Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Sunt curios ce au spus acei mecanici , dar ce vezi acolo este o pasta de fabrica antidesurubare.

Asa a zis si primul mecanic, ca e o solutie de blocare filet.
Al doilea a zis ca nu e, ca daca ar fi, ar fi albastra si ca probabil e pusa sa nu se piarda surubul.
Cand mi-au venit discurile si placutele de frana (ATE-de la autoa), au venit cu instructiuni de montare, separat la discuri si la placute.
Acest brat cu rola (INA-de la epiesa), a venit asa cum se vede in poze (fara macar un ambalaj din plastic), intr-o cutie din carton si atat...nimic sigilat...pacat ca nu a avut macar o fituica cu indicatii Sad
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Epilog (sper):
Am schimbat de 3 zile intinzatorul (INA) si cureaua (Continental) impreuna=240Lei. Strans surubul articulatiei cu 55Nm (asa cum era, cu acel inel alb) si cel de jos cu 20Nm...La demontare, am constatat ca:
Rola veche, mai e buna!...(ce folos, intinzatorul nou are si rola).
Banda din otel, rasucita din interiorul arcului (care limiteaza cursa), era rupta de la baza
Intreg ansamblul avea joc, partea de contact cu motorul a intinzatorului (articulatia) era deformata (nu mai era plana).
Cu motorul la relanti, se observa o oscilatie permanenta a rolei, in sus si in jos de aproximativ 1cm...Cu sistemul nou nu mai exista acea oscilatie (pare ca rola sta fixa).
La articulatia veche, se vede topita partial (in poza) una din "saibele" din material plastc (nu stiu din ce material este). Acolo, la acele 2 "saibe" se face frecarea articulatiei...Articulatia se roteste foarte greu.
Vedeti in poze cum cureaua veche statea doar pe jumatatea dinspre motor a rolei.
NEDUMERIRE: Nici cureaua noua nu sta exact pe centrul rolei, ci mai inspre motor...DE CE? (v. poza)...Si pe rola veche se vede ca cureaua a mers la fel (mai spre motor).

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Din ce vad in poze cureaua veche e mai ingusta decat trebuie.
  • akim

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2016 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Trebuie citit cu atentie mãcar titlul topicului...
Skip ads

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@danpet, la mine rola de la intinzatorul original era de plastic. Din ce vad acum, intinzatoarele noi au rola metalica. Aceasta din urma e mai lata cu vreo 2 mm. Cureaua nu calca perfect pe mijloc nici pe cea din plastic, daramite pe asta din metal care e si mai lata. Chiar si asa, la tine totusi cureaua calca parca prea spre motor.
Intinzatorul nou pe l-am pus e Gates, dar in cutie era intinzator Litens si spre stupoarea mea avea de nou acelasi joc la rola ca cea de pe masina. Norocul meu e ca aveam o rola BTA noua, din plastic, cu rulment NSK fara pic de joc, ca initial am zis sa schimb doar rola, dar intinzatorul era rupt si a trebuit sa iau unul nou. Am combinat intinzatorul nou cu rola buna si totul e ok.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Intinzatorul meu nou e Litens si are rola metalica FARA pic de joc. E exact ca cel uzat care a fost pe masina si la care rola are un foarte mic joc, se invarte frumos, fara zgomot, dar e stricat restul (rola ar putea fi refolosita)...Eu am comandat (si platit ) intinzator INA...inteleg ca asta ar fi Smile
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Aventura continua Smile...Ziceam pe 7 martie ca: "NEDUMERIRE: Nici cureaua noua nu sta exact pe centrul rolei, ci mai inspre motor...DE CE? (v. poza)...Si pe rola veche se vede ca cureaua a mers la fel (mai spre motor)." Masurat 8mm intre marginea rolei si cea a curelei.
Am vazut clar ca si rola noua sta stramba (nu e in plan cu restul fuliilor) si cureaua noua se va uza si ea, fiind trasa spre motor de rola inclinata.
Singura concluzie/deductie logica pe care am putut s-o trag, este ca intinzatorul vechi, care trepida (probabil cu surubul slabit),a frecat blocul motor si a facut o mica scobitura, astfel ca nici intinzatorul nou nu mai sta perfect drept...Urmeaza sa demontez din nou, sa verific si sa remediez (sa readuc rola in planul corect)...CUM?
M-am gandit la 2 variante:
1. Umpluta scobitura cu Poxipol metalic (gri), care e foarte rezistent mecanic si zic ei ca rezista pana la 120 de grade si
2. Facuta o saiba din otel, mai mare in diametru decat diametrul articulatiei, ca sa acopere scobitura si bratul sa stea drept pe motor...bratul va sta mai departat de motor cu grosimea saibei (1mm?), dar ar fi mult mai bine. Cureaua are 18mm latime, iar rola are 26mm, deci e o rezerva rezonabila. Acum, cureaua ruleaza cu marginea dinspre motor exact pe marginea rolei, iar in partea cealalta sunt 8mm liberi pe rola.
Ce parere aveti?...nu cred ca s-a mai confruntat nimeni cu o astfel de problema. Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da-mi tel ca te luminez, am scris asta acum 14 ani...
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Speram sa mai apara un raspuns cu luminarea...
Asa...Dane fie-ti mila si lumineaza-ne si pe noi...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@gcom61, sa nu-mi spui ca ai si tu aceeasi problema...Smile As fi venit cu noutati, dar din pacate, n-am apucat sa demontez si sa repar, pentru ca m-am taiat la un deget si abia acum s-a vindecat (dupa 3 saptamani)...a fost o rana urata si n-as fi putut sa lucrez...Urmeaza, de maine-poimaine. Sigur revin cu epilogul dupa ce termin Smile Masina merge si asa, dar nu e in regula.
...Daca rugamintea ii era adresta lui Dan Cuciureanu, am vorbit cu el si am fost amandoi de aceeasi parere. Mi-a spus in plus, ca mai demult, Opel punea curele mai lungi cu 5mm, adica de 1360, iar acum s-a trecut la 1355(mm), dimensiunea asta aparand la toti vanzatorii de piese auto, pentru seria mea de sasiu. La asta se referea legat de postarea lui de acum cativa ani. Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fara ac 5PK1230
Cu ac 1360
Este scris de mine acum 15ani, la magazin sunt niste ciocoflenderi care cer actele , se dau mari destepti cu un calculator si aduc numai cacaturi...asa da programul .
La el este ceva de rectificat ca fie toate in acelasi plan, se poate dar e putina munca.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La astra h a lui fiimea s-a intamplat la fel. Pt ca trebuia sa ajunga acasa, iar din curea atarna o fasie care putea distruge si altceva, a trebuit sa taie fasia.
Inchipuiti-va sa vezi o blonda langa masina cu capota ridicata si cu o toporisa in mana. Era singurul obiect taietor din masina. Cine trecea, incetinea si claxoane...
Cum am procedat:confectionat o piesa 3cm lungime fixa pe surubul de fixare al intinzatorului pe bloc;
Capatul dinspre bloc l-am transformat in freza cu 4 taisuri, folosind flexul;la piesa respectiva(patrat30x30) am sudat o coada pt a putea sa rotesc"freza". A durat ceva insa lucrarea a iesit peste asteptari. Initial am folosit un surub mai lung cu un arca sa preseze freza. Mai apoi am pus saibe plate si strangand progresiv surubul am reusit sa planez frumos zona de asezare a intinzatorului...

Ps scuze pt postul lung.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am inteles ca acel capac de distributie pe care sta suportul rolei, e din aluminiu. Eu ma gandisem la ceva asemanator, dar nu chiar freza, ci un cilindru din lemn de 60mm lungime (cat are intinzatorul) pe care sa lipesc un disc de smirghel. Rotind cilindrul pe surub, sa slefuiesc suprafata pe care sta intinzatorul, dar...cred ca cu atentie si indemanare,se poate face si cu un calup drept (din lemn) cu smirghel pe el. Trebuie slefuit cu atentie, sa fie suprafata plana si paralela cu planul celorlalte role (fulii) de pe motor.
Pentru orice eventualitate, am facut si o saiba din aluminiu, cu diametrul de 30mm si gaura de 8, pe care s-o pun eventual intre carcasa si suportul rolei, dar nu cred sa conteze 1 max 2 mm cat trebuie frezat acolo.
Rola are 26mm latime, iar cureaua are 18mm, deci, daca sta pe centrul rolei, raman cate 4mm din rola, de fiecare parte, neacoperiti.
La tine stii din ce cauza s-a deformat carcasa?...La mine cred ca a fost slabit surubul si suportul a jucat, lovind in motor.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pot spune doar ca rola se putea deplasa spre motor sau roata cam 1 cm...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu te supara, dar nu inteleg ce-ai vrut sa spui cu 1cm...Cum sa se deplaseze rola?...Suportul (bratul) pe care sta rola e fix fata de planul vertical. Rola se poate deplasa spre motor sau spre roata, doar daca surubul M10 e slabit, sau daca e inclinat planul ori de pe brat (articulatie) ori de pe motor (cazul meu.
Daca rola e in plan cu celelalte fulii si e centrata fata de ele, atunci, cureaua ruleaza pe centrul rolei, ramanand pe rola un spatiu liber de 4mm si intr-o parte si in cealalta. La mine, acum, spre roata am 8mm, iar spre motor 0mm, dar problema mare e ca rola sta inclinata, iar cureaua face o curba fata de planul ei vertical (normal).
Daca rola ar sta in plan vertical, deci cureaua n-ar face acea curba, dar...ar sta la 1cm mai departe de motor sa zicem, atunci o parte din curea ar sta afara de pe rola (spre motor), iar spre roata ar fi rola goala pe o latime mai mare...asta ar duce clar la distrugerea rapida a curelei.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata...cu ajutorul unei freze (imprumutata) si a unui butuc din lemn, facut special (improvizat) folosit ca maner de rotire a frezei...manual, ca altfel nu e loc. Nu incape nicio scula normala acolo. Cu cheia E14 reglam forta de apasare a frezei, atat cat s-o pot roti cu mana. A durat 3 ore toata operatia Smile

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pe români nu-i trage nimic in spate atunci când trebuie neaparat sa rezolve ceva! Smile

Asa a fost mereu, noi românii ne descurcam întotdeauna, nu ne lasam atunci când dam de probleme de orice fel. Punem mintea la contributie, sau daca nu atunci un prieten cunoaste un alt prieten care rezolva problema intr-un final. Fie el coleg de scoala, de liceu sau de pe FB, nu mai conteaza daca o rezolva cumva.

Cu Stima.
  • Atrix

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare
Scriu aici pentru ca despre cureaua de accesorii e vorba.
Deci,,inlocuit pompa apa (Hepu)si intinzator(SKF) plus cureaua 5PK1355 masina e cu AC .
Facut circa 500km dupa care cand incepe motorul sa se incalzeasca din zona pompei de apa apare ca un bazait ce tine cateva secunde apoi dispare dupa un timp iar reapare (ascultat cu un tub de plastic).
Sa fie prea scurta cureaua, Dl Dan Cuciureanu recomanda 5PK1360 dar la magazin dupa WIN a iesit cea de 1355.
Nu stiu ce sa fac nu as vrea sa termin rulmentul pompei de apa ,a mai patit cineva?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cauta Dayco sau Contitech
  • Atrix

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
E contitech 5pk1355 ,am cautato pe cea veche era 5pk1360.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR