Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Susține economia romaneasca: rombat.
Sunt foarte bune.
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Bine v-am gasit!
Bateria actuala montata pe masina (GM 60 Ah) pare ca e pe duca. Astfel am nevoie de recomandari din partea dvs. privind acumulator auto pentru Opel Astra H din 2005 , motor Z17DTH, putere 74KW.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
A sosit momentul sa imi schimb si eu bateria la masina, povestea e cam lunga si incepe cam asa ....
La inceputul lunii martie am simtit eu ca da semne de oboseala (pornea din ce in ce mai greu) pana cand intr-o luni dimineata cand masina nu era pornita cam de 36 de ore, nu a mai vrut sa porneasca decat dupa ce i-am dat curent. Am lasat bateria la incarcat pe redresor aprox 10 ore si apoi nu am mai avut nici o problema pana saptamana trecuta cand iar a inceput sa porneasca greu. Ca sa nu mai ajung la pornirea cu cabluri am pus bateria la incarcat 12 ore si din nou nu am mai avut nici o problema.
Astazi dimineata a pornit ca vai mama ei, am facut cateva drumuri foarte scurte de 1 maxim 1,5Km si pornea din ce in ce mai greu (normal de altfel ca nu avea timp sa se incarce), pana cand am oprit in fata magazinului de piese auto ... unde am dat-o la schimb si am luat ..... Varta Sylver Dinamics D15 de 63A , curent de pornire 610A (halatul a costat 385 lei cu bateria la schimb);

Ce am luat credeti ca este o baterie ok pt un Astra H, benzina motor Z16XEP de 1,6l si 105CP ?

"Aceeasi" baterie o am pe alta masina tot cu motor pe benzina de 1,6L de 115CP si pana acum are 4 ani si nici un fel de probleme cu ea, deci eu cred ca e ok, dar vreau sa stiu si parerea voastra.
Multumesc anticipat pt raspunsuri.

PS Tot timpul (din martie pana astazi) incarcarea la baterie a fost intre 14,0V si 14,3V, dupa schimbbarea bateriei la garantie am avut 14,2V (dupa 3 Km de la montarea pe masina), iar acum a scazut la 14,0V (informatia e luat atat din CB cat si cu Multimetrul direct pe baterie).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Masuratorile se fac cu consum maxim(faruri,ventilatie clima,dezaburire uneta,etc) si atunci vezi valoarea tensiuni generate de alternator,la iesire din alternator.Orice problema exista pe instalatie va afecta negativ valoarea tensiunii masurate,functie de punctul de masura...!
Skip ads

  • Adrianv6

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am avut o Varta care a fost fabricata in 2011, ma lasat cateva zile in urma, pornea motorul dupa cateva incercari, de obicei 2 sau 3, noroc ca e vara, iarna sigur nu mai pornea. Am pun un Varta Sylver Dinamics D15 de 63A. Cand am facut o testare cu bateria veche, la pornire tensiunea scadea la 6,24 V, si incarcarea era de 14.6 V. Ma duc saptamana viitoare sa imi faca un test la noua baterie.

Principalele simptome pe care evident nu le-am identificat la timp, pronirea la rece dureaza cu o fractiune de secunta mai mult, sesizabil doar prin comparatie, daca lasam consumatori (radio, faruri, iluminare interioara, etc...) cu motorul oprit timp de cateva minute (3-5), pornea in 2-3 secunde, ventilatorul de habitaclu nu are aceasi putere, sufla aer mai putin si se reseta ora din cand in cand. Credeam ca are probleme electrice, aparent doar o baterie gata de pensionare.

Masina stationeaza in timpul saptamanii si cele mai multe drumuri sunt de oras cu opriri si porniri dese. Drumuri lungi de minim 200 km fac aproape lunar. Recomand la intervale de cateva luni un test al bateriei, te poate scuti de unele situatii neplacute dimineata.

Pentru descifrarea codului de pe bateria Varta: https://www.elforum.info/upl...00-1508014990.jpg
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Cat a costat "halatul" ? Vad ca esti tot din Iasi si ai luat acelasi tip de baterie ca si mine. Ce motorizare ai ?
  • Adrianv6

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Luata de la un magazin apropiat, fara comanda prealabila a fost 380, daca dadeam comanda ma ajungea in jur de 330 ron. Motorul e A16XER 115cp. Ma duc azi sa ii fac masuratorile pentru garantie, sper sa ma tina si asta vreo 4 ani.
  • stolniceanulucian

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Acidutzu a scris:A sosit momentul sa imi schimb si eu bateria la masina, povestea e cam lunga si incepe cam asa ....
Ce am luat credeti ca este o baterie ok pt un Astra H, benzina motor Z16XEP de 1,6l si 105CP ?


Cred ca ai luat o baterie prea scumpa pentru ce aveai nevoie.
Ai luat o baterie premium de 385 de ron pe cand puteai sa faci aceeasi treaba cu o baterie de 210 ron.

O baterie premium tine 6-7 ani.
O baterie rombat tine 4-5 ani.

Masina ta are 10-12 ani. Doresti sa mai tii masina pana cand face 17-19 ani ? Sau o vei mai tine 2-3 ani. Daca te gandesti realist ca o mai tii 2-3 ani maxim atunci iti dai seama ca nu ai nevoie de o baterie premium. Vrei sa o dai la Remat cu bateria in stare perfecta ? Smile
Skip ads

  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Sunt prea sarac ca sa imi cumpãr lucruri ieftine !
Atata timp cat merge si nu imi face probleme nu am de gand sa o vand.
Nu stiu cat voi tine masina, cert este ca din doua masini una o am la vanzare si nu este opelul, asa ca ... poate o mai tin cativa ani.
PS. Masina mea are 15 ani.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Seara buna,
Am o alta intrebare intrebatoare: inchiderea centralizata de vreo 2 zile merge cum vrea ea. Sau nu se deschide sau se inchide cand vrea. Asta e semn ca bateria e pe duca ? Nu am redresor sa o pun la incarcat si nici aparat de masurat. Alternatorul incarca dar cred ca e prea mare bateria si nu cred ca apuca sa o incarce. In ultima vreme doar drumuri scurte prin oras am.
Merci
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Intrebarea este cum îți învârte electromotorul și cum pornește motorul?
Dacã ok nu-i de la acumulator.
Schimbã bateria la cheie.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Deocamdata porneste ok, geamurile le ridica si coboara si cu motoru oprit. Am sa o schimb si vedem ce se intampla. Merci
Skip ads

  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am verificat ieri incarcarea la baterie (pt garantie) 14,3V la relanti, fara consumatori. Cel de la service a zis ca este OK si a trecut valoarea in certificatul de garantie.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
ce firme mai ieftine si bune sunt pe piata acum in domeniul bateriilor auto, mai ieftin ca Rombat, m-a lasat exide-ul de pe astra dupa 5 ani jumate.
Am vazut ceva Monbat, Banner si Macht
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sfatul meu e sa mergi pe Rombat, te tine 2 ani si gata, alta la rand.
Sa dai multi bani pe o baterie si sa ai ghinion sa fie Made in China.....(Bosch,Varta)
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu iau Rombat, am de ales intre Sorgeti Estremo si Exide Premium (ce am acum), deocamdata am pus-o la incarcat pe batranica. Am vrut sa iau Foton (200 lei bucata la emag), dar nu am vazut nimic despre ei. Rombat are 3 ani la premier ( daca as lua Rombat premier ar fi).
Ma bate gandul si la un Macht cu 5 ani garantie, dar inca nu am gasit furnizor in Cluj la pret bun.
La zafira am Varta Silver si merge bine a 4 iarna la rand, acolo cand o schimb cred ca tot varta voi lua.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu tot iau rombat: la 6 ani schimb preventiv.
Nu m-a lãsat niciuna: toate mașinile sunt diesel.
  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Legat de acumulatori....lucrurile sunt mai complicate si problemele apar in special in sezonul rece. Pentru cei interesati pe canalul meu de You Tube, "Up Electricity" am un tutorial despre bateriile de acumulatoare(verificare) si nu numai Smile
Multumesc abonatilor Smile
http://www.youtube.com/watc...4fJec1OM&t=4s
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Pentru mine Banner Very Happy este pe primul loc,urmat apoi de Rombat.Bosch si Varta sunt in prezent doar umbre din vremurile bune!
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Buna seara,la un Astra H 1.7 cdti din 2011,ce amperaj e mai ok de pus? In datele tehnice ale masinii este specificat 60Amp,pe siteul Varta tot 60,iar masina cand am adus-o din germania in 2018,am luat-o cu o baterie Energizer tot de 60Amp.Eu m-am gandit la un Banner de 60Amp/540 curent pornire,Exide classic tot de 60,parca nu m-as arunca la cea de 70Amp. Sant bune cele alese de mine?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Chestionar

Ce baterie aveti pe masina?
1. Bosch 18%
2. Varta 30%
3. Zap 2%
4. Victor 0%
5. Rombat 19%
6. Caranda 6%
7. Exide 10%
8. Altele 11%
891 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR