Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • axEseN

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2020

  • Mesaj Privat
Hello,

Novicele a revenit cu o intrebare la voi, si anume, bateria de pe masina, oficial este moarta. Am incercat cu 2 redresoare, nimic, o incarc si a doua zi este moarta din nou. M-a ajutat o persoana cu o baterie imprumut si cu aceea e totul in regula.
Din discutii purtate cu diversi posesori de masini benzina/diesel, am inteles ca as avea o baterie relativ mica ca si amperaj pentru o masina diesel si nu cumva sa ma trezesc cu probleme la iarna.

Aceasta este cea terminata:



Ce imi recomandati dumneavoastra in acest sens? Astept pareri Smile


MODEL: Astra 2010
MOTOR: Z13DTH
Skip ads

  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
pentru pornire conteaza numarul de 540 din poza ta. care este suficient, daca ar fi bateria noua.
cel de 60 amp-hour este neimportant la pornire, este doar atunci cand sa zicem asculti la radio la picnic, cat va tine bateria pana nu mai are vlaga.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Este destul 60 Ah pentru diesel, pe benzinare gasesti si de la 40Ah Very Happy
Eu pe diesel am montat 77Ah si 780A curent de pornire, invarte de zici ca mai are putin si scuipa motorul afara. Pentru 100 de lei diferenta prefer cea mai "babana" baterie. La benzinar inca nu am schimbat acumulatorul dar e de vreo 50Ah tot varta. Benzinara aia in afara de ulei la cutia automata nu a mancat aproape nici un ban pana acum.
Acum vad ca e la promotie, 407 lei, eu am cumparat-o cu 445 acum 2 luni, mai primesti vreo 20 de lei pe acumulatorul vechi.
https://www.autokarma.ro/pie...Ba1357%3A60128%3B
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Baterie se alege în funcție de echiparea mașinii:dupa echipare, se dimensioneaza alternatorul. Dacã ai volan încãlzit, scaune încãlzite, etc. și pui baterie mica, nu e de bine. La fel, daca ai un alternator mic și-i pui o ditamai bateria, nu va avea timp/putere sa o încarce.

Cel mai bine e sa pãstrezi caracteristicile bateriei originale( capacitate baterie). La diseal, poți câștiga cu un curent de pornire mai mare, insa nu creșteți semnificativ capacitatea.
Skip ads

  • axEseN

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2020

  • Mesaj Privat
https://www.autokarma.ro/pie...Ba1357%3A60128%3B

Nu am scaune incalzite, volan incalzit ... As merge pe varianta de mai sus, sa vad daca este in dimensiuni... Ca nu am te miri ce spatiu Smile
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Intra in suport fara probleme.
Eu am alternator de 140A, nu am scaune incalzite, nici volan incalzit, e aproape cheala, are xenon, directie hidraulica si cam atat ca si consumatori electrici mari Very Happy . In acelasi timp automatika are scaune incalzite si alte bliz blizuri cu alternator de 100A
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
@ axEseN Eu am pe masina (benzina) varianta de Varta 63A si sunt foarte multumit de ea. Pana acum are aproape doi ani si nu mi-a facut nici o problema.
Cosider ca varianta de 77Ah e ok pt un diesel, asa ca spor la cumparat.
  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Baterie se alege în funcție de echiparea mașinii:dupa echipare, se dimensioneaza alternatorul. Dacã ai volan încãlzit, scaune încãlzite, etc. și pui baterie mica, nu e de bine. La fel, daca ai un alternator mic și-i pui o ditamai bateria, nu va avea timp/putere sa o încarce.

Cel mai bine e sa pãstrezi caracteristicile bateriei originale( capacitate baterie). La diseal, poți câștiga cu un curent de pornire mai mare, insa nu creșteți semnificativ capacitatea.

Astea sunt povesti. Doar nu stai sa incalzesti volanul sau scaunul cu motorul oprit.
In fine, daca vrei cu adevarat poti, dar nu e o utilizare normala.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Înseamnã cã inginerii de la GM sunt niște idioți, iar legile fizicii nu exista.
Povestea cu "știu eu mai bine", e din ce în ce mai populara.
Ai o explicație inginereasca la cele afirmate?

Ai încãrcat vreodatã baterii de capacitãți diferite de la o sursa de curent variabila, iar în același timp sa monitorizezi încãrcarea? Încearcã și o vezi niște fenomene.
Încearcã sa decodez câteva serii de sașiu ale unor mașini cu dotãri diferite și o sa vezi ce alternator sau acumulator are fiecare din fabrica.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Bateria ta are 242x175x175 mm. Cel mai probabil nu incape mai lata si nici mai inalta. Daca mai e spatiu sa pui o baterie mai lunga, ia una mai mare, parca 278 e urmatoarea dimensiune. Daca nu, ia tot una de 60Ah ca e OK pentru 1,3. La a mea incape maxim 242x175x175. Atentie si la firele de curent, sa ajunga la bornele bateriei daca e mai lunga sau mai inalta.
Cele din gama superioara au curent de pornire ceva mai mare.
Din exprerienta mea, iti pot recomanda varta silver si rombat premier. Inteleg ca si bosch e identic cu varta. Rombat e putin mai ieftin dar cu nimic mai slab. Am una verde pe corsa si are deja 6 ani. varta silver de pe astra a murit la 5 ani.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eu nu mai cumpar rombat cat traiesc, pentru mine rombat este un gunoi.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Modelele mai vechi, si cele mai ieftine da, nu merita. Am avut una ciclon sau calciu, care desi a tinut 4 ani, nu era etansa si oxidau bornele. Nu mai e acceptabil asa ceva in zilele noastre.
Premier in schimb sunt foarte bune. Am avut una la tractor, a tinut aproape 5 ani. A fost inlocuita cu un varta blue care inca merge, cred ca are vreo 4.
Pe corsa am un premier care inca nu da semne de oboseala dupa 6 ani.
Pe astra ultima a fost varta silver care a tinut 5 ani.
La motocicleta tot o varta a fost ultima, a tinut 5 ani si jumatate.
In concluzie, eu cred ca ambele marci sunt bune. Cam 5 ani e durata de viata a unei baterii.
Acum unii poate au experiente mai putin placute, dar depinde si de cum e exploatata bateria, cat a stat in raft inainte de vanzare, daca a fost descarcata accidental si bineinteles si de norocul fiecaruia.
Skip ads

  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Înseamnã cã inginerii de la GM sunt niște idioți, iar legile fizicii nu exista.
Povestea cu "știu eu mai bine", e din ce în ce mai populara.
Ai o explicație inginereasca la cele afirmate?

Ai încãrcat vreodatã baterii de capacitãți diferite de la o sursa de curent variabila, iar în același timp sa monitorizezi încãrcarea? Încearcã și o vezi niște fenomene.
Încearcã sa decodez câteva serii de sașiu ale unor mașini cu dotãri diferite și o sa vezi ce alternator sau acumulator are fiecare din fabrica.


da , sunt inginer si lucrez cu chargere de mare putere. sute de amperi.
tu ori nu esti atent, ori nu vrei sa pricepi.
eu am scris ca nu folosesc incalzirea scaunelor cu motorul oprit. discutia era despre baterii ,nu alternator.
alternatorul are importanta cand e motorul pornit,nu are treaba cu capacitatea bateriei in Amper/Ora.
tu confunzi incarcarea bateriei,cu sarcina .
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ca ești inginer, nu are relevanta. Vezi ce am scris eu în primul citat, apoi continua cu explicații.
Alternatorul și bateria se aleg în funcție de consumatori. De la electromotor, la amarat aia de încãlzire în volan. Dacã nu e asa, explica tu, poate ești mai informat.
  • axEseN

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2020

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Bateria ta are 242x175x175 mm. Cel mai probabil nu incape mai lata si nici mai inalta. Daca mai e spatiu sa pui o baterie mai lunga, ia una mai mare, parca 278 e urmatoarea dimensiune. Daca nu, ia tot una de 60Ah ca e OK pentru 1,3. La a mea incape maxim 242x175x175. Atentie si la firele de curent, sa ajunga la bornele bateriei daca e mai lunga sau mai inalta.
Cele din gama superioara au curent de pornire ceva mai mare.
Din exprerienta mea, iti pot recomanda varta silver si rombat premier. Inteleg ca si bosch e identic cu varta. Rombat e putin mai ieftin dar cu nimic mai slab. Am una verde pe corsa si are deja 6 ani. varta silver de pe astra a murit la 5 ani.


In cele din urma am optat pentru o Varta Silver Dynamic D15 de 63 Ah dar cu 610 A curent pornire la rece. Am inteles ca este ok, dat fiind faptul ca masina nu are dotari precum cele mentionate mai sus.
Totodata, ca si loc, incapea si una mai maricica de 278mm lungime, respectiv 77 Ah cu 780 A, dar m-am gandit ca e suficienta cea mica. Daca ma tine 4 ani, sunt multumit Smile
Mai ramane sa merg la garantie, mi-a lasat un act de la magazinul de unde am achizitionat-o.

Multumesc mult oameni buni!


  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Este arhisuficienta bateria pentru 1.3, sa o folosesti sanatos
  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Ca ești inginer, nu are relevanta. Vezi ce am scris eu în primul citat, apoi continua cu explicații.
Alternatorul și bateria se aleg în funcție de consumatori. De la electromotor, la amarat aia de încãlzire în volan. Dacã nu e asa, explica tu, poate ești mai informat.


nu ai scris decat pe langa subiect. asa ca nu iti voi mai da apa la moara, ca nu mai pricepe nimeni nimic.

acum ai bagat si electromotorul ! mai ai ceva sa adaugi ca sa ne bagi in ceata complet?!
discutia e despre baterie si atat. electromotorul se alimenteaza de la baterie doar cat tii contactul ,apoi nu mai are treaba cu ea.
in fine, nu mai continui nici o discutie cu tine.
  • luca dumitrel

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut. In codul VIN al masinii, apare si capacitatea acumulatorului.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Acel acumulator din VIN-ul masinii este pus de producator, sa nu te astepti sa iti puna cel mai puternic acumulator. Nu ar avea de ce, 1 cent in plus catre client=1 cent mai putin la profit.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
cutienoua a scris:

acum ai bagat si electromotorul ! mai ai ceva sa adaugi ca sa ne bagi in ceata complet?!
discutia e despre baterie si atat. electromotorul se alimenteaza de la baterie doar cat tii contactul ,apoi nu mai are treaba cu ea.
in fine, nu mai continui nici o discutie cu tine.

Da, ca și ala e consumator: în funcție de motorizare, se alege modelul. Mai mare sau mai mic.
Tot de fizica tine.
Vorbim de o suma de consumatori. Dacã alegi o bateria fãrã sa ții cont si de alternator, greșești. De asta am recomandat sa meargã pe parametrii bateriei originale: aia a ieșit din calcule inginerești și nu ai cum sa greșești.
Explicațiile argumentate sunt mereu binevenite: dacã nu înțelegi fenomenul de la cap la coada, e perfecta varianta "merge și asa".
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR