Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Buna seara.am si eu nevoie de schema sau video cu circuitul apei prin motor.am o problema cu incalzirea,care nu imi da de cap nici un mecanic(daca nu este de schimbat o placuta de frana sau ambreiaj,lucruri de genu.nimeni nu isi mai bate capul)sa nu mai zic ca imi baga fum pe undeva prin zona catalizatorului.dupa ce am schimbat toate garniturile de la imbinari,mi a zis"catalizatorul este sigur,nu mai are ce sa fie" am luat catalizator si surpriza.tot scoate fum si baga gaze in habitaclu.dar deviez.daca poate sa ma ajute cineva cu circuitul apei al motorului 1.7 a17dtr,sa incerc sa merg pe fir si sa vad daca este ceva infundat.va multumesc anticipat
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pana dai de schema circuitului de apa, vezi ca ai clapeta de schimb aer cald/rece de pe aeroterma, rupta.
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Nu vad cum as putea sa am clapeta rupta cand azi am incercat iar toate variantele si acelasi lucru.imi da caldura 10-20 de min si dupaia nimic.inversez furtunele,iar da caldura,iar raman fara.am observat ca numai da caldura deloc din momentul in care deschid busonul sa completez cu antigel.se egalizeaza presiunea cumva.si nu mai circula apa cum trebuie,turul si returul se racesc
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Eu zic,daca aveam clapeta rupta nu baga deloc caldura.cel putin asa vad logic,poate gresesc
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Atunci verifica pompa de apa si termostatul.
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Pompa de apa noua(schimbata acum maxim 1000 de km)termostatul deschide corect.pus pe tester si asteptat pana ajunge la temperatura.crede-ma.nu ma puneam sa scriu aici,inainte sa fac tot ce este elementar de veririct,plus ce am mai citit pe forumuri.deci 4 mecanici nu mi au dat de cap.cea mai noua ipoteza,garnitura de chiloasa ciupita.dar le am tot zis.nu borboroseste in borcan,nu fierbe,nu baga apa in ulei sau invers.am gasit pe net din diferite poze de motor a17dtr tubulatura de racire.mai am un singur furtun de verificat sa vad daca acela este problema.furtunul din spatele racitorului de ulei,in blocul motor
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sa stii ca, intr-un mod oarecum surprinzator, atunci cand garnitura de chiulasa e cu probleme... in sensul ca doar atunci cand motorul se dilata peste o anumita temperatura, de ex. 90grade C iar garnitura de chiulasa nu mai etanseza perfect iti ajunge aer in circuitul de racire, si al naibii aer ca se duce fix in circutiul mic si ramane undeva jos in zona radiatorului din habitaclu. In cazul asta, nu o sa ai caldura decat atunci cand cresti turatia la motor peste cea de la relanti, dupa 5-6sec dupa ce-a crescut turatia motorului (si implicit flow-ul apei motor prin circuitul mic). Cum te opresti pe loc... in 10-15sec in general caldura care o baga aeroterma in habitaclu dispare. Am fost in situatia asta si e chiar nasol, de fiecare data cand, in relanti fiind, verificam furtunul de tur din radiatorul din habitaclu acesta era doar caldut, imediat ce acceleram la relanti se incingea rapid de nu puteai tine mana pe el.

Pentru inceput, as verifica daca in mers am caldura (si cand zic asta, cu motorul la temperatura optima de functionare gen 85grade C... aerul care iese din gaurile de aerisire din bord pe centru sa simti ca efectiv te arde la mana). Macar asa as avea siguranta ca apa care trece prin sistemul mic de apa este capabila sa produca caldura necesara. Apoi m-as focaliza pe ce se intampla atunci cand turatia motorului scade la relanti.
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
La inceput nu aveam caldura deloc,baga rece indiferent de situatie.dupa ce s a eliminat pe rand problema de senzori,clapeta de schimb de caldura etc,s a redus la circuitul de apa.s a inceput cu radiator infundat.a fost probat,nici vorba,apa curge foarte bine,il incinge,dar cu toate acestea s a profitat si s a dat si o curatare.nici un fel de schimbare.dintr un motiv anume,apa nu vroia sa treaca prin calorifer.am scos furtunul de retur si l am trecut prin vasul de expansiune.in secunda 2,a venit o caldura de nu se putea.am cuplat circuitul de retur prin racitorul de ulei,s a oprit caldura.bun,inseamna ca e infundat de acolo .am baga apa,presiune,dar supriza.apa circula foarte bine,nu parea sa opuna rezistenta.tot nu a venit caldura dupa ce am cuplat iar furtunul de apa.din punctul acela am renuntat si am plecat.dupa 40 de min,a inceput sa dea o caldura si la relantiv si in mers,de nu e adevarat.minune,s a rezolvat.pe drum se aprinde martorul de lichid de racire.opresc ,completez si adio caldura.alte 8 ore pe masina cu aeriseste curata etc.tot nimic.am citit pe forum,si am inversat conductele(lucru facut si in trecut,dar nu am mers cu masina.a circulat apa la relantiv fara nici un efect)dintr o data a inceput sa dezmorteasca aerul in masina.mergand cu ea,a inceput sa bage din ce in ce mai cald,pana acelasi lucru.martor apa,completat.adio caldura.demonteaza iar,schimba furtunele normal,a bufnit cu presiune ,completat pana la maxim cu antigel si am renuntat.pe drum,a inceput sa dezmorteasca iar si sa mearga caldura,nu caldura mare,dar macar este ceva.a tras lichid,nu ca deobicei.am peste nivel si asa il voi lasa.nu mai deschid.nu vreau sa risc sa deschid busonul si sa raman iar fara caldura.decat deloc,mai bine cu aerul ala dezmortit.sa vad cand e frig tare ce se intampla,daca face fata.iar despre chiuloasa,nu da nici un semn evident de probleme.ulei nu baga in apa sau invers.nu incinge,nu borboroseste in borcan.am zis,dupa multe cercetari si poze cu motorul din diferite unghiuri,am reusit sa identific un furtun din racitor in bloc.acela nu este verificat.o sa l verific sa vad daca nu e opturat sau strangulat.este in spatele motorului si este cam inghesuit.dar momentan nu mai am rabdarea necesara
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In cazul meu aveam probleme cu garnitura de chiulasa, nu baga ulei in apa, nu scadea apa din borcan, doar ca intotdeauna dupa ce se racea motorul daca desfaceam busonul plesnea/suiera de la presiunea din sistem. Ah, sa nu uit, furtunele in functionare era tari ca naiba, si unul cate unul au inceput sa se umfle sau sa plesneasca ca aveau deja 17ani, de vina fiind presunea existenta in sistem. Am schimbat de toate 10 furtune de apa noi dintr-un total de 14 cate exista pe acest motor. De remarcat ca si daca desfaceam busonul dupa 2 zile de stat cu masina nepornita, tot se auzea sunetul ala de presiune eliberata dintr-o data.
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
dany955 a scris:Buna seara.am si eu nevoie de schema sau video cu circuitul apei prin motor.am o problema cu incalzirea,care nu imi da de cap nici un mecanic(daca nu este de schimbat o placuta de frana sau ambreiaj,lucruri de genu.nimeni nu isi mai bate capul)sa nu mai zic ca imi baga fum pe undeva prin zona catalizatorului.dupa ce am schimbat toate garniturile de la imbinari,mi a zis"catalizatorul este sigur,nu mai are ce sa fie" am luat catalizator si surpriza.tot scoate fum si baga gaze in habitaclu.dar deviez.daca poate sa ma ajute cineva cu circuitul apei al motorului 1.7 a17dtr,sa incerc sa merg pe fir si sa vad daca este ceva infundat.va multumesc anticipat
scoate furtunrile de la motor care duce la calorifer și încearcã sã bagi apã cu un alt furtun de la robinet dar atenție cu presiunea cîte puțin poate caloriferul este înfundat încarcã și fost cazuri cînd a funcționat
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
dany955 a scris:La inceput nu aveam caldura deloc,baga rece indiferent de situatie.dupa ce s a eliminat pe rand problema de senzori,clapeta de schimb de caldura etc,s a redus la circuitul de apa.s a inceput cu radiator infundat.a fost probat,nici vorba,apa curge foarte bine,il incinge,dar cu toate acestea s a profitat si s a dat si o curatare.nici un fel de schimbare.dintr un motiv anume,apa nu vroia sa treaca prin calorifer.am scos furtunul de retur si l am trecut prin vasul de expansiune.in secunda 2,a venit o caldura de nu se putea.am cuplat circuitul de retur prin racitorul de ulei,s a oprit caldura.bun,inseamna ca e infundat de acolo .am baga apa,presiune,dar supriza.apa circula foarte bine,nu parea sa opuna rezistenta.tot nu a venit caldura dupa ce am cuplat iar furtunul de apa.din punctul acela am renuntat si am plecat.dupa 40 de min,a inceput sa dea o caldura si la relantiv si in mers,de nu e adevarat.minune,s a rezolvat.pe drum se aprinde martorul de lichid de racire.opresc ,completez si adio caldura.alte 8 ore pe masina cu aeriseste curata etc.tot nimic.am citit pe forum,si am inversat conductele(lucru facut si in trecut,dar nu am mers cu masina.a circulat apa la relantiv fara nici un efect)dintr o data a inceput sa dezmorteasca aerul in masina.mergand cu ea,a inceput sa bage din ce in ce mai cald,pana acelasi lucru.martor apa,completat.adio caldura.demonteaza iar,schimba furtunele normal,a bufnit cu presiune ,completat pana la maxim cu antigel si am renuntat.pe drum,a inceput sa dezmorteasca iar si sa mearga caldura,nu caldura mare,dar macar este ceva.a tras lichid,nu ca deobicei.am peste nivel si asa il voi lasa.nu mai deschid.nu vreau sa risc sa deschid busonul si sa raman iar fara caldura.decat deloc,mai bine cu aerul ala dezmortit.sa vad cand e frig tare ce se intampla,daca face fata.iar despre chiuloasa,nu da nici un semn evident de probleme.ulei nu baga in apa sau invers.nu incinge,nu borboroseste in borcan.am zis,dupa multe cercetari si poze cu motorul din diferite unghiuri,am reusit sa identific un furtun din racitor in bloc.acela nu este verificat.o sa l verific sa vad daca nu e opturat sau strangulat.este in spatele motorului si este cam inghesuit.dar momentan nu mai am rabdarea necesara
Dacã vrei sa te convingi cã este garnitura de chiulasa arsã desfaci bușonul de la bazin îl umlpi pînã dã pe afarã îl lași fãrã bușon pornește motorul îl lași sã se încãlzeascã și vezi dacã bagã bule de aer în bazinul radiatorului atunci chuliosa este arsã și cãldurã nu vei avea . cãci în circuitului de rãcire este aer
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Domnul matei,daca cititi atent,am facut tot ce ati spus dumneavoastra.inclusiv testul pt chiuloasa.chiar mai mult.nu borboroseste,nu face presiune,nimic .momentan am 4 zile de cand functioneaza caldura(dezmortita asa).dupa ce ma linistesc putin,voi risca si voi deschide busonul,sa vad daca mai functioneaza caldura dupa accea.deobicei cand desfaceam busonul,adio caldura.dar trebuie sa desfac,sa scot surprusul de antigel
Skip ads

  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Se pare ca am cobit.dintr odata s a decis sa numai bage iar caldura.masina nu am utilizat o ieri deloc.deci in teorie cu dilatarea chiuloasei la temperatura,ar trebui sa cada.este clar ca pe undeva prinde aer si ramane in circuitul mic.caldura a mers dupa ce cu motorul pornit,am scos returul din calorifer si am lasat sa curga antigel.daca in prima zi a bagat mai cald,treptat a scazut putin temperatura si a ramas la un nivel constant de aer caldut(dezmortit).ieri nu a functionat masina deloc ,iar azi cand am mers cu ea,nu mai baga nici macat aerul dezmortit
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Inca o chestie pe care nu o inteleg.turul vine in partea de jos a caloriferului si iese prin partrea de sus.asa sunt furtunele,pare sa fie locul lor firesc.daca pun invers,se vede anormal.in mod normal,nu trebuie sa intre apa calda pe sus si sa iasa pe retur (pe jos)racita si intra in motor unde se incalzeste iar?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
matei niculae a scris:
dany955 a scris:La inceput nu aveam caldura deloc,baga rece indiferent de situatie.dupa ce s a eliminat pe rand problema de senzori,clapeta de schimb de caldura etc,s a redus la circuitul de apa.s a inceput cu radiator infundat.a fost probat,nici vorba,apa curge foarte bine,il incinge,dar cu toate acestea s a profitat si s a dat si o curatare.nici un fel de schimbare.dintr un motiv anume,apa nu vroia sa treaca prin calorifer.am scos furtunul de retur si l am trecut prin vasul de expansiune.in secunda 2,a venit o caldura de nu se putea.am cuplat circuitul de retur prin racitorul de ulei,s a oprit caldura.bun,inseamna ca e infundat de acolo .am baga apa,presiune,dar supriza.apa circula foarte bine,nu parea sa opuna rezistenta.tot nu a venit caldura dupa ce am cuplat iar furtunul de apa.din punctul acela am renuntat si am plecat.dupa 40 de min,a inceput sa dea o caldura si la relantiv si in mers,de nu e adevarat.minune,s a rezolvat.pe drum se aprinde martorul de lichid de racire.opresc ,completez si adio caldura.alte 8 ore pe masina cu aeriseste curata etc.tot nimic.am citit pe forum,si am inversat conductele(lucru facut si in trecut,dar nu am mers cu masina.a circulat apa la relantiv fara nici un efect)dintr o data a inceput sa dezmorteasca aerul in masina.mergand cu ea,a inceput sa bage din ce in ce mai cald,pana acelasi lucru.martor apa,completat.adio caldura.demonteaza iar,schimba furtunele normal,a bufnit cu presiune ,completat pana la maxim cu antigel si am renuntat.pe drum,a inceput sa dezmorteasca iar si sa mearga caldura,nu caldura mare,dar macar este ceva.a tras lichid,nu ca deobicei.am peste nivel si asa il voi lasa.nu mai deschid.nu vreau sa risc sa deschid busonul si sa raman iar fara caldura.decat deloc,mai bine cu aerul ala dezmortit.sa vad cand e frig tare ce se intampla,daca face fata.iar despre chiuloasa,nu da nici un semn evident de probleme.ulei nu baga in apa sau invers.nu incinge,nu borboroseste in borcan.am zis,dupa multe cercetari si poze cu motorul din diferite unghiuri,am reusit sa identific un furtun din racitor in bloc.acela nu este verificat.o sa l verific sa vad daca nu e opturat sau strangulat.este in spatele motorului si este cam inghesuit.dar momentan nu mai am rabdarea necesara
Dacã vrei sa te convingi cã este garnitura de chiulasa arsã desfaci bușonul de la bazin îl umlpi pînã dã pe afarã îl lași fãrã bușon pornește motorul îl lași sã se încãlzeascã și vezi dacã bagã bule de aer în bazinul radiatorului atunci chuliosa este arsã și cãldurã nu vei avea . cãci în circuitului de rãcire este aer

Stimate coleg, daca urmareai discutia mai cu atentie ai fi observat ca in cazul meu cu garnitura de chiulasa partial compromisa (la motorul X17DT Isuzu 1995-1998) nu au existat semne clare de garnitura de chiulasa defecta. In sensul ca nu a bagat niciodata bule de aer in borcan sau ulei in apa ori apa in ulei. Garnitura de chiulasa metalica, originala ISUZU din 1997, avea pe orificiile prin care circula apa motor niste garnituri la exterior care au imbatranit in 18ani de folosire si doar dupa temperatura de 95grade C se crea presiune suplimentara in vasul de expansiune. Iarna nu aveam nicio problema doar cea cu caldura la relanti care in 5-6 sec disparea, daca turam motorul in mod miraculos caldura revenea in habitaclu. Furtunele erau cam tari, semn ca se crea presiune suplimetara in sistem, dar cauciucul furtunelor se dilata si mai prelua din presiune, supapa de presiune din borcan daca iti lucreaza corect elibereaza si ea o buna parte din presiunea de peste 1.5bari, iar eu avand diesel cu injectie indirecta... nu prea treceam de 2.500rpm ca peste turatia asta motorul deja il auzi neplacut in habitaclu la modelele vechi de turbodiesel. Si am mers asa ceva ani, cu singura problema deranjanta fiind chestiunea suparatoare doar pe timp de iarna ca la relanti aerul era cam caliu... deci cam ,,nema-caldura,, la stationare cu motorul pornit. Cand afara era frig de peste -10grade C si cu motorul la relanti caldura disparea cu totul, asa ca abia asteptam sa ma pun in miscare ca sa se dezmorteasca putin aerul pe care-l baga aeroterma.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
dany955 a scris:Inca o chestie pe care nu o inteleg.turul vine in partea de jos a caloriferului si iese prin partrea de sus.asa sunt furtunele,pare sa fie locul lor firesc.daca pun invers,se vede anormal.in mod normal,nu trebuie sa intre apa calda pe sus si sa iasa pe retur (pe jos)racita si intra in motor unde se incalzeste iar?

Colegu' cauta pe google dupa o schema de racire motor specifica pentru motorul tau sau eventual o poza motor cu furtunele pe el... ca sa vezi cum se mufeaza corect furtunele de pe radiatorul de incalzire din habitaclu. Si mai verifica, a doua zi dupa ce ai oprit motorul, daca ai presiune in circuitul de apa. Desfaci busonul si daca auzi cum se elibereaza presiunea din circuit, atunci nu e de bine... de aici si eventualele bule de aer ce pot exista pe circuitul mic de racire motor si care duc la fenomenul amintit in enuntul acestui topic.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
La calorifer turul este pe sus, eu mi-am montat un incalzitor si am taiat furtunul de sus de la calorifer.
Am intalnit la modelul de 1,7 dar dth sa fie obturata o intrare in termoflot (racitorul de ulei) care este in spatele motorului, daca ai posibilitatea si il scoti din circuit si sa vezi cum se comporta caldura dupa aceea.
Pe ecran in meniul secret al masinii, coolant (antigelul) cam in cat timp ajunge la 50 de grade stand la relantiu?
  • dany955

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Andrey-joy.faza este ca termoflotul meu are o singura intrare.si am mentionat.daca scot returul care intra in termoflot si il las sa curga in vasul de expansiune,imi vine caldura in secunda 2,cum cuplez prin termoflot,cum raman fara caldura.am zis ca e termoflotul infundat,am bagat apa cu furtun pe el si imi iese in circuit,nu opune rezistenta,nu nimic
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Dany955: ai gasit cauza? Am aceeasi problema pe a17dtr si nu-i dau de cap...
  • alexasv

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Omega
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema. Schimbat radiator, calorifer, termoflot, terrmostat, garnitura chiuloasa si desfundat orificiile din chiuloasa si bloc motor. Aerul iese caliu si la relanti aproape rece.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR