Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Am tot citit si pe forumul asta si pe cel de Astra si tot nu-mi dau seama care ar fi cauzele urmatoarei probleme. De aceea rog ca acest topic sa fie DOAR pentru probleme la plecarea de pe loc, LA CALD. 



Problema:

Cat timp masina merge cu temperatura in bord de pana la 90-92 grade totul e ok. Nu smuceste, nu tremura, porneste lin, frumos, nici o problema cu ea.

Cum incepe sa intre ventilatorul mare in functiune (GMV), adica dupa 93 pe bord, respectiv 105-107 pe OPCOM, indiferent de treapta, la plecarea de pe loc o ia un tremurat / trepidat / zdruncinat de zici ca se rupe in 2 toata masina si relantiul da sa scada pana pe la vreo 500 rpm, apas ambreiajul sau acceleratia urca din nou in ture. Se opreste ventilatorul, revine apa la 90-92, se potoleste si masina. pana se incalzeste iar destul de mult cat sa porneasca din nou ventilatorul, si petrecerea continua asa. Daca o accelerez mai mult din prima, trepidatia nu prea se mai simte, dar in aglomeratie nu poti sa pornesti cu scart 50 cm ca sa pui frana dupa inca 50 cm... 

Singura explicatie pe care o gasesc e ca alternatorul nu ar avea destul curent cat sa suporte si ventilatorul asta si motorul in functiune si ceilalti consumatori (faruri, clima, etc).

Deasemenea, mai am 2 ciudatenii prin comparatie cu valorile avute la fosta masina, un Z14XEP. Nu stiu daca sunt legate de problema de mai sus, dar le mentionez oricum, ele avand si un topic separat pe forum la care nu raspunde nimeni:


Releu principalInactiv la Z16XEP Activ la Z14XEP
Releu climã - Nu este programat la Z16XEP  Activ la Z14XEP

Masina e o Astra G Classic, Z16XEP, 2007


MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z16XEP
Skip ads

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur este de la releul de incarcare, am gasit o Zafira care avea aproape aceleasi simptome si s-a dovedit a fi releul de incarcare (cargo)
Mai asteapta si alte pareri.
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Merci, taxi43edy! E posibil sa fie si releul ala dar nu ar trebui sa faca tot timpul? Adica si la rece sau temperatura optima?

De ce cred eu ca e ceva la alternator:
La Z14XEP aveam tensiunea 14.5 constant fara consumatori 14-14.3 in functie de consumatorii porniți.
La asta am 14.1-14.3 fara consumatori si scade pana la 13.2-13.3 daca dau drumul la cd, faruri, proiectoare, climatronic, dezaburire sau 13.7-13.9 doar cu faza scurta si climatronic pornit pe eco, treapta mica.
In momentul cand temperatura e urcatã si porneste GMV, care e un consumator destul de mare, impreuna cu pompa de servo care e si ala ditamai consumatorul si combinat cu pornirea de pe loc, sigur toate astea imi duc tensiunea la sub 12 si atunci ECU încearcã sa compenseze cumva... Asta ar explica si de ce daca pornesc cu ea turata, nu se mai resimte așa rau sau chiar deloc. Nu stiu, zic si eu...
  • IOctavian

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Verifica bujile si bobina
Skip ads

  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Ioctavian, bujiile sunt noi (la ele m-am gandit prima oarã), bobina e buna. Am avut o bobina proasta pe un vectra b x16xel si stiu cum face la cald cand se duce. E diferit acum. E zdruncinatul ala ca atunci cand incerci sa pleci pe asfalt umed cu rotile bracate si incearca ecu sa o redreseze prin toti senzorii ei, asta e cea mai apropiatã senzație pe care o pot descrie. Se zguduie din toate incheieturile.
La mașinã au fost schimbate (unele pt ca le sosise vremea, altele preventiv) toate lichidele in afara de cel de frânã, kit distributie complet cu pompa apa, chit accesorii, filtre, ulei, bujii si curatat clapeta accelerație. Niciun rezultat in ceea ce priveste tremuratul asta. Si inainte si dupa aceste schimburi e fix la fel.
As mai avea de curãțat EGR si admisia dar n-am reușit, ca la EGR, din cauza ruginii, cand am incercat sa il desfac s-a distrus filetul de la surubul torx, s-a facut cerc din stea, si inca nu stiu cum sa il scot de acolo (ma gandesc sa sudez un alt surub sau cu un burghiu cu filet invers dar nici vremea nu prea ma lasa asa ca astept pana la primavara cand se mai încãlzește si se lungește ziua).
Oricum desi cred ca s-ar îmbunãtãți performanțele mașinii, nu cred ca au legãturã cu problema tremuratului, care repet apare doar atunci cand se supraincalzeste antigelul si porneste GMV sa raceasca motorul, in condiții de trafic intens, bara la bara, accelerație- frânã. La temperatura optima (90-92 grade) sau la rece, nu face nimic.
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Revin ptr ca s-ar putea sa fie din alta parte problema, azi neputând sa o reproduc. E drept ca nici bara la bara nu am avut unde sa merg dar apa s a încins destul de mult cat sã porneascã GMV. Nu a mai facut la fel la plecarea de pe loc.

Am verificat tensiunea cu multimetrul. Cu toți consumatorii aprinși (faruri faza lunga, proiectoare ceata, avarii, climatronic, dezaburire, cd player) se învârtea in jurul a 13v, 13.5v, doar faza scurta si clima pornitã pe 2 (mic) 14.3-14.4V, motor oprit, la rece 12.3 V . Când pornește GMV si la plecarea de pe loc ma astept sa mai scadã si sa fie o problemã dar ținând cont ca nu am putut reproduce problema si apare doar in trafic bara la bara incep sa banuiesc si ambreiajul (faimoasele arcuri decalite).

Nu stiu cu releul ala de încãrcare (varianta colegului taxi43edy pe care nu o exclud, pentru ca mie tot imi pare o problemã pe electricã, desi mãsurãtorile ies bine cu mașina staționând) daca ar trebui sa facã tot timpul cand se încãlzește mașina si porneste ventilatorul sau face când și când.

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pare cam micã tensiunea de încãrcare, cu toți consumatorii ãia...dar ar trebui încercat la 2500rot/min...mai așteaptã și alte pãreri...
În ce privește ventilatorul, încearcã sã-l pornești manual...vorba vine...sigur, dacã citețtipe forum gãsești o metodã...și vezi cum merge încãrcarea...
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Bibu16v, uite ca nu m-am gandit sa ii dau un test de releu ventilator din Opcom cu toti consumatorii porniti dar e buna ideea. Mulțumesc. Totuși, am reusit sa o încãlzesc suficient cat sa plece electroventilatorul pe treapta 1. Cu toti consumatorii porniti si GMV pe treapta 1, tensiunea e in genere stabila pe la 13v cu mici fluctuatii de +/- 0.1, 0.2V. dar nu trepideazã cand incerc sa plec cu ea de pe loc, de-asta am zis ca nu pot reproduce problema... Oricum, ma rog sa fie alternatorul. Dai 300-400 lei schimbi puntea de diode si releul si apoi n-ai treabã!
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
12,3 V inseamna ca ai bateria descarcata. O baterie buna trebuie sa aibe 12,7-12,8 V la rece. Poate fi si de la alternator, dar mai intai incearca sa pui bateria la incarcat pe redresor, poate o mai salvezi. Daca nu, alta noua.

P.S. Nu mai omorati alternatoarele, incarcarea in sarcina se face cu 2-3 consumatori mari porniti, nu cu toti!
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Mihai.P, extraordinar punctat. Initial mi s-a parut o diferențã prea mica pt a fi luata in seama, si am trecut peste, ducându-ma direct la alternator, pana la remarca ta. Asta ar explica si de ce învârte de 2-3 ori dimineața, pana sã porneascã si nu o ia "la sfert"!

Am inceput apoi sa citesc pe site-urile Rombat/Caranda/Varta si extrag mai jos pt viitorii cititori, dar pana atunci, incerc sa inteleg logica si in ce fel poate fi legat asta de problema trepidatului in conditii de bara la bara dar nu si la rece?
Ar putea sa o consume GMV atat de rau in conditiile unui trafic de varf bucureștean încât sa nu poatã sa o recupereze alternatorul?
Ținând cont ca se circulã cu mașina cel putin odata la 2 zile, aprox 12km dus, 12 întors, pe baterie e scris ca a fost montata in noiembrie 2018 dar e important de menționat ca in decembrie 2019 cand am luat eu mașina avea bornele corodate, nu exclud sa fie (semi)defectã si mai degrabã as merge pe una noua si mai mare decat sa o redresez pe asta, mai ales ca vine iarna (ceva intre 65 - 75 cu 650-790, de la unul din cei 3 de mai sus, fata de no name-ul pt mine intalienesc de pe ea, de 55Ah si parca 460/480 En)

Si acum, valorile unei baterii normale:
- Tensiunea din circuitul deschis dupã încãrcare trebuie sã fie de 2,12-2,13 V/celulã x 6 celule
- Pentru fiecare diferențã de 0/1 V fațã de 12,7 V/12,8 V, bateria trebuie sã fie încãrcatã timp de 1 orã
- Starea de incarcare a bateriei trebuie sa fie minim 75% (tensiune in gol 12.5V). Valori mai mici indica o descarcare partiala (subincarcare) a bateriei.
- Sistemul de incarcare al autovehiculului trebuie sa furnizeze 13.8V – 14.4V pentru circuitele de 12Vcc si 27.6V – 28.8V pentru cicuitele de 24Vcc. Aceleasi valori de tensiune trebuie sa fie furnizate si pe timpul incarcarii la un redresor. Pentru circuitele de 24V, se masoara incarcarea pe fiecare baterie.Tensiunile trebuie sa fie egale, admitandu-se o diferenta de maxim 0.2V.

RISC MAJOR / RISC / ALERTA / ADMIS
Grad de încãrcare (%) 25 / 50 / 75 / 100
Tensiune în gol (V) 12 / 12,3 / 12,55 / 12,8
Densitate electrolit (g/cm³) 1,16 / 1,20 / 1,24 / 1,28
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu cauza problemei tale cu ventilatorul, totusi e posibil ca o problema in zona alternator / baterie sa fie cauza. Daca te-ai hotarat sa inlocuiesti bateria e mai bine, mai ales daca ai contacte corodate. Dupa ce pui bateria noua verifica incarcarea alternatorului si arunca o privire si la cablurile groase care vin la baterie. Dupa ce dai la cheie pune mana pe ele, daca sunt calde ai o problema.
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Au trecut sãrbãtorile si am revenit. Pe Opcom, printre altele am Main Relay Inactive dar fara nicio eroare in bord. Cred ca acest Main Relay Inactive sau Engine Management Relay daca e același, e responsabil si ptr bateria care mi se descarcã ușor, ușor si pe care colegul Mihai.P a observat-o mai sus, in urma masuratorilor mele pe baterie. Problema e ca nu gasesc acel releu niciunde. Astea sunt locurile in care l-am cautat


Problema trepidatului pare insa sa nu aibã treaba cu alternatorul sau functionarea GMV (adica ce bãnuiam la inceput, ptr ca am reusit sa o fac sa porneasca GMV si am pornit cu ea de pe loc fara probleme). Totuși, trepideazã in aglomerație barã la barã. Acum banuiesc ori ambreiajul ori oringul despre carea vorbea mariuseek in topicul lui https://www.clubopel.com/vie...discutii+similare
Skip ads

  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Si.... REZOLVAT cu tremuratul la cald in aglomerație. Am schimbat kitul de ambreiaj (Disc + placa - Sachs, Cilindru - Bhormann). Cilndrul era bun, discul era si el bunicel dar placa era albastrã.
Totuși, nu-mi place cum trage. Mi se pare cam leșinatã pt un motor de 1.6, fie el aspirat, fie el de 103-105 cãluți. Vectra b din 96, cu vreo 500k km si x16xel tragea mai bine desi era motor de generatie mai veche, mult mai uzat si pus pe o caroserie mai grea... Consumul destul de mãricel si el, mai ales in afarã (peste cel al astrei de 1.4). Pe autostradã, la 130 am consum 7l/100. Pe la 140 - 7.5-7.8l/100. Mers normal, 90-120km/h, consum mediu in jur de 6.5l/100. Abia la 80 km /h in jur de 5l. Asa ca am oprit intr-o benzinãrie, am scos mufa de la debitmetru si surprizã, cu motorul cald, mufa scoasa nu am niciun bec aprins pe bord (ca sa se aprindã tb sa se rãceascã motorul). In fine, am mers asa pana la urmãtoarea benzinãrie, masina trage fix identic, consum la 140km/h cu mufa scoasã... 7,5-7.8l. Mie asta imi spune ca e cam dus. Nu de tot, dar ... dus! Consum la relanti, niciodatã nu scad sub 0.8,0.9 iar daca dau drumul la clima 1.3, 1.4... consum in oras... 13-14l.
Pãreri?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR