- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
icb83
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2012
- Mesaj Privat
Tai-Pan a scris:În traducere libera, cei de la EDS considerã cã funcționeazã normal.
Altfel, ar fi identificat problema și tu nu mai cereai sfaturi pe aici.
Mã gândesc.
Altfel, ar fi identificat problema și tu nu mai cereai sfaturi pe aici.
Mã gândesc.
Cam asa ceva
Dar agreat cu ei ca ori punem un termostat de care sa deschida la 92 ori un update de soft care poate face deschiderea mai mare la termostat cand ajunge la 103
icb83
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2012
- Mesaj Privat
pantalon a scris:Pai eu nu inteleg un lucru, tu te plangi ca temperatura sare tot timpul peste 110 sau ca termostatul deschide la 103?
Deci in general ,temperatura lichidului de racire sta peste 100 ,niciodata sub ,temperatura de afara find 15-20 de grade .
Ventilatorul pleaca treptat 1.2 si 3 cand ajunge la 116 max, ce am vazut eu pe OBD
Ajunge destul de des la 116 temperatura pe lichid cea ce face ca ventilatorul sa plece pe 3 .
Deci din ce s-a observat ,daca ventilatorul merge constant pe 1-2 ( intre 100 si 110) grade ,termostatul nu deschide complet ,adica deschide doar 20%, 30% ,40% ceva pe acolo.
Daca venitilatorul nu merge de loc ,deschide termostatul full 100%
Spre exemplu mie apa calda nu prea imi ajunge in radiator.
In teorie ,daca ai avea un termostat care dechide pe la 92 ,chiar daca nu deschide full ar racii mai repede si deci ventilatorul nu ar mai pleca la fel de des pentru ca nu-i mai da ocazia sa ajunga la 116.
Eu din "multa" mecanica care o am in cap ,consider ca racirea trebuie facuta pe termostat>raditor iar ventiatorul sa plece aditional cand load-ul e prea mare.
Dar in situatia unui termostat care deschide la 103 si deschide treptat pana la 116 iar ECU zice : da drumu la ventilator ca "imi e cald" intre 100-116 pai atunci practic folosesc 2 piese deodata nici una la capacitate .
Plus ca ventilatorul consuma mai mult ca un termostat .
Clarificare cea mai buna o poate oferii cineva care a facut test pe termostat GM (facut de nu stiu cine,cred ca gates) sa ne zica la cat deschide si cat procentual si la cat deschide 100%
Eu pe asta cu ventilatorul busit ,carbunii ,sau mai stiu eu ce ,nu prea o cred.
Pare ca a functionat in cazul tau .
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
Eu am exact asa https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=158168
E imposibil sa treaca t de 110 ca atunci porneste ventilatorul si scade la 90 sau poate la tine nu porneste si de aia se ajunge la 116, la relanti variaza turatia cand se incalzeste f tare? Ai primit mesaj engine overheating? Eu am avut termostat din fabrica cu 107. Vezi sa nu fie de la ecm problema, sa nu ai fire dezlipite.
E imposibil sa treaca t de 110 ca atunci porneste ventilatorul si scade la 90 sau poate la tine nu porneste si de aia se ajunge la 116, la relanti variaza turatia cand se incalzeste f tare? Ai primit mesaj engine overheating? Eu am avut termostat din fabrica cu 107. Vezi sa nu fie de la ecm problema, sa nu ai fire dezlipite.
icb83
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2012
- Mesaj Privat
@Pantalon
Nu variaza turatia
Nu am primit mesaj de overheat
Nu ma nici o eroare
Eu am avut probleme din anul 2 cu scurgere de apa pe la imbinarea termostatului cu blocul motor ,e garnitura aia de pe carcasa termostat cu probleme.
Am schimbat termostatul pe garantie la Erebus acum 2 ani ,anu asta in vara am observat aceasi chestie ,curgea pe la imbinare.
Cu cele 2 termostate vechi orginale nu-mi pleca niciodata ventilatorul atat de tare .
Ori alea 2 originale erau blocate pe deschis si circula mai bine apa (asta daca chiar au schimbat termostatu aia la Erebus si nu doar garnitura si au lasat un termostat defect)
Ori cele 2 originale deschideau mai devreme ,pe la 92-93
Intre timp cu termostatul vechi orginal am observat pe autostrada ca sare acul catre 100 ,nu mai facuse asa pana atunci.
Apoi am dedus ca sare acul de fiecare data cand pleaca ventilatorul pe treapta 3
Apoi am decis sa schimb termostatul pentru ca oricum pierdea lichid pe la garnitura
Si am schimat dupa cum am zis :
Termostat Mahle deschide la 103.
Pompa apa HEPU
Flansa racire
Dupa toate astea, face la fel ,chiar uneori chiar mai des .
Mie acul in bord imi sta putin peste 90 ,expceptie cand baga ventilatorul pe 3 si se ridica spre 100 pe ceas apoi scade la loc spre 90+1 sa zic.
Am testat azi pe loc, si mi-a iesit asa :
-Apa la 103 = carcasa termostat putin calda ,furtun dintre termostat > radiator rece
-Apa la 108 = pleaca ventilator treapta 2 ,carcasa termostat putin calda ,furtun dintre termostat > radiator, rece
-Apa la 110 = pleaca ventilator pe 3 ,carcasa termostat putin calda ,furtun dintre termostat > radiator, rece
-Dupa 1 minut se opreste ventilatorul si scade apa catre 100
Si ciclul se repeta
-Opresti motorul si puff ...baga termostatul de rupe ,cred ca deschide maxim ,carcasa termostat fierbinte ,furtun dintre termostat > radiator ,fierbinte
In general pe OBD o vad ca apa lucreaza intre 100-110 ,dar am vazut si 115-116 max.
Astfel de coportament nu a avut in primii 2 ani .
Nu mai inteleg nimic ...ori asa trebuie sa functioneze ,si daca e asa ,inseamna ca am avut termostate din fabrica bubuite sau care deschideau mai jos de 103 .
Ori daca chiar asa trebuie sa functioneze ,e o mizerie tip marca Opel ,direct...
Ce sens are sa-mi dai drumu la ventilator in loc sa-mi pui termostatul sa deschida mai de jos procentual in functie de load, si sa lasi sa-si faca racirea pe radiator mai repede.
Nu variaza turatia
Nu am primit mesaj de overheat
Nu ma nici o eroare
Eu am avut probleme din anul 2 cu scurgere de apa pe la imbinarea termostatului cu blocul motor ,e garnitura aia de pe carcasa termostat cu probleme.
Am schimbat termostatul pe garantie la Erebus acum 2 ani ,anu asta in vara am observat aceasi chestie ,curgea pe la imbinare.
Cu cele 2 termostate vechi orginale nu-mi pleca niciodata ventilatorul atat de tare .
Ori alea 2 originale erau blocate pe deschis si circula mai bine apa (asta daca chiar au schimbat termostatu aia la Erebus si nu doar garnitura si au lasat un termostat defect)
Ori cele 2 originale deschideau mai devreme ,pe la 92-93
Intre timp cu termostatul vechi orginal am observat pe autostrada ca sare acul catre 100 ,nu mai facuse asa pana atunci.
Apoi am dedus ca sare acul de fiecare data cand pleaca ventilatorul pe treapta 3
Apoi am decis sa schimb termostatul pentru ca oricum pierdea lichid pe la garnitura
Si am schimat dupa cum am zis :
Termostat Mahle deschide la 103.
Pompa apa HEPU
Flansa racire
Dupa toate astea, face la fel ,chiar uneori chiar mai des .
Mie acul in bord imi sta putin peste 90 ,expceptie cand baga ventilatorul pe 3 si se ridica spre 100 pe ceas apoi scade la loc spre 90+1 sa zic.
Am testat azi pe loc, si mi-a iesit asa :
-Apa la 103 = carcasa termostat putin calda ,furtun dintre termostat > radiator rece
-Apa la 108 = pleaca ventilator treapta 2 ,carcasa termostat putin calda ,furtun dintre termostat > radiator, rece
-Apa la 110 = pleaca ventilator pe 3 ,carcasa termostat putin calda ,furtun dintre termostat > radiator, rece
-Dupa 1 minut se opreste ventilatorul si scade apa catre 100
Si ciclul se repeta
-Opresti motorul si puff ...baga termostatul de rupe ,cred ca deschide maxim ,carcasa termostat fierbinte ,furtun dintre termostat > radiator ,fierbinte
In general pe OBD o vad ca apa lucreaza intre 100-110 ,dar am vazut si 115-116 max.
Astfel de coportament nu a avut in primii 2 ani .
Nu mai inteleg nimic ...ori asa trebuie sa functioneze ,si daca e asa ,inseamna ca am avut termostate din fabrica bubuite sau care deschideau mai jos de 103 .
Ori daca chiar asa trebuie sa functioneze ,e o mizerie tip marca Opel ,direct...
Ce sens are sa-mi dai drumu la ventilator in loc sa-mi pui termostatul sa deschida mai de jos procentual in functie de load, si sa lasi sa-si faca racirea pe radiator mai repede.
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
Asa e facut sa functioneze, eu la concluzia asta am ajuns, partea proasta e ca mukti nu fac km cu masina cat sa le crape de-aia nu au probleme. Am masini care nu trec de 92 si asta merge intre 102-107 si mai am si ceas digital, gunoaiele , ca sa nu-ti dai seama. Eu am pus si antigel mai scump, pt orice eventualitate.
icb83
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2012
- Mesaj Privat
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
ilieutu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2008 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2008
- Mesaj Privat
pantalon a scris:Gdom mergi cu masina pana atinge 90° apoi astepti 10 minute si verifici joja. Nu arata bine deloc poza
Nu stiu ce pregatire tehnica ai domnule, dar dai niste sfaturi total eronate! Eu am 3 masini opel (Corsa D, Astra H si Astra J) si nici una nu are probleme. Cea mai noua (Astra J) are 65.000 km si se comporta excelent. Nu stiu cum spui tu ca Opelurile mãnâncã ulei peste standardul cãrții tehnice. Eu va sfãtuiesc sa folositi uleiul recomandat de Opel, nu or fi ei tâmpiți sa-ti recomande un ulei care distruge motorul cat e încã in garanție!
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
Si unde e eroarea ? Scrie fix in manual, in loc de 90 scrie temperatura de lucru si mai baiguie si despre un plan orizontal si o perioada de timp. Iar ca fapt divers, domnule, la mine in manual e dat un consum de 0,6L de ulei la 1000km ca fiind normal, asta ca sa se scoata ei in cazul in care o ia motorul rqzna.
- epidaurus
- **
- 262 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
La mine dupã un drum în oraș de 30 min , apa era pe ceas un pic trecut de 90, iar la furtun in partea de sus a radiatorului era cald destul de bine dar cel care iese din partea de jos a radiatorului frigea , nu puteam sã țin mana pe el. Ventilatorul nu a pornit deloc. Acum sa fiu sincer nu știu care furtun este cu termostat . Ambele în capãtul de la motor au cabluri trase pentru senzori.
- danielus
- **
- 213 mesaje
- din 07 Sep 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
danielus
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2017
- Mesaj Privat
- mosudan
- ***
- 646 mesaje
- din 16 Jun 2017
- Astra Sedan 2018 B14NET TURBO
- Galati
mosudan
- Mesaje scrise: 646
- Locatie: Galati
- Masina: Astra Sedan 2018 B14NET TURBO
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2017
- Mesaj Privat
Salut,eu le-am schimbat cu astea : https://luxled.net/ro/produc...led-interior.html ! Nu fac reclama ! Ledurile sunt foarte ok !
- danielus
- **
- 213 mesaje
- din 07 Sep 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
danielus
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2017
- Mesaj Privat
- epidaurus
- **
- 262 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
icb83
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2012
- Mesaj Privat
- epidaurus
- **
- 262 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
- Bau Bau
- ****
- 1,106 mesaje
- din 03 Oct 2017
- Astra 2017 B14 NET
- Bucuresti
Bau Bau
- Mesaje scrise: 1,106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14 NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2017
- Mesaj Privat
- epidaurus
- **
- 262 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
Nu, dupa ce am schimbat rotile am rulat circa 20-30 km si mi-a dat eroare senzori TMPS . Am ajuns acasa si cand vreau sa le dau reset, reinvatare degeaba. Apas butonul dar nu imi apare optiunea cu yes/no reset. Pe ecran imi apare doar masina cu o linie in dreptul fiecarei roti. La mine nu s-au resetat singuri niciodata. Am aparatul si ii resetam. O sa mai incerc zilele acestea sa merg mai mult cu ea sa vad poate se reteaza singuri cum spui tu.
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat