Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • RMarianBotez

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salutări. De doua săptămâni am achiziționat și îmi bat capul cu o Calibra C20NE.Am adus-o de la Buzău la Brăila doar pe GPL, pentru că avea pompa de benzină arsă, pe care am înlocuit-o ulterior cu una de Cielo din dezmembrări.
Dar se pare că alimentarea cu benzină - pe care am rezolvat-o - nu este singura ei problemă:
1. pornește la sfert pe benzină când este motorul rece, dar are ralanti neregulat pe benzină când se încălzește; iar dacă opresc motorul, o ia la a treia cheie și doar dacă apăs accelerația - am dat jos IAC-ul, l-am curățat cu spray pentru discuri, apoi cu spray pentru contacte electrice - degeaba, ralanti-ul tot razna se duce;
2. dacă o comut pe GPL, în sarcină trage mai bine decât pe benzină,dar în ralanti stă pe la 500 rpm și întrerupe;
3. am reglat distanța la bujii la 0.8mm și se simte o îmbunătățire la aprindere, dar pare că ar merge în 2 sau 3 pistoane când se încălzește; la cilindrul 3 dacă scot fișa când e caldă și o pun la loc nu se simte nicio diferență;
4. am avut la testul cu agrafa erorile 19, 38, 61, 144, 145. Am curățat cu spray pentru contacte electrice toți senzorii și toate mufele care mi-au ieșit în cale și am rămas cu următoarele erori: 61, 144, 145. Am o interfață de diagnoză Delphi care nu recunoaște softul mașinii, așa că pot citi erorile doar prin scurt la mufă. Conform autodata, rezistența în ohmi pe care o am la mufa sondei lambda este în parametri, dar tot apare codul de eroare 61..
5. dacă scot mufa din IAC îmi dispare oscilația ralanti-ului la cald, dar mașina pornește mult mai greu la rece; pe GPL cu mufa IAC-ului scoasă am ralanti la 500 rpm;
Dacă este vreun coleg în zona Brăila, Galați, Vrancea, Bacău și mă poate ajuta măcar cu o imagine de ansamblu asupra unui motor C20NE de pe o Calibra, aș fi foarte recunoscător!
Cu interfața Delphi nu-i pot face diagnoză, deoarece dă eroare la conectare, cu bornele scoase nu știu dacă șterge erorile, dar sunt dispus să încerc orice doar să o aduc în parametri.
Orice sfat sau părere este binevenit/ă.


MODEL: Opel Calibra C20NE 1995
MOTOR: 2.0 8v
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,203
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La motoarele astea se stie problema cu blocatu tachetilor hidraulici,mai ales cele pe gaz ,fa-i o masurare de compresie la cald sa nu ai surprize,daca nu ai compresmetru la indemana foloseste pistolu cu aer comprimat scoate bujia,pistonul in PMS si sufla la fiecare,daca scapa presiune in admisie sau evacuare e de demontat axa cu came si deblocat tachetii,totusi nu stii cat a mers asa masina daca tot dai axa jos,verifica din nou fiecare cilindru in parte sa nu fie si vreo supapa arsa.Atunci se lasa cu schimbat supape,simeringuri si pasuit 8 valve.
De obicei de la astea apar probleme la motorul C20NE,arsul supapelor si mai des la cele pe GPL
  • RMarianBotez

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salutări. Am descoperit de unde aveam problema ralantiul ui neregulat: supapa de reglare a presiunii în rampă probabil are membrana spartă, din ce am observat vizual, ea este acționată de vacuum din corpul clapetă; în loc să tragă vacuumul de membrană, trăgea benzină, am lăsat să curgă într-un bidon.. cam 1 litru la 100 de km.
Dar ieșind astăzi la drum lung cu ea, pornit pe benzină și mers pe GPL.. surpriză! Consumă și gaz și benzină în același timp. Posibil să fie din cauza instalației Marini prea veche? Computerul de bord nu ar trebui să-mi afișeze și consumul pe gaz atunci când comut? În aproximativ 250 de km mi-a ieșit o medie a consumului de 7,7% (pe E85, 80-110 km/h), dar deși mergeam pe gaz, range-ul de pe computer scădea văzând cu ochii. Ceva păreri?
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR