Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare !

Știu cã s-a mai discutat despre aceastã eroare. Am luat toate postãrile la rand dar nu m-am regãsit cu simptomele mașinii mele în niciuna, parca tot lipsea ceva. Ba aveau turații pana în 3000, ba se manifesta altfel. Eu turometru nu am de loc, iar când accelerez in gol nu simt ca s-ar limita la 3000rpm.
Sper sa ma puteti ajuta, ca ma lupt cu asta de ceva timp Sad .

Am un Astra J, model 2009 , motor 1.6,cod motor A16XER.
De multã vreme ma confrunt cu aceasta problema. Am fost la N mecanici, N diagnoze fãcute și piese schimbate. A fost ștearsã de 1000x eroarea Smile) .
Eroarea care apare mereu pe tester este de " pozitie senzor ax cu came "

Simptome și manifestãri:
Uneori la pornire, alteori în mers , apare brusc cheița in bord cu mesajul " Verificare ESP " , se aprinde si martorul de la ESP iar turometrul moare la propriu. Am sa va pun și o poza sã vedeți. Aflandu-ma in mers la 50km/h, turometrul sta la 0.

Mașina uneori porneste normal , la sfert de cheie iar eroarea o da în timpul mersului. Masina da brusc in nas, dar fãrã sa se opreascã și apare apoi eroare.
Alteori din prima pornire , dar atunci când da din prima eroare nu o ia la sfert, ci țin mai mult la automat.
In 60-70% din cazuri, dupã ce opresc și pornesc iar, eroarea dispare dar reapare dinnou treptat în mers.

Am fost la mulți mecanici, dar nimeni nu a reușit nimic.

La propunerea unor colegi de pe forum, sa verific bujiile si aprinderea. Într-adevãr acolo aveam o problemã pe care am rezolvat-o si eroarea tot nu a dispãrut.
Garnitura de la capacul culbutori fiind foarte veche, nu mai etanșa așa cum ar fi trebui si scotea uleiu pe langa capac implicit il baga la 2 dintre bujii. Bujiile stãteau inundate in ulei si bobina de inducție de asemenea.
Pânã sa remediez situația, masina fãcea urât tare când dadea eroarea de ESP. Nu trãgea de loc, mergea innecata.

Am remediat problema imediat, am schimbat garnitura, bujii plus alternator + curea ca începuse sa se audã fulia urât .
Eroarea tot nu a dispãrut dar se manifesta putin mai " blând ", adicã da in nas in momentul când apare eroarea iar apoi simt o scãdere de putere, masina parca nu mai trage.
Am scos senzorul, l-am curãțat dar nimic.
Am luat alt senzor dupã codul celui de pe motor " 55565709 " . Nu am gasit unul OEN, am luat Delphi, l-am schimbat dar tot nimic.
Ma gândesc ca totuși sa fi fost și acel senzor cu defect de fabrica și am mai comandat unul care vine pe Marți, sa vad daca asa o fi.

Ieri am mai fost la cineva cu un tester care a zis ca e super bun și mi-a " învãțat " senzorul nou dar tot degeaba.

Ma gandeam ca ma puteti ajuta cu experienta voastrã cum ati facut-o de atâtea ori aici pe forum ce nu a reușit nici reprezentanta Opel sa facã!

Sper ca am explicat bine Very Happy
Mersi din suflet și sper ca nu v-a deranjat cu postul meu !
O Duminicã faina !

Va atașez și o poza cu diagnoza de ieri :


MODEL: Astra 2010
MOTOR: A16XER

CODURI EROARE: P0335-00
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

Pe schema, modulul ABS comunica prin can cu ECU si cu multifunction control module 1.

Modulul ABS este cel care pare ca aprinde lampa ESP, iar cea de check engine e aprinsa de multifunction control module 1.

Din tot ce vad pe schema modulul ABS este elementul comun (si comunicarea can) - eu as verifica mufe si cablaj la modulul asta si la ECU (doar ca idee, nu ca ar fi asta rezolvarea).

in afara de asta pe schema ecu se vad doi senzori camshaft (ax cu came) - B132 I si II.


  • a.coronovschi

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Meriva 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Bunã ziua!
Încercați sã verificați fazele la sistemul de distribuție.
Cu respect
  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Vã salut @a.coronovschi !

Eu nu prea mã pricep
I-mi puteti spune in ce constã aceastã verificare a fazelor la sistemul de distribuție ?

Vã referiți dacã nu cumva distribuția este decalatã ?

Vã mulțumesc!
Cu respect!
Skip ads

  • a.coronovschi

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Meriva 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Bunã ziua!
Da, aceasta am avut în vedere!
Cu respect
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la ABS m-as uita si eu: sigurante, calculator ABS si cablaje, poate electrica de la rulmentii rotilor.
stiu ca am patit in trecut exact aceeasi problema si a fost un cablu de 80 lei
  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare @a.coronovschi !
Astãzi am desfãcut capacul de la distributie si m-am uitat cât de cât daca este la semne. Am facut si ceva poze si asa pare. Am sa le atasez sa va dati si voi o pãrere dacã se poate.
Axul de admisie nu pot sa vad daca este defazat deoarece ma gandesc ca trebuie sa desfac si capacul culbutori sa vad mai bine, dar pare sa fie in regula. Dar eu nu ma pricep, asa ca am sa pun pozele ce le-am fãcut sa le vedeti si voi!




Sper sa descoperim ce are Sad , ca ma termina psihic masina .

Mersi mult de ajutorul vostru!
  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@alex_arhire mersi de rãspuns!

Am sa încerc sa caut un electrician auto care sa-mi poatã verifica toate acestea.

O întrebare as avea, sper sa nu fie stupidã.
Tu când ai avut acea problema ti se aprindea si martorul de ABS sau doar ca la mine de ESP?
Întreb, deoarece pe ceasul din dreapta , pe vitezometru am si martor de ABS, separat. Acela nu se aprinde si nu s-a aprins niciodatã!

Am sa pun și o poza sã vezi unde este martorul acela, iar acela nu s-a aprins niciodatã ( sper sa se vadã)



Mersi mult ! Smile
Skip ads

  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu am avut de 2 ori probleme cu ESP. de mentionat ca masina este Astra G si electronica difera putin, dar mostenirea genetica exista.

1. cablu din calculator ABS la roata stanga fata: ABS si ESP aprinse, masina nu mai tragea normal, vitezometrul fluctua aiurea sau murea
2. debitmetru (de fapt un surub de la un tampon al unui furtun de aer ce iesea din debitmetru) - fluctuatii ale turometrului, masina nu mai tragea normal, da dea in nas, pornea greu, ESP aprins mereu si uneori masina cu cheita. Aici am rezolvat prin inlocuirea surubului

acum ca mi-am adus aminte, recomandarea mea ar fi sa verifici tot ce tine de ABS si debitmetrul.
vezi cum merge masina cu mufa de la debitmetru scoasa.
nu am inteles niciodata corelatia dintre ESP si aer, dar se pare ca la Opel exista una. cel putin in cazul meu asa a fost
  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Am înțeles!
Mersi mult de sfaturi, am sa iau și asta in considerare. Am sa caut un electrician si am sa-l pun sa verifice tot ce ma sfãtuiți voi aici, ca ati trecut prin astea si știți mai bine decât mulți mecanici ce rezolvare ar avea problema mea.

Nici eu nu prea înțeleg ce treaba are ESP la mine cu senzorul de pozitie ax cu came, dar ma rog .

Ce vroiam sa te mai întreb.
Tu când ai avut aceste 2 probleme, pe tester aveai același cod de eroare?, mai exact P0335, care spune defapt ca este senzorul de pozitie ax cu came.

La mine masina merge in parametrii normali, ( cel puțin asa cred eu ) pana sa dea o data in nas și apoi sa aparã eroarea in bord. Abea dupã aceea o simt puțin de tot altfel. In rest masina nu are probleme sa mearga înecat sau ceva.

Ca ma gandesc daca aveai același cod de eroare si aceleași simptome ale mașinii si totusi a fost altceva la tine decât senzorul de pozitie ax cu cane.

Mersi fain !
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la mine a fost o eroare pe debitmetru, P0010 parca, nu mai stiu, care era cauzata de o conducta de aer ce se misca libera intrucat tamponul care o fixa se rupsese. simptomele erau identice cu ale tale. cand mergea bine, cand dadea in nas + masinuta cu cheita in bord.

acuma, daca ai schimbat senzorul si face la fel, poate e o idee sa-l excluzi.
daca distributia ar fi fost decalata, motorul n-ar mai fi mers bine. in cazuri mai grave, supapele pot lovi pistoanele, dar nu e cazul la tine.

eu as merge pe traseu si senzori de aer si benzina + electronica din modul ABS
  • Viorache75

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2009 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Si totusi codul de erroare P0335 indica Crankshaft Position Sensor" adika ARBORE CU CAME a nu se confunda cu CAMSHAFT (axa cu came)
eu as verifica si sensorul crankshaft.
Skip ads

  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut @Viorache75 !

Schimbasem senzorul cu numãrul "8" si masina fãcea la fel. -- vezi poza de la final -- sageata albastrã
Apoi cu ajutorul lui @gabimilo1 am aflat ca mai este un senzor ( cel cu numãrul 7 - sageata albastra) , pe care l-am comandat si urmeazã sa-mi vina mâine. Am sa-l schimb si pe acela.

Am dat un search pe google si am gasit si senzorul despre care mi-ai spus tu. Sper ca am gasit bine. In pozã, cel cu numerele 10-11-12 -- sageata portocalie?



Am sa il comand si pe acela, doar ca nu sunt sigur dacã asa arata sau daca asta este pentru motorul meu. Nu pot sa-l vad cel de pe masina ca nu am unde sa ridic masina sa-l desfac sa pot comanda dupã codul pisei. Din câte am vãzut in aceasta imagine el se afla undeva în spatele motorului, jos .

Stii tu cam cum arata cel pentru A16XER?, ca pe net parca nu gãsesc ceva concret, multe modele si multe diferite. Acesta este?



Mersi mult de ajutor si sfat !
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@Viorache75 are dreptate, vezi mai jos

,

nici eu nu am mai verificat, am luat de bun ceea ce era in postul initial.

Important pina la urma e sa rezolvi, la cauze in tabel sint doar: fire, senzor sau ECU, nu sint multe si poate rezolvi cu schimbatul senzorului.

Din cite stiu e bine sa fie de calitate (original), o sa vezi cind iti ajunge.

Nu stiu sa-ti spun daca sint piesele care trebuie.
  • Viorache75

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2009 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Salut. Da ,este vorba despre cel de la pozitia 10 (asta indica codul de erroare P0335) , dupa codul de piesa care l-ai scris in postul de mai sus ai schimbat unul din senzorii pozitia ax cu came (cel de pe evacuare) adica pe acesta .
Imi pare rau nu stiu cum arata la 16XER sau daca arata la fel ca cel de pe motorul meu (A18XER) , pe net vei gasi diferite modele de la diferiti producatori la acel senzor ,dar informativ arata ca cel din poza pe care ai pus-o mai sus, cel mai bine mergi la un magazin de specialitate si comanda piesa dupa codul WIN.Sensor pozitie Arbore cu came (Vibrochen).
Daca ai umblat recent la distributie verifica sa fie pusa corect .

in special la pozitia " e "

@gabimilo1 are dreptate, mai pot fi si alte cauze in afara de acel senzor dar e bine de verificat.
Sper sa rezolvi problema
  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Mersi mult bãieți!
Am sa încerc sa vad daca ajung eu cumva la senzor sa-l demontez, sa iau codul de pe el sa il comand. Daca nu reușesc, atunci am sa merg la vreun mecanic sa o ridice pe elevator si apoi sa il comand.

Sper sa fie ultimul senzor care îl schimb si sa fie si rezolvarea. Dacã nu, îmi mai rãmâne doar sa verific distributia. Distribuția o fãcusem acum vreo 3 ani sa zic, cam asa . Eroarea nu o am de asa mult timp. Dar totuși o am cam de 1 an de zile sau mai bine. La început, dadea eroare 1 data la 2-3 luni, dar acum apare relativ constant si bãnuiesc ca nu este ok nici pentru motor.

Am sa revin cu update oricum bãieți Smile
Si daca vreodatã ne vom vedea sunt dator si cu o bere ! Very Happy
Mersi mult de tot!
  • Viorache75

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2009 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2017

  • Mesaj Privat
P0335 Simptome: Opel Astra
În functie de momentul în care sincronizarea motorului depinde sau nu de senzorul arborelui cotit, se va stabili dacã simptomele P0335 vor fi:
Vehiculul nu va porni deloc (în functie de sincronizare)
Motor cu functionare proasta
Adesea, dacã senzorul arborelui cotit sau cablajul în sine sunt defecte, nu va exista citire RPM din tahometru.

Astra P0335 Cauze
De cele mai multe ori, senzorul arborelui cotit va fi cauza P0335 sau cablajul va fi defect. Existã si alte cauze.
(Textul a fost copiat si tradus cu Google translate)
Mai mult ca sigur acel senzor va trebui schimbat pe sub masina ,nu cred ca ai sanse sa ajungi la el pe deasupra Smile)
Succes ! Smile
  • NewLook

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare bãieti!

Revin dupã mai bine de 2 sãptãmâni de teste ale masinii, dupã ce am schimbat si senzorul pozitie arbore cu came ( vibrochen ) la recomandarea lui @gabimilo si @Viorache.
Mersi din suflet bãieti!

Aceasta a fost rezolvarea ! Caz rezolvat Smile

Mecanicul a achizitionat senzorul cu tot cu cablu. Putin greu de schimbat si migãlos, deoarece a trebuit sa dea jos si electromotorul si tot abea abea i-a incaput mana acolo sa-l punã pe pozitie si sa-l strângã.

Masina se comporta perfect normal. Parca nu mai sunt eu obisnuit cu ea sa se comporte normal Smile)).

Am asteptat mai bine de 2 saptamani , sa fiu sigur ca nu mai apare vreo eroare sau altceva, ca nici înainte nu dadea mereu eroarea, ci o dadea " când vroiau muschii ei " Smile).

Poate ajutã acest post si sfaturile bãietilor si pe altii!

Mersi din suflet ! Sunteti cei mai tari, bãieti ! Sa va Dea Dumnezeu masini fãrã probleme, toatã viata!

P.S
Acum am observat ca în titlul postului în loc de turometru', am scris "termometru". Rog un Administrator, daca poate, sa modifice titlul.
Mersi !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR