Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • CMichaila

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salutare. Am un Opel Astra G 1.8 16 v,2001.. de ceva vreme am sezizat oscilații ale turometrului la fiecare pornire,am fost la o diagnoza,mi s a gãsit o eroare la debitmetru și încã una necunoscutã,codurile nu le mai știu.. bãiatul respectiv mi a verificat sigurantele,totul ok,apoi a gãsit un furtun rupt ce ieșea din clapeta de accelerație. Furtunul a fost schimbat,a pãrut cã de acolo sã fi fost problema însã nuna fost așa.. dupã ceva timp,m am trezit cu un check engine aprins,cu un consum mai mare și o putere mai scãzutã a motorului. Am fost pt o diagnoza și au fost erori la debitmetru și sonde. Mi s a recomandat sã schimb sondele și așa am și fãcut,am pus unele noi,Delphi ca producãtor și am sperat cã problema s a rezolvat. Însã martorul nu a dispãrut,turatiile încã erau acolo și am fost din nou la o altã diagnoza și mi s a spus cã sonda 2 nu lucreazã deloc iar debitmetrul nu mai mãsoarã deloc aerul. Țin sã specific cã debitmetrul a fost schimbat,unul nou a fost pus. Mi s a recomandat sã încerc un alt debitmetru,o altã sonda și sã vãd dacã se schimbã ceva.. așa am și fãcut însã totul e la fel,de fapt mașina parcã nu mai trage cum o facea cu celãlalt debitmetru.. ce ar mai fi de fãcut? Astept pãreri,mulțumesc


MODEL: Opel Astra G Bertone
MOTOR: Z18XE
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

firele si mufele au fost verificate?
  • CMichaila

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut. Nu au fost verificate,mi s a spus și de varianta asta. Dar mai exact ce ar trebuii verificat?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
vezi mai jos - B48 si B50 sint sondele lambda, se vede ca merg in ecu in pinii B19, B35....
scoti mufa B din ecu si mifa din sonda si verifici conform cu ultimele imagini.
a patra imagine este cu debitmetrul si verificarile apoi.






Skip ads

  • CMichaila

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
P0136-1 O2 Sensor Circuit High Voltage(Bank 1 Sensor 2)
Ce înseamnã de fapt asta? Nu reușesc sã rezolv..
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite mai jos



sonda o2 este cea de dupa catalizator, din cite stiu eu.
ea are 4 fire, doua din ele sint pe incalzire, in tabelul de mai sus la una din cauzele posibile pentru eroare zica ca ar fi acest circuit cu probleme.

in primul rind trebuie sa te asiguri ca , cablajul dintre sonda si ECU este fara probleme.

pentru asta trebuie sa masori cu aparatul de masura fiecare fir in parte.

ca sa faci asta scoti mufa de la ECU si de la sonda si cu aparatul de masura pus pe masurat rezistente (scala de 200 de ohmi a aparatului) masori fiecare fir in parte intre capatele lui. Daca rezistenta firului este mai mare de 1 ohm atunci firul are probleme de contact, acestea pot aparea la sertizarile firului, oxidari mai ales, o metoda de a le rezolva este sa pulverizezi spray de contacte electrice pe ele, sau sa refaci acele oxidari.

se verifica asa toate cele 4 fire dintre sonda si ecu.

Daca este cablajul in regula verifici circuitul de incalzire al sondei - trebuie sa arate o anumita rezistenta - nu stiu valoarea dar daca nu arata nimic atunci acea rezistenta din sonda e intrerupta si incalzirea ei nu se produce.

Daca rezistenta aceasta e buna trebuie vazit daca vine pe firele corespunzatoare tensiune, ca sa faca rezistenta sa se incalzeasca.Daca masori ar trebui sa ai 12v, daca nu ai trebuie vazut de ce (nu vine minus de la ECU sau plus.

Multe din lucrurile acestea sint scrise in engleza in imaginile din postul celalalt, te ajuta inclusiv schema sa interpretezi.

daca nu intelegi tu mergi la un electrician si arata-i ce e scris aici, el va sti ce trebuie facut.

uite mai jos o schema a ECU din alt program, cu aceeasi sonda. Ai si culoarea firelor, daca vrei iti scriu in romana ce culori ai la sonda (este cea notata cu B72 II, se vede mai bine daca te uiti in partea dreapta a imaginii, acolo este marita sectiunea in care e amplasata sonda pe schema din stinga).


  • CMichaila

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Aceastã eroare poate afecta pornirea motorului la rece? Am probleme cu pornirea însã numai atunci când motorul e rece.. nu mi stã la relantii,coboarã sub turatii,motorul practic se zguduie
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Daca este eroarea prezenta ar trebui sa o rezolvi.

Nu stiu daca o defectiune pe circuitul sondei afecteaza relantiul, din cite stiu semnalele date de sonda sint prelucrate de ECU si acesta ajusteaza functionarea motorului, sonda are un circuit de incalzire actionat de ecu si in functie de asta citeste el valorile de pe celalat circuit al sondei.

Uite mai jos insa o procedura de verificare in cazul unui relanti instabil.


Skip ads

  • CMichaila

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
De curând am schimbat senzorul temperaturã rãcire antigel,am zis cã poate are legãturã plus cã uneori apa nu mi stãtea la 90. Iar acum nu mi mai ajunge la 90,e sub,în mers
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
unul din punctele de verificat din lista e chiar senzorul asta (ECT sensor), deci poti sa-l tai de pe lista.

mai ramin celelalte...
  • CMichaila

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Poți sã mi lași un nr sã vorbim pe wapp?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ti-am trimis mesaj privat cu nr de telefon.

Sint de parere ca e bine sa postezi in continuare aici, sint persoane cu mult mai multa experienta decit mine care pot interveni si te pot sfatui pentru a-ti rezolva problema.

In afara de asta, in cazul in care rezolvi, postul asta poate fi de folos si altora.

Daca vrei sa o rezolvi tu poate fi o problema mai ales daca nu ai scule, timp si indeminare.

Aici te sfatuim dar punerea in practica doar tu o poti face, masina e la tine si e dificil de la distanta sa gasim o rezolvare.

Dar incercam!
Skip ads

  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ai cam schimbat ce era de schimbat si face la fel.
fluctuatii ar mai putea fi din:
- bujii - se inlocuiesc
- bobina de inductie - se verifica si inlocuieste daca e cazul
- clapeta de acceleratie - se da jos, se curata si se pune garnitura noua
- pompa de benzina - se masoara presiunea in rampa, se inlocuieste daca e cazul
- injectoare - n-am auzit niciodata de probleme cu ele la 1.8 16v

daca tot nu-ti dispar erorile, ia in calcul ECU - se reconditioneaza in 2-3 zile si poti avea si ECU la schimb pe durata reparatiei.
eventual, gaseste un coleg cu Z18XE si testeaza cu ECU-ul lui pe masina ta.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Eu zic sa dai bateria jos de pe masina dupa care poti lucra linistit.Si te apuci de schimbat TOT ce tine de partea de etansare pe admisie,adica:garnitura dintre galerie de admisie si chiuloasa,garnitura intre clapeta de acceleratie si galerie de admisie,o-ringuri de la injectoare(in special cele care intra in galeria de admisie) si toate furtunasele de vacuum ce vin la galeria de admisie cu unele noi si de calitate.De verificat si servofrana sa nu ajunga cumva lichid de frana in admisie...e mult de lucru dar merita in final.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR