Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Tutorialul se refera la refolosirea unui senzor MAF vechi,dar care este inca functional.Am observat ca multi au curatat senzorii MAF si totusi rezultatele au fost sub cele asteptate, din cauza ca un senzor MAF dupa curatare nu se defecteaza de fapt,ci se decalibreaza.Fiind o componenta de mare precizie(ma refer exclusiv la senzor) orice curatare,cu diverse substante, pe langa faptul ca curata mizeria depusa pe elementul cald mai are darul sa subtieze elementul cald iar rezultatul este ca senzorul va livra un semnal incorect si in final amestecul aer/carburant tinde sa se deplaseze spre zona sarac spre foarte sarac.De aici manifestari de ralanti instabil,reprize proaste sau chiar oprirea motorului.De aceea cei care au schimbat senzorul au observat ca masina functioneaza foarte bine dupa inlocuire(sau mai bine in functie de calitate senzorului achiztionat),dar daca senzorul nostru vechi este inca functional mai putem sa facem un mic artificiu si sa il mai folosim o perioada.Tot ce avem de facut este sa modificam putin pragul de tensiune al senzorului ca se incadreze in valorile corecte din fabricatie(exista tabele cu senzori MAF dupa care ne putem orienta),dar fara sa infuentam semnalul care vine din debitmetru;de fapt sa pacalim un pic calculatorul masinii care va primi acum nivelele corecte(sau foarte aproape de situatia corecta).Obligatoriu se foloseste cablu ecranat si legaturi cat mai scurte,deoarece intrarea de semnal din ecu este cu amp op. mosfet si este foarte sensibila la perturbatii electrice.Pentru asta avem nevoie de cateva componente simple care le intercalam in circuitul de semnal;atentie valorile componentelor trebuie sa fie de valori spre a nu infuenta negativ semnalul din debitmetru.Reglajul se face,de preferat cu ajutorul unui analizor de gaze,sa fim siguri de rezultat,dar in lipsa putem sa ne orientam si dupa regimul ralanti sa fie corect.

Skip ads

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Eu am folosit cu succes un spray pentru maf, pe 3 maf-uri diferite, Mitsubishi Outlander 2.0 diesel, Alfa Romeo 159 1.9 benzina si Zafira A Z18XE.
https://www.emag.ro/solutie-...edium=direct_link
Nu fac reclama, doar impartasesc o solutie.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Acum 15 ani am postat cum se curata si spray CRC, nu umblati cu pacaleli ca nu merita.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Dan, sa sti ca nu cred ca este pacaleala cu acel spray.
Am citit de multe ori postarea ta cu debitmetru, la Zafira aveam doar 9kg de aer, iar dupa curatare cu acel spray am 11kg.
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Eu am scris in ideea ca dupa curatare senzorul se decalibreaza si cu artificiul asta mai poti merge pana cumperi unul nou.Normal ca e relativa treaba,nu poti sa intervii in partea electronica din senzor fara sa il strici,asa ca o mica modificare pe partea de semnal(in limita bunului simt tehnic,intre 50~150mV)nu strica cu nimic.Ca venii vorba de curatat MAF-ul eu folosesc un vas de inox de bucatarie in care pun senzorul si torn peste el detartrant Nufar;sta cu totul in solutie cam 10 minute.Dupa aceea clatit bine cu apa distilata si uscat imediat cu pistol cu aer cald...nu ating senzorul cu nimic!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Static da, aduci circuitul in zona de functionare (chiar si fara debitmetru), dar dinamic, este dat peste cap tot algoritmul, mai ales prin micsorarea impedantei circuitului, undeva la maxim 20Kohm. Pe masura ce debitmetrul va vrea sa raporteze o diferenta mai mare de tensiune, tu il vei trage spre punctul stabilit din semireglabil ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cu pacaleli urci doar curba si o cobori, ea nu este lineara, este curba si gata. Automat ECU vede valori gresite si ajusteaza cat poate amestecul , peste 10% nu mai vrea , da cod eroare amestec si pa puiu.
X18xe si x20 au boala la cablaj rascopt, cautati mai intai acolo.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pe scurt, lantul SRA, dintr-un veritabil PID, devine preponderent Integral (integrativ), ceea ce NU BUN (la aceeasi variatie a fluxului, variatia marimii de iesire este mult mai mica si mai intaziata).
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Static da, aduci circuitul in zona de functionare (chiar si fara debitmetru), dar dinamic, este dat peste cap tot algoritmul, mai ales prin micsorarea impedantei circuitului, undeva la maxim 20Kohm. Pe masura ce debitmetrul va vrea sa raporteze o diferenta mai mare de tensiune, tu il vei trage spre punctul stabilit din semireglabil ...

Fara debitmetru in circuit,numai cu tensiunea continua din acel divizor rezistiv, nu functioneaza motorul...porneste si se opreste imediat.Probabil ca iesirea de semnal din debitmetru nu este doar o curba de curent continuu de la 0-5vcc(n-am pus osciloscop sa aflu),alfel ar fi mers si static macar in ralanti...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Tocmai asta spuneam, ca si cu debitmetrul in circuit, cu acea impedanta micsorata, tot nu va functiona corect, decat intr-o plaja extrem de mica de turatii si de cuplu. Deci, Nu Bun Smile
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Da,prin acel divizor am stricat acea impedanta(impropriu spus impedanta pentru ca nu e circuit de ca)dar probabil etajul de iesire din debitmetru,lucreaza pe o rezistenta de iesire,mica,de 4kohmi(nu cunosc schema interna din debitmetru,am ales o valoare generica pentru exemplu)si atunci influenta divizorului rezistiv nu e asa mare asupra circuitului de semnal!Sau poate am gresit cu totul si de fapt cu acel divizor am reusit de fapt sa restabilesc punctul optim de functionare din electronica debimetrului(pe partea de iesire)?Cert este ca cu valorile componentelor din imagine motorul nu face nici o problema;porneste perfect,sta la ralanti,se tureaza fara probleme,are putere,si nu apare eroare de debitmetru...in sfarsit daca e timp o sa fac ceva masuratori si cu osciloscopul,poate mai aflu cate ceva...
Nu sunt fire coapte pentru ca a fost schimbat cablajul cu totul.
LE:cum zicea cineva;daca totul merge bine,undeva este o greseala!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Bine Smile
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce osciloscop, asta scoate dc.=curent continuu
Vrei osciloscop iti vand eu unul 2x50Mhz dar am vazut si 170 cand faceam decodor hbo. Are teste de presiine de crapi, rsusii il foloseau pe submarine aviatie. Poti sa te pipi pe el nu are nu nimic, toate placile au sunt un rahat de lac de mori , pana scoti o piesa mai bine dalta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
EHotaran a scris:[...]LE:cum zicea cineva;daca totul merge bine,undeva este o greseala!

Asta doar la neamtz, care cand totul merge bine si nu mai are de lucru exact asa face (daca merge bine, de ce merge bine, hai sa vedem, sa mai modificam poate ne prindem de ce).

Pe partea cu uzura senzorilor, si eu mi-am pus intrebarea asta: ce te faci cand un debitmetru nu mai citeste cat unul nou si citeste o valoare mai mica, dar inca in plaja considerata una ,,normala de lucru,, pentru valorile raportate de un senzor (ex. debitmertru, ca tot am scris de el) ? Evident ca amestecul aer-carburant care depinde de valorile debitate de senzor va fi ceva mai sarac in motorina ca sa se potriveasca cu valoarea raportata de senzor. Si poate e OK asa ca si injectoarele au uzura lor si ,,baga unpic mai multa motorina,, la fiecare ciclu de injectie. Dar evident ca nu mai e chiar OK daca i-ai pus injectoare noi sau ti le-ai reconditionat corect pe cele de pe masina (iar cu un debitmetru nou probabil ca ai mai castiga ceva putere motor la orice turatie).

Masina sotiei Astra G 1.7cdti 2004 (250.000km in bord acum) are inca debitmetrul original. L-am demontat de pe masina, am scos din carcasa doar senzorul si m-am uitat la el. Negru taciune, am dat cu spray de debitmetre, a iesit luna-bec luciu metalic dar filamentul este foarte subtire si nu cred ca de nou era asa. Iau un debitmetru SH de pe eBay fabricat in 2005, negru taciune si el, cu un kg de praf prin el si ceva muste in sita. Il curat la fel ca si pe celalalt, iese luna-bec si constat ca filamentul este mai gros, iar valoarea raportata e mai sus. Evident ca l-am lasat pe asta in circutiul de aer al motorului iar celalalt l-am pus in trusa de interventie a masinii cu care plec la drum, cand ies din judet. Initial mi-a trecut prin cap sa-l vand la pretul celui cumparat de pe eBay (sa-i zicem ,,pret de ocara,, ca exact asa a fost) dar m-am gandit de doua ori si am decis ca nu e corect pe de-o parte fata de cine-l cumpara ca nu mai are viata lunga si nici nu e bine pentru mine in caz ca ies din tara si ma lasa debitmetru schimbat, ca la 16 ani vechime nu stii niciodata cand te lasa (atunci cand ti-e lumea mai draga, ex. in concediu).
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Ce osciloscop, asta scoate dc.=curent continuu
Vrei osciloscop iti vand eu unul 2x50Mhz dar am vazut si 170 cand faceam decodor hbo. Are teste de presiine de crapi, rsusii il foloseau pe submarine aviatie. Poti sa te pipi pe el nu are nu nimic, toate placile au sunt un rahat de lac de mori , pana scoti o piesa mai bine dalta.

Tehnica rusesaca arata intr-un mare fel si se repara greu .da in schimb, chiar te puteai baza pe ea; peste dc poti sa ai si o gramada de alte chestii suprapuse ...merci de oferta Wave Surfer 4000HD imi arata mai mult decat vreau eu sa stiu sau am nevoie. Uite un exemplu(nu de la mine) https://www.tiepie-automotiv...icles/maf-hotwire ;partea proasta ca vezi ce ai la iesirea din debitmetru, dar trebuie sa ai si cu ce compara ceea ce vezi,altfel faci niste masuratori si cam atat.@ahappyuser sa sti ca la chestia asta nu m-am gandit,adica un debitmetru obosit sa se compenseze oarecum cu injectoare uzate...interesanta chestie.Probabil ca daca esti in domeniu si stii ce ai de facut,problema s-ar rezolva poate, printr-o recalibrare pe tester...interesant ca sezori MAF au si cazanele cu peleti,de ceva vreme incoace!
LE:nu vand/cumpar nimic,daca se considera reclama se poate sterge,fara probleme
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
EHotaran a scris:
...
Ca venii vorba de curatat MAF-ul eu folosesc un vas de inox de bucatarie in care pun senzorul si torn peste el detartrant Nufar;sta cu totul in solutie cam 10 minute.Dupa aceea clatit bine cu apa distilata si uscat imediat cu pistol cu aer cald...nu ating senzorul cu nimic!


Nu cred ca MAF mai este in regula dupa tratamentul aplicat. Eu am tratat cu cleaner de contacte un senzor MAF (scria in prospect ca nu lasa reziduuri) si l-am terminat. Am incercat scufundarea MAF timp de o zi in alcool izopropilic, dar nu s-a rezolvat.
Inclin sa cred ca acel minunat cleaner de contacte a curatat prea mult
A trebuit sa cumpar MAF si MAP noi si doar asa s-a rezolvat problema.
Amandoi senzorii au fost tratati cu cleaner de contacte; nu sunt convins ca trebuia schimbat si MAP, dar am zis sa fiu sigur.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca solutiile de curatat le strica,numai daca sunt fisurate carcasele si ajunge solutie prin electronica(trece si prin gelul cu care este acoperita electronica in interior si adio).In cazul asta oricum erau terminati senzorii si mai bine ca or crapat!Alcoolul izopropilic e apa de ploaie pentru mizeria de pe senzor;gandeste-te doar ca hot filmul se incalzeste destul de tare si ajuta numa bine sa fixeze jegul care ajunge pe sensor,incet,incet nu dintr-o data!Pacaleala asta e doar pana iei un senzor nou...doua trei-saptamani pana vine ala nou.Din toate solutiile,la mine,asta a avut cele mai bune rezultate.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR