dedant68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dambovita
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2019
- Mesaj Privat
Vineri am ridicat Ampera din Oradea si sambata am plecat cu ea spre casa. Masina a fost adusa din Olanda, km ok 123.000, culoare alba pentru ca asta mi-am dorit-o. Pe parcursul celor 600 km EREV-ul s-a comportat excelent, am pastrat acumulatorul pentru orase, iar in exterior am folosit Hold. Pe pante, franarea regenerativa si-a facut treaba ok si am recuperat cativa km buni. Pe valea Prahovei am prins coloana, si aici, iar se vede avantajul motorului electric. Astazi am conectat-o la priza, iar modului de incarcare mi-a deconectat de 3 trei ori charger-ul pe parcursul incarcarii. A, masurat tensiunea retelei...praf, adica 207-211 Volt. Am setat charger-ul pe incarcare cu intensitate de curent redusa, apoi s-a incarcat pana la "full" fara pauza, dar intr-un timp mai mare. Variantele 2011 si 2012 nu au posibilitatea setarii curentului de 6A sau 10 A din panou de comanda, cel putin la mine, setarea se face din charger. Imi place extrem cum se misca masina asta !
Sa auzim numai de bine!
MODEL: Ampera 2012
MOTOR: 111 kW
Sa auzim numai de bine!
MODEL: Ampera 2012
MOTOR: 111 kW
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
dedant68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dambovita
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2019
- Mesaj Privat
Multumesc!
De cand m-am hotarat la Ampera ( jumatatea lui noiembrie 2019), si am colindat prin tara, sincer eu nu am vazut niciuna pe drumurile
patriei ! Daca suntem 30-40 in Romania, este bine
Ca fapt divers pentru cine intereseaza cum arata placa cu IGBT-uri din invertor Am placa de la un Volt, echipamentele sunt identice la Volt si Ampera. Invertorul nu permite interventii, cel putin in indicatiile de la GM.
De cand m-am hotarat la Ampera ( jumatatea lui noiembrie 2019), si am colindat prin tara, sincer eu nu am vazut niciuna pe drumurile
patriei ! Daca suntem 30-40 in Romania, este bine
Ca fapt divers pentru cine intereseaza cum arata placa cu IGBT-uri din invertor Am placa de la un Volt, echipamentele sunt identice la Volt si Ampera. Invertorul nu permite interventii, cel putin in indicatiile de la GM.
dedant68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dambovita
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2019
- Mesaj Privat
Am identificat conexiunile invertorului cu echipamentele electrice. De fapt denumirea corecta de catalog a invertorului este "Drive Motor Generator Power Inverter Module". El contine mai multe submodule:
a) Modul 1/A pentru generatorul/MOTOR de 55kW
b) Modul 2 /B pentru motorul/generator pe franarec recuperativa de 111 kW
c) Modul pentru comanda pompei fluid transmisie
d) Controlerul principal( HPCM)
a) Modul 1/A pentru generatorul/MOTOR de 55kW
b) Modul 2 /B pentru motorul/generator pe franarec recuperativa de 111 kW
c) Modul pentru comanda pompei fluid transmisie
d) Controlerul principal( HPCM)
dedant68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dambovita
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2019
- Mesaj Privat
Acumulatorul Li-Ion contine 288 celule grupate in 4 sectiuni. In spate( capatul T) sunt doua sectiuni cu 72 si 54 celule, in fata 90 de celule si la mijloc 72 celule. Fiecare sectiune este monitorizata(tensiune, curent, temperatura) de catre o interfata de control/modul (BICM), iar in partea frontala(chenar albastru) se afla modulul de control al energie acumulatorului ( Battery Energy Control Module). Tot aici, in BECM, se alfa si sistemul de incalzire si racire al acumulatorului. Cele 288 celule sunt impartite in 96 de grupe si fiecare grupa are 3 celule care conectate in paralel (288 celule : 3 =96 de pachete). Fiecare celula are 3,7 Volti, iar tensiunea electrica totala a acumulatorului 96 X 3,7V=355,2V ( nominal 360V). Cele 96 de pachete, fiecare pachet cu cate 3 celule in conexiune paralel, sunt apoi conectate in serie pentru a da tensiunea totala de 360V c.c..
dedant68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dambovita
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2019
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
vezi cati kwh scoti din baterie. daca scoti 10 ar fi super. daca 9.5 sa zici ok, avand in vedere ca-i 2012
daca ai 9, deja are ceva degradare
eu scot din MY2013 cam 10.2kwh, adica o degradare de ~5%.
Tine cont ca MY2012 a avut 10.2 nominal
Testul sa-l faci daca poti cu fara prea multe franari, deci nu in oras, pentru a fi cat mai exact
daca ai 9, deja are ceva degradare
eu scot din MY2013 cam 10.2kwh, adica o degradare de ~5%.
Tine cont ca MY2012 a avut 10.2 nominal
Testul sa-l faci daca poti cu fara prea multe franari, deci nu in oras, pentru a fi cat mai exact
dedant68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dambovita
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2019
- Mesaj Privat
Acumulatorul pentru MY2012 are energia nominala de 16 kwh si utilizabila de 10,3 kwh. GM are un buffer de 35-36 % pentru acumulatorii Li-Ion, mai precis pentru Litiu-nichel-mangan-cobalt-oxid. La 2013, varianta ta, ai nominal 16,5 kwh si utilizabili 10,9 kwh.
0,64 inmultit cu energia nominala si rezulta cea neta/utilizabila( acesta este factorul la GM). In principiu Li-Ion pierde in jur de 5% la 80.000km, asa precizeaza si Tesla pentru acumulatorii sai. Cati km ai la bord? Un acumulatori Li-Ion pentru un EV se poate duce pana la 500.000 km...long life
0,64 inmultit cu energia nominala si rezulta cea neta/utilizabila( acesta este factorul la GM). In principiu Li-Ion pierde in jur de 5% la 80.000km, asa precizeaza si Tesla pentru acumulatorii sai. Cati km ai la bord? Un acumulatori Li-Ion pentru un EV se poate duce pana la 500.000 km...long life
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
dedant68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dambovita
- Masina: Ampera 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2019
- Mesaj Privat
- VEMANIS
- ***
- 817 mesaje
- din 21 Apr 2008
- Vectra 2007 Z19DTH
- Ialomita
VEMANIS
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
Cat de mult imi place si mie Ampera! Este frumoasa si inovativa pentru varsta ei. Sunt de parere ca viitorul apropiat apartine mai degraba hibridelor decat electricelor.Necesita timp pentru implementarea sistemului de incarcare pentru cele full EV Cu acest model ai un auto cu range extended.
In plus bancheta este de 2 locuri (un = pt mine).
Sa o conduci sanatos si fara probleme!
In plus bancheta este de 2 locuri (un = pt mine).
Sa o conduci sanatos si fara probleme!