Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Sper sa nu ajungi in situatia asta.Eu mai am doua opel pe benzina si eram multumit.Am zis sa iau inca unul dar generatia asta de motoare mi se pare sub nivelul celorlalte.Daca citeam mai devreme discutii de genul celor de aici luam alta masina sau optam pt. un motor diesel.Mi se pare un sistem inutil si diferenta de putere fata de vechile motoare e insesizabila.Pur si simplu nu merita.
Skip ads

  • gabi12you

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2003 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Eu sunt multumit. Nu mi-a mancat nici cu 5w30 esp formula nici cu 0w40 new life pe care il am acum. Poate am prins eu motor cu km reali.
  • rli2010

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Pai km reali am si eu.Am istoric de reprezentanta tot ce trebuie si verificat.Problema e ca supapa asta se duce fara avertisment.Adica in cazul meu sa spart pe autostrada la viteza foarte mare.La viteze normale nu se intampla mare lucru,creste consumul de ulei atata tot.Dar la mine sa intamplat la 170km/h.In nici 50 de km a luat 3 litri de ulei.Cand am ajuns in oras masina era praf,fluiera ca o locomotiva si scotea fum de peste tot.Si totusi cu atata tehnologie nici un super senzor nu a zis nimic ca as fi oprit.Cel mai probabil atunci am stricat si motorul.Culmea e ca am fost cu ea la mai multi mecanici si toti spuneau ca trebuie schimbat capacul si atat.Motorul mergea perfect nici o fluctuatie de relanti,pornire la cheie,compresie exemplara.Si totusi si dupa ce am schimbat capacul a inceput sa consume ulei si scotea fum mult.Segmentii nu au fost chiar uzati dar semeringurile de la supape erau sparte.Am schimbat tot bineinteles.De asta va zic...nu umblati cu improvizatii si schimbati supapa daca face figuri.Costa putin si va poate scapa de alte necazuri.Si afurisenia asta e plasata atat de "bine" incat nu ai cum sa vezi in ce stare e.Daca era plasata altfel,mai accesibil si mai usor de verificat era ok.O schimbam si preventiv ca pe distributie.Acum pe forum am vazut si varianta cum ca din cauza segmentilor uzati se face compresie mare in carter si se sparge membrana supapei.La mine mecanicul a zis ca a cam fost invers.Adica motorul sa stricat din cauza supapei nu supapa din cauza motorului.Eu nu stiu ce sa zic.Parerea mea e ca vechile motoare mergeau foarte bine si fara supapa pcv.Nu era nevoie de asa ceva.
  • odo

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salutare! Am un Astra H din 2005 1.6.16v z16xep care bineinteles, papa ulei. Am incercat toate tipurile de ulei (GM, CASTROL, MOTUL, VALVOLINE) dar situatia persita. Cea mai noua situatie, saptamana trecuta am fost in concediu, 1760km -> 1.35 l ulei adaugati (10w40) (6.4 l medie consum). Nu suport faptul sa plec undeva si sa fiu dependent de o sticla de ulei de rezerva. As vrea sa o dau pe mana unui mecanic, dar ideea este ca as dori informatii de la voi cu privire la piesele ce trebuiesc schimbate, o marca a lor, experienta voastra etc... Mentionez ca masina merge ireprosabil, nu scoate vreun fel de fum, nu picura ulei pe dedesupt, este superba: -> 183k km reali, verificati la reprezentanta, revizii la zi, tot ce trebuie.

Multumesc foarte mult!
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De obicei este suficienta o schimbare de simeringuri de supape,segmenti,vreun simering de distributie,ganitura capac tacheti .Avand in vedere consumul asta de ulei sigur vor fi incarcate cozile supapelor de calamina si va fi depusa si pe capu' pistoanelor,trebuie inlaturata de preferat chimic eu folosesc baia de ultrasunete da nici metoda mecanica nu-i rea, si as recomanda sa se evite planarea fara motiv pentru ca motorul asta si asa are compresia mare si in timp la alte depuneri de calamina o sa faca urat.....restul vede mecanicul acolo.La motoarele care au mers cand au venit la segmentare nu am gasit altceva in plus....La simeringuri de orice fel si garnituri am pus Elring , segmenti Gotze sau Mahle , a trecut vremea cand se gaseau mizeriile de Ajusa .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bravo, @mecaNIK, un rãspuns (relativ) scurt si la obiect! As da "like", dar un forum asa tare nu are butonul ãsta! Rolling Eyes Embarassed
PS
Te-aș recomanda, la niște apropiați, acolo, pe la țara lu' Lizzie(Her Majesty)...ar avea, uneori nevoia unui "maistor" de primã-mânã, sã nu stea la plua beef-eater-ilor...dacã nu inoportunez, dã-mi un PM/MP...Altfel, s-auzim de bine, God bless!
  • Ghera George

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Salut
La Z16XEP am și eu problema cu vacuumul prezent in capacul d la culbutori! Am demontat capacul și am constatat cã membrana era buna, dar s-au rupt clemele c țineau capacul membranei si astfel am montat capac nou + curãțat clapeta accelerație !
și c s vad : s-a accentuat vacuumul și dp c we încãlzește motorul a aparut un șuierat c provine d la capacul nou !
Menționez faptul cã nu aveam problema consumului d ulei înainte, aprox 1l la 13000km ! Acum dp un drum d 600km am completat cu 1l !
Nu mai vorbesc d consum mãrit : 1.2-1.4 aratã instanțele la relanti!
In urma operațiilor enumerate a început s porneascã greu, parca nu mai are pesiune benzina !
  • Ghera George

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
rli2010 a scris:Pai km reali am si eu.Am istoric de reprezentanta tot ce trebuie si verificat.Problema e ca supapa asta se duce fara avertisment.Adica in cazul meu sa spart pe autostrada la viteza foarte mare.La viteze normale nu se intampla mare lucru,creste consumul de ulei atata tot.Dar la mine sa intamplat la 170km/h.In nici 50 de km a luat 3 litri de ulei.Cand am ajuns in oras masina era praf,fluiera ca o locomotiva si scotea fum de peste tot.Si totusi cu atata tehnologie nici un super senzor nu a zis nimic ca as fi oprit.Cel mai probabil atunci am stricat si motorul.Culmea e ca am fost cu ea la mai multi mecanici si toti spuneau ca trebuie schimbat capacul si atat.Motorul mergea perfect nici o fluctuatie de relanti,pornire la cheie,compresie exemplara.Si totusi si dupa ce am schimbat capacul a inceput sa consume ulei si scotea fum mult.Segmentii nu au fost chiar uzati dar semeringurile de la supape erau sparte.Am schimbat tot bineinteles.De asta va zic...nu umblati cu improvizatii si schimbati supapa daca face figuri.Costa putin si va poate scapa de alte necazuri.Si afurisenia asta e plasata atat de "bine" incat nu ai cum sa vezi in ce stare e.Daca era plasata altfel,mai accesibil si mai usor de verificat era ok.O schimbam si preventiv ca pe distributie.Acum pe forum am vazut si varianta cum ca din cauza segmentilor uzati se face compresie mare in carter si se sparge membrana supapei.La mine mecanicul a zis ca a cam fost invers.Adica motorul sa stricat din cauza supapei nu supapa din cauza motorului.Eu nu stiu ce sa zic.Parerea mea e ca vechile motoare mergeau foarte bine si fara supapa pcv.Nu era nevoie de asa ceva.


Salut
La Z16XEP am și eu problema cu vacuumul prezent in capacul d la culbutori! Am demontat capacul și am constatat cã membrana era buna, dar s-au rupt clemele c țineau capacul membranei si astfel am montat capac nou + curãțat clapeta accelerație !
și c s vad : s-a accentuat vacuumul și a aparut un șuierat !
Acum dp un drum d 600km am completat cu 1l Sad Menționez faptul cã nu aveam problema consumului d ulei înainte, aprox 1l la 13000km !
La tine a dispãrut problema doar schimbandu-i capacul ?
In urma operator enumerate mi-a crescut și consumul : la relanti îmi aratã 1,2-1,4l
Țin s precizez faptul cã pornirea este greoaie acum, d parca nu are benzina presiune !
Skip ads

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Dupa ce am parcurs tot topicul, si nu am vazut vreo explicatie completa despre ce face aceasta membrana (valva) nemernica, am gasit un articol foarte interesant (o prezentare mai generala, nu specifica pentru Opelul discutat, dar suficienta), ce explica foarte bine functionarea si o diagnoza minimala a ei:

https://www.aa1car.com/library/pcv.htm

Cine nu stie engleza suficient, exista Google translate...
  • Ghera George

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Salut
La mine nu valva PCV este defecta! Doar am desfacut-o și era intacta ! Am montat alt capac nou și s-a agravat vacuumul + cã îmi mãnâncã și ulei acum! Cred cã mai degrabã clapeta d accelerație s-a decalibrat cumva , pt cã este prea mare vacuumul in capacul culbutorilor!
Ar mai fi o posibilitate s fie capacul defect din fabrica ?
  • Ghera George

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
therealovy77 a scris:Dupa ce am parcurs tot topicul, si nu am vazut vreo explicatie completa despre ce face aceasta membrana (valva) nemernica, am gasit un articol foarte interesant (o prezentare mai generala, nu specifica pentru Opelul discutat, dar suficienta), ce explica foarte bine functionarea si o diagnoza minimala a ei:

https://www.aa1car.com/library/pcv.htm

Cine nu stie engleza suficient, exista Google translate...


Salut
La mine nu valva PCV este defecta! Doar am desfacut-o și era intacta ! Am montat alt capac nou și s-a agravat vacuumul + cã îmi mãnâncã și ulei acum! Cred cã mai degrabã clapeta d accelerație s-a decalibrat cumva , pt cã este prea mare vacuumul in capacul culbutorilor!
Ar mai fi o posibilitate s fie capacul defect din fabrica ?
  • ACiutureanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Colegi incercati cu ulei GM 10w-40 full sintetyc ,GM este special pe opel
Skip ads

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut. Eu știam cã 10w40 e semisintetic, sper sa nu greșesc in afirmație.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De regula 10W40 este semisintetic, cel GM clar. Este pentru motoare vechi seria C sau X. Motoarele noi incepand cu seria Z si restul A B...necesita numai full sintetic, uleiuri subtiri la modul 0W30, 5W30, 0W40. Daca ai DPF obligatoriu esp formula, merge si la benzinare aspirate sau turbo fara probleme dar costa.
Astia din west in cel mai bun caz il schimba la 15k, multi la 30k sau 50k. Vand pe urma cadavrele fata mare cu motorshaden la fraierii din est.
Uite ulei schimbat in romanica, benzinar, un an, reprezentanta, la o zi si maxim 15km.
La altii am gasit ulei negru taciune, filtru deformat bucati plecate din el, sedinta cu mecanicii lui...de cartier sau cunostinte, clar nu au schimbat nimic.
Buson ulei inlocuit? Nici vorba, macar garnitura...strans mioritic si gata.
  • Florin Barbulescu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Salutare!

Z16 XEP, Astra H, a 10-a 2004.

Masina luata in 2014, din Ger, cu 147000 (nu cred ca erau reali ) si a fost folosita aici in Ro de fratemiu. Facuta distributie, revizii numai la 8-9 mii, maxim si rar la 10 mii plus tot ce s-a recomandat la ea de catre mecanic sau service, atat dupa achizitie cat si in timp.
Pana in aceasta primavara, adica vreo 7 ani, cred ca s-a pus in ea numai 10w40, Mobil, la recomandarea la fel, a mecanicului sau service-ului( consuma in jur de 1 litru la schimb).
Masina acum am luat-o eu pentru naveta. A mers si merge impecabil pana in primavara asta cand se tot ineca si aparea eroarea pentru amestec sarac.
Gurile experte tot ziceau: schimbi sondele, catalizatorul, schimba egr ul, etc.
Am facut in aprilie distributia si revizia, am pus 5w40 in ea (Valvoline), mi-a resetat-o din tester si evident ca la fiecare cateva zile dupa resetare sau la maxim o saptamana aveam “check engine- amestec sarac” si usoare smuciri.
Masoara presiune in rampa( apropo, pompa de benzina schimbata tot in primavara cand nu pornea decat cu spray si de fapt a fost senzorul de turatie dar am dat 8 milioane pe pompa bosch) si era ok…
Apuca-te si citeste si dupa ce m-am lamurit de la “simpla” alegere a uleiului, am gasit aici pe forum povestea in care se curata admisia. Dupa cateva luni, mai exact in august, am gasit pe cineva dispus sa o dea jos si sa o curatam impreuna. Canalele egr erau pline de pamant efectiv iar in admisie ceva ulei amestecat cu combustibil dar nu de speriat.
Curata, resetata si cred ca e o luna de cand nu mai am eroarea. S-a simtit si la consum si la pedala. Masina de cand e in Ro a mers numai cu 98 sau 100, Rompetrol si Omv, rar 95.
Revenind la problema actuala, dupa schimbarea distributiei si trecerea la 5w40, consuma ulei. In 7 mii de km vreo 2 litri si ceva.
Afland tot aici de vestita supapa pcv, am cumparat-o ieri( sper sa fie originala, era sigilata si pare a fi de GM) plus garnitura capac culbutori, Victor Reinz.
La sfatul( sfat citit aici) lui @dancuciureanu cel mai bine e sa incep cu un test de compresie si verificarea unor scurgeri ce cred ca le am pe sub ea si care par a fi de ulei si abia apoi voi schimba supapa si garnitura capacului plus revizie.
Intrebarile sunt:

1- care sunt parametrii “buni” si “rai” pentru rezultatul testului de compresie?
2- masina facand putin vacuum cand scot capacul de la ulei sau joja, trebuie eliminata varianta supapei si garniturii de la capacul culbutor plus scurgerile si apoi facut testul?
  • ney

  • Mesaje scrise: 966
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Intradevar in capacul motorului( chiulasei) se afla epuratorul sau mai nou supapa pcv care separa gazele de ulei de uleiul lichid
Aceasta cand se sparge ,uleiul este aspirat in admisie
Orice motor trebuie sa respire ,altfel presiunea formata in el duce la aruncarea unor simeringuri ,garnituri afara sau sa treaca in camera de ardere prin admisie, pe langa segmenti,etc
Pcv pozitive crankcase ventilation are o importanta majora
La cele vechi,,Dacia avea un furtun cu o duza in el care absorbea gazele de ulei in carburatie si cand se infunda cu spuma de ulei mai ales iarna mergea neregulat si arunca joja afara
Deci daca valva este prinsa in capac (turnata) trebuie schimbat capacul sau pus una externa
Articol de pe net
https://www.autokappa.ro/blo...-trebuie-sa-stii/
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR