Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Florin RRR

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Doresc sa va spun patanea mea pe aceasta tema
Sa incep cu inceputul posed un Opel Asta 1.6 116CP 2008 160.000 Km si sunt o persoana tehnica dar nu sunt mecanic. Am vazut ca am scapari de ulei pe la capacul de la motor. Intr-o zi am spus ca vreau sa scap de acesta problema care ma cam inerva. Am plecat la magazinul de pise din cartie de unde comandam cam orice pe comanda pentru Opel. Am comandat garnitura capac, supapa culbutori (ce-a rosie), solutie antidesfacere suruburi, silicon nrgru pentru garnitura.
Si dupa daou saptamani cand s-a mai incalzit afara a sosit si ziua sa ma apuc de reparat
Imi iau cheile din pivnita deschid capota ma (pregatesc moral ca de fiecare data patesc surprize) si ma apuc de treaba
1. Demontez cablurile din jurul capacului- totul OK
2. Demontez capacul de la bujii- totul OK arata bine nu era mare murdarie acolo
3. Demontez Bobina de la bujii - la bujii arata bine nu era murdarie mare
4. Trec la desfacerea capacului, surpriza la al doilea surub s-a rupt in chiuloasa dar nu parea foarte grav ca a ramas capul afara
5. desfac toate suruburile si incep sa lovesc usor capacul sa-l desprind, toate bune si frumoase dar surubul (a doua problema) din stanga sus se desprindea cu tot cu bucsa din capac. Dupa mari chinuri reusesc sa desfac capacul
Vreau sa spun ca garnitura era tare si casanta cand am scos-o din capac s-a rupt toata, si era normal sa scape ulei pe acolo
6. Trec la desfacerea surubului rupt in chiuloasa, dau cu spray de desfacere curat las dau iarasi cu spray lavituri mici cu ceocanul - prind cu un patent mai zdravan si rotesc stanga dreapta si surpriza a pornit, suflu usurat am scapat
7. Trec la verificare suruburi de prindere ax culbutori, reglez cheia sub 8Nm si incep incet pe rand la verificat si a treia surpriza suruburile de la prinderea nr.7 slabite
8. Scot suruburile si mare surpriza nu aveau pasta pe ele. Vreau sa spun ca acolo nu sa umblat de loc asa era din fabrica
Si acum marea dilema de ce nu era pasta pe suruburi ( si acum ma roade acest subiect)
9. Trec la curatat suruburile cu spray de frana si cu o carpa si o surubelnita mica curat si gaura de la suruburi
10. Alta problema desfac solutia de fizare suruburi si cand sa pun pe suruburi vad ca e rosie, ma asteptam sa fie albastra, bidonasul asa era albastru. Ma invart stau citesc pospectul nu eram lamuril daca e ce trebuie, oricum nu mai aveam ce face. pun pe surub doua filete fixez cheia dinamometrica la 9Nm si le strang
Stateam in dilema daca se le desfac pe toate sa verific daca au pasta dar marea problema nu eram sigur daca pasta era ce-a buna si intr-un final iau decizia sa nu umblu la suruburi le-am verificat si ma multumesc cu atat
10. Trec la capac curat bine si trec la desfacerea supapei rosie, Aici alta problema plasticul foarte casant, incalzesc cu feonul, dar fara rezultat, ma las pagubas nu am vrut sa risc sa rup plasticurile, Nu am avut probleme acolo si am spus cat va mai merge bine.
11. Trec la curatare culbutori cu carpa si rabdare a durat cam 1 ora si jumatate
12. Schimb si bujiile (20Nm)
13. Fixez garnitura cu silicon negur special de motor ( 300 Grade), dau un strat subtire si si pe chiuloasa si un strat mai gros pe la colturi
14. Montez totul inapoi si BUCURIE mare totul functioneaza perfect motorul suna ca nou
Si acum marea mea dilema si problema care ma macina solutia de fisare suruburi la ax culbutori era ce trebuie
Am incarcat ceva poze
Doresc pareri daca am facut bine si marea dilema daca solutia de fixare suruburi a fost ce trebuie




Skip ads

  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@Florin

Felicitari ptr operatiune!
Ce ulei folosesti? Se cam vad depuneri pe acolo.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Florin RRR a scris:
7. Trec la verificare suruburi de prindere ax culbutori, reglez cheia sub 8Nm si incep incet pe rand la verificat si a treia surpriza suruburile de la prinderea nr.7 slabite
8. Scot suruburile si mare surpriza nu aveau pasta pe ele. Vreau sa spun ca acolo nu sa umblat de loc asa era din fabrica
Si acum marea dilema de ce nu era pasta pe suruburi ( si acum ma roade acest subiect)

Apreciez ,,pe absolut oricine care are un minim de cunostinte,, privind motorul unei masini, care are o mare dorinta de a sti ce e defapt acolo si care ,,in mod invariabil,, ajunge la un moment dat (din dorinta proprie, sau in mod nevoit) sa demonteze acolo. In opinia mea, e chiar mai bine daca ai inclusiv sprijinul unei persoane mai in vârsta care a mai desfacut motoare, dar in general ajunge chiar si numai sprijinul colegilor de forum care au mai facut asa ceva si in mod real vor sa te ajute. Cu aceasta ocazie doresc sa-i multumesc in mod express colegului de forum @mecaNIK, care din fericire inca este prezent aici pe forum, si care m-a ajutat cu sfaturi chiar si acolo unde altii nu m-au mai putut ajuta.

Acum... as vrea sa iti dau un raspuns pe intrebarea ta : in aluminiu nu se foloseste pasta de blocare, pentru ca aluminiul, prin insasi structura sa... in timp face depuneri directe pe surubul de metal, depuneri care vor impiedica surubul sa se desfaca singur. In plus, asa cum am vazut eu ca sunt suruburile care strang axele cu came... pasul filetului este construit in mod intentionat ca fiind un pas fin, care prin insasi constructia sa impiedica auto-desfacerea surubului respectiv.

Nu sunt de pregatire mecanic, inginer de motoare sau a-like, dar ceea ce ti-am scris aici vine din experienta mea avuta pe cele cateva dintre masinile pe care le-am detinut eu pana acum. La unele am ajuns sa le demontez si motorul. Nu ca nu era cine sa o faca, dar fiind masini destul de vechi bugetul lucrarilor depaseau valoarea masinii. Deci, ca sa zic asa, trebuia sa o faca cineva, si m-am autopropus eu, din fericire avand sprijinul unui inginer de motoare de 70+ani (acum in pensie). Deoarece in automotive motoarele de automobile au avut o evolutie relativ lenta... nu s-a schimbat mare lucru in atatia ani... deci combinatia de ,,manuale de reparatie,, luate de pe internet + diverse info de pe forumuri + un inginer de motoare ,,now retiered, but available,, impreuna cu ajutorul colegilor de aici de pe forum ce au experinta de o viata în reparat motoare si care inca sunt ,,activi,, pe forum... ei bine... toate informatiile astea luate per total au fost suficiente pentru absolut tot ce m-am apucat eu sa demontez pe la motor.

Cu Stima.
  • Florin RRR

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Salut
Uleiul folosit in ultimii 3 ani este LiquiMoly 5w30 TopTec4600, in trecut am folosit GM dexos2 5w30
Forumul este de mare ajutor. De obicei mecanicii nu prea vor sa spuna sau sa vina sa vada. Cea ce ma inerveaza cel mai tare este faptul ca in serviceuri de multe ori nu ma lasa sa asist cand ma duc sa schimb cate ceva la masina sau chear daca ma lasa si pun intrebari se uita stramb si nu vor sa spuna
Eu lucrez in IT, dar am un pic de microb pe partea tehnica si de multe ori vreau sa vad sau sa desfac eu si forumul este de mare ajutor
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si eu lucrez in IT, deci inteleg.
  • MAdrianCiobra

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2018

  • Mesaj Privat
eu caut acele suruburi pentru capacul de culbutori. Z18 xer. Model dimensiune si de unde sa le cumpar
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu s-a mai scris de mult timp pe aici. La automatika trebuie sa pun insertii filet pentru a etansa garintura capac tacheti(ajunge stropi de ulei pana si pe flexibil) unde nu mai exista filet datorita mecanicilor cu servo muschi. Intrebarea mea este: la ce cuplu se strang suruburile capacului de tacheti? In manualul haynes nu scrie nici ordinea suruburilor dar nici cuplul de strangere.
LE: z18xe 122cp
LE2: am gasit datorita colegului T.ion ce a postat link-ul aferent aici . S-ar parea ca mie mi-a scapat unde sa caut
https://www.clubopel.com/vie...p=1844817#1844817

  • tuxi

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat garnitura anul trecut în primãvara, tin minte cã am cumpãrat garnitura cu un pret modic, firma fiind Victor Rentz. Am fãcut operatiunea în fata curtii, veti vedea în pozele de mai jos. Nu am probleme de atunci cât despre ordinea de strângere a suruburilor stiu doar cã am fost atent la montaj, sã nu o ciupesc, am apropiat suruburile cu mâna si apoi am strâns la cheie începând din mijloc spre laterale, unul jos, altul sus. Am strâns la mâna, nu am avut dinamometrica. Mentionez cã nu am pregãtire specifica, doar ca am avut 3 Dacii, un Oltcit si, probabil, acolo mi-am fãcut mâna, sã zic asa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR