Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • andreigrg92

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2000 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor si la multi ani! sunt nou pe aici si din pacate cauza fiind un Frontera 2,2 BENZINA 16V mostenit de la un unchi decedat .
Problema ar fi o supraincalzire la motor in momentele in care acesta este la relanti.
Temperatura ajunge brusc la 100grade dupa care pornesc electroventilatoarele si scade la 85 grade . In mers acest fenomen nu se produce . Mentionez urmatoarele : am schimbat garnitura de chiulasa pe care am gasit-o distrusa in doua locuri ,am verificat planeitatea la chiulasa care a fost in regula ,am verificat termostatul (practic fenomenul se repeta si fara termostat) ,am verificat pompa de apa care este ca si noua (chitul distributie pompa fiind schimbat de curand ), am verificat radiatorul cu termometru digital cu laser si am introdus in circuitul de racire doua doze de radiatorflush pentru curatare. Motorul este unul pe benzina 2,200 cm cu 16 valve.
Fenomenul se repeta si mi-e frica sa folosesc masina sa nu ard din nou garnitura de chiulasa .
Nu stiu ce sa-i mai fac ...asa o fi normal sa se intample cand masina merge la relanti? o mai fi avand un termostat care nu se deschide in afara de cel verificat ? Poate are cineva o idee sa ma lamureasca si pe mine ca m-a inebunit motorul acesta , mecanicul a zis ca nu a mai intalnit asa ceva . Va multumesc tuturor si va doresc un an nou plin de bucurii !
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca tot pompei de apa ar trebui sa-i acorzi atentie..Pompa noua inseamna de obicei pompa facuta pe vapor.Axul se poate invarti fara paleti.S-ar putea sa ai insa vreun furtun infundat( strangulat) sau pus invers (cu altul care seamana). Sunt probleme generale,la orice masina,nu numai la Frontera.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Verifica etanseitatea sistenului (busonul de la vasul de expansiune). Intradevar, in stationare se incalzeste mult mai tare decat in mers. 100 grade nu e o temperatura mare daca ai antigel.
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
la fel lucreaza si la mine, la cea cu 2,2 16v, si nu imi fac probleme...
si asta vara era tot asa...
fii cu ochii pe temperatura sa nu depaseasca suta...
Skip ads

  • andreigrg92

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2000 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Incep sa am sperante ...multumesc din suflet ,nu depaseste suta , la 100 pe indicator pornesc electroventilatoarele amandoua odata (asa-i normal, sa porneasca amandoua odata sau trebuia unul sa plece unul mai devreme ?). Ieri am facut teste in forta cu motorul in viteza a II-A cu reductor cuplat ,am escaladat niste pante dificile timp de 45minute .Temperatura nu a sarit de 85 grade ,apoi in varful unei pante am stationat cu ea la relanti si tinp de 7 minute a ramas la 85 grade . Apoi brusc a crescut la 100 ,au pornit electroventilatoarele care au adus temperatura la 85 grade . Am coborat sa plec acasa si temperatura a ajuns chiar la gradatia 80 grade (afara erau -3,5grade). Pana acasa in parcare nu s-a modificat ,apoi in parcare am mai stat 10 minute cu ea la relanti in 85 grade dupa care a repetat figura cu suta de grade . Am lasat erlectroventilatoarele sa-si faca treaba dupa care am oprit . Poate asa o fi modelul la motorul ascesta si nu stiu eu . Mai am una sport cu motor de 2000 (cu ventilator cu vascocuplaj deci nu electro cu sonda) care functioneaza in mod normal ...sau poate normal functioneaza si asta . Mai astept ceva pareri ale voastre apoi o pun la treaba ca-i buna in perioada asta .
Va salut pe toti si din suflet va doresc multa sanatate si un an nou mult mai bun ! La multi ani !
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
pai am si eu una cu vascocuplaj cu motor de 2000(cea din avatar sau vezi poze in garajul meu) dar racirea se face diferit (adica la vascocuplaj in continuu, iar la cea noua porneste termocupla doar cand ajunge la 100...) oricum i-am montat ventilator electric Very Happy
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
E ceva ce nu inteleg ... din ce an e masina, ca motorul de 2,2 pana in '98 inclusiv, nu are decat un singur electroventilator?
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
pai, daca ma intrebi pe mine:
cea din 94, sport 2.0 a are vascocuplaj, si i-am montat eu un electroventilator....
cea din 2000, sport 2,2 16v are 2 ventilatoare.
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
pe @andreigrg92 il intrebam ... ca nu a specificat anul de fabricatie
  • andreigrg92

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2000 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
masina este din 2000...ieri am facut ceva km cu ea si ceva stationari la semafoare in Ploiesti ,cam 80 km cu tot cu trafic urban si acul nu s-a clintit de la 85 ,ba chiar uneori scadea la 80 . Ma gandesc ca mi-am facut probleme degeaba . Cand am luat-o de la matusica am verificat si antigelul ,ce-i drept in borcan era dar cand mi s-a supraincalzit si am vazut am oprit si am constatat ca in radiator lipseau 2.5-3litri cu toate ca in vas era lichid . Apoi am completat cu apa si mi-am continuat drumul dar dupa 250km mi-a fiert si a trebuit sa completez din nou ...atunci cred ca am ciupit garnitura sau chiar dupa ce am luat-o . Cred ca ea a stationat mult si nu a avut lichid de racire suficient ,m-a pacalit vasul plin ...sau poate chiar a fost ciupita de unchilet sau amicii care in ultima vreme ii mai conduceau masina . Una peste alta nu mi-e clar daca ambele electroventilatoare trebuie sa porneasca in acelasi timp,iar cu temperatura in stationare la relanti care ajunge chiar si iarna uneori la 100grade probabil asa o fi racirea la motorul acesta...multumesc pentru orice sfat legat de tipul acesta de masina, ptr. ca vad din ce in ce mai putine in trafic imi fac probleme de tot felul legat de fiabilitatea lor .
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Aha, deci e o Frontera B cu motor X22SE. Difera circuitul de racire fata de Frontera A cu motor X22XE. La modelul A, circuitul de racire se autoaeriseste (vasul de expansiune e cel mai sus). La B se pare ca trebuie ajutat. Temperaturile de lucru sunt aceleasi.
  • andreigrg92

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2000 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
asadar deci ...nu mai are nimeni o Frontera B sa ne spuna cum lucreaza sistemul de racire la relanti cu masina in stationare , daca ambele ventilatoare electrice trebuie sa porneasca in acelasi timp ?
Skip ads

  • mihaialex

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2010

  • Mesaj Privat
...din cite am observat la frontera mea(2001,16v 2200 cm)ventilatoarele pornesc intotdeuna amindoua cind motorul e supraincalzit
  • andreigrg92

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2000 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
in regula cu electroventilatoarele, m-am lamurit ...va rog verificati la masina d-voastra daca se comporta la fel la relanti cu ea in regim stationare si anume daca acum in plina iarna temperatura ajunge uneori la 100grade dupa care pornesc electroventilatoarele si revine la normal 85grade(asta dupa ce motorul este cald deja si se stationeaza la relanti 5-10min, sa zicem chiar si in regim de trafic ff greu cu coloana de masini );va multumesc ff mult !
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
daca ai termostat de 98grade este normal ca motorul sa lucreze la temperatura asta! termostatul abia la 98 grade deschide!
electroventilatoarele pornesc amandoua.
  • ionutz29

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1999 X22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Salutare!
Sunt proaspat posesor de Opel Frontera B Sport motor 2.2 benzina.Masina am luat o pentru plimbari in natura,pescuit nu pt. offroad extrem.Aproximariv aceeasi problema o am cu temperatura lichidului de racire in sensul ca pe drum normal temperatura apei nu sare de 90°C iar cand stau cu ea la relanti,cand stau in coloana si in momentul in care urc pe drum forestier si cuplez 4x4 temperatura apei ajunge la 100° C.Am verificat in momentul in care temperatura apei ajunge la 100°C si porneste elecroventilatorul.
Sa inteleg ca asa e normal?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR