Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Salutare. Detin o Zafira Tourer motor 2000 cm 130 CP. Azi dimineata am incercat sa pornesc motorul, acesta s-a invartit pt circa 2 secunde dupa care s-a oprit. Am mai dat de cateva ori la automat, insa fara rezultat. Electromotorul invarte, insa motorul nu porneste. Am adus un mecanic care a pus un tester eezultand erorile din imagine
Mecanicul a.zis initial ca ar fi o problema la injectoarele 3 si 4, apoi ca ar putea fi o eroare a senzorului de pe vibrochen sau chiar bujiile incandescente. Mentionez ca nu mi-a aparut niciun mesaj pe display. Din ce mi-am dat seama mecanicul este cam in ceata nu as vrea sa-l las sa se apuce sa desfaca pe acolo pana nu stiu care e problema. Aveti idee ce semnificatie ar putea avea erorile respective? Am tot cautat pe net dar nu am gasit ceva concret.


MODEL: Zafira Tourer 2012
MOTOR: A20dt
Skip Ads 60 min (0/3)

  • THRUSTMASTER

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer B16DTH din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Salut. Vezi in discutia de aici. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=127344
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Am dus masina la un alt mecanic. A gasit pana de la fulia de la axul cu came rupta si distributia sarita de la punct. A desfacut capacul motorului si compensatorii hidraulici de pe partea de evacuare erau toti rupti. Mecanicul zice ca a verificat supapele si sunt in regula, nu sunt indoite. A schimbat compensatorii rupti si fulia axului cu came, a reusit sa porneasca masina in prima faza, insa apoi nu a mai pornit. Acum vrea sa desfaca din nou capacul. Credeti ca ar putea fi o problema de presiune a uleiului si compensatorii sa nu se incarce cu ulei?
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
A desfacut pana la urma si chiuloasa, a zis ca doua supape au fost atinse de pistoane pentru ca se vedeau urme pe acestea. Am decis sa schimbam toate supapele, atat pe admisie cat si pe evacuare, insa masina nu porneste. A reusit sa o porneasca trasa, insa motorul merge foarte urat, zici ca e tractor. Acum zice ca ar pute fi pompa de ulei care nu face presiune suficienta si nu se incarca compensatorii cu ulei. A desfacut baia de ulei iar oringul de la pompa parea in regula, l-am schimbat acum doi ani. A demontat si pompa, este din aceea cu supapa electrica, a introdus sorbul intr-un vas cu ulei si a invartit la mana iar aceasta baga ulei. Personal nu cred ca e defecta si nu as vrea sa o schimb degeaba, e in jur de 1200 de lei. Daca nu ar fi facut presiune nu ar fi trebuit sa dea mesaj de presiune scazuta, ori sa se aprinda becul de ulei? A verificat si cuzinetii si sunt in regula, daca as fi mers cu presiunea scazuta la ulei nu ar fi fost afectati? Dupa ce a pornit masina trasa a verificat la furtunul care vine la turbina si pe acesta venea ulei.
Stiti vreo metoda de a verifica pompa de ulei daca este buna, aceasta fiind demontata? Sau poate aveti o alta idee, care ar fi cauza pentru care nu porneste?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,705
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Dacă un motor diesel nu pornește, ne gândim întâi la doua cauze:
- lipsa compresie
- lipsa combustibil
Presiune de ulei se poate masura: punem un manometru in locul sondei si vedem cât indica in timp ce pornim motorul. În funcție de temperatura motorului, aceasta trebuie sa aibă anumite valori.
Avand in vedere ca tu ai avut distribuția sarita, ar fi bine sa faci și un test de compresie: chiulasa a fost verificata temeinic? Pistoanele or fi intregi?
Dacă totuși pornește și face zgomote puternice, în funcție de cum suna și unde, ai șanse sa iti dai seama anume provoaca aceste zgomote.
O ureche de mecanic își poate da seama.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Mecanicul zice ca e in regula chiulasa, a schimbat toate supapele. Ieri a desfacut si fulia de la vibrochen, care avea pana rupta. A schimbat-o si pe aceasta si tot nu porneste. Pistoanele par in regula, pe unul dintre ele se vede o urma ca o zgarietura unde a lovit supapa, dar mi-a zis ca nu e o problema. Parerea acestuia e ca pompa nu face suficienta presiune si nu se incarca compensatorii. Dar nu garanteaza ca daca o schimba problema se va rezolva, lasa la latitudinea mea daca sa cumpar pompa sau nu.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,705
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Verifica dacă ajunge Motorina în rampă, în timp ce dai la automat. Vezi ordinea mufelor de la injectoare:au mai patit și altii sa amestece mufele.
Dacă pare ca se alimenteaza, fa test de compresie.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Motorina ajunge in rampa. A pornit-o trasa si in sarcina merge perfect, masina trage la fel ca inainte. La relanti merge in trei si dupa ce o opreste nu porneste la cheie. Motorul se invarte foarte usor cand dai la automat, mecanicul zice ca la pistonul 1 compresia este f buna, iar la celelalte nu este compresie. Zice ca pompa de ulei nu face presiune de ajuns ca sa incarce compensatorii de la pistoanele 2, 3 si 4 si supapele nu se deschid. A desfacut furtunul de la turbina si acolo vine ulei. Zice ca maine o va porni din nou trasa si va masura presiunea cu un manometru. Daca nu ar fi presiune de ulei nu s-ar aprinde becul in bord sau ar da mesaj de presiune scazuta?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,705
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai reușit ceva?
Presiunea de ulei este în parametri, nu?
Eu rămân la părerea ca motorul nu are compresie suficienta.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Nu a masurat presiunea la ulei deocamdata pt ca nu a avut acel dispozitiv de masurat. Maine il va aduce cineva si va masura si presiunea uleiului. In schimb a montat o alta pompa de ulei SH insa masina face la fel. A pornit o data la cheie insa merge f prost si nu tine relantiul. A masurat din nou compresia si pe cilindrul 1 este buna iar pe ceilalti este 0. Zice ca nu ajunge ulei la culbutorii de pe evacuare, acestia nu se incarca si nu deschid supapele de pe evacuare, ci numai pe admisie si astfel nu se formeaza compresie. Nu stiu daca este plauzibila aceasta explicatie. Maine va da din nou capacul jos pentru a investiga din nou de unde ar putea fi problema.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,705
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Probabil a vrut sa spună ca nu lasă supapele sa se închidă.
Acest lucru se poate întâmpla dacă nu au fost goliți înainte de montare sau sunt blocați. Dar asta se poate verifica.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa mai cred. Zice ca i-a golit si i-a curatat pe toti, dar ca se umplu cu ulei numai cei de la cilindrul 1 si de aceea aici e compresia buna, iar la ceilalti cilindri se amorseaza numai cei de pe admisie, iar cei de pe evacuare nu, si ca ar deschide numai supapele de pe admisie, cele de pe evacuare ramanand.inchise. Supapele sunt toate noi, atat admisie cat si evacuare, zice ca le-a testat si inchid perfect.Cert este ca a dat injectoarele jos si a introdus aer prin orificiul acestora in camera de ardere si nu am sesizat sa scape aer pe undeva, se forma presiune. Ma gandesc sa mai las masin maine la acesta apoi sa.o duc la alt mecanic, poate are alta idee care ar putea fi cauza.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
La.sugestia mea a dat culbutorii jos, i-am golit impreuna de ulei si i-am pus pana maine in benzina. I-am golit cu ajutorul menghinei, am presat usor progresiv pana nu a mai iesit ulei din ei. Dupa golire unii se presau usor cu mana iar altii foarte greu si nu pana la capat, nu stiu cum ar fi normal. Toti ce 16 culbutori i-am avut de mai mult timp nefolositi, pentru ca i-am schimbat degeaba la sfatul altui mecanic si am impresia ca i-a montat pe masina fara sa scoata uleiul din ei si fara sa-i curete. Este posibil ca lipsa de compresie sa vina de aici?
Mecanicul a mai facut o operatiune pentru a verifica daca este posibil sa scape compresia pe la pistoane. A turnat benzina in capul pistonului pana s-a umplut orificiul in care se introduce injectorul, insa nivelul scadea. Eu cred ca testul acesta nu este concludent, benzina fiind subtire. Pe langa asta, nu cred ca segmentii se puteau uza dintr-o data, masina nu a consumat gram de ulei, nu a scos fum, a mers perfect inainte. Si nu cred ca daca problema era de la segmenti compresia ar fi fost 0, poate ar fi fost mai mica.Ce parere aveti?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,705
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Culbutorii nu se golesc cu menghina. Bagi un ac subțire pe gaura și asa ii descarci foarte ușor. Dacă nu au ulei în ei, trebuie sa meargă foarte ușor. Când se încarcă cu ulei, după pornire, abia atunci nu ii mai poți apasă.
Benzin e normal sa se se scurga:tot ce a turnat, a ajuns în baia de ulei. Cred ca ar fi bine sa înlocuiești și uleiul în condițiile date.
Segmenții au un rost acolo unde se închid, pentru a compensa dilatare segmentului. Iar prin acel rost curge benzina. Dacă ar fi fost un cerc închis, s-ar bloca pe cilindru sau nu ar etansa corespunzător. Plus ca nu ai avea cum sa ii montezi pe piston.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
A curatat culbutorii i-a montat pe masina si a dat la automat cu injectoarele date jos. In acest timp a masurat si compresia, pe pistoanele 1 si 4 era foarte buna, iar pe celelalte doua nu se producea compresie. A montat injectoarele si a incercat sa o porneasca in ideea ca se vor incarca culbutorii, insa nu a.pornit. Dupa ce a dat la automat de cateva ori motorul a inceput sa se.invarta foarte usor, ca si cum nu avea compresie. Cred ca de luni am sa caut un alt mecanic, acesta nu are idee care ar fi problema si merge pe bajbaite.Acum zice ca problema ar fi de la culbutori, ca nu se incarca, insa inainte de.montare i-am probat si eu, am vazut ca se apasau usor cu mana si reveneau la forma initiala, cred ca nu sunt defecti.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,705
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Compresia se măsoară conectand un manometru in locul bujei. La injector nu prea ai cum sa fixezi manometrul. La ce presiune e acolo, iti arunca mana de nu te vezi.

Cu siguranță domnul mecanic nu prea știe cu ce se mănâncă un motor.
Cred ca o sa mai vrea și ceva bani când o sa îți iei masina de la el...
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Are un compresmetru cu diagrama, zice ca l-a luat din Italia, are un dop conic din cauciuc care se introduce in orificiul injectorului. Cert e ca pe doua pistoane a masurat compresia iar pe doua aceasta era 0.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer A20dt din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Am dus masina la un alt mecanic. Acesta a reusit sa o porneasca, insa motorul merge in 3. A zis ca vrea sa faca o verificare a injectoarelor, pentru ca in momentul cand scoate mufa de la injectorul 4 nu se simte nicio modificare in mersul motorului. Daca injectoarele sunt in regula vrea sa desfaca chiuloasa, zice ca ar putea fi o problema la supape.
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR