tai-Pan - nu cred ca am reusit sa inteleg ultima ta postare - logica ar fi in felul urmator: baterie buna, fara consumatori, "incarcarea inteligenta" da comanda alternatorului sa incarce doar cu 5%(sa zicem) ca sa mentina bateria la 12,6V, sa nu se consume. Apar consumatori, automat se furnizeaza un procentaj mai mare pentru incarcare. Ceea ce am scris nu este o afirmatie ci doar ce am dedus eu , dar tocmai pentru asta am cerut colegilor de forum niste masuratori la masinile lor...
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Initial mai urmaream ocazional valorile furnizate in bord pentru tensiunea de incarcare. Legat de precizia informatiei, pot spune ca am verificat cu un aparat si valorile erau foarte apropiate. Cel putin la a mea, lucrurile stateau cam asa, la prima pornire dimineata tensiunea era 14.6-15.1V maximum. Dupa 10-15 minute de mers tensiunea de incarcare scadea pe la 13.8-14.2V, iar apoi ceva mai tarziu in mers se stabiliza pe la 12.6-12.8V. Mai apareau si mici fluctuatii, dar nu pot sa zic neaparat ca erau cauzate de consumatori in mod direct. Daca-mi aduc aminte corect, de exemplu daca tensiunea de incarcare era pe la 13.8V la un moment dat si porneam mai multi consumatori ea scadea la 13.6-13.7 (e normala o usoara scadere) si nu incerca sa compenseze instantaneu ducand incarcarea la >14.5V, ci o crestea ulterior treptat. Asta se intampla cu o baterie buna, pentru ca la cea veche statea mai mereu la tensiuni mai mari de 14.2V, nu prea scadea sub aceasta valoare.
Din cate stiu in baicului sunt/erau cativa baieti care se pricepeau, nu neaparat cei care preluau masinile din strada si faceau cateva verificari sumare, ci mai degraba cei care lucrau in atelier. Daca nu te-au bagat pe o rampa, pune-i sa-ti verifice printre altele si cablajul pe traseul baterie, alternator, electromotor, adica sa verifice tensiunea in mai multe puncte ale traseului. Pot fi mai multe ipoteze, dar s-ar putea sa se fi oxidat ceva contacte si chiar daca elementele sunt ok sa faca figuri cateodata.
  • grecu79

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salut,aceeasi problema am si eu si pot spune ca am dat alternatorul jos,schimbat rulmenti,carbuni si fraier,verificat releul,montat si aceleasi probleme,am schimbat alternatorul cu un altul de la o zafira c cca 103000 km(acesta este compatibil) , aceeasi problema,baterie schimbata in decembrie in Germania ,GM originala,pe care cred ca a terminat-o,acum am o baterie imprumutata,momente care incarca cu faza scurta aprinsa,momente care in aceeasi situatie scade undeva la 12,3
  • grecu79

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Iar in urma acestor probleme nu mai merge nici ventilatia in habitaclu,are momente cand porneste
  • andrei0481

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ziua buna, oameni dragi! am rezolvat problema- am primit, de imprumut, o baterie, de la colegul nostru de forum - enervantul -, un om extraordinar. Am montat bateria de la el pe masina si am mers o luna de zile cu ea, si masina a mers perfect. In urma acestei incercari, am reusit sa inlocuiesc bateria pe garantie, iar acum masina merge perfect! Concluzia- la mine a fost bateria cea vinovata!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

glumind: ti-am spus eu ca-i bateria? da`tu batman, batman... Very Happy Very Happy

ma bucur sa aud ca ai rezolvat si eu apreciez mult ca ai postat rezolvarea.

de apreciat si colegul nostru care te-a ajutat (eu n-am inteles exact despre cine e vorba), prinsi cu totii in ritmul vietii de azi omenia pare sa fie o floare tot mai rara.
  • andrei0481

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Enervantul- este nickname-ul colegului care s-a oferit si m-a si ajutat. Mi-a trimis un mesaj in privat, ca ma poate ajuta cu o baterie de împrumut si mi a lasat nr de telefon sa il pot contacta mai usor. Un om deosebit, tot respectul!
  • ney

  • Mesaje scrise: 982
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut !
Nu stiu daca este de actualitate dar aceste probleme apar de la borna de minus a bateriei.. mai precis capsarea acesteia si de aici o multitudine de erori
Masina are o incarcare inteligenta , pe care am descoperit o si eu atunci cand am avut probleme cu bateria , in sensul ca am ramas fara curent din cauza acestei borne , care a avut si rechemare in buletin informativ emis de opel sau GM.
Unele din cazuri cand incarca sunt urmatoarele:
Baterie sub 80%
Faruri aprinse
Stergatoare pornite
Dezaburire pornita
La pornire , daca nu ai nimic activat, incarcarea scade dupa 30 secunde la 12.4 v
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR