Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Revin cu o problema ciudata care m-a exasperat.
Totul a pornit prin octombrie, cand, in timpul unui drum mai lung (aprox. 50km), am ramas fara caldura in habitaclu (brusc, din mers nu a mai bagat decat aer rece). Nu m-a deranjat prea mult pana acum, deoarece a fost o iarna blanda si am folosit masina pt drumuri scurte prin oras, doar la cumparaturi.
Zilele trecute am avut mai avut un drum mai lung si am tremurat serios, asa ca m-am hotarat sa ii schimb termostatul (identificat ca defect dupa multe cautari pe forumuri).
Asa ca ieri l-am cumparat (codul e pe cutie, in poza) si m-am apucat de treaba (la -4 grade afara). Chinuiala mare la demontare, eu am modelul cu teava metalica la termostat (atentie, in kit este garnitura de la corp, dar dar nu si pe cele doua rotunde de pe stutul termostatului), din doua motive: suruburile termostatului (cel de dedesubt l-am scos pe sub masina abia dupa ce am demontat sonda se presiune ulei) a si tevii se scot foarte greu datorita pozitiei foarte proaste, dar si datorita faptului ca stutul s-a sudat in teava datorita oxidarii si a trebuit sa le demontez impreuna. Mentionez ca nu am dat bara jos si nici nu am avut un prelungitor flexibil, poate era mai usor.
Deci: prima data am dat antigelul jos (mi s-a parut putin, cam 1,5-2l), dar diferenta a curs abia dupa ce am slabit surubul de sus al termostatului (cred ca era blocat si si-a revenit cand am desfacut surubul). Apoi m-am chinuit sa desfac teava impreuna cu termostatul (cum am zis mai sus, cu mare risc de deteriorare a tevii jojei, deoarece am scos-o fortand in ea). Dupa aceea am prins termostatul vechi in menghina si am scos teava prin rotire si bataie usoara. Apoi am curatat si mutat garniturile rotunde de cauciuc pe stutul nou (le-am pus si ceva sub ele sa le mai inalt putin deoarece mi s-au parut cam aplatizate). Atentie: termostatul cel nou nu avea filet pt surubul ce tine teava (a trebuit sa ii dau eu cu tarod de 6), dar avea si stutul putin mai lung (1-2mm), parea ca e putin in afara (dar a fost ok, l-am bagat la mana).
Dupa ce am curatat bine locasul din pompa unde intra termostatul (se vede in poze in ce hal era), am pus totul la loc, am pus antigel pe la buson si am facut aerisirea, la throttle body (a incaput vreo 2,5l asa), dar si la furtunul ce intra din incalzirea auxiliara Webasto inapoi in motor (am un stut prelungitor cu 2 coliere pe furtun, asa a mai incaput vreo 500ml de antigel), in total cam 3l. Am umplut borcanul, am pornit motorul si am asteptat sa se incalzeasca motorul, dar mai mult de 80 grade nu a ajuns deoarece era frig afara. Eram bucuros deoarece aveam caldura, totul parea ok.
Azi dimineata am plecat cu masina, iar nu aveam caldura si dupa aproximativ 4-5km, acul de la temperatura a urcat destul de brusc (15-20 secunde) de la prima dunga la dunga de 90 grade, apoi a cazut iar brusc la prima dunga. A mai urcat usor in timp, am avut ceva caldura, dupa un timp iar a facut faza cu urcarea si coborarea brusca, dar nu a mai apucar sa ma urce mult deoarece am ajuns acasa. Am verificat borcanul, era pe trei sferturi gol si am completat iar cu antigel.
E ceva normal sau nu? Sa mai astept si sa completez daca e cazul sau e vreo problema?
Mai mentionez ca, uneori, se aude un scartait din zona curelei sau a pompei de apa, dar care dispare dupa ce o turez putin si o deturez la relanti (daca las motorul la relanti nu dispare).
Multumesc.

Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salut , si eu am schimbat termostatul pentru ca aproape nu mai urca , dar am facut asta in toamna , cand nu era chiar asa frig si zapada afara , eu am pus termostat Mahle , nu a trebuit sa dau nici o gaura sau filet , am mutat acele oringuri de pe cel vechi pe cel nou , nu stiam atunci de acele oringuri codul pt oringuri este ( 4GD 354 772-081 ) https://www.epiesa.ro/garnit...toart-9819270.htm , si la mine pana se incalzeste bine , sta acum jos apoi o ia in sus la un moment dat , dar nu mai coboara , verifica sa nu iti piarda pe undeva , scartaitul vine de la cureaua de accesorii , probabil este largita , are crapaturi , ar trebui schimbata , si eu am cumparato si la mine face asa uneori , orobabil din cauza frigului , dar inca nu am puso , poate la primavara , baga ceva pe sub masina si lasa masina la relanti , vezi daca nu cumva pierde antigelul pe undeva cod curea accesori 1.987.947.929 https://www.autokarma.ro/pie...amp;grupa_order=1
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Pai tot mahle era si al meu, vezi pozele. Poate masina ta e versiune cu furtun pe stut, nu pe teava ca la mine.
Cat despre antigel, m-am uitat peste tot, nu pare sa piarda. Ma gandesc sa nu fie cumva radiatorul din habitaclu sau circuitul lui cu probleme, de aia sa se incalzeasca motorul asa repede (furtunurile de la incalzirea cabinei sunt reci, de parca nu ar circula lichid prin ele), apoi sa intre termostatul si sa treaca lichidul prin radiatorul din fata, de scade brusc temperatura. Ciudat e ca dupa fazele cu urcatul si coboratul acului mi-a dat si caldura, furtunurile erau calde.
O sa vad ce se mai intampla....
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
si la mine este la fel , sa nu cumva sa ai aer pe instalatie , da poate ca si radiatorul sa aibe probleme sau mai incoace de radiator , antigelul ce intra in radiator vine din motor , trece prin EGR , apoi pleaca spre radiator , lasa masina sa se raceasca ca sa scada presiunea , apoi desfa dopul de la radiatorul exterior , si apasa pe toate furtunele , ideal ar fi sa scoti si furtunasele pe care circula antigel sus la throtle , in partea stanga cum te uiti la motor , apesi pe furtunul gros pana incepe sa curga antigel pe acolo si apoi il ti apasat si bagi inapoi furtunelul , acolo este cea mai inalta zona a circuitului de antigel , cand apesi pe furtune ca sa faci aerisirea pe la throtle , pui inapoi busonul de la radiatorul exterior
Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@therealovy77:
Gãsești foarte multe detalii la rubrica ,, Instalatie racire motor Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP, Z14XEP,,din acestã secțiune.
Se pare cã-ți mai trebuie antigel în instalație(intrã maxim 6 litri).La Agila ta din 2000 presupun cã ai radiator cu bușon cu supapã și vas expansiune deschis.Dupã ce vei face aerisirea corect și vei avea suficient antigel în instalație ,vei avea și caldurã suficientã în habitaclu.Dupã cum se vede în fotografiile postate ,antigelul din instalația mașinii tale este foarte murdar a creat depuneri de oxizi posibil ca antigelul existent sã nu fiavut concentrația corectã de 1/1 și are și o culoare dubioasã spre maron posibil sã fi folosit apã de la robinet în loc de apã distilatã.S-ar putea sã ai depuneri și în caloriferul din habitaclu .
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
De 11 ani de cand o am am folosit apa distilata + antigel in raport 1:1, nu garantez mai inainte. Ideea e ca am mers cateva luni fara caldura in masina (a fost termostatul blocat) si cred ca in timpul asta s-a intamplat ceva cu caloriferul din masina. Daca tot se incalzeste, o sa incerc sa ii fac din nou aerisirea. Pot incerca si o spalare, dar nu stiu ce sa folosesc. Solutia pentru spalat cazanul la centrale sar fi buna (macar pt circuitul caloriferului)?
Inca ceva, vad ca dupa vreo 3-4 cicluri inchis-deschis mi-a luat antigel de fiecare data din borcan (ultima oara cam cat vreo 2 degete); e posibil sa isi ia singur in timp si sa isi revina?
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
eu zic sa nu bagi alte soluti de curatat in instalatie , nu ai so poti goli cum trebuie , si cine stie cum pot lucra acele soluti in timp , ideal ar fi sa fi facut asta , vara , conectand intr-un fel un furtun cu apa curenta la instalatia de racire , dar asta pe timp de vara , pt curatare cu apa curenta , ar trebui sa fie un sistem controlat cu manometru de presiune , pentru un control mai bun , ca sa verifici caloriferul din interior , poti decupla cele doua furtune de cauciuc ,( bineinteles ca trebuie scos antigelul ) si pe un capat sa bagi furtunul cu apa , daca iese pe dincolo , inseamna ca nu este infunfat , si daca e ceva , ar trebui sa iasa din gunoaie , apoi sa schimbi capetele , sa dai in ambele sensuri , o alta adaugare la spalarea instalatiei de racire , ar fi ca sa ai un termostat de schimb (cel vechi este bun de asa ceva ) la care ii scoti angrenajele alea , de asa natura sa circule lichidul prin el
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@therealovy77:
Dupã mai multe cicluri închis/deschis circuitul își ia antigelul lipsã din borcan .Asta implicã sã ai aproximativ 1,5-2 litri în borcan întotdeauna.Respectã semnele de nivel minim-maxim care sunt indicate pe borcan dar asta dupã ce aerisirea este completã și în circuit este numai lichid de rãcire.Documenteazã-te la rubrica pe care ți-am sugerat-o anterior și vei înțelege mult mai bine cum funcționeazã sistemul .
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Va rog, ma poate ajuta cineva cu un cod pentru colierul furtunului care intra in pompa de apã,motor z12xe?

Am schimbat furtunul si dupa ceva timp am observat ca imi pierde antigel la imbinarea furtunului cu pompa.Este situat sub carcasa termostat. Cel original era ruginit si mecanicul mi-a pus unul cu strangere cu surub si imi pierde antigel cu ãsta!

Multumesc
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut George. Este bun și colierul cu strângere prin șurub,problema cred cã este alta. Pompa are din turnare o bavurã in partea de dedesubt, se observã numai când este pompa demontatã. Montarea furtunului și a colierului este greșitã,trebuie prins colierul mai spre exterior.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
M-am gandit si la asta, o sa incerc, multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR