Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat uleiul si mi-a disparut eroarea 0170. M-am ales in schimb cu 0130, eroare pe care am mai avut-o in paralel cu 0170. Am schimbat sonda lambda 1 de pe masina (Delphi, probabil cea cu care a fost echipata din fabrica masina) cu cea de Logan (NTK JAPAN parca scria pe ea) si merge brici. Am testat-o deja la drum lung si nu mai am nicio eroare iar motorul merge mai bine plus ca turatia de ralanti este usor mai mare, adica sta pe la 700-750 rot/min. Am pastrat mufa de la sonda veche. Firele le-am lipit clasic, cu pistolul de lipit cu fludor iar punctele de legatura le-am izolat cu tub termocontractibil. Poate ca va intrebati de ce nu am pus una dedicata, special pentru Agila... Am dat 40 de lei pe asta de-am pus-o, nu 50 de €.
Skip ads

  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Stie cineva dupa cat timp de la momentul pornirii motorului pleaca incalzirea la sonda lambda 2 ?
Pentru sonda1 (inainte de catalizator) am lamurit-o. Incalzirea ei incepe dupa fix 1 minut.Test facut cu bec de 12v5w ...ma asteptam la lumina normala dar nu, becul avea lumina pulsatorie. -la vre-o 7-8 pulsuri ia pauza de 1 secunda.
Pentru sonda 2, (cea de dupa catalizator) nu am lamurit-o deloc.
Cu motorul pornit, am asteptat cam 5-6 minute dar becul nu s-a aprins.
Testarea facuta din cauza erorilor aparute: 0136 si 0141.
Inca nu stiu sigur daca UCE trimite comanda mai tarziu, sau am defect pe cablaj.
- agila motor z12xe.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

eu cred ca semnalul la a doua sonda are alte valori si nu poate fi sesizat cu lampa de control ci eventual cu osciloscop.

am gasit ceva, poate te ajuta (nu este insa nimic despre timpul de care ai intrebat)
probabil ca daca faci verificarile indicate ar trebui sa depistezi defectul.

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe sonda ai 12v sau cat incarca permanent, ecu doar pune la masa celalalt fir. Normal ca pulseaza becul, merge pe impulsuri ca altfel ar arde rezistenta de incalzire.
Masoara daca este alimentata cu plus prima oara.
Skip ads

  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
,,eu cred ca semnalul la a doua sonda are alte valori si nu poate fi sesizat cu lampa de control ci eventual cu osciloscop.''

...vorbeam de incalzirea sondei, nu de -semnal.


Ultima modificare facuta de winstonn33 la Joi 16 Jul, 2020 10:32 am
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pe sonda ai 12v sau cat incarca permanent, ecu doar pune la masa celalalt fir. Normal ca pulseaza becul, merge pe impulsuri ca altfel ar arde rezistenta de incalzire.
Masoara daca este alimentata cu plus prima oara.


Am masurat, la ambele bineinteles. plusul e ok.
Defectul in sine nu e asa important. Problema la mine e din sonda.
Ideea e ca nu am gasit pe nicaieri vre-o referire despre timpii de pornire trimisi de UCE la incalzire sonde.


Ultima modificare facuta de winstonn33 la Joi 16 Jul, 2020 10:41 am
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ai dreptate, vad ce a scris si @dancuciureanu, m-am uitat inca o data pe schema si asa este.

scuze pentru confuzia mea, semnalul de care e vorba in ce am postat eu (cele doua diagrame) este ceea ce transmite sonda catre ecu, in functie de nivelul de oxigen, si nu circuitul de incalzire.

multumesc pentru observatie.
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu-i problema. se mai intampla din cauza vitezei....
Skip ads

  • Csender Atila

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Vã mulțumesc,sunteți competent, buni și drãguți .
instructiv , ceea ce în altã parte nu gãsești
  • crisbol

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua, scuze pentru deranj
detin un Agila din 2001 motor Z 12 XE, am inlocuit sonda lambda de pe catalizator cu cea de mai jos:
"Sonda lambda OPEL Agila I (A)) 1.2 16V (55KW / 75CP) TOPRAN 207 053. Cod motor: Z 12 XE, Sonda lambda: Sonda diagnoza, Sistem de esapament: dupa catalizat" vanzatorul a spus ca "nu conteaza sunt la fel amandoua" Sad
Astazi am aflat (cautand sa cumpar sonda de pe esapament) ca cele doua sonde difera. Va rog sa imi spuneti daca este adevarat si daca da ce sonda recomandati sa cumpar pentru a o inlocui pe cea de pe catalizator considerand ca pe a doua o am deja.

Va multumesc,
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate e mai scumpa: BOSCH 0 258 006 176
  • crisbol

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru raspuns.
Conteaza si pretul dar mai important, pentru mine, este sa stiu daca sunt diferite...
In concluzie trebuie sa caut sonda de pe catalizator.
Skip ads

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Sonda constructiv e aceiasi, difera doar lungimea cablului.
Daca se potriveste si ajunge cablul de ce sa cumperi mai scumpa? E mai ieftina cea de dupa catalizator. Cealalta era cu 100 lei mai mult si avea vreo 3 cm de cablu in plus.
Am pus pe Corsa lui taica-miu aceiasi sonda Bosch, atat dupa cat si inainte de catalizator.
Masina merge foarte bine, pe tester arata ok, fara probleme.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu pot sa contrazic cu argumente, insa e posibil ca sonda de dupa catalizator sa fie mai lenta constructiv decat cea de amestec,
situatie in care evident va functiona dar nu optim.
In alta ordine de idei am inteles ca se folosesc cu succes si sonde de Dacia Logan.
  • raven4is

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut!
De curand am achizitionat un Opel Corsa D, motor Z12XEP. din 2008, 67.500km.
Dupa ce am citit pe indelung acest post si am facut cateva verificari, sunt intr-un impas si
sper ca ma puteti ajuta cu un sfat legat de ce pasi mai trebuie sa fac înainte sa dau jos/schimb ECU.
Am avut o saptamana o interfata de diagnoza cu care tot am citit live data si resetari de erori.

Astfel va dascriu pe indelete situatia pana la momentul actual:
Am sa pun un album din google photos pe care am sa il descriu.
Corsa D - poze
Sonda 1 a fost schimba recent dar codul si care persista si dupa schimbare : din categoria "P0130-00" Poza 1 nu vrea sa dispara
Erori datorate cel mai probabil de la boala "wife car"".

Pe langa aceasta periodic dadea erori de CAN-Bus no communication with ECM:
Poza 2-4 din linkul de mai sus
Se pare ca dupa ce a stat aproximativ 1 ora cu borna de minus desfacuta, aceste erori au incetat sa mai apara,
am citit ep un forum din UK ca in situatii in care bateria se descarca foarte mult, a fost pornita cu cabluri de la alta masina, sau a fost pornita impinsa,
in BCM-ul masinii apar niste erori, si solutia recomandata este rescriere BCM sau scoasa borna pentur o perioada mai mare astfel incat memoria volatila sa se sterga.
Deci sa zic ca aceste probleme nu au mai aparut.

Dupa o tura de aprox 20km unde am mers intr-un regim mai sportiv ca si turatie a motorului (4500-5000rpm),
a aparut P0141-00, P036-00 si desigur omniprezentul P0130-00. Poza 5

Si graficul valorilor de la Senzorul 2 parea sa spuna ca si acesta este intradevar defect.
Am dat jos senzorul 2, verificat dar defect complet , incalzirea cat si partea de senzor defecta (test cu lampa cu propan - 0V si nici urma de interval 0,1-0,9V)

Dupa schimbare, senzorul 2 functioneaza foarte frumos (poza 6-7).
Dar senzorul 1 tot incapatanat.

Am dat jos senzorul 1 testat, rezistenta firele albe 10,5ohm, testat partea de senzor cu lampã cu propan functioneazã foarte bine (0,1-0,9V)
De aici zic sa vedem dacã da si pe masina, cu motorul încãlzit bine, Voltmetru pus pe mV,
si cu 2 ace de seringã conectate la fiele de la voltmetru am întepat firele de la senzor 1 ( cele dintre mufa masinii si ECU, cel alb si albastru)
acolo citea valori intre 0,23 - su 0,78 mV intr-un interval de 3-5 secunde, (deci senzorul lucreaza cumva).

Am scos bateria, desfãcut mufa de la ECU si verificat pinii din ecu, care arata foarte bine, curati si aurii.
Cu ohm metru am mãsurat continuitatea firelor de la mufa in care intra senzorul 1 firul albastru - la pinul 25 ECU, si firul ALb la pinul 8 ECU si comunica. (Poza 9 - Schema)
Intre timp nu mai am interfata Autel deci ma rezum la Torque Pro si ELM 327. (poza 8 )
care imi arata cum functioneaza senzor 2 foarte frumos dar senzor 1 pare sa fie deja in backup

Repet aceasi eroare prezenta P0130.

Intrebarea mea este:
- Desfac sa curat EGR, clapeta acceleratie?
- Sau e ECU cu probleme?

Multumesc!
Ionut
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

as incerca si un senzor original, am inteles ca nu toti senzorii sint la fel (fac treaba pentru care sint produsi).

poate mai sint si alte pareri.
  • raven4is

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Senzor 1 si senzor 2 schimbati, conform Pdf pus de un coleg in acest post.

Senzor 1 0 258 006 924 asta nu e schimbat de mine dar la proba cu lampa a mers.
senzor 2 0 258 006 499 asta este schimbat de mine
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba senzorul cu unul abosit de proba.
  • raven4is

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am resit sa curat EGR, nu era nici de speriat dar nici curat, cu acetona s-a diluat repede.
Eroare persista, inca o observatie la Torque Pro la Test results apare "Not Ok" la rezistenta lamda 1 chiar daca actual ara 68 Ohm, iar lamda 2 cu 70 Ohm arata Ok.

Oare mecanicii la care a dus propietarul masina timp de 3 luni sa fi busit cumva Lamda 1, dar in asa hal de nici eroare clara nu da dar nici nu merge.

Am sa schimb cu senzorul vechi obosit si scriu aici. Maine Smile
Multumesc!
  • raven4is

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am pus senzorul 1 lenes,
Am primit urmatoarele coduri:
P0032, P0132, P0135 si o valoare de 1.1V
Am pus senzorul la loc, dupa condus aproximativ 30km de la resetare errori s-a aprins check engine cu aceasi eroare P0130

Intrebare, daca scot mufa de la lamda si masor firele de senzor care se duc la ECU, normal trebuie sa am ~0.4-0.5 V?

Maine masor Sonda lenesa sa vad daca are scurt intre firele de la incalzitor si firele de la senzor. Senzorul lenes este identic ca si cod cu senzorul 1 inlocuit.

Fostul propietar a zis ca nu stiu ce mester a facut o combinatie cu firele de la.l mufa.. daca sunt inversate firele de la senzor sa dea polaritate invers si sa fie asa in balarii?

Am actualizat cu poze EGR murdar,
si restul screenshot-uri cu erorile, teoretic sunt sortate cronologic.
https://photos.app.goo.gl/mC3os5Lp5TkQwzKi9

Multumesc!
Ionut
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR