Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • ms.costel

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salutare. Am un Astra Z16SE cumparat de la nemti in iunie ,. toate bune pana de curand cand am facut schimbul de ulei.In cartea service este mentionat ca toate schimburile s-au facut cu 10w40 fara a specifica si marca. Eu am bagat tot 10w40 GM .Acum dopa ce sa mai racit afara la prima pornire din zi se aude un tacanit la motor care pare a fi de la tacheti in jur de 1-2 minute apoi dispare. Ce sa fac ?
-sa schimb din nou uleiul cu alta marca sau alta vascozitate
-sa merg la service
Va rog sa ma ajutati.Merci.
Skip ads

  • suz374

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Eu am patit dupa ce am schimbat uleiul cu 10w40 Gm dupa aproximativ 3000km incepuse sa bata cat era rece.
Am fost la mecanic cu ea am desfacut motorul si avem 2tacheti care se descarcau si tacaneau pana se incarcau iar cu ulei.
A trebuit sa ii schimb.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
"Salutare. Am un Astra Z16SE cumparat de la nemti in iunie ,. toate bune pana de curand cand am facut schimbul de ulei.In cartea service este mentionat ca toate schimburile s-au facut cu 10w40 fara a specifica si marca. Eu am bagat tot 10w40 GM .Acum dopa ce sa mai racit afara la prima pornire din zi se aude un tacanit la motor care pare a fi de la tacheti in jur de 1-2 minute apoi dispare. Ce sa fac ?
-sa schimb din nou uleiul cu alta marca sau alta vascozitate
-sa merg la service
Va rog sa ma ajutati.Merci. "

Acum ca se apropie anotimpul rece se recomanda un ulei 5w40 deoarece este mai subtire avand indicele de vascozitate la rece mai mic (5w fata de 10W). Pune un ulei bun deoarece nu stii cu ce a mers neamtul si cat l-a tinut in motor. Un Mobil 1 5w40 sau Ravenol VSI 5w40 ar fi foarte bune deoarece curata in timp motorul si mai ajuta si la curatarea si eventual deblocarea tachetilor in masura in care se mai poate.
Am acelasi motor si folosesc Ravenol VSI 5w40 de care sunt foarte multumit. Cum stai cu consumul?
  • ms.costel

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2013

  • Mesaj Privat
consumul as spune ca e OK atat timp cat nu am completat nici inainte nici acum
Skip ads

  • ms.costel

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor. Dupa cele povestite anterior sa va spun ultimile noutati. Cu timpul zgomotul de tachet a ramas permanent si la rece si cu motor cald , si la relanti si turat. In 15 feb 2014 pt. ca termostatul sa blocat pe deschis am hotarat sa rezolv problema.Am mers la mecanicul care facu-se distributia sa rezolv cu termostatul, care se afla sub distributie si tot eram la service am hotarat sa schimb si tachetii poate asa scap de problema mea.Deci demontam si dam comanda de piese.Eu fiind curios din fire si chiar ma pasioneaza un pic mecanica am stat langa el.Pise comandate : tacheti =260 lei/8buc ,garnitura ciuloasa= 93lei/1buc,termostat= 48lei,bujii Beru cu 2 electrozi=60lei, filtru + ulei 10w40 GM 4 litri = 115 lei ,prezoane ciuloasa =55lei ,total=631lei+ manopera 450 lei=1081lei Operatii facute:spalat,curatat si spalat cu diluant ax came , chiuloasa ,capac cullbutori ,suflat cu aer toate orificiile de ungere,verificat supapele din chiuloasa, privit culbutorii si pastilele care aratau OK fara insa nici o masurare .Montam totul la loc, amorseaza tachetii conform instructiunilor din cutia lor, si surpriza zgomot la fel si la care mecanicul spune ca bate un bolt de biela la pistonul 3 fapt ce eu am refuzat sa cred.In fine ramane ca eu sa caut un piston cu biela SH si sa schimbam.Deci nu am rezolvat nimic decat ca am cheltuit bani si am facut rost de o gramada de nervi.In acest timp ce am facut eu:dupa sfaturile de pe forum am pornit motorul si am coborat sub masina zgomotul venind de sus am o surubelnita mare si cu motorul pornit am pus manerul la ureche iar partea metalica in dreptul la fiecare piston deasupra bujiilor :la pistonul 1si2 toarce frumos iar la 3si4 taca-taca ca masina de cusut,am cumparat un manometru de presiune ulei 6 bari,am facut reductie pt. verificarea presiunii uleiului si conform instructiunilor am masurat presiunea . Am venit de la servici 25 km si am bagat masina in garaj pe canal, m-am schimbat in salopete si m-am apucat de treaba am montat manometru si presiunea arata 2bari dar dapa 10 minute de mers la relanti a coborat la 1,3bari. Cu manometru montat am desfacut supapa de suprapresiune (supapa de reglare a presiunii de ulei )si am pus sub arc o saiba de 1,5mm montez la loc,pornesc motorul, las sa mearga 10min (apa la 85grade relantiu 800-900) si citesc presiunea :1,3 bari si zgomot la fel.Demontez iar supapa mai pun o saiba ,montez la loc si citesc 1,3bari. Demontez iar mai pun o saiba deci total 5mm,montez la loc si citesc 1,5 bari ,zgomot la fel las asa 10 min turez pana pe la 2500 ture si nimic.Opresc motorul demontez supapa scot saibele montez la loc demontez manometrul montez la loc senzorul completez cu 100 g ulei cat am pierdut si o las asa.Eu ma asteptam ca la adosul de 5mm sa am o presiune de 2 bari si fara zgomot dar nu sa intamplat asa.Am gasit pe forum ca ar mai fi si pe corpul pompei de ulei o supapa de reglaj sub alternator.Sa fie dusa pompa de ulei?Nu stiu ce sa mai fac deja am 1000km de tacaneala.Ajutati-ma va rog.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
1,5 bar la 850 rpm
eu zic ca ai presiune OK
  • GFlorin874

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2021

  • Mesaj Privat
salutare am o astra g 17 diesel,,si am facut distributia de atunci am o rontaiala,,dar am bagat un aditiv de ulei special pentru tacheti,, si se pare ca a mai disparut,, acum o mai urmaresc,,este posibilitatea s a nu fie pusa la punct,,multumesc
  • serioussam

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut baieti, va povestesc si cazul meu : z14xep, luat in 2008, unic propietar, masina are 180 k, am mers pana la 178 k doar cu 0w30 si 0w40, peste vreo 140 k cred ca am sesizat si eu tacanitul asta dar nu am dat importanta si cu timpul m-am obisnuit ca este normal, pe la 170 k a inceput sa ma supere la ureche, foloseam si 0w40 si un aditiv pentru tacheti de la metabond - tacanitul metalic a devenit un pic mai plastic. M-am suparat si am trecut la 5w30, surpriza, in cazul meu a disparut acel sunet.
  • adytzu_slk

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1.4 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La tine zgomotul poate veni de la distributie, vezi ca sunt fimulete pe net cum se aude motorul cand distributia e pe duca.
  • serioussam

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
la cine adytzu_slk ?
  • adytzu_slk

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1.4 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La tine serioussam daca nu ai schimbat distributia zgomotul poate veni si de acolo .
  • adytzu_slk

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1.4 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La tine serioussam daca nu ai schimbat distributia zgomotul poate veni si de acolo .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR