Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • cris24

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra OPC 2007 f163764
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Prooff cum reusesc sa dau de tine in Bucuresti?
Skip ads

  • prooff

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
da-mi un mesaj pe privat cu numarul tau de telefon si discutam.
  • mihai_costi

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
salut. sa nu mai deschid topicuri aiurea postez aici.
am o Vectra C Z18XER si de cand cu atata apa arde siguranta F2/10A din compartimentu motor care raspunde de AC. pe caldurile alea nu am avut probleme cu ia. astazi am gasit-o arsa.si sa fiu sigur ca ia este de vina am pus un strap si a luat-o. pana la un magazin de piese am lasat-o acolo. problema a fost ca m-a prins acea ploaie si am avut nevoie de aer pt dezaburire si mi-a mai topit si putin locasul pe acolo. maine daca este frumos am sa scot acea placa si sa fac curat acolo.
acum.......are cineva o schema de la AC sa vedem ce anume protejeaza acea siguranta de se arde mereu?
a maipatit cineva ?

multumesc
  • mihai_costi

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Scuze.
F4/10A este siguranta.
Skip ads

  • tadragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Am si eu problema cu butonul de clima: cu greu, cu greu intru in meniu (de principiu nu prea intru), deci nu pot sa selectez AC-ul. El arata ca cel din poza - pare full-can din ce am citit pe aici.

Tata a zis ca isi baga el nasu sa vada daca poate sa il faca. O sa il pun sa se uite dupa asta:
"Scoti modulul de ventilatie. Il desfaci si daca ai un aparat de lipit scoti potentiometrul si il repari. Are 4 lamele care se deafac. Il cureti bine inauntru, indoi lamelele si reansamblezi. " - ce a postata mai sus un coleg.

Dar daca nu iese as cumpara unul SH. Problema e codul? Care e codul?
Al meu e cu 13212340, dar am gasit si cu 13128712 - si arata la fel. Si parca am gasit si cu alt cod. (codul asta e numarul cel mai ca format de pe spatele panoului de clima).
Deci il iau dupa cod sau sa arate la fel?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cel mai simplu ca sa afli daca e full can te uiti la cdplayer.
daca ai cdXX e full can.
daca ai altceva, e half can.
ce cdplayer ai pe masina?
  • tadragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Scrie CD 30 MP3 - in coltul dreapta sus (langa butonul de incalzire scaune).
Deci inteleg ca full can? Si daca da ... care sunt diferentele (sau codurile) intre cele 2.
Multumesc.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
da, e full can.
diferentele de coduri nu le stiu...
Skip ads

  • tadragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Bun, si cum fac diferenta intre full - can si half-can? Sau care sunt specificatiille/optiunile dintre cele 2?
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 379
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Poate te ajuta cu ceva asta
https://nemigaparts.com/cat_...c/opel/z02/c8/10/

https://opel.catalogs-parts.com/#{client:1;page:part;lang:en;category:car;catalog:z02;group:c;groupsub:8;subgroup:10-0}#detail=13212340#2
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
tadragos a scris:Bun, si cum fac diferenta intre full - can si half-can? Sau care sunt specificatiille/optiunile dintre cele 2?
diferente probabil sunt dar eu nu le stiu...
eu am ac manual pe tigaie...
  • AlexDmi

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Potentiometrul se schimba ca ultima solutie. Initial se curata cu spray de contacte zona si ar trebui sa isi revina. Daca iei unul SH, poti avea fix aceeasi problema ca la al tau.
Skip ads

  • tadragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 1.9
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata: am dat panoul jos. AICI ar fi noutatea fata de ce am citit in topic-ul asta: panoul se da jos direct (fara a da alte elemente jos). Bagi surubelnita (mai degraba ceva de plastic) pe laterale si iese.
Dai cu spary (de contacte - am folosit eu) din abundenta pentru ca sistemul e incapsulat, dar pe langa tija care se invarte tot intra solutie.

Merge intrarea in meniu la primul clic. Sa vedem cat tine.
Recomand sa incercati asta prima, pentru ca asa cum a zis si @AlexDmi - posibil sa gasesti aceeasi problema si la SH.
  • BIftimie

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
cornel18 a scris:
CRISTI_ro a scris:I-a venit randul si la a mea.Se pare ca acei potentiometri sunt defapt un fel de encodere mecanice cu incrementare care au si optiunea de push switch, acel Enter care nu mai functioneaza.
Exemple
http://ro.farnell.com/jsp/s...e+matchallpartial
http://www.bourns.com/data/global/pdfs/3315.pdf
La mine nu mai functiona din cauza lipiturilor reci la pinii de Enter de pe cablaj. Valeo a inceput sa dea numai rasoale in ultimii ani, ce sa zic, am 4 Signum in firma si dupa fix doi ani de zile radiatoarele de clima la trei din ele au crapat din senin fiind putrede, parca ar fi fost mancate de acid, toate Made in Poland by Valeo. Am comandat AVA.
Revenind , operatiunea de reparare sau chiar inlocuire a pieselor defecte este simpla pentru oricine are minime cunostinte tehnice.
:


Declipsati carcasa neagra din spate :

Declipsati placa electronica:


Refaceti lipiturile la toate padurile celor trei encodere :




Daca intravedar encoderul central este defect se poate interschimba cu cel de la zona pasagerului de exemplu .
Sper sa foloseasca si la altii....sa auzim de bine .


Ai o bere de la mine cand ai drum in Timisoara. Multumesc mult pentru rezolvare. Ar trebui sa-l muti in sectia tutorial. Aduc si eu o mica contributie. La potentiometru in partea cu 2 pini. Doar acolo trebuie refacuta lipitura in cazul in care nu intra in meniul climei cand apesi pe buton.




Sã-ți dea Dumnezeu sãnãtate și bucurii. La mine a mers perfect.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu trebuie neaparat sa dai prin tija, placa de baza se scoate usor, are niste clipsuri de plastic pe lateral, le ridici usor cu o surubelinta dreapta mica si le scoti pe rand in timp ce tragi de partea neagra din spate. Apoi poti curata in voie cu ce spray vrei, si alte piese in afara de potentiometru.

Acum sa introduc problema mea:
- dus masina in service, clima mergea perfect
- au facut distributia, schimbat articulatie fata spate, nimic la electronica sau fire.

Ma duc ieri sa iau masina, clima pe auto, orice viteza, ventilatorul de habitaclu nu face nimic. Am dat jos torpedoul, am aplicat romaneascul pumn, nimic.
Am tensiune pe pinii 1 si 4 care vin din modulul de clima
Ventilatorul l-am dat jos acum vreo luna, l-am curatat, am dat cu WD40 pe ax, am gresat bucsele de la ax, (scotea un suierat pe la viteza 1-2 si ma enerva.
Modulul de control care intra in baza ventilatorului nu are coroziune in interior , totul arata perfect

Daca a mai patit cineva asa ceva, as vrea sa stiu ce a fost, azi oricum imi vine un aparat de masura si incerc sa vad ce scoate modulul ala, ca sa stiu ce cumpar: modul + ventilator sau doar unul din ele

Ceva ciudat este ca atunci cand apas pe AC in meniu, nu se simte cuplarea/decuplarea compresorului, acum , din cate stiu pinul 2 sau 3 din mufa spre ventilatorul de habitaclu e ECC serial data, un fel de comunicatea de date intre ECC si modulul de la ventilator, daca modulul de clima nu detecteaza semnalul asta de la ventilator, e posibil sa nu porneasca compresorul ?

Multumesc
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cu siguranta, daca nu ai tensiune pe ventilatorul de habitaclu, nu o sa porneasca compresorul.
In prima faza, ar fi de verificat siguranta F23 de 40 de Amperi, din habitaclu.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am tensiune la mufa care intra in ventilator (de fapt in modulul care e atasat de ventilator), am scris asta. Sigurantele sunt ok.. Am luat un aparat de masura , o sa scot modulul sa vad daca scoate ceva pe mufele catre ventilator, ventilatorul l-am scos acum 3 saptamani, curatat cu alcool, gresat bucsi, verificat carbuni, etc, nu cred ca a crapat asa repede.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
"Am tensiune pe pinii 1 si 4 care vin din modulul de clima"
Daca inteleg eu bine, te referi la pinii 1 si 4 din mufa cu 4 pini. Daca este asa, problema ta este ca, pe pinul 1 din acea mufa (din mufa cu 4 pini), ar trebui sa ai 0 "zero" Volti, pentru ca ar trebui sa fie la masa.
Pe cealalta mufa, ai doar doua fire si ambele merg in electroventilator.

Modulul regulator de turatie este hașurat cu roșu. Stii deja, dar o mai spun eu pentru alti colegi, trebuie urmarit firul de pe pinul 1 al mufei cu 4 pini si vazut unde este intrerupt sau nu face contact cu masa (caroseria).
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am gasit problema, modulul hasurat cu rosu nu scotea nimic pe cei 2 pini catre motor, dupa ce am miscat pinii de la ultimii tranzistori a luat-o si ventilatorul, cam cu hopuri. Cand am schimbat vitezele de la 1 la 7 pe clima, voltajul a crescut de la 3.2v (viteza 1) la 9v (viteza 7), cu setarile la ventilator pe "normal", probabil daca era pe "strong" ajungea la 12v. Suspectez un contact rece in modul, pe partea posterioara (la ultimii tranzistori, n-am reusit sa scot surubul care tine placa sa vad cum arata lipiturile si pe interior). Ventilatorul l-am desfacut, periile mai au vreo 1.2 cm (destul) dar canalele rotorului unde stau periile erau murdare (alea verticale care trebuie sa fie pe post de izolator). L-am bagat in diluant vreo juma de ora, a iesit negru tot, acum se vad si canalele. Maine dupa ce e uscat complet o sa ung axul la baza si sus sub paletele de plastic. Ca idee, am comandat modul si ventilator, ca sa fiu sigur ca nu mai am treaba cu el, dar sunt curios daca o sa mearga ce-am facut eu.

Apa n-am gasit in el, masina a stat in service vreo 2 saptamani si a fost doar cald, iar vreo saptamana a stat pe elevator. Filtrul de polent sta bine in locas, gaura de scurgere e libera. Presupun ca e varsta , Valeo , 2004 Smile
My bad, am masurat intre firul rosu si cel maro, acolo am 12v (firul din siguranta 23 si masa). mai sunt 12v intre masa si pinul 2 parca (nu mai retin).

PS: ai cumva legenda de la schema aia, ce inseamna fiecare M si A ? Stiu ca K este releu, M e motor,A e ECU, dar cum se numesc toate?
Alea de jos presupun ca sunt clapetele de recirculare de la gurile de aerisire

Multumesc
  • adiz

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
nmugurel2003 a scris:

Help! Butonul rotativ din imagine nu mai reactioneaza corect la "click" (adica merge, dar foarte greu si la o apasare mai lunga). Aveti careva o idee, se poate repara sau trebuie inlocuit, ceva?!


Salut !
Eu l-am demontat si i-am dat cu spray WD40 . Merge si cu spray curatat contacte .
Bagi pe langa ax. Mai apesi si mai rotesti si mai pui iar. Ideea e sa intre pe langa axul butonului .
Acum merge ca nou. Nu stiu cat o sa dureze . Oricum, si la 6 luni sau 1 an daca faci asta nu e o problema . Se demonteaza f usor .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR