Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Presiunea e aceeasi in tot circuitul, indiferent de starea termostatului. Radiatorul e exact ca un calorifer din sistemul de incalzire.Termostatul inchis e ca si cand ai inchide robinetul caloriferului (turul)...Nu mai circula apa prin el, dar are aceeasi presiune, pentru ca comunica prin retur cu restul instalatiei Smile
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Maine o sa masor cu termometrul pe infrarosu diverse componente care se afla dupa termostat, daca am temperaturi ridicate inseamna ca este defect sau obturat.
Sunt curios ce se intampla daca deschide normal ce as putea sa mai fac.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La modele 2000-2003 cele cu radiator cu buson umplere aerisirea se face mai greu, putin aer sa ramana si fluctueaza temperatura, creste evident presiunea. Aerul se dilata mult, antigelul mai putin.
Termostatul se va schimba cu corp cu tot, mai multa munca dar ai rezultat garantat, preferabil Behr.
Mai exista varianta sa prinda aer pe undeva.
Alte cazuri am intalnit cu paleta macar una din pompa apa rupta, invarte ea dar cum mai poate saraca, paleta sau bucatele din ea cine stie unde au ajuns, doar cu aer comprimat sa aiba chef sa o scuipe.
Am mai gasit si fire, contacte sonda temperatura motor, foarte rar senzor.
Personal am luat tepa cu indicatorul din bord, statea la 80grdC, prostul de mine nu pune testerul...cumpara termostat si antigel...identic si la fel...pe tester totul ok. Cum a vrut el sa se decalibreze nu stiu.
Cu testerul poti plimba acele si vezi daca mint sau reactioneaza brusc. Toate au inertie mecanica pentru gropi si electronica cu un condensator sa nu vibreze.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Bine punctat, la aer sau paleta de pompa m am gandit si eu ca alternativa. Pompa este Hepu, termostat gm, antigel hepu, teoretic nu cred ca sunt sanse decat aer.
Daca gaseam unde sa testez busonul sau sa fac schimb cu cineva rezolvam una din probleme.
O sa iau in ordine ca nu am de gand sa mai bag bani, destul de ranblagita baba desi am tot bagat in ea.
Partea nasoala ca o Agila buna costa cat o Meriva. Asa sa iau o Agila si sa ma apuc sa o schimb sa ajunga macar cat a mea parca nu mai am rabdare.
Vedem ce zice si termometrul maine, o sa incerc sa fac inca o aerisire ca la carte.
Apropo, avem o carte sa ne zica exact cum se face? Multumesc frumos
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Totul rece pânã la nivelul asta, deschide și rãmâne acolo destul de mult timp, temp ext 2,5 gr

caldura oprita tot timpul
prima temperatura pe circuit termostat teava furtun 12 gr dupa 5 km
a 2 a dupa inca 5 km, 24,4 gr
apoi temperatura a inceput sa cresca, s a incalzit un pic si radiatorul
din pacate...restul fara masuratori, s au consumat bateriile...asta nu am mai luat in calcul Smile

Eliminam termostatul sau sa zicem ca e semi paradit
Antigel nu pierde, pompa e uscata si destul de noua, la fel si termostatul.

Cu busonul de 1,1 apa ajunge mult mai repede la temperatura fata de busonul de 1,4 (calibrat sau decalibrat) in mod cert dar nu asigura caldura pe care o asigura busonul de 1,4.

O sa fac si o aerisire ca la carte sa mai elimin o surpriza (desi nu bolboroseste caloriferul iar mulgeri Very Happy am tot facut


In alta ordine de idei, recapitulez:
acum ceva ani cu radiator original am furtun spart
acum ceva ani inlocui radiator accident
de curand imi sare un furtun in mers desi temperatura a stat in 92 grade (tinuta sau nu sub control de ventilator, nu am de unde sa stiu ca e mult prea silentios)

banuiala mea este ca busonul este cu buba
caut buson si nu gasesc decat pe original
pun buson de 1,1 si nu sunt multumit de caldura desi termostatul zice bine
pun busonul vechi de 1,4 zice bine dar imi este frica sa nu bubuie la un drum in afara (in oras este simplu: beep beep si iei un taxi)

ps tocmai am pus ochii pe o Agila la 250 euro cu 127 mii, pare in regula dar nici nu am ce pierde: un buson si o linie de tobe care oricum trebuia sa le schimb costa tot cam atat Shocked



  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se incalzeste greu motorul la tine, daca termostatul este bun furtunul de sus ramane rece, teava se incalzeste doar de la evacuare, motor si transfer termic pompa apa-corp termostat.
Daca te bate gandul la cea de 250euro este ok ca iti scoti banii dar sa ai unde o dezmembra si sa nu fii nevoit sa fie pe numele tau, taxe si altele de te doare capul.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Agila de 127 mii cand vorbeste cineva in germana deja nu mai porneste...Smile

De aerisit este aerisita.

Termostatul lucreaza. Daca era inchis fierbea, daca era deschis nu incalzea sau erau modificari majore in mers/ stationare/ treapta caldura
Defect pe jumate cam greu si atunci de ce functioneaza cu busonul de 1,4?

Indicatorul mai putin ma intereseaza atata timp cat am modificari in temperatura din habitaclu. O sa o masor si pe aceasta.

Sa ne lamurim: temperatura nu scade in mers ca la un termostat deschis,
caldura exista indiferent daca stau pe loc/ merg/ treapta maxima la ventilator dar nu la cat trebuie,
este un pic mai rece desi apa ajunge repede la 90
dar dureaza mai mult pana porneste ventilatorul.

Cu cel vechi totul este normal dar daca sunt probleme din senin?

Avem un circuit presurizat la 1,4 iar temperatura de fierbere este mai mare automat caldura mai multa
Avem un circuit presurizat la 1,1 iar de temperatura de fierbere este mai mica caldura mai putina
Avem un termostat care deschide la 92 total

Nu schimb decat busoanele si obtin rezultatele de mai sus

Se intampla ceva cand schimb busoanele...o sa caut sa fac test la al meu sau sa fac schimb cu cineva cateva ore si verific si temperaturile cu baterii noi de data
asta Smile

La rece gandind daca maresc presiunea la centrala termica nu influenteaza cu nimic mersul centralei daca cele 2 circuite se aseamana.

Mai mult ca sigur o sa comand unul nou gm ca sa dorm linistit
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
"Avem un circuit presurizat la 1,4 iar temperatura de fierbere este mai mare automat caldura mai multa
Avem un circuit presurizat la 1,1 iar de temperatura de fierbere este mai mica caldura mai putina
Avem un termostat care deschide la 92 total "
...Zau nu pot sa cred ca nu intelegi ca apa din circuit (cu antigel) NU ajunge la temperatura de fierbere!...Ce legatura are faptul ca ai o temperatura de fierbere de 110 grade cu busonul de 1.1 si de 130 grade cu cel de 1.4 bar?! (am dat exemple orientative, oricum, t de fierbere e la peste 100 grade)...Tu acolo n-ai decat 90-92 grade indiferent cu ce buson...
Manifestarile de care spui sunt intr-adevar ciudate, dar explicatia, sigur nu e legata de temperatura de fierbere (la care nu ajungi!).
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ai dreptate
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu o problema, nu am schimbat nimic deocamdata pt ca busonul este stoc zero in Germania.
Motorul rece ventilatorul porneste, uneori si mai ales daca o turez mai mult ca ma grabesc, am sesizat la cateva minute dupa ce am plecat cu ea, m am oprit sa cumpar ceva si cand am oprit motorul, ventilatorul functiona.
S a intamplat de 2 ori in cateva zile, nu este permanent, am urmarit.
Dupa cateva minute am pornit si totul era normal.
Am gasit o discutie cum ca sonda transmite la ecu eronat sau ceva de genul.
A mai patit cineva?
Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU poate primeste semnal fals de la sonda temperatura motor, sus pe pompa, daca este in "aer" porneste ventilatorul. Sonda pica foarte rar, problema este la mufa, se curata cu spray frane sau contact fara ulei, exclus prostia de wd40. Contactele se strang cu ac de masina cusut sau sula subtire.
Daca dupa oprire motor porneste ventilatorul este normal cu el la 85-90grdC, nemergand pompa apa fieratania tranfera caldura in antigel care nu mai circula.
De aceea au aparut pompe apa electrice, termostate electrice toate comandate de calculator.

Capac radiator poti gasi la dezmembrari, eu stiu ca am unul pe undeva dar sa il gasesc e misiune imposibila, curierul costa de mai bine lipsa.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc mult
As mai adauga mers la 1100 rpm continuu parca ar merge cu soc activat. indiferent ca merg 50 km sau 5.
Ambele manifestari se opresc daca pornesc de mai multe ori motorul.
Ambele au legatura cu sonda?

Curat contactele.
Exista posibilitatea sa existe aer sau ca sonda nu si indeplineste functia?
Nu are legatura cu busonul manifestarea pt ca am schimbat cu cel vechi si la fel.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La 1100 sta daca ECU vede temperatura motor sau aer aspirat mica.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Partea buson, nu am de unde sa cumpar, am discutat cu PL500 si am ales sa raman cu Nissens de 1,1 bari nou si calibrat.
Banuiala lui este ca ori nu a fost montat furtunul cum trebuie ori ca datorita batranetii colierul nu mai are aceeasi putere de strangere si recomanda inlocuirea cu unul clasic pe surub.

Partea de ventilator am curatat mufa cu Teslanol® T6-OSZILLIN Kontakt, il gasiti la Leroy.

Deocamdata totul este ok, vedem in timp.

Multumesc pt ajutor, va tin la curent daca mai sunt probleme.
  • mariusroly

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Bunã! Ce marca de pompa apa îmi recomandati pentru motor Z14xep?
  • ady20

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Va cer sfatul in legatura cu o nelamurire pe care o am in legatura cu pompa de apa de pe un z14xep cu 125000 km. Pompa de apa nu a fost schimbata niciodata, dar am vazut cazuri pe forum in care aceasta a picat brusc la kilometraje mai mici decat am eu. Avand in vedere ca distributia e in stare foarte buna si nu necesita nicio interventie, intrebarea mea este daca are rost sa schimb pompa de apa preventiv sa nu risc sa cedeze cine stie pe unde, sau sa o las in pace? Mentionez ca nu are joc, nu pierde antigel, nu scoate zgomote suspecte. Daca imi recomandati sa schimb pompa, e nevoie sa schimb si cureaua de accesorii si rola intinzatoare avand in vedere ca acestea au mai fost schimbate acum 30000 km?

Multumesc anticipat!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca pompa da semne cand incepe sa se uzeze. Nu cred ca sa rupe brusc, (ca o curea de distrubutie de ex.). Roaga-te sa te mai tina pana cand va trebui sa schimbi distributia si atunci, poti sa schimbi si pompa. Astra mea (acelasi motor) are 190.000km si ar cam trebui sa-i schimb distributia, desi, probabil ar mai merge. Are acel sunet caracteristic, de diesel la ralanti, numai cu motorul cald.
Cureaua de accesorii: se poate vedea gradul de uzura (inspectie vizuala) si se poate schimba oricand daca e nevoie, relativ usor...pacat ca trebuie demontat suportul din dreapta al motorului (suspendat motorul pe ceva).
Rola intinzatoare, si ea da semne cand are probleme...de regula zgomote anormale. De regula, daca e defecta, strica si cureaua...se schimba impreuna cu cureaua.
  • ady20

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns! Sa inteleg ca tu nu ai schimbat pompa de apa pana la 190000 km?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ca sa-ti faci o idee: am luat masina de 4,5 ani, avea 155000 km (2600euro), iar la motor am schimbat doar cureaua de accesorii si rola cu intinzator cu tot si valva EGR (SH=100Lei). Am cumparat-o de la o doctorita (femeie singura), pe care o cunosc si care a folosit-o si ea 4 ani. Mi-a zis ca nu a reparat nimic la motor. Mai in urma nu stiu, femeia (din Sibiu) a luat-o de la cineva din Bucuresti. Oricum, masina am luat-o in niste conditii de care toata lumea zice sa te feresti:
Masina luata din reprezentanta din Bucuresti, a mers numai prin RO, exceptand concedii in Bulgaria (avea 2 vignete BG lipite pe parbriz...a fost un chin sa le scot) si sunt al...6-lea proprietar in cartea de identitate Smile
Cu toate astea, am fost si sunt multumit de masina. Multe chestii mi le-am reparat singur, cum ar fi: schimbat far si lampa spate, reparat/vopsit bara din fata (era crapata si julita), schimbat discurile de frana si placutele, schimbat EGR-ul, schimbat o bieleta de directie si un cap de bara...cu reglarea unghiului de convergenta (in regie proprie), reglaj faruri, etc Smile
Am in plan schimbarea kitului de distributie. Il am cumparat de 3 ani Smile
  • ady20

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Iti multumesc pentru raspunsul detaliat si iti doresc in continuare multi km fara probleme.😊 Cred ca nu voi umbla deocamdata la pompa de apa.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR