Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • pancu

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Aduc in discutie un subiect care nu stiu daca s.a mai discutat pe aici.
La orice masina (in special la cele pe benzina), pe timp de vara, cand nu am nevoie de caldura in masina, care este diferenta intre un vas de expansiune cu capacul strans sau slabit, sa nu mai faca presiune?
Astept si eu cateva opinii...
Multumesc!
Skip ads

  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, capacul vasului de expansiune are o supapa de suprapresiune. Circuitul de racire va avea mereu o presiune mai mare decat cea atmosferica, care va fi reglata de acea supapa de pe capac. Teoretic, capacul se insurubeaza ferm, nu se lasa desfacut.
  • pancu

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Asta stiu ca, capacul are acea supapa...insa intreb in ideea daca afecteaza in vreun fel racirea motorului.
Eu am inlocuit vasul de expansiune, de la presiune, pierdeam antigel pe la senzorul de nivel. Si, acum vara, ma gandeam sa las mai slab putin capacul de la vas.
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Vara sau iarna, temperatura circuitului de racire al motorului ar trebui sa fie aceeasi, ~90°C. Presiunea marita reprezinta defecte (garnitura chiulasa fisurata, termostat blocat, radiator infundat...). Nefunctionarea supapei de suprapresiune poate indica infundarea acesteia cu reziduuri din circuitul de racire. Functionarea cu un capac desfacut poate duce la pierderea lichidului de racire, insa poate preveni si acumularea unei presiuni marite. Eliberarea presiunii din circuit se face cu grija, prin desfacerea capacului vasului de expansiune, eventual cu o carpa deasupra, pentru protectie impotriva arsurilor.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,485
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Instalatia de racire cu lichid a motoarelor cu ardere interna este facuta sa functioneze sub presiune, prin presurizarea usoara obtinandu-se un punct de fierbere mai inalt(cu aprox. 15grd C) ptr lichidul de racire. Pe cale de consecinta logica, busonul sus-amintit trebuie strans ferm.
Daca se produc presiuni nepermis de mari in instalatia de racire(cu consecinte de genul furtune pleznite, recipiente crapate/sparte, etc), atunci exista suspiciunea unor defectiuni in instalatia de racire propriu-zisa sau in zonele conexe/adiacente. Se impun investigatii de catre un specialist/tehnician.
  • pancu

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am inteles! Multumesc pt explicatia ferma!
  • hor

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1996 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salut am un opel vectra b si face presiunie in vasul de expansiune de ce?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR