Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • Gunplay

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Salut, de ieri am observat ca din a3a in a4a cand era pe D, cutia “patina” in gol inainte sa schimbe viteza, dupa revenea imediat la turatiile normale (ex din 2000 sarea in 4500 si revenea la 2000 imediat)
Seara nu a mai vrut sa schimbe dupa a3a, efectiv patina in gol si nu reusea sa schimbe, daca dadeam pe +/- schimba dar mergea in gol (nu avea zvac). Daca continui sa merg asa dupa a3a cateva secunde/minute, imi apare Service Transmission si imi ramane blocata in treapta in care sunt atunci, daca opresc motorul si il repornesc, isi revine (nu mai sta blocata intr-o treapta anume). Nu i-am mai dat mai mult de a3a ca sa nu fac vreo nebunie. A mai patit cineva asa ceva? Ce ar putea avea? E cutia dusa de tot?Sa pice asa fara vreun semn inainte?
Am schimbat uleiul in cutie acum aprox 3 sapt,banuiesc mecanicul,nu stiu cat de bine a pus inapoi surubul ala pt ca il daduse f greu jos ca era blocat, posibil sa fi curs uleiul din ea? Maine ma duc la mecanic dar eram curios daca a mai patit cineva asa ceva si cam la ce sa ma astept ca sunt satul de “mecanici”. Multumesc!


MODEL: Insignia 2009
MOTOR: 2.0 160hp
Skip ads

  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Cati km are masina ? Ai mai schimbat uleiul inainte de acum 3 sapt? Si cum s-a schimbat uleiul / cati litri de ulei s-au folosit la schimb?
99% blocul de valve, dar se vede pe tester eroarea si se confirma in functie de ce se gaseste. Pregateste-te la o suma "frumoasa" din pacate
  • Gunplay

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
220k, masina o am din ianuarie, nu stiu daca s-a mai schimbat inainte, 3 litri au scos, si 3 au bagat
Astea sunt erorile :
  • Gunplay

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
sadcozma a scris:Cati km are masina ? Ai mai schimbat uleiul inainte de acum 3 sapt? Si cum s-a schimbat uleiul / cati litri de ulei s-au folosit la schimb?
99% blocul de valve, dar se vede pe tester eroarea si se confirma in functie de ce se gaseste. Pregateste-te la o suma "frumoasa" din pacate


Cei la care am fost azi si au facut diagnoza nu m-au ajutat mai deloc, ei au banuit ca mi s-a pus prea putin ulei in partea cealalta si ca acum n-ar avea destul ulei cutia.
Skip ads

  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Poate sa fie si mai putin ulei, sau chiar daca e cat trebuie dar nu s-a mai schimbat niciodata, e posibil ca uleiul nou sa fi angrenat vreo mizerie depusa pe acolo, si a infundat ceva.
Simptomele sunt clar de bloc de valve, ori un circuit blocat ori o valva nefunctionala.
Cutia se comporta asa pentru ca din cauzele de mai sus nu poate schimba a 4-a, si astfel incearca sa se tureze mai mult si sa schimbe direct in a 5-a.
Trebuie sa bagi un aditiv de curatare cutie, sa refaci nivelul corect de ulei, apoi dupa utilizarea lui sa faci inca 2 schimburi de ulei la interval de cateva sute de km, ca sa fii sigur ca interiorul cutiei e curat. Inainte de ultimul schimb, e bine sa schimbi si filtrul din cutie, daca e posibil. Nu reusesc sa identific ce tip de cutie ai, exista pentru modelul tau o varianta GM si una Aisin.
Daca nu iti da eroare de valva arsa, e posibil sa scapi doar cu curatarea cutiei.
  • Gunplay

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
As incerca sa fac schema asta, mi s-a spus ca nu am filtru la cutie, aditivul sa il bag la fiecare schimb sau doar prima data?
Mi s-a spus ca nu am eroare pe valva
Mersi
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
1. Verifici niveul de ulei in cutie.
Pentru asta trebuie sa identifici tipul cutiei ca sa cauti pe net cum se face corect nivelul.
2. Pui aditivul de curatare si il folosesti conform instructiunilor de pe flacon.
3. Dai uleiul cu aditiv jos si pui ulei proaspat.
4. Mai mergi 2-3 sute de km si faci inca un schimb.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Gunplay a scris:As incerca sa fac schema asta, mi s-a spus ca nu am filtru la cutie, aditivul sa il bag la fiecare schimb sau doar prima data?
Mi s-a spus ca nu am eroare pe valva
Mersi

Este filtru in cutie dar se schimba doar la demontare pentru ca e prin mijlocul ei si producatorul a considerat ca se schimba doar daca se intervine in interior ,verifica uleiul sa nu fie cu impuritati metalice sa nu miroase a discuri prajite sau daca are luciu metalic cee ce inseamna ca undeva s-a uzat o piesa,in oricare din situatiile prezentate uleiul isi schimba culoarea din rosu limpede spre maro sau maro cu luciu metalic.
Din multele cutii care mi-au trecut prin mana doar schimbul de ulei in cazul unei uzuri interne e pierdere de timp au fost salvate doar cutiile la care s-a intervenit imediat cand au aparut simptome ciudate in functionare si s-au datorat nivelului prea mic de ulei ori ulei neconform sau schimbat partial .
Metoda sfanta de schimb este incalzit cutia desfacut racordurile care duc la racitorul de ulei de pe radiator,se pun furtune in doua vase pe tur vasul cu 7 litri de ulei nou returul in vasul gol se porneste motorul iar schimbul se face elegant fara stres in 5 min. Se verifica apoi nivelul daca s-a pierdut ulei sau nu suntem sigur de cat ulei a fost in cutie ,eu prefer sa-l verific oricum.
Skip ads

  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Cum se verifica nivelul de ulei din cutie corect? Nu ma refer la scot x si pun tot x inapoi. (pentru Aisin af40 de ex)
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Masina pe plan drept ridicata (de preferat elevator,merge si pe rampa) scos scutul pe cutie este un dop cu imbus cred ca de 8 mm ,motorul pornit cu diagnoza se vede temperatura uleiului in cutie cred ca 42 de gr, dupa ce s-au selectat incet treptele de viteza disponibile cu masina pe loc se pune in N ,motorul ramane pornit se scoate acel dop si ce curge este in plus ,daca nu curge se completeaza pe la busonul de pe cutie pana acand da afara,se pune la loc si aia e tot.
SE verifica si se schimba uleiul si pe capre inclinarea masinii nu influenteaza prea mult cantitatea de ulei cat si temperatura,am facut eu proba cu rece si cald diferenta e de cateva grame ,nu de asta crapa cutiile ci de la ulei neschimbat dupa recomandarea producatorului care bate campii cu uleiul pe viata,ulei neconform sau amestecat prin schimbari dupa ureche cate 3 litri si atat,ori pur si simplu dupa un anumit nr. de km. se uzeaza ca orice piesa.
  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut. Mersi de informatie, asa stiam si eu. Dar uite, eu am masina de noua si am facut primul schimb de ulei de cutie pe la 50K km cu 6 litri de ulei (GM). Si de curand am inceput sa am eroarea P0741 (apare la viteze mari, peste 100km/h si doar in talpa pana la podea). In momentul ala cutia "patineaza" dar schimba corect toate dreptele de viteza. Dupa ce opresc motorul si plec in 2 minute totul e normal, pana cand in anumite conditii, la viteza mare si talpa apare iar eroarea. Dar la fel de bine daca merg temperat, fara accelerari bruste, am facut mai mult de 1000km fara eroare. Talpa in vitezele 1-4 fara eroare, doar 5 si 6 si doar uneori. Acum am 70K km si am schimbat iar uleiul, de data asta doar 3l dar tot imi apare eroarea uneori. Ideea era sa mai fac inca un schimb de 3l de ulei dar nu cred ca o sa mai fac. Si inca o precizare, uleiul, si la 50k si la 70k murdar. Nu cu metal, dar nu rosiaticul intunecat al uleiului nou, ci maro. Si nu ma incumat sa dau 1000 de euro sa schimb blocul de valve la masina de 4 ani de zile.. mi se pare aberant sa am probleme asa de devreme, avand in vedere ca eu am si schimbat uleiul la 50k. Sunt atatea masini care nu au schimbat uleiul din cutie niciodata si au prima eroare la 200K km .. . Cand o sa crape de tot o schimb atunci.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cutiile automate in Bucuresti sufera cel mai mult,se incalzesc de le gasesc dracii si convertizorul merge alunecat 90% din timp,conditii grele de exploatare nu inseamna ca mergi prin munti si vai ,mersul in oras e dezastru pentru ele,uleiul inchis la culoare nu e asa periculos probabil ceva mai mult material de frictiune din covertizor si atat.Incearca o schimbare prin metoda cu furtunele tur/retur ,7 litri de ulei si doua vase verifica stuturile ce dimensiuni au montezi pe furtune si nu mai amesteci mereu 3 cu 3 scoti 7 pui 7 si gata
Probabil ii si cam dai forja si atunci convertizorul sufera,daca nu se tureaza aiurea la schimbari de trepte discurile corespunzatoare treptelor inca n-au cedat si sa nu zici ca are si cip ca atunci nu ai de ce sa te mai miri.Ai grija ca aceste cutii sunt exact la limita de cuplu ,orice marire de cuplu o cam farama si corect era si schimbarea convertizorului cu unul de tuning care tine la cuplu mai mare.
Aceeasi problema o am si eu imi aluneca convertizorul destul de deranjant ,treptele se schimba corect fara sa patineze uleiul e destul de inchis ...ii mai schimb uleiul peste o luna ca i-a venit randu si atat,am gasit convertizor pentru cuplu mai mare da nu e timp de asta.
Skip ads

  • Gunplay

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Eu tocmai luni aflu (sper) ce problema am exact, intre timp, s-ar merita sa repar o cutie sau sa iau una SH cu totul? Si cam cat ar ajunge o cutie completa aprox.? Mersi
  • Gunplay

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Rezolvat, 4300 lei, din ce am inteles, de vina au fost niste pistoane si discuri din cutie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR