Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
E cineva care a schimbat uleiul la cutie, toti cei 8 litri sau cati sunt, la peste 150-160 k km si a avut probleme. Aici ma refer la cutie AF40..
Intreb pentru ca am intrebat la Opel Buc(rãdãcini timisoara si militari) si mi-au spus ca risc ca am probleme dupã. Acum sincer nu stiu ce risc mai mult, sa il las sau sa il schimb...
Au motivat ca in momentul cand cutia da de ulei nou, ea fiind invatata cu cel uzat si cu impuritati(span, particule fine de metal rezultate in urma frecarii) exista riscul sa înceapã sã dea situri si sa patineze(sa se tureze in gol).
Sincer mi s-a parut ciudat...
Skip ads

  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
La uzura uleiului de 150.000km, care la km astia are o viscozitate foarte slaba ( adica e cam ca apa ), teoretic problema ma gandesc ca ar putea fi la blocul de valve, care e format din niste canale mici prin care circul ulei, si se aplica presiune la schimbul de trepte... uleiul vechi fiind foarte putin vascos, si probabil si cu span sau alte impuritati, la amestecul cu uleiul nou, care e mai gros si vascos, sa nu blocheze canalele blocului de valve... si atunci incepe distractia... ( uleiul nou curgand mai "greu" fiind mai vascos ) cred ca la asta se refera ei cu socuri la schimb si/sau patinat...
Cum am mai zis, ma gandesc logic, nu ca as avea cunostinte vaste in domeniu Smile
Posibil sa nu fie asa.
  • Alin Alexandru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Eu am patit-o dupa ce l-am schimbat, a inceput sa-mi patineze si am fost nevoit sa caut o cutie SH. Am facut schimbul la 226.000. Cel de la care am cumparat masina mi-a spus ca l-a schimbat, dar nu cred ,sigur nu a fost schimbat niciodata. Mie imi este teama sa-l mai schimb vreodata, sunt constient ca nici acest lucru nu este corect dar fiind patit chiar sunt destul de confuz.
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat la 170k km toti cei 8 litri. Dupa schimb am observat o usoara 'fortare' a cutiei în decelerare din treapta 4 în 3 dar care a disparut dupa circa 2--3k km. Acum am 220k km si cutia merge ok.
Intradevar exista acest risc dar oricum o dai tot se va praji cutia. Deci ori iti asumi acum acest risc ori astepti sa crape.
Skip ads

  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
1. Cum s-a manifestat acea "fortate"? mai ai simtit vr-o schimbare in comportamentul cutiei?
2. Ce ulei ai folosit? Eu am luat GM ATF AW-1 si ma gândeam sa ii fac schimbul de 2 ori, al 2 ilea dupa max 1000 km. E ok, sau il fac pe al 2ilea degeaba, am luat 10 l deocamdata.
3. Cum ai procedat la schimbul uleiului, ai gasit vrun servis cu pompa aia de schimba uleiul, sau cu metoda scoaterii furtunelor de la radiator?




Asta e si dilema mea, de il schimb sau nu, mai devreme sau mai tarziu tot crapã...
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
ska a scris:La uzura uleiului de 150.000km, care la km astia are o viscozitate foarte slaba ( adica e cam ca apa ), teoretic problema ma gandesc ca ar putea fi la blocul de valve, care e format din niste canale mici prin care circul ulei, si se aplica presiune la schimbul de trepte... uleiul vechi fiind foarte putin vascos, si probabil si cu span sau alte impuritati, la amestecul cu uleiul nou, care e mai gros si vascos, sa nu blocheze canalele blocului de valve... si atunci incepe distractia... ( uleiul nou curgand mai "greu" fiind mai vascos ) cred ca la asta se refera ei cu socuri la schimb si/sau patinat...
Cum am mai zis, ma gandesc logic, nu ca as avea cunostinte vaste in domeniu Smile
Posibil sa nu fie asa.


Cam asa deduc si eu dupa adânci sãpãturi pe net si pe la Opel.. cel putin la reprezentantã la rãdãcini buc au spus ca un schimb "corect " la nr asta de km ar fi prin desfacerea si spãlarea cutiei...


De aia ma gândeam sa fac schbul de 2 ori, sa se curete bine cutia, asta daca, doamne fereste, nu am probleme dupa primul schimb...

Oricum sunt si acum in dubii...
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2017

  • Mesaj Privat
DCiobanu243 a scris:1. Cum s-a manifestat acea "fortate"? mai ai simtit vr-o schimbare in comportamentul cutiei?
2. Ce ulei ai folosit? Eu am luat GM ATF AW-1 si ma gândeam sa ii fac schimbul de 2 ori, al 2 ilea dupa max 1000 km. E ok, sau il fac pe al 2ilea degeaba, am luat 10 l deocamdata.
3. Cum ai procedat la schimbul uleiului, ai gasit vrun servis cu pompa aia de schimba uleiul, sau cu metoda scoaterii furtunelor de la radiator?


Asta e si dilema mea, de il schimb sau nu, mai devreme sau mai tarziu tot crapã...


1. Adica avea o ezitare sa decelereze din 4 in 3.
2. GM. E ok sa faci schimbul de 2 ori la interval scurt.
3. Am scos furtunele.

Ps.
Ai facut praf limba romana.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Este prima masinã automatã pe care o am, nu stiu prea multe despre cum trebuie sa functioneze corect, ce pot sa spun este ca nu se accelereazã in gol (patineaza), nu da stocuri, se simte o miscare aproape insesizabila atunci cand treci succesiv din P in R-N-D, pleacã de pe loc singura, fara sa o accelerez. Cu alte cuvinte, dpdv al meu, merge bine.

Nu imi dau seama daca este normal sau nu faptul ca se simte o usoara diminuare de cuplu atunci cand schimba vitezele, asta doar la acceleratul "bãtrânese" si in treptele inferioare, cand te dai la ea nu se mai simte nimic...


Si eu tot metoda cu scoaterea furtunelor cred ca o aplic. La Rãdãcini Bucuresti au spus ca scot de mai multe ori doar ce curge din cutie si asta ma determina sa nu ii iau in calcul.


PS. Adevarat. Apreciez observatia.
Skip ads

  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Referitor la schimbul de ulei cu furtunele scoase, inteleg ca se scoate, si din baie si din radiator... dar daca nu ii faci si circuitul complet in acelasi timp ( P R N D 1 2 3 4 5 6 ) cum elimini/inlocuiesti uleiul din blocul de valve?

"7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu)."

"4. Desfaceti furtunele de la radiatorul de ulei al cutiei ( piulita de 10 ) si trageti furtunele afara din cutie . cineva sa porneasca motorul in P. o sa curga uleiul din converter , cel murdar, cam 3 litri , 3.5 litri. atentie ca uleiul este incins si s ar putea sa va arda. ....cind iese ulei cu bule de aer se opreste motorul."

Daca faci circuitul dupa ce ai terminat cu schimbul, uleiul murdar/vechi din blocul de valve se va amesteca cu cel nou... ( ok, nu cred ca e cantitate foarte mare, dar oricum )

Intreb ca idee...

Eu am preferat metoda de la reprezentanta, cu 3 schimburi succesive de ulei ( doar din baie ) si cu 3 circuite complete ale cutiei sa se amestece/curete bine uleiul de peste tot ( baie, radiator, convertizor, bloc valve, etc )
Se pot face si 4 sau 5 schimburi consecutive, dupa preferinte, parerea mea, sau chiar mai multe... chiar daca e o operatiune care dureaza mai mult...
Repet, dupa 3 schimburi, culoarea uleiului era foarte apropiata de cea rosie a uleiului nou.
Poate rosu perfect transparent va iesi dupa o spalare completa a cutiei Smile
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Eu am respectat procedura asta;

1. Am desfacut busonul de sus de la cutie, cel de umplere;
2. Am tras afara furtunele din cutie ce merg in radiatorul de ulei (unul e turul si celalat e returul), futunele se trag afara impreuna si nu pot fi despartite;
3. Apoi am taiat o bucata de furtun pe care l-am bagat in turul de la cutie si am facut legatura cu furtunul ce a iesit din cutie si mergea in radiator (ca sa va puteti da seama care e turul si care e returul, cu ambele furtune trase afara din cutie, porniti masina pentru 2 -3 secunde si vedeti pe care dintre cele 2 futrune vine uleiul din radiator. La mine a fost pe partea stanga cum stai in fata motorului, in principiu asa ar trebui sa fie la toate).
4. Am conectat la furtunul ce vine din radiator alt furtun si capatul l-am bagat intr-un bidon de 5l (pe care l-am gradat in prealabil), este important acest lucru ca sa puteti vedea cati litri de ulei scoateti din radiatorul de ulei.
5. Am golit cutia de ulei, in total cam 2.7 l de ulei (e foarte important sa masurati fiecare gram de ulei).
6. Dupa ce am pus la loc busonul si surubelul de nivel al cutiei, am completat in cutie cu 3,5l de ulei.
7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu).
8. Am bagat furtunele la loc in cutie si dupa ce am socotit la gram cati litri de ulei am scos (am mai comletat cu cat a fost nevoie, cam 250ml), in total 7.75 litri.
9. Cu busonul de umplere scos, am pornit motorul si am trecut de cateva ori prin trepte, ca sa se poata face circuitul si sa se aeriseasca cutia.
10. Strans busonul de umplere si DRIVE SAFE

Totul a decurs ok.
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
"7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu)."

Aici intreb, daca doar ai tinut cutia in P, cu motorul pornit, cum si-a facut circuitul in blocul de valve?
Ca blocul de valve e "inchis" si e presiune ( circula uleiul prin canale ) doar cand schimbi treptele de viteza ( P R N D 1 2 3 4 5 6 ) - pentru un circuit complet...
Smile
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Pai treptele alea se schimba doar în mers, nu ai cum sa faci ciclul de schimb al vitezelor stand pe loc, nu?, e logic. Wink
Cutia o lasi în Drive în timpul schimbului, ca uleiul sa fie pompat din cutie si sa îsi faca circuitul. Daca vrei un schimb ca la carte mergi la Samer sau Mercom Arad, au pompa speciala, dupa aia desface cutia, curata blocul si cutia de impuritati/depuneri, schimba filtrul si atunci e altceva.
Ce am facut eu/tu, se numeste schimb total-partial, indiferent cum o dai, ca e facut ca mai sus sau prin schimburi repetate. Smile
Spor.
Skip ads

  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
http://www.motor-talk.de/fo...tachmentId=720753

De aici inteleg ca atat pt. nivel cat ai pt. schimb trebuie sa ai cutia in P.....? Sau inteleg eu aiurea.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Se tot vorbeste pe aici, la cutiile automate, ca neschimbarea uleiului la timp duce la deteliorarea cutiei lucru care se manifesta la inceput cand aceasta incepe sa dea socuri/suturi etc sau cum vreti sa ii spuneti.
Intrebarea mea este urmatoarea, cum se manifesta aceste socuri/suturi?

Cineva de la o reprezentanta mi-a spus ca e in momentul cand vrei sa accelerezi in mers si motorul se tureaza in gol(ca un patinat de ambreaj la manuale) si apoi brusc cutia cupleaza si automat zmuceste, asa mi-a descris ca ar fi un "soc"

Intreb ca nu am mai avut masina cu cutie automata pana acum. La masina mea se simte uneori cand schimba vitezele, si an accelerat si in decelerat, o "intrerupere de cuplu", ca si cum ar da foarte usor in nas, nu stiu cum sa ma exprim, orcum ceva foarte putin sesizabil, si ma gandesc sa nu cumva, astea sa fie simtome de.. ..Doamne fereste...! sau este ceva normal? Cu alte cuvinte, se simte un pic atunci cand schimba vitezele...atat crescator cat si descrescator..
  • cristy777

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Eu aici am inteles cel mai bine cum sta treaba cu schimbatul uleiului, de ce e riscant sa schimbi la prea multi km: http://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc
  • CRISTIAN1967

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Acum 2 saptamani am schimbat prima data uleiul din cutie la 185.000 km, Insignia 160cp cutie automata (an 2009).
Mecanicul mi-a spus ca uleiul vechi era la limita dar nu critic.
Am de atunci 700 km facuti si schimba normal,nu am simtit nimic, nici pozitiv nici negativ. Tot uleiul a fost schimbat cu o pompa speciala.
Dupa golirea totala a cutiei, a folosit 1.5 litri de ulei + 0.5 litri de solutie speciala pentru curatare si doar apoi a umplut cutia cu ulei .
Ulei folosit MOTUL MULTI ATF. Am avut ceva emotii dupa ce am citit pe forum , dar sper sa fie OK.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR