Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Da, poate fi de la alternator, dar parerea mea e ca daca ai incarcare buna cu consumatorii porniti sa-l lasi in pace (supravegheat, totusi).
Skip ads

  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Puntea redresoare contine 6 diode integrate într-un radiator de aluminiu. Pentru fiecare fazã a alternatorului sunt utilizate câte 2 diode pentru a transforma curentul alternativ în curent electric. De asemenea puntea redresoare cu diode mai are rolul sã blocheze curgerea curentului din baterie spre alternator, în cazul în care tensiunea alternatorului scade sub tensiunea bateriei. Puntea redresoare este integratã în carcasa alternatorului în partea posterioarã.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
O fi dusã vreo diodã din cele 6 , una care duce curentul de la baterie spre alternator , sau inelul colector.
Totuși am sã dau jos alternatorul și-l voi verifica , nu mã costã nimic ( sã-l dau jos ) și dacã e ars ceva în el schimb piesele defecte.
Regulatorul de tensiune e undeva la 60 de lei , puntea de diode cam tot 60 de lei iar inel colector 30 -40 de lei.
Ar fi încã rulmenții , posibil , nu știu voi vedea.
Mulțumesc pentru mesaje și pentru sfaturi.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
@MBlaga, ai foarte multe afirmatii gresite (daca sunt ale tale, nu este nici o problema, daca sunt ale unui mecanic, mergi la altul), dar nu vreau sa intru prea mult in detalii, nu vreau sa mai fie interpretat altfel decat o spun.
On topic:
Pentru a verifica daca problema este din dezamorsare, se poate pune contactul de 2 sau 3 ori si abia apoi actionat demarorul.
Poate fi totusi si o inecare (aici poate cineva care stie mai bine sa confirme sau sa infirme), daca injectoarele nu etanseaza, presiunea care ramane in rampa face ca prin injectoare sa picure benzina si la prima incercare de pornire, amestecul sa fie mult prea bogat.

Totusi, pentru a ramane pe forum si alte pareri, o sa spun si eu cate ceva:
1. comportamentul descris al circuitului pentru alimentarea pompei de benzina, este corect. Asa trebuie sa se manifeste (la punerea contactului functioneaza pentru a presuriza circuitul, apoi se opreste pana la actionarea demarorului);
2. tensiunile masurate si scrise aici, par ok si nu atrag deloc atentia asupra alternatorului;
3. atat timp cat dupa o perioada de stat, tensiunea pe acumulator, la punerea contactului este 12.6V, nu vad ce implicare ar avea alternatorul in pornire;
4. pentru a scoate din discutie alternatorul, nu este necesara demontarea. Ar fi suficienta debransarea firului gros de incarcare de la alternator sau de pe borna +, de unde este mai accesibil (si izolarea lui corespunzatoare) si scoaterea mufei de excitare. Apoi se poate proceda la pornire si observa comportamentul.

Total off topic, vreau sa spun ca:
- orice electrician auto sau chiar mecanic, stie comportamentul unui alternator cu una sau mai multe diode cu probleme;
- nu vad ce treaba ar avea "inelul colector" cu diodele si consumul bateriei;
- diodele pot fi si mai multe de 6, nu sunt integrate intr-un radiator ci sunt montate pe cel putin doua radiatoare;
- curentul alternativ este deja curent electric (puntea de diode, redreseaza curentul electric alternativ, la iesirea ei rezultand curent electric continuu);
- "curgerea curentului din baterie spre alternator" este blocata, pe fiecare circuit (faza), de cate doua diode in serie, nu doar de una.

P.S. Sper ca ceea ce am scris sa nu fie considerate iarasi rautati.
Skip ads

  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Toate aceste afirmații de mai sus sunt ale mele și mi le asum.
Voi încerca sã pun contactul de 2 - 3 ori apoi sã dau la automat , posibil sa fie din dezamorsare.
Totuși am o nelãmurire , e vorba de martorul baterie ce rãmâne aprins 3- 4 sec dupã oprire , de asta am ajuns la concluzia cã ar fii alternatorul defect , posibil ca acest ,, defect electric " sa vinã din altã parte ?
Off topic , spun cã :
Suntem aici sã ne ajutãm și sa gãsim rezolvare la problemele cu care ne confruntãm.
Vã mulțumesc pentru sfaturi și mesajele primite.
Sincer sa fiu , nu știu cum sã rezolv problema asta cu pornirea mașina are 156.000 km în bord , nu are nimic rupt la ea ( scaune , cotierã , bordul nu crãpat , are xenon pe faza scurtã , LED pe faza lungã , senzori parcare spate ) cu alte cuvinte , î-mi este dragã :)nu aș lãsa-o în paraginã.
Orice sfat și mesaj este bine venit.
D-le sebage , î-ți mulțumesc pentru sfaturile date și voi ține cont de ele.
O searã plãcutã tuturor.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Vã salut.
Sãptãmâna asta de ex: LUNI, am pus pe contact s-au stins martorii dupã care am dat la automat , a pornit la sfert.
MARȚI , am pus pe contact am luat de pe contact , am pus pe contact am luat de pe contact , am pus pe contact s-au stins martorii apoi am dat la automat , nu a pornit la prima cheie , a pornit la a doua la sfert.
MIERCURI , am pus pe contact s-au stins martorii și am dat la automat , a pornit la prima cheie dar mai lung ( a învârtit de 2 - 3 ori electromotorul ).
JOI , am pus pe contact s-au stins martorii și am dat la automat , nu a pornit din prima ( a învârtit electromotorul cred cã de 6-7 ori ) am pus din nou pe contact , s-au stins martorii apoi am dat la automat .
A pornit la sfert ( la a doua cheie ).
VINERI , am cãlcat pedala de ambreiaj și pe cea de frânã , am pus pe contact s-au stins martorii apoi am dat la automat , a pornit la sfert.
Pãrerea mea este cã , nu cred sã fie din dezamorsare.
Despre martorul din bord ce indicã bateria , care rãmâne aprins atât la pornire cât și la oprire , am gãsit pe net un material despre alternatorul mașinii , în care spune cã ar fi douã variante :
1 - Acumulator defect ( 2017 luna 6 , sãnãtatea bateriei 94% , e bunã)
2 - Alternator defect.
Încerc sã postez materialul.
PS :
Aștept pãrerile și mesajele voastre , vã mulțumesc.
Weekend plãcut tuturor.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu ma gîndeam cã poate nu face pompa de combustibil presiunea necesarã la pornire.

La a doua problemã,da, e posibil sa fie din diode, daca ții neapãrat da- l jos și il verifici.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Pompa de benzinã e nouã , de undeva e problema și sper sa o rezolv
fie cu ajutorul vostru fie sã o rezolv cu mecanicul.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pompa ar trebui sa-ti faca o presiune de 3 bari, de fiecare data.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
ALTERNATOR DEFECT – CARE SUNT SIMPTOMELE?


Cea mai frecventã metodã prin care alternatorul te anunțã cã va avea nevoie de înlocuire curând este menținerea martorului de bord care indicã bateria aprins, chiar și dupã ce ai pornit motorul mașinii. În mod normal, acest martor de bord ar trebui sã fie activ în momentul în care pui contactul. În caz contrar, înseamnã cã ai o problemã serioasã la sistemul de încãrcare al autoturismului. Pentru a primi un diagnostic corect asupra defecțiunii mașinii, ia legãtura cu un electrician auto.



Mirosul de încins de la motor ar trebui sã te punã pe gânduri, pentru cã, cel mai probabil, acesta este un semn cã alternatorul are probleme. Mirosul este cauzat de o presiune prea mare pusã asupra curelelor cu care se face transmisia sau de o funcționare defectuoasã a roții de transmisie.



Sunetele ciudate care vin de la motor pot fi alte semne pe care alternatorul ți le dã. În locul „torsului” specific, motorul mașinii tale poate începe sã scoatã zgomote care sã te alarmeze. Cel mai probabil, acestea sunt produse de un alternator defect.



Un alt simptom al unui alternator care necesitã înlocuire constã în fluctuații ale puterii în lumina farurilor sau a luminilor de bord, când autoturismul este la ralanti. În cazul în care sesizezi acest lucru, mergi la cel mai apropiat service auto și cere sfatul unui specialist în problemele la partea electricã a mașinii.

Asta am gãsit , la mine motorul nu sunã bine ( în sensul cã nu mai toarce , ci are un mârâit ca de diesel ) plus de asta când merge AC -ul
și semnalizez sau pun avaria î-mi pâlpâie luminile de la AC , iar când pornesc și aprind becurile de poziție , intesitatea becurilor din bord ( în special cele care î-mi indica kilometrajul ) scade vizibil.
Asta am descoperit aproximativ acum douã luni , de asta v-am cerut pãrerile , nu eram sigur cã ar fi din alternator și nici nu am avut timp sã mã ocup de mașinã.
Oricum , vã mulțumesc și sper sã rezolvãm problema.
În legãturã cu materialul de mai sus , sper sa fie de folos și celorlalți colegi.
Numai bine.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Da așa e , numai cã din cauza unui defect electric ( probabil ) are pornirea asta , mã gândesc.
Dupã pornire presiunea în instalație e de 3.8 bari , mãsuratã.
Aștept sã se facã vreme bunã sã dau jos alternatorul , sunt tare curios Smile)
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
ALTERNATOR DEFECT – CARE SUNT SIMPTOMELE?


Cea mai frecventã metodã prin care alternatorul te anuntã cã va avea nevoie de înlocuire curând este mentinerea martorului de bord care indicã bateria aprins, chiar si dupã ce ai pornit motorul masinii. În mod normal, acest martor de bord ar trebui sã fie activ în momentul în care pui contactul. În caz contrar, înseamnã cã ai o problemã serioasã la sistemul de încãrcare al autoturismului. Pentru a primi un diagnostic corect asupra defectiunii masinii, ia legãtura cu un electrician auto.



Mirosul de încins de la motor ar trebui sã te punã pe gânduri, pentru cã, cel mai probabil, acesta este un semn cã alternatorul are probleme. Mirosul este cauzat de o presiune prea mare pusã asupra curelelor cu care se face transmisia sau de o functionare defectuoasã a rotii de transmisie.



Sunetele ciudate care vin de la motor pot fi alte semne pe care alternatorul ti le dã. În locul „torsului” specific, motorul masinii tale poate începe sã scoatã zgomote care sã te alarmeze. Cel mai probabil, acestea sunt produse de un alternator defect.



Un alt simptom al unui alternator care necesitã înlocuire constã în fluctuatii ale puterii în lumina farurilor sau a luminilor de bord, când autoturismul este la ralanti. În cazul în care sesizezi acest lucru, mergi la cel mai apropiat service auto si cere sfatul unui specialist în problemele la partea electricã a masinii.

Asta am gãsit , la mine motorul nu sunã bine ( în sensul cã nu mai toarce , ci are un mârâit ca de diesel ) plus de asta când merge AC -ul
si semnalizez sau pun avaria î-mi pâlpâie luminile de la AC , iar când pornesc si aprind becurile de pozitie , intesitatea becurilor din bord ( în special cele care î-mi indica kilometrajul ) scade vizibil.
Asta am descoperit aproximativ acum douã luni , de asta v-am cerut pãrerile , nu eram sigur cã ar fi din alternator si nici nu am avut timp sã mã ocup de masinã.
Oricum , vã multumesc si sper sã rezolvãm problema.
În legãturã cu materialul de mai sus , sper sa fie de folos si celorlalti colegi.
Numai bine.
Skip ads

  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Î-mi cer scuze pentru postarea cu nr. 2 privitor la alternator.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Vã salut.
Ieri dupã amiazã am fost la mecanic , a mãsurat presiunea în rampã cu motorul oprit , am pus pe contact și presiunea a fost 3.5 bari , timp de 20 sec , dupã care a început sã scadã foarte foarte puțin.
Duminicã plãcutã tuturor.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Vã salut.
Revin cu rezolvarea problemei , pornirea la a douã cheie , dar nu înainte de a le multumii colegilor ( Dancuciurean , Cosminc2009 si celorlalti ) care m-au ajutat cu sfaturi fie pe forum fie prin mesaj privat.
Asadar, între timp am mãsurat si compresia , am crezut cã de acolo e problema , dar nu a fost , pun poze cu mãsurãtorile de la compresie
Cilindrul 1 presiunea este
Cilindru 2 presiunea este
Cilindru 3 presiunea este
Cilindru 4
Am dat jos alternatorul l-am verificat , statorul si rotorul sunt ok.
Puntea de diode[ imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2020-11/142141_vwm47oetn.jpg][/imglb]
Puntea de diode ok , regulatorul de tensiune ok
Inelul colector l-am curãțat cu puțin spirt medicinal și bețigaș de urechi
Aproape totul e ok , numai cã pe contactele de la puntea de diode am gãsit pe 4 dintre ele ( contacte ) funingine era ca un fel de praf ars
nici celelalte contacte nu erau prea curate.
Le-am curãțat cu pânzã abrazivã cu granulație de 150 apoi le-am lipit cu cositor
Înainte alternatorul încãrca 14.2 , acum încarcã
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Asta e încãrcarea fãrã consumatori.
Cu consumatori ( faza scurtã + AC )
Iar aici ( faza scurtã + AC + faza lungã )
Starea bateriei pe mașinã înainte de pornire este
Acum pornește la prima cheie de fiecare datã , mecanicul mi-a zis cã pornirea asta așa aiurea poate sã fie și din cauza senzorului ax cu came care nu citește corect turația.
Mașina avea în bord , un cod de eroare dar am crezut cã dupã ștergere nu mai apare și uite cã a apãrut odatã cu aprinderea martorului check engine , am zis gata schimb senzorul și fie ce o fi ori merge ori vãd eu ce fac cu mașina.
Mecanicul având drum la un atelier de dezmembrãri a gãsit acolo printre altele și un motor de Opel , motor de 1.8 benzinã cod motor Z18Xe , a luat de pe ãla senzorul ax cu came și mi l-a dat mie , l-am pus pe mașinã ( 20 min) iar acum merge ca unsã Smile)
PROBLEMÃ REZOLVATÃ
Schimbat senzor ax cu came original GM ( Siemens ).
Mașina are la bord
Vã multumesc pentru tot ceea ce faceți ( aici ) pe acest forum.
Cu respect Manole.
  • MBlaga

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Ãsta e senzorul ax cu came
Drumuri bune.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR