- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Din câte am citit, la toate motoarele diesel 1.6 sau 2.0 pot aparea probleme destul de costisitoare sau/si sacaitoare (probleme legate de filtru de particule, regenerare, egr, etc.)
E puțin probabil sã primesti foarte multe rãspunsuri într-un timp așa scurt.
Și diesel si benzinã cu cutia manualã M32 pot avea probleme...
Cutia mea a ajuns la versiunea 3 de M32 (2017 de noua, benzinã 1.4, 140cp).
Este doar decizia ta.
E puțin probabil sã primesti foarte multe rãspunsuri într-un timp așa scurt.
Și diesel si benzinã cu cutia manualã M32 pot avea probleme...
Cutia mea a ajuns la versiunea 3 de M32 (2017 de noua, benzinã 1.4, 140cp).
Este doar decizia ta.
bebitzu78
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2019
- Mesaj Privat
Eu o am de un an. Motor de 2.0. 130 C.P. A fost adusa din Olanda de catre samsar. Am platit un raport auto DNA care continea poze facute cu ocazia evaluarii pentru vanzare la licitatie. Masina arata exact ca in pozele din raport, erau fotografiate cele mai mici zgarieturi. Si, cel mai important, in raport era trecut nr. de km: 166.000. Am verificat apoi masina la reprezentanta Opel si nr.de km. corespundea. Vanzatorul mi- a dat chiar si un raport din Olanda cu toate interventiile facute la masina si tot ce s-a schimbat.
Dupa ce am achizitionat masina am schimbat oringul de la pompa de ulei, cel vechi am observat ca era foarte tare fata de cel nou, materialul prezentand urme de imbatranire. Acesta costa 80-100 lei pe original, mai mult este manopera, pentru ca tb. demontata planetara din partea dreapta pentru a putea ajunge la baia de ulei.
Intr-un an de zile am avut urmatoarele probleme:
- s-a spart un rulment de la una dintre axele cu came. Motoarele Ecoflex fabricate incepand cu 2012 au fost echipate cu rulmenti cu ace la axele cu came pentru reducerea frecarii si implicit a consumului. Partea proasta este ca nu se gasesc rulmenti separat, se poate cumpara numai capacul cu tot cu axele cu came care se gaseste numai pe original si costa in jur de 3500 lei. Noroc ca am gasit un capac la dezmembrari si l- am luat cu 1450 lei;
- s-au ars doua bujii incandescente cu senzor de presiune. Din ce am vazut la alti colegi aceste bujii cedeaza dupa 170-180.000 de km. Pana la urma bujiile sunt considerate consumabile. Acest tip de motor este echipat cu 4 astfel de bujii, spre deosebire de precedenta generatie care avea numai doua. Primele bujii cu senzor cu care au fost echipate motoarele au fost de tip PSG 001, o bucata costa minim 500 de lei, insa sunt compatibile cu un alt tip, PSG 006, care costa in jur de 350 lei. Cand se arde bujia apare mesaj in bord - SVS, iar daca nu este schimbata, DPF-ul nu isi mai face regenerarea. Ideal este sa fie schimbate toate odata in momentul in care s-a ars prima, dar sunt destul de scumpe. Eu am pus doua PSG 006 si merge foarte bine. Ma astept sa cedeze si celelalte doua.
In rest, la momentul de fata masina merge impecabil. Sunt foarte multumit. Trebuie avut grija sa nu se opreasca motorul in timp ce isi face regenerarea.
Dupa ce am achizitionat masina am schimbat oringul de la pompa de ulei, cel vechi am observat ca era foarte tare fata de cel nou, materialul prezentand urme de imbatranire. Acesta costa 80-100 lei pe original, mai mult este manopera, pentru ca tb. demontata planetara din partea dreapta pentru a putea ajunge la baia de ulei.
Intr-un an de zile am avut urmatoarele probleme:
- s-a spart un rulment de la una dintre axele cu came. Motoarele Ecoflex fabricate incepand cu 2012 au fost echipate cu rulmenti cu ace la axele cu came pentru reducerea frecarii si implicit a consumului. Partea proasta este ca nu se gasesc rulmenti separat, se poate cumpara numai capacul cu tot cu axele cu came care se gaseste numai pe original si costa in jur de 3500 lei. Noroc ca am gasit un capac la dezmembrari si l- am luat cu 1450 lei;
- s-au ars doua bujii incandescente cu senzor de presiune. Din ce am vazut la alti colegi aceste bujii cedeaza dupa 170-180.000 de km. Pana la urma bujiile sunt considerate consumabile. Acest tip de motor este echipat cu 4 astfel de bujii, spre deosebire de precedenta generatie care avea numai doua. Primele bujii cu senzor cu care au fost echipate motoarele au fost de tip PSG 001, o bucata costa minim 500 de lei, insa sunt compatibile cu un alt tip, PSG 006, care costa in jur de 350 lei. Cand se arde bujia apare mesaj in bord - SVS, iar daca nu este schimbata, DPF-ul nu isi mai face regenerarea. Ideal este sa fie schimbate toate odata in momentul in care s-a ars prima, dar sunt destul de scumpe. Eu am pus doua PSG 006 si merge foarte bine. Ma astept sa cedeze si celelalte doua.
In rest, la momentul de fata masina merge impecabil. Sunt foarte multumit. Trebuie avut grija sa nu se opreasca motorul in timp ce isi face regenerarea.
LBulai
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2018
- Mesaj Privat
Va salut, as dori sa achiziționez pana la sfârșitul verii un Opel Zafira C. Stau cam prost cu bugetul deci voi merge pe leasing sau rate. Am auzit de motoarele 2.0 A20DTH, DT etc ca toate au probleme cu presiunea uleiului, ceva legat de acel O ring faimos deja. Înclin puțin spre varianta de 1.6 diesel, mi.ar plãcea ceva benzinar dar din câte am auzit sunt 1.4. Va întreb, care aveți Zafira C 1.6, cum se simte mașina la drum? Acum am modelul vechi din 2007 1.9 120cp și as vrea sa știu dacã motorul acela de 1.6 pare chinuit, atât în oraș cât și drum lung.
Încã o chestie, ce pãrere aveți de firmele care aduc și vând mașini? Cum am zis vreau sa achiziționez in leasing.
Încã o chestie, ce pãrere aveți de firmele care aduc și vând mașini? Cum am zis vreau sa achiziționez in leasing.
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Benzinã este 1.4 cu 120cp, 140cp (am eu de noua din 2017) si 1.6 cu 170cp (dacã nu greșesc). Update: in funcție de an ai putea gãsi si 1.8, 140cp/115cp, 1.6 cu 136cp/ 150/170/200cp
Unii spun cã ar fi puturoasa... Fațã de Corsa mea de 1.2, 86cp, nu pot spune cã e puturoasa. Dacã compari cu altceva... ai putea-o considera puturoasa.
La câte probleme am citit despre motoarele diesel (nu numai din gama Opel), nu as recomanda nimãnui sa își ia diesel.
Chiar dacã prețul de achiziție pentru benzinã e mai mare (oare de ce?), sunt șanse mai mari ca dieselul sã necesite niște lucrãri mai costisitoare...
Succes!
Unii spun cã ar fi puturoasa... Fațã de Corsa mea de 1.2, 86cp, nu pot spune cã e puturoasa. Dacã compari cu altceva... ai putea-o considera puturoasa.
La câte probleme am citit despre motoarele diesel (nu numai din gama Opel), nu as recomanda nimãnui sa își ia diesel.
Chiar dacã prețul de achiziție pentru benzinã e mai mare (oare de ce?), sunt șanse mai mari ca dieselul sã necesite niște lucrãri mai costisitoare...
Succes!
LBulai
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2018
- Mesaj Privat
Am auzit lucruri destul de bune despre 1.6 varianta de 136cai. Ce mașini am gãsit eu pe la dealeri, majoritate sunt de 2.0 165cp și 1.6 136cp. De 2.0 știu ca are ceva probleme din fabrica dar de 1.6 nu am auzit mulți sa se plângã. Pana la urma, fiecare are buba ei, dar nu vreau sa o nimeresc pe cea mai costisitoare 😅
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
- VStratulat
- *
- 2 mesaje
- din 08 Jul 2020
VStratulat
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2020
- Mesaj Privat
Salutare !
In prezent posed un Opel Zafira B ( 2007, 1.9 CDTi-74 kw ) și aș dori sã fac un upgrade la un Zafira C Tourer/Opel Insigna A Facelift. Mã axez pe Zafira C Tourer, deoarece tata vrea o mașinã cat mai înaltã și spațioasã . Am un buget de aproximativ 7500 de euro, caut o cutie manuala și o motorizare 2.0 CDTI 165CP/131CP sau 1.6 Ecoflex/136CP in urma a ceea ce am vãzut pe grup ( + cât mai multe dotãri interior ( scaune încãlzite, navigație etc ). Ce sfaturi/pãreri aveți ? Mã incadrez in buget pentru o mașinã fabricata începând cu 2013 ? Am gãsit câteva variante pe OLX/Autovit. Ca și design mi se par mult peste alte modele de la alți producãtori.
In prezent posed un Opel Zafira B ( 2007, 1.9 CDTi-74 kw ) și aș dori sã fac un upgrade la un Zafira C Tourer/Opel Insigna A Facelift. Mã axez pe Zafira C Tourer, deoarece tata vrea o mașinã cat mai înaltã și spațioasã . Am un buget de aproximativ 7500 de euro, caut o cutie manuala și o motorizare 2.0 CDTI 165CP/131CP sau 1.6 Ecoflex/136CP in urma a ceea ce am vãzut pe grup ( + cât mai multe dotãri interior ( scaune încãlzite, navigație etc ). Ce sfaturi/pãreri aveți ? Mã incadrez in buget pentru o mașinã fabricata începând cu 2013 ? Am gãsit câteva variante pe OLX/Autovit. Ca și design mi se par mult peste alte modele de la alți producãtori.
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
- VStratulat
- *
- 2 mesaje
- din 08 Jul 2020
VStratulat
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2020
- Mesaj Privat
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
- BStefan562
- *
- 21 mesaje
- din 03 Feb 2020
- Zafira 2000
- Constanta
BStefan562
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
Salut!
Ce motor diesel (poate și cod motor, poate sunt unele coduri mai bune) recomandați pt zafira c?
Ce probleme ar putea apãrea sau ce a fost sau va trebui schimbat peste 200k km (dacã ar fi reali, sa zicem) ?
Care sunt problemele lor (am auzit de un o ring) ?
Aceste probleme m ar putea face sa renunț la achiziția acestei mașini?
Ce motor diesel (poate și cod motor, poate sunt unele coduri mai bune) recomandați pt zafira c?
Ce probleme ar putea apãrea sau ce a fost sau va trebui schimbat peste 200k km (dacã ar fi reali, sa zicem) ?
Care sunt problemele lor (am auzit de un o ring) ?
Aceste probleme m ar putea face sa renunț la achiziția acestei mașini?
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
salutare domnule,
Eu detin (noiembrie 2019) Zafira C, motor 1.6 diesel->136CP (cod B16DTH). Masina are ~225k km (luata la 217k km reali). Eu am schimbat preventiv: curea accesorii (distributia este pe lant); toate filtrele + ulei cutie viteze. Sincer sunt ff multumit de ea, merge extraordinar de bine. Problema cu O-ringul este pe varianta de 2.0-> din cate stiu eu
Eu detin (noiembrie 2019) Zafira C, motor 1.6 diesel->136CP (cod B16DTH). Masina are ~225k km (luata la 217k km reali). Eu am schimbat preventiv: curea accesorii (distributia este pe lant); toate filtrele + ulei cutie viteze. Sincer sunt ff multumit de ea, merge extraordinar de bine. Problema cu O-ringul este pe varianta de 2.0-> din cate stiu eu
- BStefan562
- *
- 21 mesaje
- din 03 Feb 2020
- Zafira 2000
- Constanta
BStefan562
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
- BStefan562
- *
- 21 mesaje
- din 03 Feb 2020
- Zafira 2000
- Constanta
BStefan562
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 493 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Gandeste-te bine cati km parcurgi anual si unde mergi preponderent.
Nici un diesel nu e mai rentabil decat benzina pânã la circa 15.000 km /an. Iti dau si niste argumente sa te conving ca nu vorbesc prostii:
1. Orice diesel se încãlzește mult mai greu decat benzinarul, iar pânã ajunge la temperatura optima, consuma carburant fix ca un benzinar de litraj similar. Concluzie , nici o economie daca faci drumuri relativ scurte in oras.
2. Orice diesel va avea costuri de revizie mai mari decât un benzinar, deoarece vei schimba la fiecare revizie filtrul de motorinã in plus fata de benzinar iar cam la 4 revizii cand ar cam fi cazul de schimb de bujii, o singurã bujie pentru diesel costa mai mult decat toate bujiile la un motor pe benzinã.
3. În principiu, cam orice piesã costa mai scump pentru motorizare diesel fata de aceeasi piesa pentru benzina.
4. Cam la 4 ani schimbi bateria la diesel, în timp ce la benzina dureazã lejer 6 ani si e si mai ieftina (amperaj mai mic necesar).
5. Majoritatea motoarelor diesel de generație nouã necesita un cost adițional cu AdBlue , pentru a pastra noxele in nivel acceptabil. Nu e scump, dar se aduna, iar pompa de AdBlue am inteles ca e destul de defectuoasã (mai ales la Opel diesel).
Dacã nu ma crezi pe cuvant, pune pe hârtie consum mediu de diesel vs consum mediu de benzinã, considerã un minim 100 euro in plus anual la diesel in extra cost piese, AdBlue si alte minunãții, considerã cã minim 1000 km din cei 15000 îi faci cu acelasi consum ca un benzinar ca vei merge cu motorul rece sau cu regenerare dpf cu siguranta.....si vezi unde ajungi cu economia de carburant.
Ia-ti diesel doar dacã mergi mult si des in extra-urban. Un motor benzina il reconditionezi cap coada cu 1000-1500 Euro, însã un diesel o sa te îndoaie daca se defecteazã si garantat se defecteazã la drumuri scurte in oras.
Succes!
Gandeste-te bine cati km parcurgi anual si unde mergi preponderent.
Nici un diesel nu e mai rentabil decat benzina pânã la circa 15.000 km /an. Iti dau si niste argumente sa te conving ca nu vorbesc prostii:
1. Orice diesel se încãlzește mult mai greu decat benzinarul, iar pânã ajunge la temperatura optima, consuma carburant fix ca un benzinar de litraj similar. Concluzie , nici o economie daca faci drumuri relativ scurte in oras.
2. Orice diesel va avea costuri de revizie mai mari decât un benzinar, deoarece vei schimba la fiecare revizie filtrul de motorinã in plus fata de benzinar iar cam la 4 revizii cand ar cam fi cazul de schimb de bujii, o singurã bujie pentru diesel costa mai mult decat toate bujiile la un motor pe benzinã.
3. În principiu, cam orice piesã costa mai scump pentru motorizare diesel fata de aceeasi piesa pentru benzina.
4. Cam la 4 ani schimbi bateria la diesel, în timp ce la benzina dureazã lejer 6 ani si e si mai ieftina (amperaj mai mic necesar).
5. Majoritatea motoarelor diesel de generație nouã necesita un cost adițional cu AdBlue , pentru a pastra noxele in nivel acceptabil. Nu e scump, dar se aduna, iar pompa de AdBlue am inteles ca e destul de defectuoasã (mai ales la Opel diesel).
Dacã nu ma crezi pe cuvant, pune pe hârtie consum mediu de diesel vs consum mediu de benzinã, considerã un minim 100 euro in plus anual la diesel in extra cost piese, AdBlue si alte minunãții, considerã cã minim 1000 km din cei 15000 îi faci cu acelasi consum ca un benzinar ca vei merge cu motorul rece sau cu regenerare dpf cu siguranta.....si vezi unde ajungi cu economia de carburant.
Ia-ti diesel doar dacã mergi mult si des in extra-urban. Un motor benzina il reconditionezi cap coada cu 1000-1500 Euro, însã un diesel o sa te îndoaie daca se defecteazã si garantat se defecteazã la drumuri scurte in oras.
Succes!
- FBogdan
- **
- 493 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
P.S. Si daca te decizi la benzina, uitã-te la masini japoneze. N-ai sa gãsești motoare pe benzina mai fiabile in alta parte. Din pacate japonezii au putine MPV-uri cum e Zafira, însã pe masini break stau bine.
Eu am distrus 2 dieseluri din cauza drumurilor scurte in oras si e foarte scump sa le repari. Am renuntat de demult la ideea de masina diesel.
Eu am distrus 2 dieseluri din cauza drumurilor scurte in oras si e foarte scump sa le repari. Am renuntat de demult la ideea de masina diesel.
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat