Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Ieri am pierdut antigelul, dupa ce am desfacut conductele din zona termostatului am identificat pe unde am pierdut. E vorba de derivatia in forma de T care este pe o conducta metalica, aceasta vine din zona pompei de apa. Din derivatie pleca un furtun in racitorul de gaze si un furtun in termostat.


A mai patit cineva si cum a rezolvat? Se inlocuieste sau se poate suda?


MODEL: Astra H 2005
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai si noi ce sa intelegem ?

Si anume, citez... ,,deviatia in forma de T care este pe o conducta metalica, aceasta vine din zona pompei de apa,, ce e cu ea, este fisurata conducta metalica ?

Si... doar ca sa spun ce cred eu... nu cred ca vine din zona pompei de apa.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am incercuit in poza pe care am atasat-o zona unde s-a fisurat.
Incerc sa fiu mai explicit, s-a fisurat chiar derivatia in forma de T. Acea derivatie pare sudata pe teava si porbabil a cedat sudura. Ca sa pot ajunge cu masina acasa am facut o inprovizatie, am ”bandajat” teul cu banda izolatoare si am mers cu capacul desfacut la vasul de expansiune ca sa nu faca presiune. Deci sunt 100% sigur ca acolo e problema.

Am gasit pe net o poza cu Z17DTH cu galeria de evacuare demontata, am incercuit teul care a cedat la mine. Teava pare sa vina din pompa de apa.

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca a cedat conducta metalica, schimb-o cu totul cu alta SH (daca nu faci multi km) sau cu alta noua.

Poate antigelul a fost neconform sau poate ca s-a mers o perioada de timp doar cu apa dedurizata plus o concentratie slaba de antigel.
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Antigelul il schimb la 2 ani, ultimul schimb a fost in Ianuarie anul acesta, s-a diluat conform instructiunilor de pe ambalaj. Incerc sa folosesc, pe cat posibil, piese si consumabile de calitate.

Am gasit si codul pe opel.7zap si poze cu acea conducta pe net.

Imi e teama ca va trebui demontat jumate de motor pentru a inlocui acea conducta.
Mai simplu cred ca ar fi daca s-ar putea suda fara a se demonta, desi spatiul e cam limitat.
Voi merge la mecanic sa vedem ce zice.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am inlocuit conducta buclucasa, aceasta are cod GM 98069062. Operatiunea s-a facut la Eds si a durat aprox 4 ore. A fost necesara demontarea galeriei de admisie + compresor AC + multe altele pentru a scoate saracia aia de conducta. Din ce am inteles de la mecanic nu au mai avut cazuri similare pe motoare diesel.

Se pare ca m-am inselat, nu a cedat sudura in zona derivatiei, conducta a avut o gaura cu diametrul de aprox 0,5 mm, se poate vedea in poza.


Insa acum am alta problema, la doua zile am pierdut iar antigelul, problema fiind in zona termostatului spre termoflot. Voi reveni cu rezolvarea dupa ce ii dau de cap.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic... dar intr-un fel asta imi aminteste de situatia mea cu X17DT Isuzu 1997... Presiune marita in sistemul de racire, de la garnitura de chiulasa partial defecta. Am schimbat 10 furtune, inclusiv teava ,,vietii,, de sub galeria de evacuare. Dupa ce m-am saturat de schimbat furtune + una din conductele metalice de racire am demontat motorul si i-am schimbat garnitura de chiulasa ciupita, de atunci zero probleme.

Imi amintesc ca in faza terminala (dupa ce am schimbat ,,n,, furtune) la relanti nu aveam caldura iarna, doar dupa ce ma puneam in miscare cu masina.

L.E:
A fost o experienta pe care cred ca trebuia sa o traiesc ca sa pot sa o inteleg... iar apoi sa iau masurile necesare ca sa o depasesc. A costat ceva bani sa inlocuiesc furtunele, dar intre timp am facut inclusiv un drum de Germania sa-mi aduc a doua masina. Personal consider ca a meritat experienta (per total).
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am gasit buba, s-a fisurat un furtun care pleaca din zona termostatului in termoflot. Am reusit sa bandajez cu banda izoliera cat sa pot ajunge cu ea la service pentru inlocuire.
Urmeaza o constatare, o fi presiune prea mare in sistem sau doar furtune imbatranite.
Oricum, constat cu tristete ca masinuta mea se aproprie de pensionare. Toamna asta m-a lasat de 3 ori in drum...
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Inlocuit si furtunul fisurat, verificat sistemul de racire. Totul ok, probabil cauciuc imbatranit.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Hmm, constat ca incep sa am unele probleme pe care nu le credeam posibile. Recent am auzit un zdranganit metalic la motor. M-am uitat si am gasit buba, vibra unul din suportii de care se ridica motorul, este cel din poza (poza gasita pe net).

Initial am crezut ca a umblat mecanicul si a uitat sa puna la loc surubul cand a inlocuit conducta fantastica. Azi m-am uitat mai bine si acel suport este pur si simplu sectionat.
Inca ma intreb cum dumnezeu s-a rupt.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR