Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • catalin121

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Salut baieti, am o problema care mi-a mancat zilele si implicit timpul, cand dau drumul la ac dupa 2 minute se aprinde martorul de racire(cel cu steluta) si nu imi mai merge electroventilatorul de la motor. Am fost la service, si am schimbat ventilatorul de la motor, la fel am schimbat calculatorul care comanda ventilatoarele, la fel, am schimbat mufa care era putin oxidata si firele (a mai fost umblat acolo) dupa asta mi-a mers o zi si cand mergeam cu masina s-a auzit un POC si face exact la fel, eu nu stiu unde sa ma mai duc si ce sa fac. Poate stiti voi un mecanic ceva din Craiova as fi recunoscator.


MODEL: Astra 2001
MOTOR: 1.6 16v z16xe
Skip ads

  • daniel.dobrea

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Verifica sa nu fie infundat filtru umed/uscat de pe radiatorul de AC si senzorul de presiune.
  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o problemã nu imi porneste compresul de AC doar daca duc fire direct la baterie am schimbat ambreiaj de la compresor am schimba si bobina si calculator ce poate avea daca ma poate ajuta cineva.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

ce masina este? este identica cu masina colegului din primul post?
Skip ads

  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Am un opel astra g 1.7
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
scuza-ma ca insist sa incerc sa te ajut, la astra g (fara an de fabricatie, banuiesc ca e secret de nu-l spui), la 1.7 sint motoare x 17, y 17 sau z 17, fiecare are schema diferita pe aer conditionat, DELPHI sau BEHR, care sint de asemenea impartite pe aer conditionat manual sau automat.

ideea ca unele scheme folosesc un modul care comanda compresorul iar alta schema foloseste relee.

la care sa ma uit? pe care sa o postez si sa incercam sa iti spunem ce sa verifici (sau sa i-o arati electricianului daca tu nu te bagi?)
  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
anul 2002 scuze ca nu am spus
  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Eu de bagat ma bag la ea sa umblu gabimilo1 dar zi-mi ce poate avea daca te ai lovit de situație. Si este pe butoane .
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite mai jos o schema pentru astra g 2002 motor y17dt, pentru aer conditionat manual de la BEHR.



Pe schema in partea din stinga este modulul de comanda electroventilatoare si ambreiaj compresor.

ambreiajul compresor este cel hasurat cu rosu, in mufa lui vine un fir maro (masa) si unul negru cu plus, de la modul.

vezi ce lipseste acolo, poate fi masa intrerupta. Daca nu ai plus trebuie vazut daca pleaca plus din mufa de la modul.

daca nu pleaca trebuie verificat daca modulul are toate plusurile de care are nevoie (sint sigurantele de sus) unele sint in reguladeoarece zici ca iti merg ventilatoarele dar trebuie sa te asiguri ca sint TOATE plusurile ok.

la fel trebuie verificat daca modulul ae minusurile ok - sint doua fire de verificat, ma gindesc sa nu fie oxidate vreunul prin mufe sau intrerupt.

acest modul actioneaza bobina compresorului daca senzorul de presiune freon trimite semnalul corect - senzorul este verificat? (pe schema senzorul este cel cu trei fire din dreapta ambreiajului compresorului)

comanda vine din ECU, el primeste un plus din butonul de la bord, peschema se vede firul de comanda din butonul din bord.

trebuie verificat daca acest plus pleaca din butonul (panoul) din bord si daca ajunge la ECU, de asemenea pot fi fire intrerupte sau oxidari in mufe.

ca defecte
- in primul rind trebuie sa ai freon (ai zis ca ai),
- trebuie sa ai senzor presiune freon bun (am auzit de destui senzori defecti),
- sa ai alimentari corecte pe modulul de ventilatoare (am auzit de multe mufe oxidate sau fire rupte),
- sa fie modulul de ventilatoare bun (este cel care trimite plus la compresor si primeste informatii de la senzorul presiune freon)
- sa fie legatura ECU - modul ventilatoare buna ( fara mufe oxidate, fire intrerupte)
- sa fie legatura panou bord - ECU buna(fara mufe oxidate, fire intrerupte)
- panou bord bun.
- ECU programat bine, am auzit cazuri in care era DEBIFAT compresorul din programul ECU, colegul nu-si explica fenomenul, tot el umblase ultimul cu diagnoza prin el...

daca ar fi dupa mine as verifica prima data sigurantele care apar pe schema, apoi asta, sa fie totul in regula in ecu, apoi senzor presiune, panou bord, mufa compresor etc.

daca e ceva ce nu ai inteles posteaza si te ajutam pas cu pas (vorba unui clasic in viata).


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Dum 23 Aug, 2020 4:11 pm
  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Ms am uitat sa mentionez ca i-am schimbat si instalația aia care vine de calculator ac gabimilo1
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
verifica sigurantele cu lampa sau aparat de masura - sa vina plus si sa plece plus de la ele,

modulul este schimbat degeaba daca nu e alimentat corect, nu te mai arunca sa schimbi piese pina nu sint verificate lucrurile simple - costa bani aiurea.

daca pui diagnoza pe ea poti verifica doua lucruri deodata - sa fie bifat compresorul in program si pe deasupra diagnoza iti spune daca e o problema la senzorul de presiune (il vede daca e defect din cite stiu)
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca tu crezi ca e de la butoane ce anume crezi ca e?

pe schema singura legatura a butonului (panoului) de bord este comanda aceea (plusul) care se vede pe schema si ala e usor de verificat, este un fir violet pe care trebuie sa ai plus cind apesi butonul, dar acel fir ajunge in ecu! (nu la compresor!)

daca ai nevoie sa stii unde iti caut poza mufei din ecu unde ajunge acest fir violet.
Skip ads

  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Am pus diagnosticul pe ea si mia spus cã am defect sonda si freon am azi i-am bãgat si sigurantele le-am verificat am verificat si la mufa de la compresor vine curent .
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pai daca vine curent la mufa de la compresor inseamna ca acum e totul ok, deci masina e functionala, nu?
  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Da este funcționalã dar nu pot sami dau seama ce poate avea dar pe direct firele duse la baterie porneste.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu mai inteleg, ai zis mai sus ca vine curent in mufa compresorului.

cind anume vine curent in mufa compresorului, cind apesi butonul din bord de ac?

daca pe diagnoza ti-a dat ca defect sonda de presiune freon atunci acolo este o problema, in primul rind verifici cu aparatul de masura sa fie bune firele de la mufa sondei pina la modulul de ventilatoare, daca sint firele in regula atunci sonda este defecta sau modulul de ventilatoare este defect si se schimba.

chiar daca ai schimbat modulul asta nu inseamna ca al doilea modul nu poate fi defect.

am intilnit cazuri in care si al doilea a fost cu acelasi defect...


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Dum 23 Aug, 2020 6:45 pm
  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Vine curent la mufa dar nu porneste de cat cu firele la baterie ca am mãsurat.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
@gabimilo1 , sincer, felicitari! Nu stiu cum reusesti. Eu unul, sigur nu as putea...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
rabdarea, seba, rabdarea...
  • SIulian803

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2019

  • Mesaj Privat
In mufa de la compresor vine curent dar daca scot mufa si pun fire in mufa de la compresor si leg pe baterie porneste
Dar daca bagi mufa inapoi nu merge acum înțelegi.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR